Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Ritje naar Weener, Eindingd in een Drama die ANWB heet!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2012 om 22:42 #17245056
Gister middag Gingen we naar DLD (Weener) om daar een auto te bekijken, die daar te koop stond.
Op de terug reis omslag 18:30 op de A31 Zuidwaarts effe voor Nordhorn bij de Pomp (Pomp EmsVechte west) eraf om de tank te vullen, toen bij bijna stilstaan langs de pomp de Bak vastsloeg, en er rondom een Grote Rookwolk met oliegeur zich onder de auto vandaan wurmde, eerste gedachte…….. Kut neeeeee, niet die motor!!!!! …. Motorkap Open en een Grote Oliewolk kwam ons tegemoed vanachter de motor, na een Kleine Checkup erachter dat het versnellingsbak olie was, Bak gescheurd op Differentieel lagers. (beetje kwaaltje bij versleten F25bakken, tis voor ons niet de eerste die kapot loopt).
Bij het verplaatsen / aan de kant zetten, Stond de bak ook vast, kon niet vooruit rijden / duwen, dan maat een stukje achteruit, en weer vooruit om de auto te parkeren, dat ging wel na een Flinke knars toch vooruit, met schrapend, en knarsend geluid vanuit de bak…
ja, en toen (19:00), ANWB bellen…
Het heeft minstens een Uur geduurt voor we iemand aan de lijn kregen, we belden met 3 telefoons tegelijk, toen we er achter waren gekomen dat er geen doorkomen aan was..
Vreemd genoeg de gene die als laatste begon met bellen als eerste een persoon aan de lijn…
Wij alles aangegeven, ook dat de Auto niet zomaar te Repareren was omdat de Bak Kompleet Kapot gelopen was….
Toch werd ons gemeld, we sturen iemand die eerst komt kijken… (we hebben erbij verteld dat we Monteurs waren).
Bij dut telefoontje werd verteld dat het tot een uur of 4 kon duren vooraleer er iemand zou komen, goed, na 3,5 (+/- 22:30 a 23:00 uur) uur wachten toch even bellen met de ANWB, in Contact komen was al een stuk makkelijker om dit tijdstip, werden we in eerste instantie verblijd met de boodschap dat de Fax niet was aangekomen bij de ADAC, en kwam deze persoon met de mededeling dat we pas over 48uur na afslepen aanspraak maakten op een Leenauto.. dus wij natuurlijk: &@$*%&!@*%^$&!E&E%*^(&^!, de man aan de lijn was ook HELEMAAL NIET MEEGAAND!!!!!!!! gewoon een ^#@$%&!E& figuur dus!!!!! (misbruik makend van zijn positie, zo voelde het ongeveer…..), als we dit hadden geweten om 19:00 hadden we zelf wel wat geregeld…. en de auto de volgende dag wel weggehaald en betaal je daar zo’n bedrag aan de ANWB voor????Goed Joost bood eerder al aan om ons eventueel te willen halen als het niet wilde lukken met de ANWB, dus wij Contact met Joost opgenomen, en deze was gaan rijden intussen, tot we na wat heen en weer gebel een Dame aan de lijn kregen, dit dus WEL een oplossing voor ons vinden wilde…, Deze Dame heeft er dus voor gezorgd dat de Afsleper welke er omstreeks 0:30 was, en ons eerst naar zijn Station had gesleept (oprijwagen), Deze afsleper na wat Bellen en Faxen ons en de Vectra naar nederland ging brengen, waar voor ons dus WEL een Leenauto klaar zou staan…
Omstreeks 02:30 komen we aan in NL Borne bij een Afsleper, welke inderdaad een auto (Hyundai Ix20 Bleu) voor ons klaar had staan, na afhandeling en een Welverdiend bakkie koffie, konden we omstreeks 03:00 eindelijk naar huis rijden, en waren we omstreeks 05:30 a 06:00 thuis….
Ik heb hier weer eens geleerd dan een Sevice verlenend bedrijf, waar mensen werken die er eigenlijk geen zin in hebben, je het erg zuur kan maken, gelukkig heeft een WEL welwillend persoon ons toch nog goed kunnen helpen…
ik ga er wel een klacht van maken richting ANWB, want dit sloeg daadwerkelijk weer helemaal nergens op..
De Slogan van de ANWB klopt dus niet helemaal zeg maar: ANWB helpt je opweg… ja naar ergernissen!!!
paar foto’s, en een aantal zijn nog onderweg naar mij..
Dit schijnt niet goed te wezen:
zand erover:
vette bende onder de Vectra, ze is weer GOED getectyleerd:
Willem
7 februari 2012 om 22:54 #17970235:wtf
Ja behoorlijk klote dat je auto zodanig defect is.
