Rode diesel

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • #17564684
    Gommel
      Lid sinds:
      10 June 2007

      Snap ik, maar veel mensen roepen eerlijk gezegd wel wat, maar volgens mij weet dus niemand hoe de vork echt in de steel zit. En dit wil ik graag weten. De voor en nadelen zijn genoeg te vinden via Google, maar wil gewoon graag weten wat het precies kost.

      @louwe, weet jij wel precies dan wat het kost??

      #17564685
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        VEUL, en das niet WEINIG…

        tis belasting fraude he, je komt aan de staats pot..

        dat word zwaarder bestraft dan een moord!!

        Willem

        #17564686
        Gommel
          Lid sinds:
          10 June 2007

          Willem,

          maar hoeveel precies??

          En wil je niet afzeiken ofzo, maar zwaarder dan moord als je rode diesel tankt??

          lijkt me een beetje overdreven.

          #17564687
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Ik weet dat de boetes hoog zijn

            bij een Vrachtwagen tank van 400 liter loopt het dik in de 1000den euro’s

            Willem

            #17564688
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              origineel gepost door Gommel
              Snap ik, maar veel mensen roepen eerlijk gezegd wel wat, maar volgens mij weet dus niemand hoe de vork echt in de steel zit. En dit wil ik graag weten. De voor en nadelen zijn genoeg te vinden via Google, maar wil gewoon graag weten wat het precies kost.

              @louwe, weet jij wel precies dan wat het kost??

              nee weet het ook niet precies
              wel dat er iets was met een pijl datum
              waar ze vanuit gaan dat je al op rooie rijd

              en dan schatten ze hoeveel belasting geld ze denek dat ze gemist hebben + de boete
              dus mals zal t niet zijn

              was n beetje t zelfde als mijn laatste geintje met die te zware aanhanger
              de smeris vroeg meteen of t bedrijfs matig was of prive

              was voor m,n eigen verbouwing dus prive
              dat was dus die 250/275 eurie

              was t bedrijfs matig dan werd het een economies delict
              en werd het al snel iets van 1200 / 1300 euro

              dus ik geloof nooit dat je met 2,25 euro /litr
              klaar bent

              wat jij er mee doet kan mij niet schelen hoor;)
              ik ben geen moraalrider;)
              net als ik mij niet erger aan vegatariers

              zolang ze m,n vlees maar op m,n bord laten liggen:jerry:jerry

              #17564689
              Gommel
                Lid sinds:
                10 June 2007

                Oke,

                dat had ik miss ook fout geformuleerd, nadeel van internet denk ik dan maar.

                Maar wil graag echte bedragen en feiten zeg maar….

                #17564690
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  origineel gepost door Gommel
                  Oke,

                  dat had ik miss ook fout geformuleerd, nadeel van internet denk ik dan maar.

                  Maar wil graag echte bedragen en feiten zeg maar….

                  begrijp ik
                  maar hoe je de juiste bedragen te weten komt
                  zonder zelf eerst n boete te krijgen???????????

                  maar hoor ik wat meld ik t je wel;)

                  zelf gebruik ik rooie wel in m,n john deere:jerry;)

                  #17564691
                  astraTD
                    Lid sinds:
                    9 March 2009

                    Rooie diesel staat nu op 70cent vanmorgen nog getankt.

                    Opzicht moet je niet bang zijn dat je word aangehouwen, ook word je dat ben je mischien 500euro kwijt.
                    Op 10jaar rooiediesel karren heb je altijd weer die 500euro terug gewonnen.

                    Ik reed zelf ook op rooiediesel maar nu niet auto staat stil.
                    Weet nog goed dat ik nog 51cent perliter tankten, als die 1,05cent normale diesel.

                    Slecht voor je auto is het helemaal niet.
                    Me pa heeft ford fiesta gereden 5jaar en 160.000km gereden op rooie diesel toen de kadett gereden in 5jaar 180.000km met rooiediesel, astra in 3jaar 100.000km ook met de rooiediesel.
                    En nu zijn eige astra TDS ook in 1jaar 37.000km gereden.

