Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › Rode diesel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2010 om 20:34 #17564684
Snap ik, maar veel mensen roepen eerlijk gezegd wel wat, maar volgens mij weet dus niemand hoe de vork echt in de steel zit. En dit wil ik graag weten. De voor en nadelen zijn genoeg te vinden via Google, maar wil gewoon graag weten wat het precies kost.
@louwe, weet jij wel precies dan wat het kost??
13 januari 2010 om 22:13 #17564685VEUL, en das niet WEINIG…
tis belasting fraude he, je komt aan de staats pot..
dat word zwaarder bestraft dan een moord!!
Willem
13 januari 2010 om 22:15 #17564686Willem,
maar hoeveel precies??
En wil je niet afzeiken ofzo, maar zwaarder dan moord als je rode diesel tankt??
lijkt me een beetje overdreven.
13 januari 2010 om 22:20 #17564687Ik weet dat de boetes hoog zijn
bij een Vrachtwagen tank van 400 liter loopt het dik in de 1000den euro’s
Willem
13 januari 2010 om 22:21 #17564688AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Gommel
Snap ik, maar veel mensen roepen eerlijk gezegd wel wat, maar volgens mij weet dus niemand hoe de vork echt in de steel zit. En dit wil ik graag weten. De voor en nadelen zijn genoeg te vinden via Google, maar wil gewoon graag weten wat het precies kost.@louwe, weet jij wel precies dan wat het kost??
nee weet het ook niet precies
wel dat er iets was met een pijl datum
waar ze vanuit gaan dat je al op rooie rijden dan schatten ze hoeveel belasting geld ze denek dat ze gemist hebben + de boete
dus mals zal t niet zijnwas n beetje t zelfde als mijn laatste geintje met die te zware aanhanger
de smeris vroeg meteen of t bedrijfs matig was of privewas voor m,n eigen verbouwing dus prive
dat was dus die 250/275 euriewas t bedrijfs matig dan werd het een economies delict
en werd het al snel iets van 1200 / 1300 eurodus ik geloof nooit dat je met 2,25 euro /litr
klaar bentwat jij er mee doet kan mij niet schelen hoor;)
ik ben geen moraalrider;)
net als ik mij niet erger aan vegatarierszolang ze m,n vlees maar op m,n bord laten liggen:jerry:jerry
13 januari 2010 om 22:22 #17564689Oke,
dat had ik miss ook fout geformuleerd, nadeel van internet denk ik dan maar.
Maar wil graag echte bedragen en feiten zeg maar….
13 januari 2010 om 22:26 #17564690AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Gommel
Oke,dat had ik miss ook fout geformuleerd, nadeel van internet denk ik dan maar.
Maar wil graag echte bedragen en feiten zeg maar….
begrijp ik
maar hoe je de juiste bedragen te weten komt
zonder zelf eerst n boete te krijgen???????????maar hoor ik wat meld ik t je wel;)
zelf gebruik ik rooie wel in m,n john deere:jerry;)
17 januari 2010 om 12:20 #17564691Rooie diesel staat nu op 70cent vanmorgen nog getankt.
Opzicht moet je niet bang zijn dat je word aangehouwen, ook word je dat ben je mischien 500euro kwijt.
Op 10jaar rooiediesel karren heb je altijd weer die 500euro terug gewonnen.Ik reed zelf ook op rooiediesel maar nu niet auto staat stil.
Weet nog goed dat ik nog 51cent perliter tankten, als die 1,05cent normale diesel.Slecht voor je auto is het helemaal niet.
Me pa heeft ford fiesta gereden 5jaar en 160.000km gereden op rooie diesel toen de kadett gereden in 5jaar 180.000km met rooiediesel, astra in 3jaar 100.000km ook met de rooiediesel.
En nu zijn eige astra TDS ook in 1jaar 37.000km gereden.En voor de nieuwste montoren is het ook niet slecht, vriend van pa heeft een S-klasse van 2008 en rijd ook op rooiediesel:jerry
En we zijn nog nooit bekeurd.17 januari 2010 om 13:04 #17564692Een maat van mij is monteur en vertelde mij dat rode diesel vaak niet in zo´n schone opvang en pomp zit als bij een tanlstation. Tevens schijnen er andere dopes(toevoegingen) in te zitten. Hij heeft het al vaak meegemaakt dat er nieuwe pompen of verstuivers moeten worden ingebouwd bij frequent rode diesel gebruik. Het is maar wat je er voor over hebt. Klein voorbeeldje…
De boetes zijn hoog. Meestal gaat de fiscus er van uit dat je vanaf de aanschaf van de dieselauto op rode diesel hebt gereden en je krijgt dan een aanslag over deze kilometers plus een boete (net zo veel).
Dus:
Stel je rijd 1000 liter per jaar en 700 euro “vergeten accijns” per jaar.
Je hebt de auto vier jaar: gemiste accijns: €2800,-. Plus de boete van €2800,- (?),Katjiiinggggg: dat is dus €5600,-.
Het zijn net aandelen. Een hoge winst gaat samen met een hoog risico.
