Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Roest bij veerpoten Astra H repareren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 september 2012 om 19:23 #17252107
Heb na wat te hebben gelezen op dit forum dat de Astra H last zou hebben van roest bij de veerpoten.
Dacht zal dit eens nakijken en ja hoor na het verwijderen van de plastic kapjes zag ik ook dat mijn Astra daar flink verroest is. :swear
Wat is de beste manier om dit op te lossen ?
Roest wegschuren en dan spuiten met hammerite dacht ik zelf en dan geen kapjes erop.
Of zijn er hier mensen die een beter plan hebben ?
Alvast bedankt voor de reactie’s.
Danny
8 september 2012 om 19:52 #18064834ontvetten, schoonmaken, speciale anti roest erop, dan anti steenslag, flink wat lagen erop, en een klein gaatje midden in de plastic dop boren van ongeveer 2mm.
Ik heb er bij mezelf speciale vliegtuigaluminium doppen inzitten met een o-ring aan de buitenkant en een klein gaatje in het midden, dan is het probleem opgelost
8 september 2012 om 20:33 #18064835Nou dan moet ik maar aan de slag met jouw stappenplan.
Bedankt Mark.
Danny
8 september 2012 om 21:54 #18064836Graag gedaan, het is een hoop werk, maar als je het niet behandelt kan het gebeurden dat de schokbreker door het ijzer heen omhoog komt tijdens het rijden, een Duister had dat tijdens het rijden op de snelweg, erg gevaarlijk en ik snap ook niet waarom opel hier geen terugroep actie van gemaakt heeft.
9 september 2012 om 07:23 #18064837Valt dit niet meer bij opel onder de carroserie garantie die is best lang en compleet verzinkt zou je geen roest mogen verwachten????
9 september 2012 om 17:11 #18064838Niks repareren schotels vervangen!
Ik heb al een aantal gedaan. En elke keer was al meer dan de helft van het materiaal weg geroest. Opel gebruikt niet voor niks 2mm dik metaal voor de schotels.Na het vervangen die plastic doppen een enkeltje prullen bak geven. En de boel verzuipen in ML of tectyl.
9 september 2012 om 17:12 #18064839@hawk45 wrote:
Valt dit niet meer bij opel onder de carroserie garantie die is best lang en compleet verzinkt zou je geen roest mogen verwachten????
Het is niet de carroserie maar de veerpoot schotels voor.
10 september 2012 om 15:12 #18064841@arjontje wrote:
Niks repareren schotels vervangen!
Ik heb al een aantal gedaan. En elke keer was al meer dan de helft van het materiaal weg geroest. Opel gebruikt niet voor niks 2mm dik metaal voor de schotels.Na het vervangen die plastic doppen een enkeltje prullen bak geven. En de boel verzuipen in ML of tectyl.
Schotels vervangen :wtf man da’s een klus veel laswerk en afwerking spuiten :swear
Heb sinds kort een astra H en na het lezen van dit item dacht ik even kijken en inderdaad daar zit veel roest, ik heb de auto gekocht met 6 maanden Bovag garantie maar of dit er onder valt weet ik niet ga het toch navragen.
Dit had ik echt niet verwacht van een opel dacht dat ze een dergelijk probleem wel zouden oplossen heeft toch met de verkeers veiligheid te maken.
10 september 2012 om 15:32 #18064840@hawk45 wrote:
Valt dit niet meer bij opel onder de carroserie garantie die is best lang en compleet verzinkt zou je geen roest mogen verwachten????
Dat valt inderdaad onder de garantie.
2 kleine puntjes : om aanspraak te kunnen maken op die garantie moet de auto ten eerste sinds aflevering al zijn onderhoud & reparaties bij een erkend Opel dealer hebben gehad en ten tweede dient diezelfde dealer tijdens al deze beurten ook de carosserie te inspecteren en in het boekje af te stempelen.
Hoef denk ik niet uit te leggen dat de kans dat je aan al deze voorwaardes voldoet zeer klein is aangezien ik nog geen dealer heb gezien die dat laatste doet / deed.
10 september 2012 om 18:02 #18064842@hawk45 wrote:
@arjontje wrote:
Niks repareren schotels vervangen!
Schotels vervangen :wtf man da’s een klus veel laswerk en afwerking spuiten :swear
Heb sinds kort een astra H en na het lezen van dit item dacht ik even kijken en inderdaad daar zit veel roest, ik heb de auto gekocht met 6 maanden Bovag garantie maar of dit er onder valt weet ik niet ga het toch navragen.
Dit had ik echt niet verwacht van een opel dacht dat ze een dergelijk probleem wel zouden oplossen heeft toch met de verkeers veiligheid te maken.
