rode opel

Forumindex Forums Modellen Tigra rode opel

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    bassyb

hey allemaal ik heb een rode opel tigra,

nu is het bekent dat rood later roze word.
      nu is mijn vraag hoe hou ik dit tegen?

( zonder opnieuw te spuiten )

gr,

BasB

groenetijger

Flink blijven poetsen ;)
        Als ie gewoon goed rood is, dan een stappenplan van een degelijk merk poets nemen (poorboy’s / chemical guys / mothers / smartwax / riwax bijv.) Meguiars is mijn beleving dat het allemaal vettig is, maar niet schoon.

Verder gewoon regelmatig wassen en ook op tijd een wax/was laag op je auto zetten.
        Kan je vertellen :thumbup, er zijn mensen die denken dat je auto pas gespoten is haha

Ik zette toendertijd mijn rode niet opel bolide gemiddeld 1x per 2 maand in was, en dat ding blonk altijd perfect rood

utregone

:o 1x per 2 maanden

phoe dat is beter dan krachttraining in de sportschool :P

maar wel de enige manier inderdaad. Heb ook een rode (roze) Tigra, maar valt bijna niet tegenop te poetsen. Beste is ook om hem in een garage te zetten, maar ja, die heeft niet iedereen natuurlijk

groenetijger

Als je het gewend bent, is het zo gedaan ;)
            Ik doe over mijn huidige Corsa C ook maar slechts een uur om em in en uit te poetsen.

Tip; doe paneel voor paneel.. Dan kun je em ook nog fatsoenlijk uitpoetsen ipv je kapot staat te wrijven omdat alles uitgehard is hehe

Gebruik daarom poetsspullen van gerenommeerde merken. Eerlijk gezegd vind ik deze over het algemeen fijner poetsen, dan die goedkopere onbekende merken.

Maargoed, voor ruiten te reinigen bijv. bestaat geen betere oplossing dan een scheut azijn en een emmer lauw water. Geurvrij, streeploos en perfect schoon, terwijl het amper iets kost ;)

Kaneda
            Deelnemer

rood bij opel heeft geen extra lak laag gekregen
              peugot en een x aantal merken uit die tijd periode hadden dit wel

rood heeft problemen met uvlicht/zonlicht, zeker langere periodes in de volle zomerzon
              daardoor gaat het rood krijten/ wit uitslaan

dit proces is (volgensmij) onomkeerbaar
              door regelmatig te poetsen bouw je een soort uv filter op
              deed dit vroeger bij me oude peus 205 altijd met turtlewax
              maar ben tegenwoordig met meguiers(dit vind ik persoonlijk makkelijker en sneller) binnen een uurtje klaar met wassen en poetsen

bassyb

oke wel ik heb ook vernomen dat wax niet helpt het juist verergert klopt dit ook of?

verder nog als ik soms schakel met me opel bvb naar zn 3 alsk 30 40 50 rijd schokt hij wel is alsk dan een flinke deut gas geeft maar dat hoort hij eignelijk niet te doen

Kaneda
                Deelnemer

gaskabel?
                  egr / lfr schoonmaken?

groenetijger

Wax/was is juist beschermend… Het enige waardoor het verergert, is dat je je auto niet zou wassen en poetsen :P

Anoniem

Ik poets mijn vectra elke keer als ik ‘m was.. dus om de 2 weken ofzo

sjoerdie
                      Deelnemer

of je laat er blanke lak overheen spuiten.

die zit er niet op namelijk.

asconahobbyist
                        Deelnemer

rood bij opel had vroeger wel degelijk blanke lak,de oude 535 karmijnrode lak kon voorzien worden van een brilliantlaag.
                          Mijn 83er ascona (die nu gerestaureerd is) was zo rot als een mispel maar hij glom nog als een spiegel,en die ging echt niet meer als 1 keer per jaar in de was.
                          het latere magmarood is er volgens mij niet met blanke lak geweest,ik had een 91er E Kadett en die poetste ik inderdaad elke 2 maanden,dan bleef ie wel aardig mooi.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.