En dan krijg je ook nog eens “goede hulp” van de ANWB. Niet dus.
Waardeloos,zo moet er niet mensen worden omgegaan.
Je was ook echt onwijs laat thuis zag ik in je verhaal, niet te geloven zoiets.Je moet er inderdaad een klacht van maken hoor, dit mag gewoon niet zo gebeuren.
Wat heb je uberhaupt dan nog aan dat lidmaatschap. :thumbdown7 februari 2012 om 22:57 #17970236als ik geen Directe hulp / vervangende auto in het buitenland kan krijgen heb ik inderdaad niks aan de hulp van de ANWB…
Meestal ben ik maar een dagje in het land van de echte SNELwegen..
en inderdaad, was rond 06:00 thuis, en kon om 07:30 weer naar de baas… zonder de slapen dussss…
Willem
7 februari 2012 om 23:02 #17970237Lijkt me behoorlijk klote om dan zo weer naar je werk te moeten gaan.
7 februari 2012 om 23:08 #17970238ja ik heb mazzel met de functie die ik heb, en dat is dat ik nooit weet wanneer ik klaar ben met mijn Vaste werkzaamheden (rijden van deurwaarders dienst in opdracht van Gemeente Den Haag, hierdoor word ik nooit doorgeplanned, en krijg ik de aflever en afhaal klusjes die open staan voor ongeplande tijden.. (ben werkzaam als Chauffeur bij een (voornamelijk project) Verhuisbedrijf).
ik heb s’ochtens het hele verhaal uitegelegd en gevraagd of ik na mijn 1e werk naar huis kon om wat extra slaap uurtjes te pakken, en dat was goed…. gelukkig, en het viel mee, om 10:45 was ik thuis, gelijk de zak Korreaan weggebracht, en daarna 4 uurtjes slaap op de bank gepakt..
Achteraf denk ik eigenlijk dat het toch niet de verstandigste / veiligste keus is om te gaan rijden met een Truck als je een nacht niet geslapen hebt, maar het is goed gegaan zonder enig probleem…
Willem
7 februari 2012 om 23:21 #17970239Nee idd auto rijden als je een nacht over hebt geslagen is niet echt aan te bevelen had ik ook ondervonden gister. Stuk minder alert en reactie vermogen.
Was welliswaar in de middag, maar voelde me verschrikkelijk verne*kt. Was bij thuiskomst wel naar me mand gegaan,
maar 2 uur geslapen, maar ik kan daar niet tegen, dus werd misselijk wakker weer om 8u. Voelde echt als een jetlag in kwadraat.
Na een douche ging het al iets beter. Gisteravond viel ik uiteindelijk om 8 uur in slaap tot vanochtend 9 uur.8 februari 2012 om 01:21 #17970240Ik heb de anwb in al die jaren nodig gehad, en het was het al die jaren betalen dik waard. Ik zou niet weten hoe ik anders met een gebroken wiel ophanging thuis gekomen zou zijn. Dat btg in jouw geval lang duurde…..logisch, je was waarschijnlijk niet de enige.
Voor de rest een meer dan lullig verhaal voor je, dat wel.8 februari 2012 om 07:51 #17970241wim ik heb een doorlopende reisverzekering
die heb ik ook eens ingeschakeld bij pech in dld
werd direckt geholpen was ook een dagje naar heilbron geweest
takelwagen huurauto en weer naar huis heeft alleen een week geduurd
voor mijn auto terug was
mischien een tip
groetjes kees8 februari 2012 om 09:13 #17970242ben je mooi klaar mee! :puke
gelukkig zijn jullie allemaal heelhuids terug gekomen en is er niks anders aan de hand
succes met de bak in iedergeval en dat de anwb een kutzooitje is, is geen verassing ;)
(toen ik op de E20 stond naar antwerpen, net 3km over de grens bij breda en dan niet willen halen… stelletje hufters)yoo
8 februari 2012 om 09:42 #17970243Wat een nare ervaring! Het was inderdaad ook wel een drukke tijd ja. ;) Wij hebben met de anwb gelukkig alleen maar positieve dingen in het buitenland meegemaakt.
Ik heb zelf op meerdere helpdesks gewerkt als supervisor. Als bij ons de klant niet goed geholpen werd dan konden ze gewoon om de chef vragen. Mij dus. Dan beoordeelde ik het probleem en keek of er wel een oplossing mogelijk was.
Als het dan aan de agent lag, kreeg ie meteen een functioneringsgesprek.
Je werkt er verdorie om te helpen. Niet om zo snel mogelijk van een klant af te zijn. Dat zorgde ervoor dat eigenlijk iedereen zich altijd 100% inleefde in de klant zijn probleem.
