Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2014 om 20:50 #18197880
Hij heeft best veel filmpjes.
Heeft hij het trouwens nog opnieuw gedaan?
Gr.
3 februari 2014 om 21:29 #18197881Shane,
Als ik eerlijk ben, weet ik ook nog steeds niet of ik dat wil. Ik heb een bevestiging van Brunox dat het niet is opgelost op de manier waarop roest het meest succesvol kan worden behandeld. (Ik weet dat het tijdelijk is en meer een soort remmend effect heeft.)
Het dak is zo vreselijk slecht gespoten.
De behandeling is volgens Ard conform de gebruiksaanwijzing van Brunox gedaan, nl:
6. Voorbereiding van de roestplekken:
Loszittende roest, vet, vuil en verfresten op roestplekken verwijderen (staalborstel, schuurpapier, schuurmachine, droogijs-, nat- of zandstralen).
De roest moet worden verwijderd conform DIN 55928, deel 4, Reinheidsgraad ST 2, indien nodig volgens SA 2 1/2. Daarbij mogen hamerslag en roest alleen nog maar als een lichte schaduw zichtbaar zijn als gevolg van de verkleuring van de poriën.
Deze norm zie ik ook echt terug in z’n filmpje :jerry
Als je in het youtube filmpje ziet hoeveel roest hij laat zitten. Twee tellen met een grove verkrabber er over heen en 1 tel met een veel te grove staalborstel.
Robert
3 februari 2014 om 21:35 #18197882Aha, vervelend om te horen dat het nog niet is opgelost. Iig nooit meer daar gaan en iets meer geld uitgeven aan een schadeherstel bedrijf.
23 februari 2014 om 09:31 #18197883Hoi,
Gisteren de spuitnevel laten verwijderen door een garage bedrijf in Rotterdam. Ik begon het vervelend te vinden om daar iedere dag tegen aan te kijken.
Tevens hebben ze een doffe plek gepolijst van 30cm x 30 cm op de achterklep, die ook door Dhr Ard Klever van http://www.kras-roest-verwijderen.nl is gespoten.
Dat is al een hele verbetering.
De eigenaar van de garage en de eigenaar van een naast gelelegen autohandel waren verbaast over de kwaliteit van het spuitwerk van Dhr Ard Klever van http://www.kras-roest-verwijderen.nl. Zo slecht hebben ze het zelden gezien.
Van de week ga ik samen met mijn rechtsbijstand verzekering een voorstel aan Dhr Ard Klever van http://www.kras-roest-verwijderen.nl doen.
Ik hou jullie op de hoogte van de uitkomst.
Groeten,
Robert
14 mei 2014 om 19:06 #18197884Hoi!
Een update over de huidige staat van het spuitwerk van dhr Ard Klever van http://www.kras-roest-verwijderen.nl
De sinaasappel structuur is nog erger geworden over de maanden en de laklaag die dhr Klever heeft aangebracht begint sterk te werken, het begint te krimpen!
De zaak loopt nog steeds via mijn rechtsbijstand verzekering.
Ik ben benieuwd hoe dhr Ard Klever van http://www.kras-roest-verwijderen.nl dit ooit nog goed gaat krijgen.
Groeten,
Robert
14 mei 2014 om 20:33 #18197885Ben je mooi klaar mee met z’n prutser.. veel sterkte met de afhandeling van de schade
Verstuurd van mijn galaxy S4
14 mei 2014 om 20:58 #18197886Als ik zie hoe de Corsa er nu aan toe is, is prutser nog een ere-titel voor dhr Klever.
Ik snap echt niet dat deze man weg komt met dit soort “vak” werk…..
14 mei 2014 om 22:02 #18197887Wat een but.
Áls hij al wat slijpt, slijpt het lang niet ruim genoeg uit in zijn filmpjes (bijv. astra en transporter)
Er zitten nog rotte stukken (nog bruin!) met aardige randen.
Demonteren van de achterbumper (astra) is te veel werk kennelijk, terwijl hij er erg dicht bij komt.Hij lijmt plaatdelen, en stopt gaten dicht met polyester en plamuur.
Wat hij plamuurt word niet strak (dorpel transporter)
Ook lijkt het(!) op het filmpje alsof de achterklep van de transporter voor de helft anders wit word.
Balken van binnen alleen tectyleren helpt ook 0,0.
Beetje met Brunox insmeren, vertraagd zeer zeker, maar of het stopt? Weet ik niet.Daarnaast valt het me op dat alles buiten gebeurd, heeft deze man wel een goede werkplaats?
Dit lijkt wel heel erg hobby-bob.Ben zelf zeker geen prof, maar hier zie ik zelfs grove fouten.
Waardeloze kerel, succes met de afhandeling!
14 mei 2014 om 22:33 #18197888Bedankt voor jullie steun.
Het is inderdaad een waardeloze kerel.
Denk maar niet aan enige vorm van inzicht van zijn kant. Klantvriendelijkheid is ver te zoeken.