                    En voor de nieuwste montoren is het ook niet slecht, vriend van pa heeft een S-klasse van 2008 en rijd ook op rooiediesel:jerry
                    En we zijn nog nooit bekeurd.

                    #17564692
                    Botho
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 May 2009

                      Een maat van mij is monteur en vertelde mij dat rode diesel vaak niet in zo´n schone opvang en pomp zit als bij een tanlstation. Tevens schijnen er andere dopes(toevoegingen) in te zitten. Hij heeft het al vaak meegemaakt dat er nieuwe pompen of verstuivers moeten worden ingebouwd bij frequent rode diesel gebruik. Het is maar wat je er voor over hebt. Klein voorbeeldje…

                      De boetes zijn hoog. Meestal gaat de fiscus er van uit dat je vanaf de aanschaf van de dieselauto op rode diesel hebt gereden en je krijgt dan een aanslag over deze kilometers plus een boete (net zo veel).
                      Dus:
                      Stel je rijd 1000 liter per jaar en 700 euro “vergeten accijns” per jaar.
                      Je hebt de auto vier jaar: gemiste accijns: €2800,-. Plus de boete van €2800,- (?),

                      Katjiiinggggg: dat is dus €5600,-.

                      Het zijn net aandelen. Een hoge winst gaat samen met een hoog risico.

                      #17564693
                      bikemaster
                        Lid sinds:
                        5 January 2010

                        het is onzin dat de rode diesel niet schoon is, je reinste onzin zelfs, wat dacht je dat ze in de peperdure tractoren shovels kranen slechte diesel gooien nooit, dat het niet schoon is, is baker praat.

                        Ik heb zelf altijd op rode diesel gereden met een mercedes 2,5 turbo diesel, nooit geeb gezeur gehad, nadien werden de controles erg scherp op rode diesel, de douane stond om de haverklap te controleren.
                        Ik ben nooit gepakt, maar heb er toch maar voor gekozen om op witte diesel te gaan rijden (tijdelijk) want ik ben natijd op zonnebloem olie gaan rijden, vw T4 bus 1,9 diesel mengverhouding 50 zonnebloem, en 50% diesel, nu loont dat ook niet meer want de aldi is er duurder mee geworden destijds.

                        Dus nu weer braaf op witte diesel aan het rijden, mijn zwager is boer en ik kan makkelijk aan rode diesel komen, maar zo heel erg veel maakt het ook niet meer uit, vroeger loonde het enorm :angel
                        Ik rij nu ook weinig meer dus het maakt voor mij niets meer uit :jerry

                        #17564694
                        TonSR
                          Lid sinds:
                          29 October 2007

                          het is maar wat je lees,ik heb een eind terug al in dit topic
                          geschreven dat de belasting terug gaat tot de aankoop van de
                          auto,en van af die datum gaat rekenen.
                          wat motor jachten aangaat daar kunnen ze niet uit gaan van de aanschaf datum
                          dus deze worden op het moment van controle bekeurd naar inhoud
                          brandstof tank en geloof me dat kunnen de heren goed berekenen
                          van daar dat je een jacht en een auto niet kan vergelijken.
                          vgr tonsr.

                          #17564695
                          GSE
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2006

                            Ach die onzin met rode diesel,ik ken genoeg agrariers en coniferen kwekers hier die al jaren (2 ton+ en meer 1tje) rode diesel tanken,en als ik zelf een diesel auto zou hebben zou ik ook voor 70/75cent de liter hier aan het vat gaan hangen,heb nog nooit een diesel controle gehad met de bussen hier thuis,diesel is nog aftrekbaar van de belasting ook.

                            Ik betaal al genoeg belasting en dat risico dat durf ik gerust te riskeren,40 cent verschil10.000km:10km per liter=1000liter per jaar=400€ goedkoper en bij 20.000=800€,kans dat je hier word aangehouden is erg klein heb nog nooit gehoort dat hier in de buurt een diesel controle is,maar vermijd snelwegen en grote steden.

                            En dat rode diesel schadelijk is…hahahahaha is dezelfde diesel als witte alleen met kleurstofje.
                            Anders liepen die commonrail tractoren en loaders en auto,s hier in de buurt allemaal naar de klote.

