Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Roest….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2010 om 11:17 #17224892
me spatbord begint een beetje verder te roesten en
ik zoek eigenlijk een manier om het tijdelijk weg te werken
of zo ie zo te stoppen (minderen)iemand een idee of toevallig iemand die hier ook mee
bezig is bij zn tigra?18 augustus 2010 om 11:21 #17714623Heb zelf ook roestplekken op me auto!
ik doe het zo:alles wegslijpen met een dremel,
goed ontvetten
roestwerend middel aanbrengen
laten drogen en nog een keertje aanbrengen
beetje bijschuren en weer ff ontvetten
en dan laklaag erover heen en eventueel afwerken!en daarna met de polijstmachine erover heen jagen tot het weer mooi is ^_^
18 augustus 2010 om 11:23 #17714624Ik zou eerst kijken of de roest niet van binnenuit komt..
Want dan kun je aan de gang blijven.Beste is om plaatwerk gewoon te vervangen..
18 augustus 2010 om 11:29 #17714625achter is bijna niet te vervangen :(
en het komt inderdaad van binnenuit.. (net op de lasstukken)
18 augustus 2010 om 11:55 #17714626Tis wel te vervangen, maar dat gaat geld kosten als je het zelf niet kan :(
Het makkelijkst is om een achterkantje te kopen die goed is, en dan de complete achterkant vervangen, maar dat zal niet meevallen om te doen (of je moet er veel geld voor over hebben)18 augustus 2010 om 14:23 #17714627ik ben er nu ook mee bezig en lukt al aardig..
1. alle roest goed wegschuren.
2. fosfor of andere roestwerende lak aanbrengen.
3. een dag laten drogen
4. glasfiber aan de binnenkant bevestigen
5. laten uitharden duurt 30 minuutjes
6. Daarna polyester plamuur erop smeren zodat het gelijk loopt met het plaatwerk van de auto.
7. laten drogen 20 minuutjes
8. NAT schuren met hele fijne korrel.
9.Primer
10. de kleur van de auto aanbrengen..Werkt perfect!!:thumbup
Succes!!
19 augustus 2010 om 16:34 #17714628ok :D
als iemand toevallig t leuk vind om
te doen en toch bezig is dan hoor
ik t wel als ik met me auto ernaast
kan gaan staan en het samen te doen king:19 augustus 2010 om 17:53 #17714629origineel gepost door Dominic
achter is bijna niet te vervangen :(ow waarom niet dan?
ik heb andere beelden gezien(waaronder me eigen tig)
20 augustus 2010 om 11:44 #17714630origineel gepost door Dominic
ok :Dals iemand toevallig t leuk vind om
te doen en toch bezig is dan hoor
ik t wel als ik met me auto ernaast
kan gaan staan en het samen te doen king:Ik heb mijne vandaag afgemaakt ik had ook roest bij me spatbord,, is gelukkig goed gelukt alleen nog een beetje bijwerken met lakstifje en dan polijsten :D:D
@dominic Ik denk dat je te ver weg woont van me anders had ik je graag geholpe :P21 augustus 2010 om 17:27 #17714631niets is te ver ;) haha
22 augustus 2010 om 19:38 #17714632de roest komt van binnenuit dus alles wat je doet komt weer. zit al in het materiaal. vervangen is de beste oplossing. bijwerken is uitstel en het wordt alleen maar erger.
22 augustus 2010 om 19:43 #17714633ik denk dat als er ook maar één zwart puntje in het blanke metaal achter blijft, dat je uiteindelijk alles voor niets doet, ongeacht welk roestwerend/stoppend middel je er op smeert. Rigoreus de slijptol er in, en geheel vervangen is in mijn ogen de enige (juiste) remedie. Ja, is ook de duurste, maar is niet anders:vertag
22 augustus 2010 om 19:48 #17714634Jah en roest is een ijsberg, wat je ziet is maar een stukje, als je het metaal ruim eromheen kaal zou schuren dan zou je de bruine plek zien, en metaal eromheen dat donkerder is dan elders, soms wel 3 a 4 keer zo groot als het bruine. Dat is ook roest, alleen in een beginnend stadium. Dus als je alleen dat bruine plekje weghaalt dan kijkt het wel weer mooi maar dit werkt maar een jaartje of 2, op een gegeven moment ga je toch blaasjes zien en ist weer net zover omdat de roest nooit is weggehaald. Kijk als je toch van plan bent om er nog maar een jaar ofzo in te rijden en je wil vind die plekjes een beetje armoedig overkomen, dan ist afdoende, wel lullig voor degene die hem na jou koopt. Maar wil je er nog 5 jaar mee vooruit dan zou ik het geheel eruit slijpen en een nieuw stuk erin lassen. Duurder, meer werk maar als het goed gebeurd dan ben je voorlopig wel eventjes weer verlost van de ellende.
22 augustus 2010 om 21:18 #17714635inderdaad.. geen idee hoe lang ik er nog in rijd maar ik denk zo`n 2 jaar en dan pak ik de Tigra TT denk ik..
26 augustus 2010 om 17:04 #17714636Als het van binnenuit komt kun je donderop zeggen dat bij de vorige keer dat ze het hersteld/vervangen hebben er vocht bij is gekomen. Beste is nieuw stukkie, beetje plamuren grondverf en dan aflakken. Kan heel makkelijk en goedkoop moet je er wel beetje verstand van hebben! Hoorde hier al iets over plamuur nat schuren..nou dat is domste wat je kan doen want dat deden ze vroeger en zijn ze niet voor niks mee gestopt! Plamuur wordt dan net een spons en zuigt zich vol met vocht waarna je dus later fikse problemen krijgt!
Goodluck & mvg Roald
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.