Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Robertzone's corsa A-tje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2009 om 10:06 #17419237
maar heb jij er ook een voltmeter op zitten dan??
want die bij mij doet het niet maar hij houd wel stroom vast heb ik ff doorgemeten met de multimeter;)
blijf het een raar ding vinden,heb in de vectra 2 met gewoon remote aansluiting vind ik toch gemakelijker…
gr bertje:cool:
1 april 2009 om 07:05 #17419238Weer tijd voor een update
Helaas was het weer tijd voor de apk.. Altijd een moeilijk punt. Daarom vanmorgen even de corsa omhoog gelepeld :
Helaas was er nergens een krik die eronder paste :hmmzNu vanmiddag wegbrengen, en hopen dat er morgen niet te veel aan is :angel
1 april 2009 om 11:24 #17419239Succes!
2 april 2009 om 16:35 #17419240en de uitslag is bekend..
Eerst de simpele dingen :
-Orginele achterlichte monteren, de witte hadden geen reflectoren ofzo?
– 2 ruitewisserbladen voor
-Wiellager linksvoor (en wielnaaf doe ik ook meteen)
Dan het vervelende :swear
-Katalysator is leeg, dus te hoge co.. (vorige keuringen wel overleefd.. nu niet meer :S)
-Radiateur lek, geen afkeurpunt maar wel veel kvs bijvullen :PNu eens in beraad of het nog intresant word, of dat hij de grote tombella in gaat :hmmz
2 april 2009 om 19:36 #17419241Middagje klusse en een kat zoeken.. hioeft ie toch niet voor weg.
2 april 2009 om 20:55 #17419242kwou net zeggen daarvoor doe je hem toch niet weg.
Desnoods koop je een complete voorpoot op de sloop die je er binnen een half uur weer onder hebt.
Kat zal grootste probleem zijn maar zal toch ook wel te doen zijn.Maand geleden ben ik 2 weken lang bezig geweest om me corsa van 92 weer door de apk te krijgen.
Was afgekeurd op een remslangetje L.V en de naden rond de veerschotels waren aan beide kanten bijna rondom verrot.
Meteen de wielkasten kaal gemaakt en opnieuw in menie en tectiel gezet + nog 5 andere gaten dichtlassen die tevoorschijn kwamen.In ieder geval succes ermee:thumbup
3 april 2009 om 10:41 #17419243ff 2 reflectoren (met E-Keur!!) erop plakken (op je achterklep ofzo) en dat heb je dan al weer opgelost..
De rest is toch ook wel te doen..
3 april 2009 om 16:04 #17419244En al meteen beter nieuws, Had vanmiddag even tijd dus langs de sloop.
Resultaat :
Bijna nieuwe radiateur;
Complete remschijf met de naaf en lager er nog in;
Katalysator met aan beide kanten een 1,5meter uitlaat pijp :D
en maar 80euro armer.Zit alleen nog in twijfel over hetgeen, dat er geen reflectoren in de achterlichten zit. Kan iemand mij uitleggen wat dit ‘precies’ inhoud? Aangezien de kant van de achteruitrij verlichtingomgekeerd zit bij mijn witte achterlichten, en ik geen zin heb om dit te veranderen..
3 april 2009 om 17:37 #17419245even -offtopic wat voor bouwjaar is ie?
als hij van voor ’94 is hoeft de 4gas meting toch niet?en maakt een te hoge co niks uit.
:hmmz3 april 2009 om 18:20 #17419246is bouwjaar eind 92.
Dan hoeft de 4gasmeting niet, maar wel een stationaire meting. Dat omdat het een U9 is volgens mij.
In ieder geval mag de co maximaal 0,5 zijn, en is het in mijn geval 0,53 :swear4 april 2009 om 07:57 #17419247bij je achterlichten gaat het erover dat er dus geen reflectoren inzitten maar als je de witte lichten laat zitten en je plakt 2 rode reflectoren op je bumper of klep is dit wel goed, het gaat erom dat er op de achterzijde van de auto 2 rode reflecoren zitten en of die nou in de achterlichten zitten of niet dat maakt niet uit
4 april 2009 om 08:04 #17419248ja en die co kan je ook naar beneden krijgen door midde van bijvoorbeeld een toevoeging in een 10 lieter brandstof te doen.. maar een kat kan ook..
5 april 2009 om 02:33 #174192490,53 co is volgens mij goed want ik dacht dat ze alleen naaar het 1e getal achter de komma hoefden te kijken maar dat weten sommige op het forum wel zeker of dat zo is.
22 april 2009 om 19:32 #17419250ondertussen gekeurd :cool:
orginele achterlichten gestoken, katalysator erbij gekocht en de kleine dingetjes gedaan. en kwam er weer door :).
