Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Rik’s Opel Kadett E heeft ook ROEST achter de pedalen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 december 2013 om 20:43 #18194933
Hij linkt Spijlbussen.nl
Hoe denk je dat ik er aan kom :?:
Dit is mijn oldtimer. :agent
5 december 2013 om 20:55 #18194934Ja, hoewel ik Opel fan ben en totaal niet hou van VW, heb ik echt een enorm zwak voor de T1 en T2 busjes en vind ook een Kever erg leuk, alleen zou geen van deze zelf willen hebben omdat de techniek gewoon niet echt super is. Dat zijn oldtimers die constant aandacht nodig hebben en vooral een droog onderkomen.
Maar er zijn allerlei anti roest middeltjes merken die sommige geweldige producten hebben, maar vaak daar naast toch ook mindere producten. Dinitrol 482 is eigenlijk gewoon een vrij ordinaire wax/bitumen variant en die basis is niet super ofzo. Voor een oldtimer zeker. Kijk, is het voor je daily saxo die je elk jaar weer met een zucht en een steun door de APK wilt trekken en lekker door de pekel mee baggert en na een jaartje of wat de sloop op knort met een laatste blauwe walm uit de uitlaat dan is dat een prima middel. Het behoort alleen helaas wel tot de wat roestbescherming mindere middelen, met top camouflage eigenschappen om de APK keurmeester mee om de tuin te leiden.
Hier de PDF er van met de basis vermelding:
http://www.dinol.com/fileadmin/scripts/pdfgen/generated/pdf145.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;En een testje hier met een Dinitrol holle ruimte product, en dat doet het dan wel weer lang niet gek!
http://www.oldtimer-markt.de/sites/default/files/oldtimer_markt_rostschutz-test_teil_2_1.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;Laat ik er duidelijk allemaal bij stellen dat de reden waarom tectyl zo populair is, ooit was dat ook een veel beter middel. Velen gebruiken het nog omdat opa ooit zei dat het goed spul was en er nog steeds een hele kluit mekaar na lult zonder het ooit nog echt kritisch te beoordelen. Zo iets is hardnekkiger dan onkruid!! De formule van tectyl bodysafe (merknaam-productnaam) is een aantal jaar geleden gewijzigd en dat zal iets met het milieu te maken gehad hebben vermoed ik. Ooit vroeger was het een vrij goed anti roest middel, maar vandaag de dag scheurt het waar je bij staat en houdt het alleen maar vocht vast, en de meesten smeren dan weer een nieuwe laag over de oude gescheurde laag heen en dan ziet het er aan de oppervlakte weer uit als nieuw. Talloze voorbeelden al gezien van zojuist op die manier behandelde oldtimers die terug afgekeurd van de apk kwamen omdat de keurmeester er met de kunststof hamer dwars doorheen dwars door het metaal ging van een kokerbalk. En bij wegsteken eigenlijk bleek dat de auto zowat door dat spul bij mekaar gehouden werd! Het metaal er achter was dan gewoon ‘weg’!! :shock:
Ga dus nooit blind op een merknaam en zeker niet omdat product A zo goed was ook maar product B aanschaffen, want vaak zat is een nieuwe formule gepatenteerd en kan een ander merk dat nog niet maken om die reden, maar biedt een ander product aan met de zelfde beloftes om te kunnen blijven concurreren. Vaak zat is dat dan gebaseerd op een recept dat geen patent meer kent en vaak veel minder goed is. Soms is het geen patent, maar simpelweg een geheim recept, waarbij merk B toch zal proberen om een product te marketen wat de zelfde beloftes hanteert. Met de milieu eisen vandaag de dag is het daardoor enorm moeilijk door de verkooppraat heen te prikken en de daadwerkelijke kwaliteit te beoordelen. Ik ken zat leden bij onze club die helemaal los gaan op owatrol en het overal op smeren, terwijl de duurtests in vergelijk met andere producten toch een erg mager resultaat lagen zien. Het grootste probleem is dat het altijd best lang duurt voor je weet of het effect echt wel goed is, daarom zijn die Duitse 1 op 1 tests zo gigantisch goed, en heel veelzeggend!
5 december 2013 om 21:04 #18194935Mijne mag in de winter lekker binnen slapen;
Voordeel van die oldtimer is dat ik er mooie reizen mee kan maken.-offtopic hier in Rik’s topic, maar goed. Ik heb niets tegen oude VW’s en ook de Oude Opels vind ik gaaf. Had ik het geld… Dan wist ik het wel ;)
Heb overigens niets met de moderne VW’s. Toen de waterkoker erin kwam, was de lol er wel af. :)
Gr
Marcel5 december 2013 om 21:13 #18194936AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb de bodem van mn astra gt als extra ingespoten met dinitrol 482. de bodem had verder geen roest ofzo.
binnenin met dinitrol ml, we zullen zien wanneer hij roesten gaat, nu is-ie iig nog helemaal roestvrij muv tankdop.5 december 2013 om 21:19 #18194937@turbo.d wrote:
Mijne mag in de winter lekker binnen slapen;
Voordeel van die oldtimer is dat ik er mooie reizen mee kan maken.-offtopic hier in Rik’s topic, maar goed. Ik heb niets tegen oude VW’s en ook de Oude Opels vind ik gaaf. Had ik het geld… Dan wist ik het wel ;)
Heb overigens niets met de moderne VW’s. Toen de waterkoker erin kwam, was de lol er wel af. :)
Gr
MarcelJa, precies, een droog onderkomen, dan heb je er een stuk minder omkijk naar. En ja, zo iets om mee op vakantie te gaan, dat is een droom natuurlijk!
