roest zafira A wielranden achter

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) roest zafira A wielranden achter

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    asconahobbyist
    Deelnemer

Al vanaf het begin( (1997) Opel rijder,veel oudere modellen gehad met bijbehorende roest.
      Blij dat de nieuwere modellen daar geen last meer van hebben ,DACHT IK.
      Nu als daily voor mn meisje en gezinsauto een Zafira A uit 2005 in bezit. Zeker voor mijn begrippen een jonge wagen,dus geen gezeik met roest,was het idee.
      Helaas! Was m van de week aan t schoonmaken en dacht,ach,laat ik die rubbers aan de achterwielranden er eens afhalen en kijken hoe of wat,en VERD*$#MME!! Roest,en nog best wel wat ook (geen vuil overigens),dus met een slijptolletje kaal gemaakt om te behandelen,er komen 2 platen bij elkaar,zit een kitrand op,die liet los en daar liep best veel water uit,dus op laten drogen even primer opgespoten,afgekit met strijkkit en van het voorjaar maar ns goed naar kijken.
      Is dit bekend,of heb ik weer ns de pechprijs??
      Opel roept,verzinkt,12 jaar garantie tegen roest,maar hier baal ik wel van. Het is weliswaar lang niet zo erg als bij menige Ford,maar leren ze het nou nooit???Ik vindt het puur slecht van Opel ,en ik mag mezelf toch wel een Opel fan noemen,maar als ik dit gelazer nu ook al bij een relatief jonge wagen heb,dan zit ik er toch over te denken om eens wat anders te gaan proberen.
      hier een fotootje van de plekken,reeds een beetje kaal gemaakt.

Andre_Ede

Wat zegt Opel er van ?
        Of gelde de 12 jaar nog niet bij de Zafira ?

asconahobbyist
        Deelnemer

niet bij de dealer in onderhoud geweest,ook niet daar gekocht,dus zal geen zin hebben lijkt me.
          En ik heb er al aan gerommeld dus……….
          In elk geval,als ik niet meer zoveel ruimte nodig hebt dan gaat ie gauw weer weg.
          Overigens is t voor de rest een prima wagen hoor! Rijdt lekker en mankeert technisch niks aan,maar vindt het gewoon een slechte zaak dat er al roest op zit.

Andre_Ede

Ja dat is het kleine regeltje hij moet bij Opel in onderhoud zijn geweest

asconahobbyist
            Deelnemer

tsja,net alsof als hij bij de opel in onderhoud had geweest,dat ze dit eerder hadden gevonden,het is gelukkig nog niet ver,maar ben er op tijd bij.

joop1970
              Deelnemer

Even goed met de staalborstel op de slijptol op die rand klooien en dan met een antiroest middel er overheen. Weet je zeker dat het niet meer terug komt. Ik weet niet of die achterste sierrand er nog af kan? Zou daaronder ook even kijken. Roest wel vaker onder die rubbers, zitten een soort weerhaakjes in die de lak beschadigen. De rest begrijp je wel.

Goed laten drogen de behandeling en rubbers volkwakken met spuitvet of vaseline oid. Kan er iig geen vocht meer bij.

midnight black
                Deelnemer

Hmm bij een 2005 is het wel snel, de mijne heeft het ook enigzins aan de rechterkant onder die rubber, maar heeft rechts ooit schade gehad dus ik dacht dat het misschien daar door kwam. Links is bij de mijne namelijk niks te zien (uit 2001) Het komt bij de mijne in ieder geval van binnenuit gezien de blaasjes in de lak en daar kun je maar moeilijk bij met iets van antiroest.

midnight black
                  Deelnemer

Ben trouwens benieuwd hoe je dit wilt repareren in het voorjaar.

asconahobbyist
                    Deelnemer

het is nog lang niet door,dus ik wil t dan met de dremel met staalborstel erop helemaal 100% blank maken.
                      Dan in het naadje holle ruimte wax spuiten. Dan het metaal spuiten met zinkspray,daarna primer,en dan de boel afsmeren met strijkkit. Dan kan t niks meer doen.

