Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Roest bij veerpoten Astra H repareren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2012 om 11:09 #18064858
Beide zijn bij mij vervangen. Kheb er update kapjes van opel opzitten van rubber ZONDER gaatjes. Die gaatjes zijn de boosdoener in die kapjes.
Was dus een kwaal!
19 september 2012 om 11:11 #18064859Zou het graag zelf willen doen, maar heb er jammer genoeg het materiaal niet voor.
Jefkere
19 september 2012 om 12:35 #18064860Ik heb net de astra weer opgehaald en gelijk even gekeken naar de veerpoten of er roest zit. Bij mijn astra ( bj 2009 )zitten er gelukkig rubberen doppen in en geen spoortje roest te ontdekken.waarschijnlijk bij opel in loop van de jaren toch wel maatregelen getroffen om dit probleem te voorkomen
19 september 2012 om 13:22 #18064861@frank de jonge wrote:
Beide zijn bij mij vervangen. Kheb er update kapjes van opel opzitten van rubber ZONDER gaatjes. Die gaatjes zijn de boosdoener in die kapjes.
Was dus een kwaal!
in de plastic originele kapjes zitten geen gaatjes, condens kan er dan niet uit, vandaar dat sommige garages er even snel een klein gaatje in boren om in iedergeval het condens de kans te geven weg te kunnen.
je zou ook kunnen proberen de rand af te kitten.of een hele pot vaseline erin te stoppen :jerry
19 september 2012 om 19:42 #18064862lijkt me dat het vocht ook van onderaf er in kan kruipen
vind die aluminium doppen in het filmpje mooi
maar denk niet dat het helpt
denk dat het beste is om na het ontroesten flink wat ML opspuiten
en helemaal geen doppen er op doen19 september 2012 om 20:39 #18064863Ik rij er nu ongeveer een jaar mee met de aluminium doppen, tot nu toe nog gene problemen gehad, het vocht lijkt van boven te komen en niet vanaf onderen, logisch ook want als het van onderen komt kan het er ook onder weer uit.
Ik ben nu bezig de linker moer goed in de kruipolie te zetten ivm verlagingsveren die binnenkort binnen zouden moeten komen, de rechterkant was bij mij netjes schoon dus daar verwacht ik geen problemen.
19 september 2012 om 21:01 #18064864Als ik op een plat dak een emmer neer zet
en ik sta op de grond met een tuinslang de emmer te vullen
dus het water komt van onderen
loopt deze dan ook vanzelf leeg? nee toch ;)20 september 2012 om 07:47 #18064865in dit geval zou de emmer in een rond gat van een dak zitten en jij van onder het dak er water in proberen te krijgen, gaat je echt niet lukken hoor.
In dit geval komt het water niet via de wielkuip maar via radiateur en onder de motorkap plus de condensvorming van lucht.
Vandaar dat er bij mij een o-ring is gebruikt om de randen ook goed af te sluitenIk heb bij mij met een hoge druk spuit alle hoeken van de wielkuip gehad om te kijken of het niet op een of andere manier van beneden zou komen, geen druppel.
Wat ik niet snap is dat opel dit niet heeft opgelost, vrijwel iedere astra H rijder die ik tegenkom heeft er in meer of mindere mate last van.
20 september 2012 om 08:57 #18064866Deze thread is best wel sticky waardig als je het mij vraagt. Ik vind het geen fijne gedachte als de schokdemper door het plaatwerk naar boven kan schieten! Iedereen met een H moet het controleren en repareren. Vanavond bij de H van mij ma controleren.
20 september 2012 om 09:58 #18064867Bereid je maar voor op een shock :D
Heb er vandaag de losse roest deeltjes met de stofzuiger uitgehaald en lichtjes geschuurd en het blijt dat het nog wel meevalt.
Zoek nu iets goed om het te behandelen zodat het niet verder kan roesten.Jefkere
20 september 2012 om 10:55 #18064868Bij mijn gtc uit 2008 is dit ook het geval. De rechterkant heeft geen roest alleen de linkerkant bij de accu. Heb meteen afspraak gemaakt bij de dealer morgenvroeg. Kijken of ze dit onder garantie gaan oplossen.
23 oktober 2012 om 20:06 #18064830Hier ook een astra uit 2005 met dit verschijnsel.
Ik heb het onlangs gemeld / laten zien bij de Opel dealer. (onder G2 Garantie)
Na uren wachten kreeg ik te horen dat ze het hadden opgelost.De plastic kapjes zitten er nu in elk geval muurvast op.
De linker zat iets los en de rechter duidelijk wat losser.
Je kunt wel raden waar de meeste roest zat.Volgens de Opel garage is alles nu opgelost.
