Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Roest bij veerpoten Astra H repareren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 augustus 2013 om 19:53 #18064894
Hou je ons op de hoogte? Ik heb er ook last van bij de H.
Ik heb het voor de vakantie zelf behandeld met tectiel.
23 augustus 2013 om 20:08 #18064895AnoniemLid sinds:
1 January 1970Yep, morgen weet ik meer en ik hou je op de hoogte van de ontwikkelingen.
23 augustus 2013 om 20:13 #18064896Thanks. Het schijnt in D namelijk een recall te zijn. Ik ben benieuwd wat de dealer gaat zeggen.
24 augustus 2013 om 07:19 #18064897AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hm,… verkoper hield zich van de domme en verwees me naar de werkplaats.
De persoon die het moest beoordelen werkt niet op Zaterdag, dus a.s. Maandag maar even terug komen.
Wordt vervolgd.24 augustus 2013 om 07:29 #18064898Ik weet wel wat de monteur gaat zeggen: dit kan geen kwaad hoor meneer.
Ik ben benieuwd. Bedankt voor de terugkoppeling i.i.g.
24 augustus 2013 om 07:49 #18064899AnoniemLid sinds:
1 January 1970Maar ja, kan die monteur dan zwart op wit zetten dat dit belangrijke onderdeel, wat nu aangetast is door roest, ook in geval van een noodsituatie heel blijft ?
Bijvoorbeeld een noodstop met uitwijk manouvre ?
Of in een bocht een kuil / brugovergang zit en de ophanging een flinke tik krijgt ?
Denk niet dat hij dat gaat doen.Kijk ik weet ook wel dat het niet zo maar zal gebeuren, maar toch vind ik het niet kunnen dat zo’n jonge auto al zo’n verborgen gebrek vertoont.
Daarnaast zit het nu ook tussen mijn oren en ik wil zeker weten dat ik veilig met mijn gezin over de weg kan rijden.
Dus of de dealer vervangt het spul of ik doe het zelf al dan niet met coulance met de onderdelen.
En reken maar dat er potten tectyl en keramisch vet aan te pas gaan komen en 2 rubber doppen.I’ll keep you posted.
24 augustus 2013 om 07:55 #18064900Je hebt gelijk hoor. Ik zei alleen wat ik denk dat de monteur zal gaan zeggen. Ze doen er alles aan om er onderuit te komen. Ik heb het zelf meegemaakt. Ik ging het vervolgens zelf behelpen en heb daarna zo’n 7.5k mee gereden (vakantie Turkije).
24 augustus 2013 om 09:23 #18064901kan geen kwaad, ahum in Duitsland is het al eens gebeurd dat bij een astra H rijder de pen door de schotel brak tijdens het rijden :swear
ik heb al gelezen dat Opel zich op stelt door te zeggen dat het geen deel van de carroserie is en dus geen garantie.mijn mening is dat dit een constructiefout is en kostenloos hersteld dient te worden vdoor opel, ze weten van het probleem anders hadden ze ook geen andere doppen gemaakt.
24 augustus 2013 om 10:05 #18064902AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tja, ik zit net even bij de bovag te kijken en naar de garantievoorwaarden omdat het hier geen Opel garantie betreft, die geld alleen voor de carrosserie, maar dit is een mechanisch deel van het voertuig wat bevestigd is aan de carrosserie en dan valt het onder de bovag garantie.
BOVAG-garantiebewijs :
Op deze pagina vindt u de bepalingen van het BOVAG-Garantiebewijs en een korte uitleg
over de BOVAG-reparatiegarantie.
Bepalingen va n het BOVAG-Garantiebewijs
1. De garantie wordt door de verkoper verleend voor een periode van zes maanden na
afgifte van dit bewijs. De garantie geldt voor de koper en niet voor opvolgende rechtverkrijgenden.
Door de garantie worden de wettelijke rechten die de koper niet
handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf uit dien hoofde heeft onverlet gelaten.2. De garantie betreft zowel het herstel van gebreken die ten tijde van de koop niet
waarneembaar waren, als het herstel van gebreken die tijdens de garantieperiode
ten gevolge van normaal gebruik zijn ontstaan. De kosten van herstel zijn geheel
voor rekening van de verkoper.Door punt 2 is het al duidelijk dat ze dit gebrek moeten herstellen.
Oftewel, onderdelen vervangen/herstellen/reinigen/ontroesten,…. you’ll name it.
En dan mag de verkopende partij het uit gaan zoeken met Opel Nederland of het een constructieve betreft en door Opel erkend word. (waarom anders de verandering naar de rubber doppen?)Ik ga me er toch eens in vast bijten, nu nog niet te veel, eerst maandag even de reactie van de dealer afwachten.
Ik begrijp ook dat ik in een andere uitgangspositie zit en nog bovag garantie heb, maar heb je dat niet dan wordt het een aardige strijd, maar ik denk dat het zowiezo een constructiefout is en deze ook nog eens verborgen wordt onder een plastic dop en daardoor niet te zien is en de gevolgen aannemelijk zijn, dit toch te melden bij Opel en Bovag.
26 augustus 2013 om 09:00 #18064903AnoniemLid sinds:
1 January 1970vanmorgen dus weer bij de dealer geweest.
1e antwoord inderdaad, kan geen kwaad hoor meneer, hebben ze allemaal een beetje last van.
Maar ik zei dus meteen dat dit daar niet hoort te zitten en dat het verstopt zit onder een plastic kapje.