Nu binnenkort even de radiator uitwisselen met de nieuwe die ik inmiddels heb gehaald ;)
en nog een moment foto’tje:
Samen met een maatje die langzaamaan ook overgehaald is om naar een Opel uit te kijken :wors22 april 2009 om 20:57 #17419251Je auto is echt opgeknapt ten opzichte van de eerste foto’s met de rode accenten:P
Ik hoop dat ik zo vrij mag zijn dat te zeggen.Maargoed heb je de stootstrippen er nog steeds opzitten. die zou ik er wel aftrekken.
En hoe ziet de achterkant er nu uit? :kewlpicsBlijft vet die neus: flink verlaagd en dikke wielen eronder:thumbup
23 april 2009 om 15:48 #17419252Ben het ook 100% met je eens.. verstand komt met de jaren denk ik ;) Ben nu veel blijer met alles wit ipv dat rare rood..
Ik ben voor de stootstrippen nog steeds opzoek naar een manier om ze makkelijk en zonder blijvende schade te verwijderen.. (ben een beetje huiverig ervan op de één of andere manier :angel)
Volgende foto’s komen na de inbouw van de radioateur.. (denk van de mei vakantie eens kijken om dat te dien king:)
23 april 2009 om 22:35 #17419253Stootstrippen zitten gewoon geplakt.
Warm maken met de fohn en peuteren maar:P daarna lijm zelfde manier afhalen.
laatste lijmresten met stickerverwijderaar. of ander goedje. Benzine moet ook wel willen. Moet alleen rekening mee houden dat de lak ertegen kan.Middagje werk, daarnaast kun je ook wel wat anders verwachten. waardoor je denkt had ik het maar laten zitten.
Bijv bij mijn eigen corsa zit Links de achterste gekit. met andere woorden ben bang voor wat ik dan tegen kom:P
de hoek van me dorpel aan dezelfde kant heb ik er ook al uitgeslagen met de apk.
Was een stuk nummerplaat in vorm gebogen met een hoop plamuur:PSucces ermee:thumbup
24 april 2009 om 05:14 #17419254Hey,
De stootstrippen verwijderen is inderdaad wel te doen, zorg wel dat je een fohn erbij houd om de strip lekker warm te maken zodat je de lijmresten wat makkelijker kan verwijderen icm een flesje stickerverwijderaar, het is wel even pulken maar zeker de moeite waard….
Groeten Jeff
29 april 2009 om 16:46 #17419255en weer een update
Stootstrips blijf ik af, trok er één af en er kwam veel roest naar boven. Dit bewaar ik dus voor een later stadium wanneer (dat is het plan toch) het achterscherm rechts word vervangen. Nu blijft alle roest nog grotendeels verboren gehouden ;)Wel heb ik inmiddels (we verveelden ons) een schaakbordmotiefje aangebracht op het dak :
En totaalplaatje voorkant (achterkant heb ik nog steeds niet :O) :
29 april 2009 om 17:16 #17419256maak ook eens een fototje van het dak van veraf.
zien we hoe mooi het is.29 april 2009 om 18:40 #17419257ziet er leuk uit da wit met zwart dak
29 april 2009 om 20:55 #17419258AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vindt het niet erg orgineel.
Maargoed, als jij het mooi vind, moet je het zeker niet laten.Suc6, and keep on Hobby’ing!!
30 april 2009 om 07:25 #17419259ik vind het wel erg vet je dak, wil dat misschien ook op m’n TR
wat is tegenwoordig nog wel origineel, er rijden al zoveel verbouwde corsa a’tjes of tr’s rond dat je niet echt origineel meer kan zijn ;)
30 april 2009 om 16:28 #17419260orgineel of niet, het was iets waar ik vannaf mijn 16de al stiekem mezelf op liep te verlekkeren.. Ook is het hier de enige in de streek (zuidwest) voor zover ik weet en gezien heb :cool:
Toen ik de corsa net had vroeg ik me af of ik het wel moest doen ivm de tijsduur dat ik hem zou hebben..
Maar nu heb ik het gewoon aangepakt en gedaan en ben er reuzeblij mee :D.1 september 2009 om 17:18 #17419261Zoo na een lange (welverdiende) vakantie alles weer op gang gekomen, net zoals het knutselen aan de corsa.
Een schroefsetje gemonteerd en centrale deurvergrendeling op afstandsbediening aangesloten…
Nu binnenkort een velgenupdate;
Heb deze besteld :
Borbet A Ben benieuwd of ze passen.. Heb anders gelukkig een maatje van me die ze wil overnemen voor zijn vw :angel -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.