23 oktober 2012 om 21:10 #18064828En wat hebben ze ermee gedaan behalve de dopjes vastkitten zodat je de roest niet meer kan zien ?
Mark
23 oktober 2012 om 22:04 #18064827Hier nog een na een tip van een medeforummer, Mark twee metalen dopjes graag :jerry
Weet niet hoe slecht die mijne is maar ik ga het nog eens schoonmaken en de tips hier volgen. M’n vader kreeg gewoon shock, auto van 5 jaar en nu al roest was zijn reactie :thumbdown
24 oktober 2012 om 05:37 #18064825:D de enige mensen die met de aluminium doppen ronderijden zijn leden van de ATC :jerry er gaan nogal wat uren inzitten om ze te maken (allemaal handwerk).
Het is jammer dat opel er geen terugroep actie van gemaakt heeft.
24 oktober 2012 om 07:41 #18064824Ik weet niet precies wat ze gedaan hebben maar tot nu toe
ben ik telkens goed geholpen. Ik heb zeker niet het idee
dat ze op mij besparen.Zo beginnen de voorportieren onderaan aan de binnenkant bij de
kitrand wat oppervlakkig roest te vertonen, en de lak bladdert af,
en daar wordt binnenkort ook een datum voor geprikt.
Het valt buiten de Opel carrosserie garantie maar het wordt zonder boe of ba behandeld en gespoten.
Ik geloof dan nooit dat ze de kapjes alleen hebben vastgekit zonder dat eronder iets mee gedaaan
is, na uren gewacht te hebben.24 oktober 2012 om 07:58 #18064823@opel-mark wrote:
:D de enige mensen die met de aluminium doppen ronderijden zijn leden van de ATC :jerry er gaan nogal wat uren inzitten om ze te maken (allemaal handwerk).
Het is jammer dat opel er geen terugroep actie van gemaakt heeft.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Ben blij dat ik ook op ATC zit alleen jammer dat ik er nu achterkom :jerry
Nee serieus zijn er ook alternatieve dopjes te koop op ebay of dopjes bij de dealer. Ik ga even op zoektocht en vandaag begin ik met een schoonmaak actie even goed schuren enz. Het lijkt mij vreemd dat deze niet onder caressorie garantie valt. Ik wil toch weten waarom gezien de hele veerpoot vastzit aan de caressorie :thumbdown
Galaxy Nexus Tapatalk
24 oktober 2012 om 08:09 #18064822Er zijn nieuwe doppen door Opel gemaakt van RUBBER. De plastic versies veroorzaken juist het probleem.
24 oktober 2012 om 09:23 #18064820[youtube:1p64b3xg]http://www.youtube.com/watch?v=f6GwR2weGv0[/youtube:1p64b3xg]
25 oktober 2012 om 09:18 #18064833Heeft er iemand een GMnummer van die rubberen dopjes, dan kan ik deze doorgeven aan de dealer voor bestelling :thumbup
25 oktober 2012 om 09:34 #18064832Is gewoon een kwestie van de dop er af halen toch?
Zal zaterdag eens kijken bij de H van m’n oom, die is superzuinig op z’n auto, ben benieuwd of het bij hem ook zo erg is.25 oktober 2012 om 09:38 #18064831Die nummers zou ik ook grag weten aangezien er bij mij ook al flink wat roest zit helaas :-(.
Zelf die schotels vervangen zie ik ff niet zitten nu dus ga toch maar voor tijdelijke oplossing met het schoonmaken en dan anti roest erop en die rubberen doppen.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
25 oktober 2012 om 09:51 #18064829Onderdeelnummer weet ik niet. Mn garaga heeft ze voor me besteld met de mededeling dat deze na alle problemen zijn ontwikkeld om de roest weg te houden.
25 oktober 2012 om 11:01 #18064826@RISL wrote:
Is gewoon een kwestie van de dop er af halen toch?
Zal zaterdag eens kijken bij de H van m’n oom, die is superzuinig op z’n auto, ben benieuwd of het bij hem ook zo erg is.Ja gewoon met je nagels of schroevendraaier.
@frank de jonge wrote:
Onderdeelnummer weet ik niet. Mn garaga heeft ze voor me besteld met de mededeling dat deze na alle problemen zijn ontwikkeld om de roest weg te houden.
Meestal staan ze in de dopjes zelf als GM…. Anders bel ik zo de dealer op alleen, duurt alleen wat langer. Straks weten ze weer van niks.
Galaxy Nexus Tapatalk
25 oktober 2012 om 11:28 #18064821Ik had je het nummer wel willen geven maar ik heb de auto niet meer.
Kheb er teveel gedoe mee gehad en rij nu wat anders.Als ik em nog gehad had had ik nu gelijk gekeken naar het nummer
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.