De gevolgen van deze roest zullen een gevaarlijke situatie gaan veroorzaken.De Astra werd naar binnen gereden en heeft men zonder te morren de roest verwijderd, de hele boel goed uitgezogen (uitspuiten met lucht mocht niet van mij i.v.m. roestpoeder door mijn motorruimte). Uiteindelijk viel de roest inderdaad nog mee en zag het er allemaal weer fris uit. Met een ontvetter het gat schoon gespoten en vervolgens ingespoten met wax en daar boven op een klodder vet.
Ook wel een beetje mijn gedachten “het kan beter knetteren van het vet, dan kraken van de roest”.
Dit gaat voorlopig niet meer roesten en keurig afgehandeld door de dealer.
Wel weer het plastic dopje teruggedrukt, maar ik bestel nog wel 2 rubber doppen, want die hadden ze niet op voorraad.Ik heb altijd al goede ervaringen gehad met deze dealer, vandaar dat ik mijn auto daar ook heb gekocht.
Mulders Tiel ;)26 augustus 2013 om 14:41 #18064904ze hadden de roestplek moeten behandelen met een antiroest middel (beter was vervangen geweest).
26 augustus 2013 om 15:02 #18064905AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb het zelf gezien hoe het er uit zag toen het gereinigd was, was gewoon blank ijzer.
Het zand/stoftroep maakte het erger dan het werkelijk was.
Zoals het nu behandeld is weet ik zeker dat de auto eerder gaat dan de veerpoot (mits de schokbreker eerder aan vervanging toe is).26 augustus 2013 om 16:54 #18064906Dus je bent van het probleem af. Leuk om te lezen. Hetgeen de dealer heeft gedaan bij jouw Astra, heb ik zelf gedaan.
Uitgezogen, antiroest erop, dagje later tectiel erop en gaten in de kapjes. Rubberen kapjes komen er nog op.26 augustus 2013 om 19:40 #18064907AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb het ook zo zelf gedaan. De rubberen kapjes zitten er op, 2 euro per stuk. Ben benieuwd of dit lang goed blijft zo.
27 augustus 2013 om 20:59 #18064908Even bij mijn GTC uit 2005 gekeken. Bijrijderskant helemaal schoon en de bestuurderskant helemaal verroest :(.
Heb wat zitten schrobben met een schroevendraaier en de boel weggezogen en daarna gespoten met WD40.
Morgen wat antiroest inspuiten. Moet echt alles helemaal schoongeschrobt worden? Ik kom niet overal goed bij.
@pixels66: heb jij de gm nummers voor de rubberen deksels? Dan ga ik ze ook bestellen.
27 augustus 2013 om 22:27 #18064909AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee heb ik niet, maar heb ze bij dealer op laten zoeken. Op het plaatje zie je dan twee soorten. De puntige kapjes zijn het. In het echt geen punt, maar vlak, dat is om aan te geven in systeem dat het om de nnieuwe kapjes gaat.
4 november 2014 om 08:15 #18064910Omdat beelden soms veel meer zeggen als woorden:
Voor de geïnteresseerden:
https://www.youtube.com/watch?v=Jk0VYp6IJp8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=HI8_ToMMKhQ” onclick=”window.open(this.href);return false;15 juni 2015 om 18:01 #18064911Goedeavond,
Even terugkomend op dit probleem. Bij mijn 2008 Zafira B ziet het er ook niet heel best meer uit :shock:. Veel roest, lijkt hetzelfde toplager als bij de Astra
Maar even iets wat ik niet helemaal helder heb… Hoort de zuigerstang, en dus ook de moer niet te draaien zodra er gestuurd word? Als je van bovenaf erin kijkt.
Dacht dat dat bij mijn oude autos (vw) wel zo was…. Anders heb ik dus vastgerotte veerpootlagers… En stuurt de auto op de zuigerstangen, hoor soms wel een geluid bij drempels alsof een veer zich “zet”
Weet iemand dit?
Mvg Michael
3 februari 2016 om 13:30 #18064912Mocht iemand interesse hebben ik heb nog 2 nieuwe lagers liggen voor de Astra H, besteld bij fsrs was de bedoeling om deze ooit te vervangen, maar dit is er door total-loss van de auto nooit meer van gekomen.
6 februari 2016 om 17:56 #18064913Vandaag maar eens bij mijn Astra uit 2007 gekeken. Zowel links als rechts roest. Heb even wat weggehaald en stop roest erop gespoten. In de zomervakantie maar even goed schoonmaken en behandelen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
25 februari 2016 om 15:59 #18064914Weet iemand inmiddels toevallig de artikelcode van die nieuwe doppen? Heb inmiddels 3 officiële Opel Dealers gevraagd maar die hebben geen idee. Met een artikelnummer moet het zelfs hun wel lukken.
26 februari 2016 om 07:12 #18064915Dit is het juist nummer:
GM# 13287508
Qty 1
53 44 027
GR.7.395Dat staat er op de sticker van het zakje waar zo’n rubberen dop in zit voor bovenop je veerpoot .
Ik meen me te herinneren dat ze bij de dealer in het systeem goed moesten zoeken aangezien
het niet geheel helder was wat de oude versie en wat de nieuwe is.26 februari 2016 om 07:30 #18064916Geen doppen er meer op doen, gewoon vol blaffen met tectiel.
26 februari 2016 om 08:58 #18064917AnoniemLid sinds:
1 January 1970In het systeem staan de rubberen doppen aangegeven met een soort punten erop om het verschil te duiden… Wat een koekenbakkers als ze ze niet kunnen vinden en het ook niet kennen…
Toendertijd bij mijn dealer zeiden ze ook, nee hoor dat probleem kennen we niet, nog nooit een astra gezien die daar roest heeft… Zucht…
26 februari 2016 om 11:32 #18064918Ze kennen het roestprobleem wel. De rubbers niet maar met artikelnummer gaat ze dat wel lukken.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.