Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › robert zijn astra g.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2010 om 21:35 #17749734
tmug, kun je mij dat uitleggen?? dit willen we zondag gaan fixen namelijk:)
25 februari 2011 om 19:47 #17749736zo, weer eens een update.
de kofferbak eens netjes gemaakt met een enkele kicker subwoofer 12” 750wat vierkante uitvoering. en een condensator met volt meter. en alles even netjes ingebouwt.
teven de stoel gerenoveert en gemaakt,
donderdag hebben we plasma platen ingebouwt in de tellerunit en kachelbediening. die zijn blauw verlicht. kmstand, boardcomputer en stoelverwarmingknoppen(bij het aanzetten) zijn/worden rood. raamknoppen en stuurwielbediening knoppen zijn/worden blauw.ff wat foto’s:
25 februari 2011 om 19:48 #17749737netjes!
25 februari 2011 om 19:51 #17749738
OUDE STOEL:
RECHTERKANT IS DUS KROM!!!
25 februari 2011 om 19:53 #17749739ZO, DIT WAS HET DAN WEL/ er zit nu ook een opc grijs middenconsole in met chrome tellerringen in de kachelunit. de rest van de console komt er volgend weekend in, samen met de andere updates.
25 februari 2011 om 20:00 #17749740Beetje jammer om me hier een beetje zwart te maken over die stoel, terwijl je wist dat ze uit een schade auto kwamen. (waar ook de airbags er uit waren)
dat stoel krom was, heb ik zelf niet geweten, heb ze enkel gedemonteerd (wat zonder problemen ging) en aan de kant gezet voor de verkoop.
maar je had me kunnen u2u-en, bellen, smsen, mailen of weet ik het wat, maar ik heb niks gezien, dus vind het niet zo netjes om het op deze manier te doen, vind je wel?
25 februari 2011 om 20:08 #17749741[rquote=1877726&tid=135902&author=sw16v]Beetje jammer om me hier een beetje zwart te maken over die stoel, terwijl je wist dat ze uit een schade auto kwamen. (waar ook de airbags er uit waren)
dat stoel krom was, heb ik zelf niet geweten, heb ze enkel gedemonteerd (wat zonder problemen ging) en aan de kant gezet voor de verkoop.
maar je had me kunnen u2u-en, bellen, smsen, mailen of weet ik het wat, maar ik heb niks gezien, dus vind het niet zo netjes om het op deze manier te doen, vind je wel?[/rquote]
ben ik het mee eens, maar het was wel heel goed te zien hoor, en de bout zat nog in de rails. afgebroken en wel, dus probleemloos ging ie er niet uit, foto heb ik nog wel ergens. is al met al geen groot probleem hoor, je heb verder ook wel gelijk. :angel probleem opgelost, en de rest was wel allemaal netjes en goed hoor
rails en rugframe was trouwens beide krom. en je heb gelijk hoor, je koopt iets 2de hands, uit een schade auto, maar in eerst instantie zag alles er goed uit. totdat ik die bout vond…. maar goed, zand erover, kan allemaal erger hoor:sleeping
25 februari 2011 om 20:13 #17749742goed bezig wordt een nette astra!
1 klein puntje, je spreekt je zelf wat tegen!
je zegt eerst was duidelijk te zien (had je dus zelf kunnen zien)
daarna zeg je zag er allemaal goed uit:hmmzmaar mooi dat je het hebt gefixt !
staat echt mooigrtz
25 februari 2011 om 20:13 #17749743dacht wel ergens je naam bij gezet te hebben over die stoelen, wou die even opzoeken om te verwijderen. is idd niet netjes van mij. even doorzoeken nog
25 februari 2011 om 20:16 #17749744Oke, stuur je alnog wel even een u2utje :);) wil het wel netjes oplossen, en elkaar later nog eens kunnen spreken op een normale manier.
25 februari 2011 om 20:31 #17749745opgelost:D en ik zag het toen ik de stoelen net thuis had staan, even voor de duidelijkheid. dat is anderhalf uur verder:P wel een onwijs mooi ridje, mag je 120, moet je 80:hmmz
maar goed, heb me vermaakt. en de stoelen zitten verder geweldig. hele andere opbouw trouwens als de stoffen sport stoelen.3 juni 2011 om 23:48 #17749709gave foto’s man, handig moet ik zeggen.
