Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Roest Duivel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2009 om 21:25 #17211306
Halloo :wors.
Zoals we allemaal weten roesten Tigra’s onder je kont vandaan als je hem niet goed bij houdt, of beter gezegd: Verwaarloosd. Ik heb laatst zo’n ”verwaarloosde” Tigra gekocht. Boven het linkerachterwiel is vanuit de wielkast roest doorgedrongen tot de buitenkant, met als resultaat een grote ”wrat”. Deze ga ik aanpakken en de vorderingen post ik hier. Wish me luck.
Foto’s komen morgen.
11 augustus 2009 om 07:00 #17510082origineel gepost door Marcelll
Halloo :wors.Zoals we allemaal weten roesten Tigra’s onder je kont vandaan als je hem niet goed bij houdt, of beter gezegd: Verwaarloosd. Ik heb laatst zo’n ”verwaarloosde” Tigra gekocht. Boven het linkerachterwiel is vanuit de wielkast roest doorgedrongen tot de buitenkant, met als resultaat een grote ”wrat”. Deze ga ik aanpakken en de vorderingen post ik hier. Wish me luck.
Foto’s komen morgen.
Good luck!
Ik heb het zelfde probleem gehad.
Het leek een klein plekje maar na een beetje schuren moest toch de slijpol er aan te pas komen.
Houd er maar rekening mee dat de roest plek véél groter is als in eerste instantie te zien is.
Ik hoor het wel.greetz Tom J
17 augustus 2009 om 07:09 #17510083Heel veel succes!
Hou er rekening mee dat het vaak compleet vanuit de binnenkant komt. Als je de binnenbekleding verwijderd kun je het zien ;)
Verder zijn kokers en slot achterklep een bekende plek..
1 september 2009 om 10:19 #17510084Puhh, dat heeft niks met verwaarlozen te maken. Mijnes wordt prima verzorgd en ook daar dook het roestmonster op. Ik heb dat dan ook maar meteen professioneel laten repareren.
14 september 2009 om 14:17 #17510085dan wet je in elk geval zeker dat het een echte Opel is.
Maar even zonder gekheid,lijkt wel of ze het nooit leren bij Opel.
Zelfs de Astra G roest,vriend van mij had een 99er en die had ook roest bij de wielranden.
Probeer in elk geval de randjes goed schoon te houden.16 oktober 2009 om 19:51 #17510086origineel gepost door asconahobbyist
dan wet je in elk geval zeker dat het een echte Opel is.
Maar even zonder gekheid,lijkt wel of ze het nooit leren bij Opel.
Zelfs de Astra G roest,vriend van mij had een 99er en die had ook roest bij de wielranden.
Probeer in elk geval de randjes goed schoon te houden.Het kan ook een schade auto zijn geweest waar 2 nieuwe achterschermen op zijn gegaan.
Want vanaf de astra G hebben ze het goed onder controle.16 oktober 2009 om 19:51 #17510087Tigra?? die roesten vaker dan dat ze schade gehad hebben…
Willem
24 oktober 2009 om 09:22 #17510088origineel gepost door wesley015
Het kan ook een schade auto zijn geweest waar 2 nieuwe achterschermen op zijn gegaan.
Want vanaf de astra G hebben ze het goed onder controle.als er 2 nieuwe schermen ingezet zijn(geen 2dehands) roest een tigra normaal niet weer op die plekken een en ander afhankelijk welke schadehersteller het gedaan heeft want daar zitten ook genoeg beunhazen/prutsers onder.
die denken “ik hoef maar een jaar of minder garantie geven, wat kan mij het verrekken”probleem bij het roesten van de achterschermen is het type kit wat de fabriek gebruikt heeft deze gaat door veroudering scheuren waarna het vocht opneemt/vasthoud.
het scherm wordt thv van de wielkast namelijk niet volledig gepuntlast ivm vervorming
deze wordt min of meer gelijmt /gesealt met kit.het heeft dan ook niks met slecht onderhoud te maken meer met een verkeerde zuinigheid/inkoopbeleid van :puke GM zie het resultaat:o
30 oktober 2009 om 21:09 #17510089astra G roest ook flink (sommige dan) ik stond laats nog bij een witte G station ik dacht eerst dat het poep was op de wielranden, ik eraan ruiken was het roest:jerry
30 oktober 2009 om 21:23 #17510090whaha je gaat toch niet aan poep ruiken :P haha
30 oktober 2009 om 23:29 #17510091origineel gepost door miraltje
origineel gepost door wesley015
Het kan ook een schade auto zijn geweest waar 2 nieuwe achterschermen op zijn gegaan.
Want vanaf de astra G hebben ze het goed onder controle.als er 2 nieuwe schermen ingezet zijn(geen 2dehands) roest een tigra normaal niet weer op die plekken een en ander afhankelijk welke schadehersteller het gedaan heeft want daar zitten ook genoeg beunhazen/prutsers onder.
die denken “ik hoef maar een jaar of minder garantie geven, wat kan mij het verrekken”probleem bij het roesten van de achterschermen is het type kit wat de fabriek gebruikt heeft deze gaat door veroudering scheuren waarna het vocht opneemt/vasthoud.
het scherm wordt thv van de wielkast namelijk niet volledig gepuntlast ivm vervorming
deze wordt min of meer gelijmt /gesealt met kit.het heeft dan ook niks met slecht onderhoud te maken meer met een verkeerde zuinigheid/inkoopbeleid van :puke GM zie het resultaat:o
Het heeft niet met kit te maken maar met het soort staal en de primer.
Kit zorgt er allen voor dat het water niet naar binnen spat.
Bij elke redelijk moderne auto zitten de wielranden gekit.
Juist met lassen ontstaat er kans op roest omdat het de primer doet verbranden.
En bij wielranden kun je niet goed tectyleren.12 november 2009 om 18:50 #17510092:jerryVolgens mij was er meer roest dan eerst gedacht.. :kewlpics
13 november 2009 om 23:13 #17510093origineel gepost door wesley015
Het heeft niet met kit te maken maar met het soort staal en de primer.
Kit zorgt er allen voor dat het water niet naar binnen spat.
Bij elke redelijk moderne auto zitten de wielranden gekit.
Juist met lassen ontstaat er kans op roest omdat het de primer doet verbranden.
En bij wielranden kun je niet goed tectyleren.op mijn tigra heb ik een hele niuwe achtekant laten zetten (de 1ste hier) en de roest in der wielranden zaten alleen op die delen die met kit gelijmt/gesealt waren, frank heeft wel fotos van zijn auto en hierop kun je zien dat de roest alleen op deze plekken is ontstaan die dicht gezet zijn met kit de gelaste delen zijn redelijk gaaf.
7 december 2009 om 14:51 #17510094Denk ook aan de kokerbalkjes voor.. Ze keuren ‘m genadeloos af bij de APK. Vaak is er nog prima wat aan te doen mits er nog een plekje zit waar je het nieuwe stukje aan vast kunt lassen.
Dennis
7 december 2009 om 14:53 #17510095Bekijk ook gelijk je veerpoten als je toch bezig bent.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.