Helaas is dit direct klagen bij een meerdere bijna nergens mogelijk.
Onlangs vaak Ziggo gebeld en die heeft ook van die machtswellustelingen.Een tip voor iedereen die ooit nog eens een helpdesk belt! Ze zijn altijd verplicht hun naam te geven. Desnoods als je er om vraagt. Dus begin daar meteen mee als je nog geen ergernis met hem/haar hebt! EN SCHRIJF DIE OP!!!! Ook op tijdstip kan de baas eigenlijk bij elke helpdesk wel gewoon achterhalen wie je aan de lijn had gehad.
Dus altijd een briefje schrijven met naam en tijdstip als je iets te klagen hebt. Anders hoort de baas het misschien nooit!8 februari 2012 om 10:47 #17970244:thumbup altijd handig die insiders! haha
8 februari 2012 om 16:15 #17970245Moet zeggen dat ik verschillende ervaringen met de ANWB heb de afgelopen jaren.
Helaas houden ze zich altijd aan het protocal dat er eerst iemand moet komen kijken, voordat ze je gaan afslepen.
En dat is best :swear , aangezien ik zelf wel weet of het te repareren is of niet (kapotte bak, uitlaat los onder de auto, kapotte radiateur).Ja helaas ook paar gehad dat ik langs moest wachten in het buitenland op hulp die vervolgens niets doet (kan doen), of met een volle afsleepauto komt :argue
En dan in NL een klacht indienen heeft ook geen nut meer, dat moet je dus in DLD doen bij degene die je helpt.
Beetje jammer allemaal weer, en daar betaal je dan iets van 100 zoveel euro per jaar voor (Europa service met vervangend vervoer buitenland en aanhanger dekking).
8 februari 2012 om 17:07 #17970247ook 2 ervaringen met de anwb en toch beide positief.
De eerste keer met de astra G bij heerenveen,inhouden en motorlampje.
Ding aan de kant gezet,wegenwacht gebeld,20 minuten later was ie dr,gekeken,zamen overlegd,compressiemeting gedaan,cilinder 1 geen compressie,dus hij met naar een autoverhuurbedrijf gesleept,kreeg ik een hagelnieuwe ford c max mee,de astra is de volgende dag op mn huisadres neergezet,was op vakantie,sleutel door de brievenbus en de ford na 3 dagen in harderwijk ingeleverd nadat ik voor nood om de vakantie te overbruggen een kadettje had gekocht voor 150 euro.
Keurig!
De 2de keer in de file de ascona aan de kook,vin sloeg niet in,gebeld,met 5 minuten een sleepwagen die me naar de benzinepomp heeft gebracht alwaar een ANWB man al bezig was,bij hem een stukje draad en 2 stekkertje gepakt,vin doorverbonden,een litertje koelwater gekregen en we reden weer!!
dus ook dit was prima.8 februari 2012 om 17:48 #17970248dit is met recht een drama, en dat je zo lang moet wachten met dit weer, daar betaalje nou voor.
dat ze er niet ala de minuut zijn okee maar dat het nacht werk wordt is diep treurig, anwb :puke
wel tof dat ze op je werk er begrip voor hebben.8 februari 2012 om 18:04 #17970249klote dat die bak in elkaar is gelopen, sterkte met fixen.
bale dat je zolang hebt moeten wachten, misschien dachten ze bij de anwb wel, die staat daar mooi bij een benzinepomp eerst maar eens in de drukte de auto’s langs de weg ophalen…8 februari 2012 om 18:23 #17970250Ja dit ziet er niet zo fris uit willem :( Gelukkig hebben wij geen ANWBendes weet wel hoe ze zijn. Belde hun een keer op omdat mijn dynamo ooit stuk was, zal je nog wel herinneren denk ik. Moest 200 euro betalen in een jaar voor pech hulp, waarom weet ik niet. Auto was weggesleept toen door een vriend, belde hij ANWB op en vertelde dat het zijn auto was. Wel hebben we Uur gewacht op ANWB, warm thuis :sleeping sterkte met fixen zal je wel lukken king:
8 februari 2012 om 21:28 #17970251één woord…??!!!
DRAMA…..echt heel erg.
slecht geholpen.!!!
gvd, heeft gewoon 12 uur geduurt.sterkte met je auto.
8 februari 2012 om 22:11 #17970234Die Auto is het probleem niet, heb de combo nog, en die bak, die zat er gewoon aan te komen, en zoals altijd zal dat niet om de hoek gebeuren, en ook niet op een gunstig tijdstip…..