23 januari 2010 om 10:22 #17564693het is onzin dat de rode diesel niet schoon is, je reinste onzin zelfs, wat dacht je dat ze in de peperdure tractoren shovels kranen slechte diesel gooien nooit, dat het niet schoon is, is baker praat.
Ik heb zelf altijd op rode diesel gereden met een mercedes 2,5 turbo diesel, nooit geeb gezeur gehad, nadien werden de controles erg scherp op rode diesel, de douane stond om de haverklap te controleren.
Ik ben nooit gepakt, maar heb er toch maar voor gekozen om op witte diesel te gaan rijden (tijdelijk) want ik ben natijd op zonnebloem olie gaan rijden, vw T4 bus 1,9 diesel mengverhouding 50 zonnebloem, en 50% diesel, nu loont dat ook niet meer want de aldi is er duurder mee geworden destijds.Dus nu weer braaf op witte diesel aan het rijden, mijn zwager is boer en ik kan makkelijk aan rode diesel komen, maar zo heel erg veel maakt het ook niet meer uit, vroeger loonde het enorm :angel
Ik rij nu ook weinig meer dus het maakt voor mij niets meer uit :jerry30 januari 2010 om 10:15 #17564694het is maar wat je lees,ik heb een eind terug al in dit topic
geschreven dat de belasting terug gaat tot de aankoop van de
auto,en van af die datum gaat rekenen.
wat motor jachten aangaat daar kunnen ze niet uit gaan van de aanschaf datum
dus deze worden op het moment van controle bekeurd naar inhoud
brandstof tank en geloof me dat kunnen de heren goed berekenen
van daar dat je een jacht en een auto niet kan vergelijken.
vgr tonsr.22 maart 2010 om 23:49 #17564695Ach die onzin met rode diesel,ik ken genoeg agrariers en coniferen kwekers hier die al jaren (2 ton+ en meer 1tje) rode diesel tanken,en als ik zelf een diesel auto zou hebben zou ik ook voor 70/75cent de liter hier aan het vat gaan hangen,heb nog nooit een diesel controle gehad met de bussen hier thuis,diesel is nog aftrekbaar van de belasting ook.
Ik betaal al genoeg belasting en dat risico dat durf ik gerust te riskeren,40 cent verschil10.000km:10km per liter=1000liter per jaar=400€ goedkoper en bij 20.000=800€,kans dat je hier word aangehouden is erg klein heb nog nooit gehoort dat hier in de buurt een diesel controle is,maar vermijd snelwegen en grote steden.
En dat rode diesel schadelijk is…hahahahaha is dezelfde diesel als witte alleen met kleurstofje.
Anders liepen die commonrail tractoren en loaders en auto,s hier in de buurt allemaal naar de klote.30 mei 2010 om 14:58 #17564697auto om de 3 maanden verkopen aan je vrouw/vriendin en dan weer terug kopen ben je in ieder geval van het gesodemieter af dat ze gaan kijken hoe lang je de auto al heb.
En ach ik vind het dus wel hebben dat we hier op het forum zo een kwajongen hebben die er naar vraagt en er heeeeeeeeeeeeel misschien wel over denkt om op rooie diesel te gaan rijden.
Laten we heel eerlijk zijn in dit kleine pokkenlandje waar de rijken nog steeds rijker worden en de armen steeds armer hebben we een belastingklimaat waar je behoorlijk van moet :puke:puke:puke
dus :wtf en go for it mijn zegen heb kwajongen :angel
want zo zie ik het laat ik het zo zeggen als je voor de rest alles gewoon netjes doet en het enigste slechte wat je doet is op rooie diesel rijden ( wat financieel dus volgens de regering best dekkend kan zijn voor bijna de helft van de gewone diesel) dan denk ik wie naait wie nou ???????? wij de belasting of de belasting al jaren lang ons:o:o:o
gr sonny
30 mei 2010 om 21:48 #17564698AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah wat een ander doet moet een ander weten
ik zit voor m,n werk veel op de weg
en zie regelmatig grote controle,s
waar dus ook de douane ff n monster uit de tank draait van een diesel autodus dat er nooit controle,s op zijn
is de grootste onzin;)en niet alle rooie diesel is gewoon maar witte diesel met een kleurtje;)
of t wel of niet schadelijk is voor je auto
geen idee16 mei 2011 om 22:08 #17564700is al een oude topic, maar wil toch even reageren, er zijn ook wel manieren om de boel te omzeilen, zodat het niet opvalt.
