Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › roest behandelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2013 om 17:37 #17258911
Heb er al eens een topic aan gewaagd en ga verder maar niet in op de kwaliteit van menig opel :D , maar wat doen jullie hiermee (zie foto) afkrabben….schoonmaken en opnieuw tectyleren. Heb er nog niet aandachtig naar gekeken, maar het lijkt erop dat de balken nog wel redelijk zijn. En hoe brengen jullie het tectyl aan en waarmee?
Zijn er nog forummers die van de reparatiewerkzaamheden foto`s van hebben gemaakt :kewlpics
Ben benieuwd naar de reactie’s
29 juni 2013 om 19:28 #18156334ik heb het pas ook gedaan, had ongeveer dezelfde plekken onder de auto.
bij mij liet de originele bodemcoating los op sommige plekken.
roest zo goed mogelijk weggehaald, en daarna nieuwe bodemcoating aangebracht.29 juni 2013 om 20:03 #18156335@vectra99 wrote:
ik heb het pas ook gedaan, had ongeveer dezelfde plekken onder de auto.
bij mij liet de originele bodemcoating los op sommige plekken.
roest zo goed mogelijk weggehaald, en daarna nieuwe bodemcoating aangebracht.Waarmee heb je de roest verwijderd? Gewoon weggestoken of met zijn staalborstel op machine? Enne heb je dit op de brug gedaan? Heb je daarna nog iets van een ontroesting spray gebruikt? Weet je nog welk merk bodem coating je hebt gebruikt?
Gr. Greg
1 juli 2013 om 20:23 #18156336heb de roest verwijderd met schroevendraaier, goed los gestoken en daarna met staalborstel(op machine).
heb het zelf in een put gedaan, heb hier thuis de beschikking over een put.
daarna kun je het nog behandelen met Fertan ofzo.
daarna met bitumen undercoating van Motip afgewerkt.2 juli 2013 om 06:06 #18156337Bekend plekje. :(
Ik heb het meeste weg gestoken. daar na met een staalborstel op de slijptol schoon gemaakt.
roest omvormer er overheen (fertan) en met een dikke body coating afgewerkt.TIP. Kijk ook goed naar de plastic doppen in de bodemplaat.
daar knapt de coating kapot waar door er vocht in het dopje blijft staan.
daar krijg je deze gaten van:2 juli 2013 om 07:09 #18156338hey arjon
is dat de flintstone vectra ;)goed dat het gat weer dicht is!! :thumb
2 juli 2013 om 20:42 #18156339@arjontje wrote:
Bekend plekje. :(
Ik heb het meeste weg gestoken. daar na met een staalborstel op de slijptol schoon gemaakt.
roest omvormer er overheen (fertan) en met een dikke body coating afgewerkt.TIP. Kijk ook goed naar de plastic doppen in de bodemplaat.
daar knapt de coating kapot waar door er vocht in het dopje blijft staan.
daar krijg je deze gaten van:Ben binnenkort vrij en denk dat ik maar een brug gaat huren en op deze wijze de roest gaat aanpakken ben nu toch al lekker bezig.
Arjan……heb je er veel werk aan gehad en zit het nog naar je zin?
3 juli 2013 om 18:38 #18156340Hoi Greg,
dat heb ik ook gehad, is gewoon een felsnaadje dat open staat.
Ik heb het ergste met een driehoek krabber weg gehaald, van die wax gekocht waar ik de binnenkant van de balk helemaal mee vol gespoten heb en zo tectyl erover gespoten.
Let er wel op dat je de zwarte neemt en niet de bruine dat geeft zo’n lelijke vlek onder je balk.Ik heb het voor de deur op as steunen gedaan is goed te doen.
geloof dat ik nog wax en tectyl heb staan, wil wel voor je kijken.
3 juli 2013 om 19:00 #18156341@remutr wrote:
Hoi Greg,
dat heb ik ook gehad, is gewoon een felsnaadje dat open staat.
Ik heb het ergste met een driehoek krabber weg gehaald, van die wax gekocht waar ik de binnenkant van de balk helemaal mee vol gespoten heb en zo tectyl erover gespoten.
Let er wel op dat je de zwarte neemt en niet de bruine dat geeft zo’n lelijke vlek onder je balk.Ik heb het voor de deur op as steunen gedaan is goed te doen.
geloof dat ik nog wax en tectyl heb staan, wil wel voor je kijken.
Hoi,
Misschien dat ik de assteunen er ook wel bij pak, scheelt toch weer een paar centen ;) maar die wax, wat is dat dan? een soort primer ofzo?
