Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › robert zijn astra g.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2011 om 05:06 #17749760
hallo,
ik ben inmiddels druk bezig met mn tr. hij is bijna helemaal kaal, op wat klein spul na.
Nu moet de moter eruit.deze wil ik mooi gaan reviceren. en tja, waarom denken de meeste mensen. nou, ik denk dat het een mooie sleutel ervaring is.
eruit halen zal mij wel gaan lukken, alleen wil ik het anders doen dan andere.
aangezien hij toch geeviceert wordt, wil ik hem al meteen eruit sleutelen, dus cab eraf, kop, etc etc, zodat uiteindelijk een onderblok en bak overblijft.ik heb niet de mogelijkheid tot een brug, behalve als het zou moeten, maar kan de auto wel een stuk hoger krijgen, zodat het onderblok en bak zo onder de auto door getrokken kunnen worden.
ik heb geen sleutel ervaring, dus heb hier wel even een aantal vraagjes. al denk ik dat ik het meeste wel weet.
de tr staat nu stil, accu pool is eraf.
-als eerste moeten de vloeistoffen eruit, olie, koelvloeistof etc lijkt mij.
-daarna simpelweg de cab en de kop los draaien. dat zal nog wel lukken.-radiateur, kan ik die er ook zo uithalen? staat er nadat alle vloeistoffen eruit zijn, nog ergens hoge druk of spanning op?
oftewel, moet ik nog ergens extra om gaan denken?
we doen het met zn 2en, dus denk dat het sowieso wel gaat lukken, maar extra info is nooit weg nautuurlijk.
14 augustus 2011 om 18:02 #17749762zo, weer even een update.
inmiddels is de tr zover, dat de moter en het dashboard er alleen nog uit hoeven.
helaas wat oponthoud, dus met een week of 3 kan die naar een lasser.14” gt velgen aangeschaft
deze zullen verbreed worden.
deuren, voorschermen, moterkap, achterklep is er ook al af, rustig aan over 1 a 2 weken de moter eruit bouwen.
komt overigens niet meer terug :jerry14 augustus 2011 om 18:04 #17749763ben dus aan het nadenken over een andere moter. helaas ben ik er nog niet uit wat het moet gaan worden.
c20ne spreekt mij het meeste aan, maar iets anders mag ook, ik zal niet alles zelf kunnen, maar met handige tips kom ik wel een heel eind.dit jaar sowieso lassen, zodat de roest weg is, daarna moterkeuse maken en evt opbouwen.
volgend jaar spuiten, en lopend maken,14 augustus 2011 om 18:12 #17749764ook de astra heeft weer enkele veranderingenn mogen ondergaan.
zo heb ik o.a. de duplex remus goed kunnen verkopen, en een groep a goedkoop kunnen kopen.
schroefset eronder uit, nu zitten de orginele dempers eronder, i,c.m. verlagingsveren van ap suspencion (40/30)
nieuwe leder stuur
mistlampen
in de mistlampen en koplampen zitten nu 6000k xenon lampjes.
deze week heb ik eindelijk een werkende MID, en een irmscher gril in de astra.
daarna komt er nog een chrome strip op de kofferbak, en wordt de voorbumper en moterkap overgespoten (ruilhandel)
dan is project edition-blue klaar.
voor de tr moet ik nog een naam verzinnen :angeledition-blue: astra g edition uitvoering, kleur is blauw :jerry
keep you posted
14 augustus 2011 om 18:40 #17749765echt gaaf je astra en je corsa is best kroki
14 augustus 2011 om 19:18 #17749766tr valt nog erg mee, heb ze ergens, sterker nog, veeeel erger gezien op de sloop. om bang van te worden, dan is mijn tr nog best heilig.
eerdaags volgen er ook updates aan de corsa trouwens14 augustus 2011 om 19:30 #17749767he robert, blijft een erg mooie astra!!
wat m ook erg goed zou staan is een verlengde motorkap!! en of strakke achterklep. :angel
ben eigenlijk wel benieuwt naar de rede van het verwijderen van de schroefset!
gr patrick
15 augustus 2011 om 17:00 #17749768nou, de v-max was zo bunkerhard, voor veerde niet in, en bij elke drempel had je het idee dat de dempers door de moterkap heen kwamen, zo klonk het ook. dat was ik een beetje zat :jerry nu rijd hij weer lekker comforable. en alsnog verlaagt, voor ligt hij nu 1.5cm hoger als voorheen, achter het zelfde als voorheen.
als daily doet hij het nu prima, en ben er zo blij mee.
15 augustus 2011 om 17:42 #17749769Hey
Mooi geworden dat stuur bij rest.
En oom nog mistlampen er is?
Ik zal binnenkort van mijn corsa en astra ook eens een topic maken.15 augustus 2011 om 18:33 #17749770leuk, toevallig, ook een astra en corsa.
ik vind het ideaal, de corsa mooi voor erbij, om daar een echte show auto van te maken, rustig aan, in 1 keer goed en netjes.
terwijl er naast nog gewoon een hele nette daily is.en ja, mistlampen heb ik er achteraf ingezet. met xenon.
15 augustus 2011 om 18:55 #17749771uitlaat staat een stuk mooier dan die duplex die je had . lekker bezig gozer !
15 augustus 2011 om 19:44 #17749761ja zo vind ik het ook de astra voor gewoon en de corsa voor de hobby.
die is nog veel slechter dan die van jou het is ook een A een gt uitvoering.
en heb je die mist lampen gewoon op de originele manier gedaan??16 augustus 2011 om 07:56 #17749746mistlampen op de orginele manier, imitatie mistlamp units gekocht, relais en zekering aangesloten, en een verlichtingschakkelaar gekocht met daarin de knop voor mistampen voor.
jij bent met een 2.0 16v bezig zie ik, een c20xe? is dat veel aanpaswerk? want ik weet nog niet zo goed wat voor blok ik dr in wil. heb soiets nog niet eerder gedaan eigenlijk.
16 augustus 2011 om 09:38 #17749735Dan is het gewoon netjes gebeurd.
Bij zo een c20xe is het wel wat werk opzich.
Je moet motor+bak en computer compleet hebben.
En dan andere motorsteunen, aandrijfassen en naven.
Ik haal gewoon bij mtech zo een set is alles compleet.En dan natuurlijk je remmen nog voor 2 liter remmen en achter heb ik zelf ook schijven van een kadett.
Je kan ook eens een bij het gedeelte corsa het ombouw topic heel leerzaam.
5 februari 2012 om 11:08 #17749772even een update hier.
corsa is zo als verkocht aan freek.inmiddels al wat bezig met veranderingen aan de astra.
-opc bumper clean
-andere achter bumper gezocht (opc)
-goeie betaalbare schroefset (ap)
-coupe of irmscher side skirts.
-audio afronden. goeie compo voorin op een 2 kanaals versterker. inbouw kofferbak, geheel bekleden.
-interieur opnieuw bekleden (leder)
-overspuiten complete autozal eerdaags even foto’s posten van enkele veranderingen die al gebeurt zijn
5 februari 2012 om 21:34 #17749773wel een hele gafe astra heb zelf ook een blauwe
maar ik heb een vraag als ik die mag stellenwat was je voor het spuitwerk krijt van de deurklinken, stootlijsten, sideskirts ?
omdat ik het met de tijd ook in kleur hebben
antwoord mag evt via pmen waarom geen v-maxx schroefset meer ?
michel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.