Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Roest bij veerpoten Astra H repareren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2016 om 14:42 #18064919
Vandaag ook maar een gekeken bij mij astra h uit 2008. En inderdaad, onder de plastic kapjes roest, zowel links als rechts.. nu heb ik thuis nog een spuitbus staan van hammerrite, het is een lak die je over roest heen kan spuiten en de roest stopt, plus beschermd tegen nieuwe roest/doorroesten. Als ik nou alle roest verwijder (zo goed en kwaad als dat kan) is het dan verstandig om dit erover heen te spuiten?
Hier een link naar het product: http://www.hammerite.nl/pages/producten/prod_xx_special_zwart.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
26 februari 2016 om 14:52 #18064920@Opeltje17 wrote:
Geen doppen er meer op doen, gewoon vol blaffen met tectiel.
gaat niet werken, het loopt dan vol met water, de nieuwe rubberen doppen schijnen al een verbetering te zijn bij die van mij heb ik doppen gemaakt met o-ringen zodat het zeker afsluit en met een klein gaatje in het midden, geen vochtproblemen meer gehad,
26 februari 2016 om 17:54 #18064921Beide kanten vervangen inclusief de onderdelen is toch even € 260,- het is dat ik het gereedschap niet heb, anders wist ik het wel.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
26 februari 2016 om 21:42 #18064922@opel-mark wrote:
@Opeltje17 wrote:
Geen doppen er meer op doen, gewoon vol blaffen met tectiel.
gaat niet werken, het loopt dan vol met water, de nieuwe rubberen doppen schijnen al een verbetering te zijn bij die van mij heb ik doppen gemaakt met o-ringen zodat het zeker afsluit en met een klein gaatje in het midden, geen vochtproblemen meer gehad,
Heb de schotels 1.5 jaar terug bij de H van m’n vader vervangen, doppen weg gedonderd en alleen vol gespoten met tectiel werkt perfect niks geen roest te zien.
26 februari 2016 om 23:17 #18064923Voor de geïnteresseerden ik heb nog steeds 2 splinternieuwe lagers liggen GM#13186959
Bij interesse laat het me weten.
Gr
12 april 2016 om 10:47 #18064924wat kosten die lagers?
12 april 2016 om 17:21 #1806492550.-
12 april 2016 om 17:47 #18064926Ik hou het even in t achterhoofd
16 april 2016 om 16:24 #18064927nou de astra is gekocht… heb ook gelijk (voor aankoop) gekeken naar de veerschotels.. deze waren nog helemaal netjes..
16 april 2016 om 16:24 #18064928nou de astra is gekocht… heb ook gelijk (voor aankoop) gekeken naar de veerschotels.. deze waren nog helemaal netjes..
29 april 2016 om 14:32 #18064929Hallo allen,
Toen ik vanochtend de auto pakte en op een gegeven moment een raar geluid hoorde van links onder de motorkap en zelfs de motorkap enigzins omhoog zag komen bij enkele hobbels de auto gelijk maar aan de kant gezet en gekeken wat er aan de hand was.
Dit is wat ik vervolgens aantrof:
Linker schotel compleet doorgerot.
Na het verwijderen van ook het rechterkapje is te zien dat deze het ook nooit lang meer kan volhouden:
Nu is dit niet mijn auto (vandaar dat ik speciaal even een account heb aangemaakt) maar ga dit waarschijnlijk wel oplossen.
Ik ken dit systeem niet met de plastic ring bovenaan de schokbreker maar zover ik het nu snel heb bekeken is het een kwestie van de boel onder los en de 2 plastic helften verwijderen dan kan de schokbreker incl. schotel (of wat er van over is) er in zijn geheel onder vandaan?
Bestel voor de zekerheid denk ik gelijk maar nieuwe schokbreker(s) aangezien ik bang ben dat de centrale moer(en) met geen mogelijkheid meer los wil(len) gezien de hoeveelheid roestvorming.
Nu zit ik even te kijken naar de veerpootlagers/schotels en zie verschillende uitvoeringen, is er iemand die mij kan vertellen welke ik hebben moet?
http://www.mijnautoonderdelen.nl/opel/astra/76159/76171/schokdempers” onclick=”window.open(this.href);return false;Het is een Astra GTC van 2006, het verschil in omschrijving zit hem in met of zonder verlaagd chassis.
29 april 2016 om 23:08 #1806493030 april 2016 om 06:56 #180649316 juni 2016 om 21:04 #18064932Nadat ik hier in het topic 3 jaar geleden ook al gepost had over roest aan een veerschotel, vandaag maar weer eens onder de kapjes gekeken.
Ik had 2,5 jaar geleden (dankzij dit topic) bij de Opel dealer gevraagd of ze die tegen roest wilden beschermen er vet erin doen.
Nu zie ik vandaag dat er wel nog vet in zit maar ook vocht/water als ik door het vet roer dan komt er vocht/water omhoog. Nu vraag ik mij af of dat echt water is of een afscheiding uit het vet? Weet iemand of het afscheiding uit het vet kan zijn?Ik vraag mij ook af wat voor een vet die Opel dealer er destijds heeft ingesmeerd?! Het is van dat licht bruine vet.
Ik laat de kapjes er nu maar even af.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.