Even kijken kan geen kwaad :D
3 juli 2013 om 19:54 #18156342schijnbaar een zwakke plek bij vectra b aan de kokerbalken. ook al onderhanden gehad.
open gebogen en losse delen weggekapt met schroevendraaier en geïnjecteerd met een injectienaald met HG roest omvormer. deze vormt de roest om naar een witte poedereachtige/blinkende laag, maar is GEEN afwerking, dit moet er ook weer zogoed mogelijk af en nogmaals gedaan worden, instructies staan op de fles.
zoveel mogelijk met zinkspray in de openstaande spleet gespoten en nat dicht getimmerd zodat het weer netje glad uitzag.
toen aan binnenzijde tussen de schuine plaat en koker vol laten lopen met wax( die gele troep die je op meer plaatsen aan de vectra tegenkomt, die word met warm weer zacht en zuigt zich nog beter tussen de plaatdelen in. afgewerkt met zwarte motip tectyl en de kokers zelf met ML via spuitbus en slangetje vol laten lopen. leg dam maar karton van voor tot achteren onder die zijde van de auto want het komt er de komende uren, op de gekste plekken uitgedruppeld…. :angelwat as steunen betreft … DOEN! ER WORDEN REGELMATIG MENSEN ONDER DE AUTO KLEM GEVONDEN… :agent
3 juli 2013 om 20:51 #18156343@MantasticB1 wrote:
schijnbaar een zwakke plek bij vectra b aan de kokerbalken. ook al onderhanden gehad.
open gebogen en losse delen weggekapt met schroevendraaier en geïnjecteerd met een injectienaald met HG roest omvormer. deze vormt de roest om naar een witte poedereachtige/blinkende laag, maar is GEEN afwerking, dit moet er ook weer zogoed mogelijk af en nogmaals gedaan worden, instructies staan op de fles.
zoveel mogelijk met zinkspray in de openstaande spleet gespoten en nat dicht getimmerd zodat het weer netje glad uitzag.
toen aan binnenzijde tussen de schuine plaat en koker vol laten lopen met wax( die gele troep die je op meer plaatsen aan de vectra tegenkomt, die word met warm weer zacht en zuigt zich nog beter tussen de plaatdelen in. afgewerkt met zwarte motip tectyl en de kokers zelf met ML via spuitbus en slangetje vol laten lopen. leg dam maar karton van voor tot achteren onder die zijde van de auto want het komt er de komende uren, op de gekste plekken uitgedruppeld…. :angelwat as steunen betreft … DOEN! ER WORDEN REGELMATIG MENSEN ONDER DE AUTO KLEM GEVONDEN… :agent
Wat bedoel je met ML? Wat is dit voor spul en waarom pas je dit toe? Bedankt voor de aanvulling
3 juli 2013 om 20:58 #18156344@greg wrote:
@MantasticB1 wrote:
schijnbaar een zwakke plek bij vectra b aan de kokerbalken. ook al onderhanden gehad.
open gebogen en losse delen weggekapt met schroevendraaier en geïnjecteerd met een injectienaald met HG roest omvormer. deze vormt de roest om naar een witte poedereachtige/blinkende laag, maar is GEEN afwerking, dit moet er ook weer zogoed mogelijk af en nogmaals gedaan worden, instructies staan op de fles.
zoveel mogelijk met zinkspray in de openstaande spleet gespoten en nat dicht getimmerd zodat het weer netje glad uitzag.
toen aan binnenzijde tussen de schuine plaat en koker vol laten lopen met wax( die gele troep die je op meer plaatsen aan de vectra tegenkomt, die word met warm weer zacht en zuigt zich nog beter tussen de plaatdelen in. afgewerkt met zwarte motip tectyl en de kokers zelf met ML via spuitbus en slangetje vol laten lopen. leg dam maar karton van voor tot achteren onder die zijde van de auto want het komt er de komende uren, op de gekste plekken uitgedruppeld…. :angelwat as steunen betreft … DOEN! ER WORDEN REGELMATIG MENSEN ONDER DE AUTO KLEM GEVONDEN… :agent
Wat bedoel je met ML? Wat is dit voor spul en waarom pas je dit toe? Bedankt voor de aanvulling
ML is tectyl voor in de kokers dat is bruine smurrie. ik dacht dat ik valma had gebruikt die is lekker dun vloeibaar en die noemen dat ML voor in de kokers en TL voor de buitenkant. suc6
4 juli 2013 om 05:56 #18156345@greg wrote:
@arjontje wrote:
Bekend plekje. :(
Ik heb het meeste weg gestoken. daar na met een staalborstel op de slijptol schoon gemaakt.
roest omvormer er overheen (fertan) en met een dikke body coating afgewerkt.TIP. Kijk ook goed naar de plastic doppen in de bodemplaat.
daar knapt de coating kapot waar door er vocht in het dopje blijft staan.
daar krijg je deze gaten van:Ben binnenkort vrij en denk dat ik maar een brug gaat huren en op deze wijze de roest gaat aanpakken ben nu toch al lekker bezig.
Arjan……heb je er veel werk aan gehad en zit het nog naar je zin?
Met een brug was het zo gedaan.
denk dat ik er een uur bezig geweest ben met het schoon maken van de plek.
alleen zit er wel een wacht tijd met de roest omvormer.
totaal een halve dag bezig geweest.
Het zit nu nog uitstekend.Dat met die gaten heeft wel wat langer geduurd.