ik ben al wel eens aan het expirimenteren geweest, mijn ouders hadden 2 trekkers en 10000 liter rode diesel, dus ja is dan wel makkelijk.16 mei 2011 om 22:24 #17564701hier in het DORP was vorige week nog een diesel controle, ze haalde zelfs mij aan de kant, met de auto van mijn stiefpa :D :D , en hij vroeg het gewoon, “wat heeft u getankt meneer,?” dus ik dacht dat ie vroeg wat ik gedronken had, dus ik zei 2 redbull, werd ie beetje pissig, ja wist ik veel….. maar goed
de boetes kun je niet echt precies zeggen hoeveel, dus ik zeg, probeer het gewoon en je komt er van zelf achter ;)
succes met de rode diesel, ik blijf lekker bij de benzine ;)
21 mei 2011 om 16:15 #17564699@LosBallos wrote:
hier in het DORP was vorige week nog een diesel controle, ze haalde zelfs mij aan de kant, met de auto van mijn stiefpa :D :D , en hij vroeg het gewoon, “wat heeft u getankt meneer,?” dus ik dacht dat ie vroeg wat ik gedronken had, dus ik zei 2 redbull, werd ie beetje pissig, ja wist ik veel….. maar goed
de boetes kun je niet echt precies zeggen hoeveel, dus ik zeg, probeer het gewoon en je komt er van zelf achter ;)
succes met de rode diesel, ik blijf lekker bij de benzine ;)
Pff ja echt van die Sjonnies, had het ook een keer, ging die Sjonnie vragen rijdt uw auto op diesel? je hoort het verschil toch wel tussen een diesel en een benzine motor.
21 mei 2011 om 23:26 #17564696GEVONDEN VIA GOOGLE ,
Het rijden met rode diesel (overtreding van artikel 91 van de Wet op de accijns) is eigenlijk geen economisch delict, omdat het niet strafbaar is gesteld in de Wet op de economische delicten, maar in artikel 100 van de Wet op de accijns. In het Handboek Douane vond ik – kort gezegd – het volgende: De Douane kan een transactie aanbieden als het fiscale nadeel minder bedraagt dan € 5.500 voor particulieren of € 11.500 voor ondernemers. Is het nadeel hoger dan moet de zaak worden aangemeld bij de boete-fraudecoördinator. Is het bedrag lager, dan mag de Douane een schikking aanbieden. Bij het aantreffen van rode diesel in een voertuig of een vaartuig wordt een transactie aangeboden ter hoogte van 4,53 euro per liter tankinhoud met een minimum van 226 euro. Zie http://www.douane.nl/bibliotheek/handboeken/handboek_douane/hd_36-00-00-09.html#P1917_175948″ onclick=”window.open(this.href);return false;.
Is het fiscale nadeel derhalve te hoog of wordt de schikking niet betaald, dan zal de officier van justitie (wellicht) tot vervolg overgaan. Er is voor dit feit geen richtlijn van het openbaar ministerie. Ik heb even gekeken wat ik zogauw kon vinden aan straffen in rechterlijke uitspraken, maar ik heb er maar twee gevonden:
– geldboete 1450 euro waarvan 950 euro voorwaardelijk (LJN BG4405);
– geldboete 1800 euro waarvan 900 euro voorwaardelijk (LJN BI8504).Dit alles staat los van de naheffing van accijnzen.
JE KAN NATUURLIJK OOK FF GEWOON DE BELASTINGDIENST BELLEN !!
22 mei 2011 om 08:01 #17564702wat ik zo in de wandel gangen hooris het de eerste keer idd 10 euro per l inhoud van de tank dus 45 x 10 zou 450 zijn
weet wel van somigen die er jaren op gereden hebben en uiteindelijk ook gepakt zijn tja die vonden het lachertje immers jaren gereden
andere met 2 tank beurt konden wel huilen
tja rij geen diesel dus hoef het niet te overwegen
22 mei 2011 om 09:31 #17564703ben zelf ook 2x gecontroleerd in anderhalf jaar tijd. dus ik zou het er persoonlijk niet op gokken.
27 juli 2011 om 23:44 #17564704Verklein je huidige tank en zet er een andere 2e tank met ander tankgat in :D
Laat ze dan maar monsters nemen :D9 september 2011 om 13:33 #17564705Wel 2 filters monteren ;)
9 september 2011 om 14:57 #17564706Ik ben één keer aangehouden door de douane. Ik was met ze aan het “racen”(reed toen nog in bedrijfsbusje, had niet gezien dat het douane was :D ) Maar het eerste wat ze deden was mijn tank nakijken. Daarna de hele bus overhoop, er was net een boot binnen gekomen, en ze dachten dat me hele busje vol lag met illegale (belastingvrije) meuk. Ik had niets, maar stond wel raar te kijken.
Met rode diesel rijden is in mijn ogen vrij risicovol. Het blijft lang in de tank achter, en als ze je pakken, dan slaan ze je aan voor een berg liters, en dan moet JIJ bewijzen dat het niet zo is. En da’s erg lastig, zeg maar onmogelijk.
Aan de andere kant: Wie is er hier ooit aangehouden op rode diesel controle. Dat zullen er erg weinig zijn, en dan is het risico misschien wel aanvaardbaar?
23 november 2011 om 18:19 #17564707Als je echt perse op rode diesel wil rijden, kun je natuurlijk altijd je vuldop manipuleren/ombouwen zodat er bij controle keurig netjes normale diesel getapt word uit een apart reservoirtje. En er is niemand die mij wijs kan maken dat dat onmogelijk is :jerry
23 november 2011 om 20:12 #17564708Het prijsverschil is het risico niet waard.
Beter je eigen bio diesel maken.
Dan kan je nog terugvallen op Europa en de regelgeving. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.