joop1970
                      Deelnemer

zou de zinkspray overslaan. Beter een anti roest primer van hammerrite oid nemen. Zinkspray is erg zacht en daarop hechten veel dingen niet.

asconahobbyist
                        Deelnemer

thnx voor de tip,ik redeneerde eigenlijk zo dat (SL) Opel het af fabriek al verzinkte,dat ik dat dan weer zou herstellen.
                          Anderzijds,kijk hoe het er na 7 jaar aan toe is,en kijk naar de eerste lichting (1998-2001) Astra G,ook verzinkt,maar roest ook op de achterschermen,en flink ook soms.
                          Snap niet dat Opel daar nou niks aan doet (al kunnen met name Ford en Mercedes en diverse jappen er ook wat van)
                          Anderzijds kan ik me nog wel herinneren dat E Kadettjes van een jaar of 7 al nieuwe dorpels moesten hebben omdat de gaten er invielen,dus wat dat aangaat is het wel wat verbeterd.

midnight black
                          Deelnemer

Het is al vaker gezegd, tegen de tijd dat die roest serieus zichtbaar wordt dan is de auto 10 jaar oud en aangezien de gemiddelde levensduur van een auto nog geen 10 jaar is…. Die holle was spray heb ik ook maar het valt niet mee om tussen de 2 plaatdelen te spuiten (al wel geprobeerd namelijk.)
                            Heb je trouwens de afwerkstrip op de deur die de aansluiting met de wielkast maakt er ook al eens afgehad?

midnight black
                            Deelnemer

Oja en check de wielkasten voor ook maar eens: foto op topicje van mijn Zafira over de composthoopt achter de wielkast….

robert_corsa

dit soort plekjes stellen nog niets voor als je het vergelijkt met vw en audi:P

weer maar niet ongerust, de nieuwere auto’s roesten ook hoor. maakt bijna niet uit welk merk. alleen de fransen hebben het al jaren langs beter voor mekaar.

goed behandelen, komt het niet meer terug.

de astra g wielranden roesten alleen maar door steenslag en lakschade op de randen. vaak ook slecht schoonmaken.
                                bij de oudere opels, zoals corsa b, astra f etc roest het van binneuit. bij nieuwere auto’s heb je daar na genoeg geen last van.

midnight black
                                Deelnemer

Alleen de fransen hebben het voor mekaar: Citroen en Peugeot wel maar Renault echt niet dus!
                                  Zal in het voorjaar eens kijken wat ik er tegen kan doen!

asconahobbyist
                                  Deelnemer

@robert_corsa wrote:

dit soort plekjes stellen nog niets voor als je het vergelijkt met vw en audi:P

weer maar niet ongerust, de nieuwere auto’s roesten ook hoor. maakt bijna niet uit welk merk. alleen de fransen hebben het al jaren langs beter voor mekaar.

goed behandelen, komt het niet meer terug.

de astra g wielranden roesten alleen maar door steenslag en lakschade op de randen. vaak ook slecht schoonmaken.
                                    bij de oudere opels, zoals corsa b, astra f etc roest het van binneuit. bij nieuwere auto’s heb je daar na genoeg geen last van.

Dat ben ik zeker niet met je eens,Astra G wielranden roesten wel degelijk van binnenuit,en niet zo’n klein beetje ook.
                                    Ik had een Astra G uit begin 99,die had was spikkeltjes op de wielrand,dat heb ik kaal laten maken en laten spuiten,binnen 3 weken begon het alweer,dus toen nieuwe randjes erin laten zetten,ik heb de oude randjes gezien,de binnenkant was bruin met dikke korsten roest,net zoals we maar al te goed kennen van de Kadettjes en Astra Fjes.
                                    Oftewel,goed behandelen,holle ruimte wax en liefst zsm,anders ga je er vroeg of laat mee te maken krijgen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.