Pm beantwoord. Ik bedoel dus niet de veerpoot kokers aan de auto zelf. ;)
11 september 2012 om 02:38 #18064843Ik weet niet of dat veel werk is die schotels, ik had snel wat gezienmet plastic clips aan de bovenkant dus het zou kunnen dat de schotels los te vervangen zijn zonder te lassen, ik weet niet of iemand dat al eens geconrolleerd heeft ?
mark
11 september 2012 om 05:47 #18064844@opel-mark wrote:
Ik weet niet of dat veel werk is die schotels, ik had snel wat gezienmet plastic clips aan de bovenkant dus het zou kunnen dat de schotels los te vervangen zijn zonder te lassen, ik weet niet of iemand dat al eens geconrolleerd heeft ?
mark
Ja die schotels zijn makkelijk te vervangen met het goede gereedschap.
eerst haal je de veer poot er onder uit door die klemmen los te halen.
Je kan ze gewoon slopen die klemmen kosten bij de dealer 2 euro per stuk. (4stuks nodig)
dan de veer poot los halen aan de onderkant.Veer op spannen, en de bovenste moer los en nieuwe schotel plaatsen.
11 september 2012 om 06:14 #18064845Gewoon 14 jaar jonger als mn f-je………… king:
sorry kon het niet latenals je echt lang van je carosserie e.d. wilt genieten
moet je actie ondernemen voordat de problemen komen
beste is gewoon gelijk hele bodem randjes en holle ruimtes behandelen16 september 2012 om 18:13 #18064846Wow… na dit topic gevolgd te hebben vandaag voor ik hem ging wassen ook maar eens gekeken… :shock:
Serieus geschrokken!
Jefkere
16 september 2012 om 18:27 #18064847Dat ziet er niet best uit , is dit een probleem bij alle astra H modellen of tot een bepaald bouwjaar?.als mijn astra morgen terug is ook maar eens kijken.heeft iemand dit al eens laten vervangen bij een garage?en wat waren de kosten?
16 september 2012 om 18:32 #18064848Ben ook wel benieuwd naar die kosten… vind het zo raar… op deze kilometerstand en staat altijd binnen etc.
16 september 2012 om 18:48 #18064849Bij alle astra h’s
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
17 september 2012 om 08:18 #18064850De schotels zijn bij de dealer ongeveer € 50 euro per stuk.
De klemmetjes zijn 2 euro per stuk. (4 stuks nodig)
Dan moet het nog gemonteerd worden, hou daar een uur anderhalve uur voor aan. Als het los wilt.Febi Bilstein heeft ook reparatie setjes hier voor, En die zijn een stuk goedkoper.
Helaas al een tijdje niet leverbaar. :(17 september 2012 om 12:29 #18064851Al met al toch een reparatie van ong. 200 euro , zal er eens mee langs de dealer rijden en kijken wat ze over te zeggen hebben.
17 september 2012 om 14:12 #18064852Tja ontroesten en dan wat uurtjes bezig zijn met nieuwe doppen maken : http://www.youtube.com/watch?v=f6GwR2weGv0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
17 september 2012 om 21:14 #18064853of da gat vol steken met vaseline dan kan er ook geen water meer bij. :)
18 september 2012 om 04:37 #18064854@opel-mark wrote:
Tja ontroesten en dan wat uurtjes bezig zijn met nieuwe doppen maken : http://www.youtube.com/watch?v=f6GwR2weGv0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Duurt net te lang om ze in serie te maken voor verkoop, wel een wereld oplossing :wors
18 september 2012 om 06:03 #18064855@dark-divx wrote:
of da gat vol steken met vaseline dan kan er ook geen water meer bij. :)
Kan ook of de plastic doppen enkeltje prullen bak. En vol spuiten met ML
18 september 2012 om 15:00 #18064856@hawk45 wrote:
@opel-mark wrote:
Tja ontroesten en dan wat uurtjes bezig zijn met nieuwe doppen maken : http://www.youtube.com/watch?v=f6GwR2weGv0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Duurt net te lang om ze in serie te maken voor verkoop, wel een wereld oplossing :wors
Ik heb voor een paar ATC leden zo’n setje gemaakt, maar er zit inderdaad wel veel werk in, wie weet komt er ooit een chinees met 10.000 van die doppen op de markt voor een appel en een ei. :jerry
19 september 2012 om 09:05 #18064857Is dat schrikken!
Na deze topic gelezen te hebben ben ik ook maar eens onder de motorkap gedoken.
De doppen kun je gewoon met je nagels lostrekken.Links ging het goed: geen roest onder het dopje van de veerpoot. Dat gaf de hoop bij die “3%” te horen……
Rechts was het minder: aanzienlijke roestvorming. Ik heb beide dopjes voorgoed verwijderd en ga binnenkort de boel eens goed schoonmaken.Schoongemaakt met borstel en schuurpapier en ingespoten met roest stop van een grote Actie winkel in NL.
update 2018: ik spuit ze steeds vol met WD40 en nog steeds geen nieuwe roest.
Succes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.