                            #17564697
                            sonny1969
                              Lid sinds:
                              10 April 2010

                              auto om de 3 maanden verkopen aan je vrouw/vriendin en dan weer terug kopen ben je in ieder geval van het gesodemieter af dat ze gaan kijken hoe lang je de auto al heb.

                              En ach ik vind het dus wel hebben dat we hier op het forum zo een kwajongen hebben die er naar vraagt en er heeeeeeeeeeeeel misschien wel over denkt om op rooie diesel te gaan rijden.

                              Laten we heel eerlijk zijn in dit kleine pokkenlandje waar de rijken nog steeds rijker worden en de armen steeds armer hebben we een belastingklimaat waar je behoorlijk van moet :puke:puke:puke

                              dus :wtf en go for it mijn zegen heb kwajongen :angel

                              want zo zie ik het laat ik het zo zeggen als je voor de rest alles gewoon netjes doet en het enigste slechte wat je doet is op rooie diesel rijden ( wat financieel dus volgens de regering best dekkend kan zijn voor bijna de helft van de gewone diesel) dan denk ik wie naait wie nou ???????? wij de belasting of de belasting al jaren lang ons:o:o:o

                              gr sonny

                              #17564698
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                tjah wat een ander doet moet een ander weten

                                ik zit voor m,n werk veel op de weg
                                en zie regelmatig grote controle,s
                                waar dus ook de douane ff n monster uit de tank draait van een diesel auto

                                dus dat er nooit controle,s op zijn
                                is de grootste onzin;)

                                en niet alle rooie diesel is gewoon maar witte diesel met een kleurtje;)
                                of t wel of niet schadelijk is voor je auto
                                geen idee

                                #17564700
                                madmax1969
                                  Lid sinds:
                                  24 November 2007

                                  is al een oude topic, maar wil toch even reageren, er zijn ook wel manieren om de boel te omzeilen, zodat het niet opvalt.
                                  ik ben al wel eens aan het expirimenteren geweest, mijn ouders hadden 2 trekkers en 10000 liter rode diesel, dus ja is dan wel makkelijk.

                                  #17564701
                                  LosBallos
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    8 March 2010

                                    hier in het DORP was vorige week nog een diesel controle, ze haalde zelfs mij aan de kant, met de auto van mijn stiefpa :D :D , en hij vroeg het gewoon, “wat heeft u getankt meneer,?” dus ik dacht dat ie vroeg wat ik gedronken had, dus ik zei 2 redbull, werd ie beetje pissig, ja wist ik veel….. maar goed

                                    de boetes kun je niet echt precies zeggen hoeveel, dus ik zeg, probeer het gewoon en je komt er van zelf achter ;)

                                    succes met de rode diesel, ik blijf lekker bij de benzine ;)

                                    #17564699
                                    Thurrock
                                      Lid sinds:
                                      15 May 2011

                                      @LosBallos wrote:

                                      hier in het DORP was vorige week nog een diesel controle, ze haalde zelfs mij aan de kant, met de auto van mijn stiefpa :D :D , en hij vroeg het gewoon, “wat heeft u getankt meneer,?” dus ik dacht dat ie vroeg wat ik gedronken had, dus ik zei 2 redbull, werd ie beetje pissig, ja wist ik veel….. maar goed

                                      de boetes kun je niet echt precies zeggen hoeveel, dus ik zeg, probeer het gewoon en je komt er van zelf achter ;)

                                      succes met de rode diesel, ik blijf lekker bij de benzine ;)

                                      Pff ja echt van die Sjonnies, had het ook een keer, ging die Sjonnie vragen rijdt uw auto op diesel? je hoort het verschil toch wel tussen een diesel en een benzine motor.