@sw_reijnders wrote:
hey arjon
is dat de flintstone vectra ;)goed dat het gat weer dicht is!! :thumb
Flinstone zeker alleen paste mijn schoennen er niet door heen.
jammer genoeg waren het 2 gaten.Maar het zit weer dicht en ben ook gelijk van mijn natte vloer matjes af. :angel
6 augustus 2013 om 16:50 #18156346Zo vandaag even tijd gereserveerd voor het aanpakken van de roestplekken op de kokerbalken.
Ik heb het zo aangepakt zoals MantasticB1 heeft aangegeven alleen heb ik de afwerking gedaan met Bodysafe.
Ik had verwacht dat dit goedje net zoals PUR bijv.. wat meer uit zou zetten, dat deed het dus niet. Jammer want zo blijven er toch nog gaten in zitten.Is er misschien iets op de markt waarmee ik die gaten wat beter dicht krijg?? Zoiets als Bitumen misschien?
Dit is het eindresultaat van de slechtste kokerbalk
6 augustus 2013 om 18:14 #18156347Vreemd dat je van dit gaten blijft houden.
Kreeg je hem niet kaal met een Driehoeks krabber zodat alle vellen weg waren?
Ik heb zelf niet met roest omvormer zitten werken, losse vellen verwijderd, staalborstel er over en daar ml op. het is nu al weken zo droog dat het best hecht.
Heb je ook de kriksteun punten in de ml gezet, daar wil ook nog wel eens een laksplinter van los springen
6 augustus 2013 om 18:54 #18156348@remutr wrote:
Vreemd dat je van dit gaten blijft houden.
Kreeg je hem niet kaal met een Driehoeks krabber zodat alle vellen weg waren?
Ik heb zelf niet met roest omvormer zitten werken, losse vellen verwijderd, staalborstel er over en daar ml op. het is nu al weken zo droog dat het best hecht.
Heb je ook de kriksteun punten in de ml gezet, daar wil ook nog wel eens een laksplinter van los springen
Is niet vreemd hoor! De Valvoline Bodysafe heeft meer weg van spuitlak dan van een dikke smeurrie! De gaten die je nu ziet zijn dus echt de gaten in de toplaag van het staal van de dorpels, was dus wel ff nodig :D .
Hieronder is zo`n gat te zien. Het staal word omgevouwen en daarna vastgelast op de rand aan de buitenzijde van de dorpel, zodra er daar vocht bij kan komen is dit het resultaat.
6 augustus 2013 om 19:00 #18156349Greg, is balk is veel verder aangetast dan bij mij.
Dan is het zeker niet gek dat je gaten ziet.
Dat is bijna niet op te lossen zonder laswerk.
6 augustus 2013 om 20:10 #18156350@remutr wrote:
Greg, is balk is veel verder aangetast dan bij mij.
Dan is het zeker niet gek dat je gaten ziet.
Dat is bijna niet op te lossen zonder laswerk.
Ja..klopt, maar zo ernstig is het niet…..onder dus eigenlijk in de koker was alles nog puik :D en zag het er nog goed uit…
Voor de zekerheid ingespoten met ML………voor het aangezicht ga ik er denk nog bitumen overheen aanbrengen, zodat het vuil niet alsnog naar binnen kan dringen, lassen kan, maar vindt ik niet nodig……
7 augustus 2013 om 05:55 #18156351Jemig die is wel heel erg aangetast.
zo erg was het bij mij niet.7 augustus 2013 om 08:27 #18156352Ik heb het al eens eerder vermeld Roestbakken zijn het :thumb
7 augustus 2013 om 12:46 #18156353@greg wrote:
Ik heb het al eens eerder vermeld Roestbakken zijn het :thumb
Ik zeg altijd ik weet nu dat ik een echte opel rijd :jerry
7 augustus 2013 om 13:34 #18156354Greg,
Snel die Omega kopen!
Hoef je niet meer onder je auto te liggen.
En ach als een beetje roest het enige is waar we over klagen, rijden we toch met goede auto’s rond.
7 augustus 2013 om 15:36 #18156355@remutr wrote:
Greg,
Snel die Omega kopen!
Hoef je niet meer onder je auto te liggen.
En ach als een beetje roest het enige is waar we over klagen, rijden we toch met goede auto’s rond.
Haha…..ik zei al dat ik ook op die foto`s roest langs de wielkasten zag zitten ;) .
Misschien dat ik toch nog ff ga kijken gewoon uit nieuwsgierigheid….
Dus het maakt denk ik niet uit wat je voor opeltje je hebt, je zal er altijd mee verbonden zijn (aan de roest dan hé haha..)
7 augustus 2013 om 18:36 #18156356Als je genoeg terug krijgt voor de Vectra, zou je die roest aan de wielkasten nog kunnen laten repareren.
En de vraagprijs is niet de verkoopprijs he!
Ik zou de achterwiel aandrijver kiezen.
Rij zelf ook liever in de omega van pa dan in de vectra
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.