Vandaag is de auto afgeleverd bij Opel Dealer Eef en Huub Berkel, en hebben we zonder enig rammeltje of kraakje van de ene kant van Berkel, naar de Andere kant Berkel gereden, en dat zonder olie in de bak, en een kapot lager, Alleen koppeling slipt als de ziekte..
Willem
9 februari 2012 om 13:55 #17970252Heb met een F18 bak die geploft was net na de start nog een 400 meter geracet en daarna terug gereden naar de start voor de volgende run. Zonder het te merken.
De eigenaar van die auto heeft er later zelfs flink mee lopen raggen bij zijn sleutelplaats in de buurt en dat ook zonder problemen.9 februari 2012 om 14:05 #17970253@iquick wrote:
Belde hun een keer op omdat mijn dynamo ooit stuk was, zal je nog wel herinneren denk ik. Moest 200 euro betalen in een jaar voor pech hulp, waarom weet ik niet.
Als de inschrijving van een nieuw lid gebeurt op het moment van pech, wordt er altijd een Wegenwacht Nederland Service met Woonplaats Service met Vervangende Auto Service uitgeschreven. Naast de pakketprijs betaalt u verhoogd inschrijfgeld.
Stukje komt van de ANWB website en het lijkt me logisch dat je extra betaald. Anders zou niemand meer lid blijven.
Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met de ANWB. Nooit langer dan een uur hoeven wachten, maar dat was altijd in Nederland. Ik hoor wel meer slechte verhalen over de ANWB bij pech in het buitenland…
9 februari 2012 om 14:26 #17970246AnoniemLid sinds:
1 January 1970Had zoiets niet verwacht van de A.N.W.B. Ben wel benieuwd of ze jou ook tegemoet komen na hun blunder.
9 februari 2012 om 15:33 #17970254@Opaul wrote:
@iquick wrote:
Belde hun een keer op omdat mijn dynamo ooit stuk was, zal je nog wel herinneren denk ik. Moest 200 euro betalen in een jaar voor pech hulp, waarom weet ik niet.
Als de inschrijving van een nieuw lid gebeurt op het moment van pech, wordt er altijd een Wegenwacht Nederland Service met Woonplaats Service met Vervangende Auto Service uitgeschreven. Naast de pakketprijs betaalt u verhoogd inschrijfgeld.
Stukje komt van de ANWB website en het lijkt me logisch dat je extra betaald. Anders zou niemand meer lid blijven.
Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met de ANWB. Nooit langer dan een uur hoeven wachten, maar dat was altijd in Nederland. Ik hoor wel meer slechte verhalen over de ANWB bij pech in het buitenland…
-offtopic Ja dat ook maar als je hoort dat je elk jaar 200 euro moet betalen dan valt het haar van m’n hoofd :afro
9 februari 2012 om 18:47 #17970255Flink balen als het zo loopt met de ANWB.
Helaas gaat het niet altijd goed, maar je moet zeker wel een goed onderbouwde klacht bij de ANWB indienen!
Heb dat zelf ook gedaan na een pechgeval in zuid Frankrijk, en resultaat was een dubbele spijtbetuiging ( telefonisch + een brief ) over de gang van zaken + een schadevergoeding ( werkelijk gemaakte kosten + genoegdoening. )
De ANWB gaf daarbij toe dat ze onzorgvuldig waren geweest in de begeleiding, en dat ze ook geen zaken meer deden met de garage in Frankrijk waar ik “geholpen” was.Nog een tip: Veel kosten ( bv. telefoonkosten ) kun je ook declareren bij je reisverzekering. ( tenminste als je een doorlopende reisverzekering hebt )
10 februari 2012 om 21:09 #17970256Heb zelf nog geen problemen gehad met de anwb. alleen heb ik een hekel aan wachten en loop ik tegen problemen aan dat zelfs al ben je monteur er eerst nog een anwb man moet komen om de zaak te bekijken waarvan 9 van de 10 aan mijn verhaal genoeg hadden om te handelen.
Alleen de anwb in het buitenland :puke die lui luisteren niet en doen maar wat.
Vorig jaar in luxemburg dynamo kapot. anwb gebeld en er kwam een monteur. Auto gestart met een start hulp en deze man presteerde het om met de starthulp op de accu te gaan meten en mij te vertellen dat de dynamo niet kapot was. :hmmz Volgens mij was deze hartstikke lazerus.
10 februari 2012 om 21:18 #17970257De Man van de ADAC luisterde wel Gelukkig, en geloofde mij direct.
Dit werd door de auto nog eens ingefluisterd, toen ze muurvast stond toen ie vooruit wilde rijden (nadat ik gezegd had dat ie m wel op de Sleepwagen kon rijden op eigen kracht), eerst een stukje achteruit, en dan vooruit de sleepwagen op was toen de oplossing..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.