                                      #17564696
                                      hans-rekord-e
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 January 2011

                                        GEVONDEN VIA GOOGLE ,

                                        Het rijden met rode diesel (overtreding van artikel 91 van de Wet op de accijns) is eigenlijk geen economisch delict, omdat het niet strafbaar is gesteld in de Wet op de economische delicten, maar in artikel 100 van de Wet op de accijns. In het Handboek Douane vond ik – kort gezegd – het volgende: De Douane kan een transactie aanbieden als het fiscale nadeel minder bedraagt dan € 5.500 voor particulieren of € 11.500 voor ondernemers. Is het nadeel hoger dan moet de zaak worden aangemeld bij de boete-fraudecoördinator. Is het bedrag lager, dan mag de Douane een schikking aanbieden. Bij het aantreffen van rode diesel in een voertuig of een vaartuig wordt een transactie aangeboden ter hoogte van 4,53 euro per liter tankinhoud met een minimum van 226 euro. Zie http://www.douane.nl/bibliotheek/handboeken/handboek_douane/hd_36-00-00-09.html#P1917_175948″ onclick=”window.open(this.href);return false;.

                                        Is het fiscale nadeel derhalve te hoog of wordt de schikking niet betaald, dan zal de officier van justitie (wellicht) tot vervolg overgaan. Er is voor dit feit geen richtlijn van het openbaar ministerie. Ik heb even gekeken wat ik zogauw kon vinden aan straffen in rechterlijke uitspraken, maar ik heb er maar twee gevonden:
                                        – geldboete 1450 euro waarvan 950 euro voorwaardelijk (LJN BG4405);
                                        – geldboete 1800 euro waarvan 900 euro voorwaardelijk (LJN BI8504).

                                        Dit alles staat los van de naheffing van accijnzen.

                                        JE KAN NATUURLIJK OOK FF GEWOON DE BELASTINGDIENST BELLEN !!

                                        #17564702
                                        eddepet007
                                          Lid sinds:
                                          11 February 2005

                                          wat ik zo in de wandel gangen hooris het de eerste keer idd 10 euro per l inhoud van de tank dus 45 x 10 zou 450 zijn

                                          weet wel van somigen die er jaren op gereden hebben en uiteindelijk ook gepakt zijn tja die vonden het lachertje immers jaren gereden

                                          andere met 2 tank beurt konden wel huilen

                                          tja rij geen diesel dus hoef het niet te overwegen

                                          #17564703
                                          manta1
                                            Lid sinds:
                                            25 October 2009

                                            ben zelf ook 2x gecontroleerd in anderhalf jaar tijd. dus ik zou het er persoonlijk niet op gokken.

                                            #17564704
                                            Lince
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              2 March 2009

                                              Verklein je huidige tank en zet er een andere 2e tank met ander tankgat in :D
                                              Laat ze dan maar monsters nemen :D

                                              #17564705
                                              Aapje
                                                Lid sinds:
                                                1 January 2009

                                                Wel 2 filters monteren ;)

                                                #17564706
                                                2000
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  Ik ben één keer aangehouden door de douane. Ik was met ze aan het “racen”(reed toen nog in bedrijfsbusje, had niet gezien dat het douane was :D ) Maar het eerste wat ze deden was mijn tank nakijken. Daarna de hele bus overhoop, er was net een boot binnen gekomen, en ze dachten dat me hele busje vol lag met illegale (belastingvrije) meuk. Ik had niets, maar stond wel raar te kijken.

                                                  Met rode diesel rijden is in mijn ogen vrij risicovol. Het blijft lang in de tank achter, en als ze je pakken, dan slaan ze je aan voor een berg liters, en dan moet JIJ bewijzen dat het niet zo is. En da’s erg lastig, zeg maar onmogelijk.

                                                  Aan de andere kant: Wie is er hier ooit aangehouden op rode diesel controle. Dat zullen er erg weinig zijn, en dan is het risico misschien wel aanvaardbaar?

                                                  #17564707
                                                  KoekieTurbo
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    16 September 2009

                                                    Als je echt perse op rode diesel wil rijden, kun je natuurlijk altijd je vuldop manipuleren/ombouwen zodat er bij controle keurig netjes normale diesel getapt word uit een apart reservoirtje. En er is niemand die mij wijs kan maken dat dat onmogelijk is :jerry

                                                    #17564708
                                                    81supporter
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 November 2011

                                                      Het prijsverschil is het risico niet waard.
                                                      Beter je eigen bio diesel maken.
                                                      Dan kan je nog terugvallen op Europa en de regelgeving.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.