Het enige dat hij mede deelt is dat het aan mijn Corsa ligt dat het zo uitpakt. Hij heeft prima werk geleverd. Het ligt altijd aan iets anders, maar zeker niet aan dhr Klever van http://www.kras-roest-verwijderen.nl
En inderdaad als je ziet hoe hij denkt dat roest behandeld moet worden, echt erg…
Ik ben ook verre van prof, maar ik doe het 300% beter als dhr Klever van http://www.kras-roest-verwijderen.nl
Robert
14 mei 2014 om 23:10 #18197889:fy1 :fy1
14 mei 2014 om 23:29 #18197891Daar zeg je iets :D
Ik mag het niet bevestigen van mijn advocaat :D
;)
Robert
14 mei 2014 om 23:58 #18197890Dit is wat dhr Klever over zichzelf zegt:
Ik werkte genoeg uren en de crisis was aangebroken in de transportsector. Dus besloot ik om voor mezelf te beginnen als spot-repairder. Na een opleiding in Engeland en 6 weken in Nederland geoefend te hebben ben ik op pad gegaan om klanten te krijgen. Mijn commerciele achtergrond heeft mij goed geholpen, al snel had ik diverse opdrachten. Voor veel particulieren heb ik hun schade herstelt en vaak kreeg ik de vraag hoe ik dat nou deed en waar de valkuilen lagen als mensen het zelf deden. Zo besloot ik om mijn kennis te delen in de vorm van workshops en instructie video’s.
Hij is dus eigenlijk vrachtwagen chauffeur, maar omdat hij geen werk meer had, is hij een opleiding SPOT repair gaan doen.
Het spuiten van grotere vlakken gaat hem echter niet goed af. Dat wordt toch wel een redelijke ramp.
Eigenlijk is de spot repair ook niet goed, maar dat zie je niet zo snel.
Een vrachtwagen chauffeur die zich als auto-schade hersteller voor doet, meer is het niet. En ik kan je bevestigen, dat gaat niet goed -> dit is eig hoe dhr Klever denkt :ass meedenken of eigen fouten inzien, no way, dhr Klever van http://www.kras-roest-verwijderen.nl is van mening dat hij volstrekt volgens de normen werkt. Hij ziet dus níet hoe hij beter zou KUNNEN worden. Hij ziet zijn eigen onvolkomenheden niet, jammer.
En nu, ja nu, komt hij net de verkeerde tegen :D
Robert
18 mei 2014 om 22:43 #18197892Dhr Ard Klever van http://www.kras-roest-verwijderen.nl heeft ook de achterklep gedaan van de Corsa.
Wat een ramp, aan de linker kant helemaal dof, omdat het schuren met watervast schuurpapier er nog door heen komt, de rechter helft heeft voor de afwisseling een veel te dikke laag verf, zodat er daar ook al een net sinaasappelvelletje ontstaat…
Het vervelende is dat het in de loop van de tijd steeds erger wordt, Dhr Ard Klever van http://www.kras-roest-verwijderen.nl lijkt totaal geen inzicht in materiaal kennis te hebben.
:puke
Robert
25 mei 2014 om 19:50 #18197893Hoi!
Het wordt nog steeds erger met het spuitwerk van dhr Ard Klever van http://www.kras-roest-verwijderen.nl/
Vandaag weer nieuwe gespleten lak en de sinaasappel structuur wordt steeds erger.
1. De lak die dhr Klever op het dak heeft gespoten splijt open bij de voet van de antenne op het dak:
2. De lak die dhr Klever op het dak heeft gespoten splijt spontaan midden op het dak, waardoor er een gat in de laklaag van dhr Klever ontstaat.
3. De lak die dhr Klever op het dak heeft gespoten krijgt steeds meer en diepere sinaasappel structuur. De naden worden steeds breder en ook steeds langer.
Mijn auto is goed verpest door dhr Ard Klever van http://www.kras-roest-verwijderen.nl/
Robert
26 mei 2014 om 08:17 #18197894Mag ik me afvragen waarom je eigenlijk bijna 1000 euro zou uitgeven om een ouwe rotte Corsa op te knappen? Als je deze had verkocht voor 300 euro, had je voor 1300 euro een keurige nieuwere Corsa kunnen kopen.
26 mei 2014 om 14:58 #18197895Er vanuit gaande dat alles goed ging kan ik de keuze wel begrijpen.
Ook bij een Corsa van €1300,- weet je niet wat er onder de lak schuil gaat.26 mei 2014 om 16:05 #18197896Mag ik me afvragen waarom je eigenlijk bijna 1000 euro zou uitgeven om een ouwe rotte Corsa op te knappen? Als je deze had verkocht voor 300 euro, had je voor 1300 euro een keurige nieuwere Corsa kunnen kopen.
:thumb :jerry
Als je een beetje oplet wat je koopt weet je van een corsa van zoveel geld als 1300 euro prima hoe de lak de komende jaren zal zijn.