5 juni 2011 om 09:18 #17749747moet dit eerdaags maar eens gaan updaten:D
5 juni 2011 om 09:18 #17749748moet dit eerdaags maar eens gaan updaten:D
5 juni 2011 om 09:18 #17749749moet dit eerdaags maar eens gaan updaten:D
5 juni 2011 om 14:58 #17749750he robert heb jij in de deuren je airbagunit eruit gehaald en daar achter in de deur ook gedempt. of zoals op je foto’s te zien is gewoon dynamat eroverheen geplakt? ik vraag me af of je die airbag unit er zo uit kunt halen. en dat spuitlijm is dat gewoon verkrijgbaar bij de bouwmarkt?
5 juni 2011 om 16:03 #17749751AnoniemLid sinds:
1 January 1970Netjes Robert!
Je volgende update staat hier klaar om verzonden te worden :)
12 juni 2011 om 17:45 #17749752weer even wat updates.
heb sinds zaterdag een tr gekocht.
vandaag even gewassen van binnen en buiten.
opzich nog redelijke staat. maar verdient wel een grote onderhoud beurt.
en verder wat laswerkzaamheden.
de bedoeling is om deze op te knappen. woensdag a.s. laat ik hem nakijken, en dan hoor ik wel wat er aan mankeert, verwacht wel een flink lijstje.
dan zorg ik dat hij tot november rijdbaar is, en dan schors ik hem. zet hem in de stalling, en knap ik hem op.
klinkt makkelijk allemaal. is het zeker niet, maar zie wel hoever ik kom.
heb alle tijd ervoor, en ga het zeker niet afbeunen met popnagels en glasvezel :jerryhierbij wat foto’s van de nieuwste aanwinst
nog wat foto’s van hoe de astra erbij staat:
die is inmiddels bijna af, eerdaags komen er 40-30 verlagingsveren onder, en mag de astra doorijden met als titel: daily
17 juni 2011 om 20:15 #17749753heb dus de TR van buddycorsa over genomen.
ER ZIT EEN VLEK OP MIJN CAMERA, IK WEET HET
dit zijn de punten die aangepakt moeten worden:
-de versnellingsbak is luid/slijtage duidelijk hoorbaar. uitgaande aandrijfasafdichtingen lekken olie
-contact slot defect (veertje)
-c.o moter stationair is te hoog (ongeveer 5%)
-vacumvervroeger van de ontsteking is afgekoppelt (defect?)
-parkeerlicht defect
-benzine meter defect
-wanneer db riem laatste keer vervangen?
-reserve wiel ontbreekt
-2 remleidingen achterwaarts en beide op de achteras teveel roestinwerking (vernieuwen!)
-wielrandkuipen achter + dorpels onder de schermen zijn verrot
-bodumsectie rechts achter moet bijgewerkt worden
-voorbanden vervangen
-remwerk achter goed gangbaar maken.
-schokbrekers zijn te slap, dempen onvoldoende (komt er net mee door de apk)
-starten gaat moeizaam, en met choke geeft de muitlat een flinke bluim. loopt op 3 poten. en loopt gewoon beroert. na choke loopt hij goed.is wel een hele lijst. wat denken jullie hierover. en hoe kan ik de boel weer in orde maken?
lassen kan ik niet zelf. remleidingen wou de garage wel doen (kosten remleidingen???)
moter een beurtje geven kan ik zelf wel. evt het 1 en ander schoonmaken red ik ook wel.
remmen gangbaar maken red ik wel als ik weet hoe het precies moet.
versnellingsbak wordt lastiger, misschien beter een ander blok erin hangen die wel helemaal perfect is????ik hoor graag comentaar van de kenners en liefhebbers hier.
heb de tr gekocht om hem netjes te maken, en veel zelf te doen, rustig aan, zodat ik hem niet verknal. verder moet hij zo goed als orgnieel blijfen. op een set leuke velgen, schroefset/verlagingsset en een subwoofer na18 juni 2011 om 08:16 #17749754Controlleer meteen ff je voorste veerpoten aan de achterkant en onder accu.
Sla ook je ‘keienvanger’/front en veerschotels achter niet over.
Dit zijn zeer gevoelige punten van de A.
