roest binnenkant remschijven

Forumindex Forums Overige Opel algemeen roest binnenkant remschijven

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248154
    richardjm
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 October 2011

      Hi, voor mij Opel GT heb ik remschijven laten uitboren van het merk Zimmermann, puur omdat ik het mooi vind, smaken verschillen… Nu wil het dat de schijven behoorlijk roesten aan de binnenkant, dus buitenkant glimmend metaal maar binnen voor meer dan 40 a 50% roest… Is er een middel dat ik kan gebruiken, bv Rustyco, HG ontroester, Action etc? of mag dat met remschijven niet? Tevens de vraag hoe kan het? Bedankt voor tips! http://imageshack.us/photo/my-images/27/p4274074800x600.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18013123
      joop1970
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2010

        Niet goed lopende zuiger misschien?

        #18013124
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Die schijfen loshalen en opschuren, met een stuk grove schuurpapier, of met een lamellenschijf op de flex (alleen als je het vaker gedaan hebt)

          Of je brengt ze weg en laat ze afdraaien.

          Maar het probleem zit m in de klauw. Dat remblokje drukt daar de schijf niet goed aan.

          #18013125
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Heb je geperforeerde schijven gekocht of de originele laten uitboren? Want het staat er een beetje raar. Maar grote kans dat door je geperforeerde schijven je voering van de blokken er half af ligt.. Want zijn het nog de originele blokken? Dan zou ik je adviseren om keiharde blokken te nemen want door je geperforeerde schijven worden je blokken opgevreten.

            En geperforeerde schijven mag je niet afdraaien ;)

            #18013126
            schuitje
              Lid sinds:
              28 April 2009

              is naar mijn idee ook een beetje raar geboord. maar er zit idd iets in je klauw niet lekker. ik zou de blokken vervangen en het remzadel goed ontroesten en invetten waar je blokken op bewegen (is ook vaak een probleem).
              en kijken of je zuiger wel gangbaar is idd.

              greetz

              #18013127
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Het zijn zimmermanss die hebben koelgaatjes.
                Ze zijn uitgeboord om passend op de naaf te maken.

                Nadat de klauw goed gangbaar gemaakt is is het ook verstandig om naar de blokken zelf te kijken. Remblokken die te hard zijn laten het zelfde achter op de schijf, dan zijn ze verglaast, omdat ze te warm zijn geweest.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.