Maar dat boeit nu niet meer natuurlijk.Hier kan je reacties toevoegen aan de site.
http://www.kras-roest-verwijderen.nl/krassen-verwijderen-auto/#comments” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar zoals al gezegd worden negatieve reacties waarschijnlijk toch nooit gepost.Op het saab forum vond ik een reactie van iemand die ook bij hem geweest was. Die is van vorig jaar. registreer je daar eens en vraag hoe dat geworden is in dat jaar.
Dan heb je wat meer mensen die misschien totaal niet tevreden zijn.
Dit lijkt iig een eersteklas prutser.
En die moeten ook gewoon betalen voor hun fouten.
Als je rechtsbijstand het niet oplost kan je altijd nog naar een particuliere advocaat gaan en de zaak voorleggen met de auto, de info en de plaatjes.
Die vinden dit soort dingen meestal heel interessant en kunnen je vaak meteen zeggen of je een zaak hebt die je gaat winnen.
Dan kan het zelfs misschien pro deo of dat de verliezer betaald.
Dan gaat het vaak opeens heel snel naar een regeling qua geld en ben je er van af. zonder dat je er weer heen moet voor nog meer ellende.
Laat je iig niet afschepen!!!! want dat verwachten ze.26 mei 2014 om 20:05 #18197897@TedMechanic wrote:
Mag ik me afvragen waarom je eigenlijk bijna 1000 euro zou uitgeven om een ouwe rotte Corsa op te knappen? Als je deze had verkocht voor 300 euro, had je voor 1300 euro een keurige nieuwere Corsa kunnen kopen.
Het was eigenlijk alleen de bedoeling om een paar kleine roestplekjes te laten behandelen, omdat ik daar zelf door omstandigheden geen tijd voor had gehad. Ik heb wel degelijk gedacht of de Corsa het nog waard is, voor mij is hij dat. (En rot is hij zeker niet, om te voorkomen dat hij rot wordt heb ik de roest laten behandelen, voor uitstel.)
Het was niet mijn idee om het hele dak te spuiten. Ik vond het wel een leuk idee om weer met een strak dak rond te rijden. Een rekensom met hoeveel tijd ik nog met de Corsa denk te rijden en een bedrag van rond de €900 vond ik het waard. Ik heb veel plezier van de Corsa en nooit kosten.
Verder is deze Corsa motorisch prima en ziet hij er erg goed uit voor zijn leeftijd. (En het interieur is supernetjes, zo zie je ze niet vaak.)
Het belangrijkste: hij rijd gewoon super.
Vandaar!
Robert
26 mei 2014 om 20:24 #18197898@kaneelschep, ik zal je tips zeker navolgen mocht het verder niets worden met de rechtsbijstand.
Ook via een advocaat, zal dhr Klever eerst in staat moeten worden gesteld de schade te herstellen. Dat is nou eenmaal de Nederlandse wet.
Het is duidelijk dat dhr Klever de klus om het dak en de kofferbak/achterklep te spuiten gewoon niet aan heeft gekund en het volledig verkeerd heeft ingeschat. Zowiezo heeft hij eigenlijk de complete klus verkeerd ingeschat, naar mijn mening. Hij had het nooit moeten aannemen, hij heeft er de kennis en kunde niet voor.
Ik zal is op het Saabforum rondkijken :D Kijken wat er daar gebeurt is.
Er zit nu beweging in de zaak, ik hou jullie op de hoogte.
Ik zal mij zeker niet laten afschepen!
Robert
28 mei 2014 om 00:19 #18197899Hoi!
Heeft iemand een idee, waarom die verflaag van dhr Klever zo extreem reageert?
Het lijkt heel erg te krimpen, waardoor er extra sinaasappel structuur ontstaat en er flinke scheuren in de lak komen.
Alle suggesties welkom,
Robert
28 mei 2014 om 07:02 #18197900Kan meerdere oorzaken hebben,niet goed schuren,geen sealer gebruikt zodat de nieuwe lak gaat reageren met de oude lak,goedkope lak, mengverhouding niet goed…
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
28 mei 2014 om 07:03 #18197901@Robert R wrote:
Hoi!
Heeft iemand een idee, waarom die verflaag van dhr Klever zo extreem reageert?
Het lijkt heel erg te krimpen, waardoor er extra sinaasappel structuur ontstaat en er flinke scheuren in de lak komen.
Alle suggesties welkom,
Robert
Kan verschillende oorzaken hebben: gebruik van verschillende soorten lakken die elkaar niet verdragen, slechte voorbehandeling van het plaatwerk waardoor er siliconen achterblijven die reageren met de lak of vocht in de lak.
28 mei 2014 om 18:28 #18197902@usbstick & blackdevil
Thx! Het zijn veel verschillende redenen, desondanks heb ik veel aan jullie reacties.
Robert
29 mei 2014 om 08:24 #18197903En hoe staat het met de ontwikkelingen?
We zijn inmiddels al weer bijna 6 maanden verder!!
Heb de topic eens doorgelezen…antennevoetje is ook vrij gaar he…had je vergeten om daarvoor een nieuwe te bestellen?29 mei 2014 om 09:18 #18197904en wie ben jij dan?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.