Qua schroefset zou je het beste een van een Tigra kunnen pakken.
Deze schijnen achter iets lager te gaan. Dit is namelijk een lastig punt bij de TR.
Sets gaan maar tot -60mm achter. Voor ook, maar daar kun je veertje ertussen weg pakken.
Wij hebben achterveren van TR na laten persen tot -130mm.
Verder leuke bak met veel potentie!
Kijk ook eens op corsaa.nlDie G misstaat ook niet.
Alleen die trekhaak :thumbdown
Audio daarin tegen :thumbup (vergeleken met de eerste pics)
Die lederen stoeltjes zitten idd heerlijk. Wij hadden ze ook in de coupe.:kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics
:kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpicsSuc6 met je projecten!
19 juni 2011 om 15:15 #17749755zo, we hebben een stalling (mag er niet sleutelen) heb daar mn troep in gezet, en vandaag de tr erbij gevoegt.
samen met red-racer hebben we de ingepopte stukken verwijdert, alle glasvezel en kit troep eraf gehaalt, en de rotte delen bekeken.
-achterschermen moet vervangen worden.
-wielkasten achter hebben enkele plekken
-balken onder de kofferbak, tussen de wielkast achter en de achterbumper in zijn rot, voornamlijk plaatwerk.
-heel klein plekje in de wielkast voor, maar dat stelt niets voor
-klein plekje op de bodem, stelt weinig voor
-voorschermen en mogelijk front moeten vernieuwt worden, front is een vraagteken. schermen voor: rechts zit een deuk in, en kleine roestblaasjes, links roest van binnen uit, en vertoont enkele blaasjes.front en voorschermen kunnen gewoon nieuw bestelt worden, maar de achterwielranden en wielkasten zijn een ander verhaal. hoe regel ik dat? custum made?
moet ook nog iemand hebben die kan lassen, dat kan ik zelf niet.
eerst foto’s.
dit is het voorlopig, red-racer zoekt uit of de schermen via ebay wat zijn.
zelf zoek ik naar een lasser. zodra dat rond is, beginnen we met strippen, moter gaat eruit, binnen alles eruit. tectiel uit de wielranden trekken, en elk mogelijk plekje roest behandelen.mits ik een lassen en schermen kan vinden.
wordt vervolgt
19 juni 2011 om 15:26 #17749756plaatwerk is allemaal gewoon nieuw te bestellen bij M&M in Dronten.
Ik wil je niet bang maken, maar zie het meer als een tip.
Die roest/gaten zijn erger dan het lijkt.
Je moet alles eerst goed schoon/kaal maken, want roest kun je niet lassen.
Je moet echt op schoonplaatwerk zitten.
Ik kan je wel wat foto’s laten zien van onze TR met ‘alleen een verrot randje’.
Achteraf toch iets meer!!!Maar als je het goed aanpakt komt het wel goed.
19 juni 2011 om 17:03 #17749757goed aanpakken gaat ook gebeuren. en ik zal ook zeker roest tegen gaan komen. nog wel meer dan het nu is.
wil zo gouw ik een lasser heb gevonden die mijn tr in mekaar wilt bakken, gaan we er vol mee aan de slag,
een maat van mij wilt dolgraag helpen. dus heb een hulp.de tectyl in de wielkasten wil ik er ook uit, voor en achter, zodat ik daar goed kan zien hoeveel roest er achter zit.
onderkant is tevens wel helemaal hard. voor zover ik het kan zien.
19 juni 2011 om 17:05 #17749758wil die foto’s uiteraard wel zien, ga sowieso in dit forum gedeelte alle tr’s eens opzoeken.
20 juni 2011 om 18:51 #17749759hee.
bekende corsa :)
succes met het “restaureren” ervan
en zet er idd maar is netjes nieuwe randen in i.p.v die popnagel zooi
buddy had hem ook in deze staat gekocht voor z’n vriendin,maar die wou er niet in rijden/gezien worden :D haha
en waarom de keienvanger voor vervangen?? kentum beter goed behandelen bij dat kleine plekje die die heeft
aangezien het achter de keienvanger gewoon hard en goed hard is
en volgens mij is het ook echt gaaf om er schermen op te zetten van een 3 deurs
zie je niet veel,en aangezien je toch andere schermen wilt… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.