@Mr.F wrote:
heb de bodem van mn astra gt als extra ingespoten met dinitrol 482. de bodem had verder geen roest ofzo.
binnenin met dinitrol ml, we zullen zien wanneer hij roesten gaat, nu is-ie iig nog helemaal roestvrij muv tankdop.Och ja, er rijden hele hordes auto’s mee rond en dat spul houdt de roest van steenslag pitten wel een tijdje buiten de deur, maar als het omslagpunt is bereikt dat het verdroogt en gaat scheuren dan start de ellende pas. Tot die tijd is er weinig aan de hand, maar wil je na die tijd door dan is de slechtste remedie om er overheen te spuiten, dan moet het er gewoon eerst af en dat is een dievenwerk! En dan mag je hopen dat er nog steeds geen roest onder is ontstaan, want zodra je dat er doorheen gaat zien dan is laswerk vaak al onvermijdelijk.
5 december 2013 om 21:32 #18194938@turbo.d wrote:
Hij linkt Spijlbussen.nl
Hoe denk je dat ik er aan kom :?:
Dit is mijn oldtimer. :agent
Dat is een mooie T2b :thumb
5 december 2013 om 21:41 #18194939Tnx, :) ben er al jaren erg tevreden mee.
Sorrie Rik -offtopic
6 december 2013 om 05:46 #18194940@turbo.d wrote:
Mijne mag in de winter lekker binnen slapen;
Voordeel van die oldtimer is dat ik er mooie reizen mee kan maken.-offtopic hier in Rik’s topic, maar goed. Ik heb niets tegen oude VW’s en ook de Oude Opels vind ik gaaf. Had ik het geld… Dan wist ik het wel ;)
Heb overigens niets met de moderne VW’s. Toen de waterkoker erin kwam, was de lol er wel af. :)
Gr
MarcelMaakt niet uit, jullie “lullen maar een end weg” :thumb
Fijn dat jullie het topic volgen, de E gaat de goede kant op.
Dat is het belangrijkste :wub6 december 2013 om 07:28 #18194941Maar hij was al begonnen zei je, alleen weet je nog geen prijs? Dat is dan wel een hoop vertrouwen!? :wtf
6 december 2013 om 15:37 #18194942De afspraak is: als het honderden Euro’s gaat kosten, het project aanpassen.
natuurlijk is dit een ruim begrip maar ik heb best wat over, voor mn E :wub
Hiermee houdt hij mij op de hoogte en tot nu toe doet hij het in de avonduren en zaterdagen.
Maar er is geen vaste prijs afgesproken.Rik :)
6 december 2013 om 20:31 #18194943Hoop voor je Rik dat je Kadettje weer geheel roestvrij en beter als nieuw terug komt.
grts Corsaliefhebber king:
17 december 2013 om 19:55 #18194944Even een tussenstand:
De onderkant van de E is inmiddels dicht en de coating is aangebracht.
Nu gaat de schadehersteller bezig met de binnenkant van de auto.
“achter de pedalen”zeg maar.
Sommigen zullen wel zeggen dat het lang duurt maar de mensen zijn in de avonduren en op zaterdag bezig met mn E.
Door de week pakken zij de klussen die voor de verzekering gaan, dat leverd de meeste winst op.
Het plaatwerk wat verroest is wordt vervangen, wat goed is niet. Het is een beetje lappen maar anders kan ik deze klus niet laten doen.maar het gaat de goede kant op king: king:
Rik :)
17 december 2013 om 21:06 #18194945Gelukkig was hij niet zo rete krokant als je wel eens ziet, dus als het straks klaar is zou ik gaan voor de betere holle ruimte behandeling en de bodem goed bijhouden en dan zou hij weer heel wat jaren vooruit moeten kunnen.
17 december 2013 om 21:20 #18194946@Vinci wrote:
Gelukkig was hij niet zo rete krokant als je wel eens ziet, dus als het straks klaar is zou ik gaan voor de betere holle ruimte behandeling en de bodem goed bijhouden en dan zou hij weer heel wat jaren vooruit moeten kunnen.
Daarom ben ik blij dat ik zo nu en dan de kadett even op de krik zet en de bodem krtitisch inspecteer :vertag
Had ik dat nu niet gedaan en lekker doorgereden in de winter, dan hoef jij (jullie)niet te raden wat er na 2 jaar gebeurt zou zijn.Rik :)
20 december 2013 om 10:06 #18194947zoiets als bij mij dan ;)
20 december 2013 om 20:11 #18194948@crash 750 wrote:
zoiets als bij mij dan ;)
Nou, ik heb wel foto’s gezien van Engelse Astra MK2’s die er nog heel wat beroerder aan toe waren!!
20 december 2013 om 20:25 #18194949Jaja, dan mogen wij niet klagen :thumb
Rik :)
28 december 2013 om 10:04 #18194950Ik heb mn E weer voor huis staan !
Gisteravond opgehaald :)Zal zometeen/straks even een paar foto’s neerzetten zodat jullie ook kunnen zien wat het resultaat is.
Rik :)
28 december 2013 om 10:13 #18194951kijk das mooi :thumb viel de ‘schade’nog mee?
28 december 2013 om 10:15 #18194952Mooi man! Ben benieuwd! En was het qua kosten nog meegevallen? Moet je er nog zelf dingen aan afwerken of is alles compleet gedaan?
28 december 2013 om 11:09 #1819495328 december 2013 om 12:56 #18194954Okee, dat ziet er best fraai uit, netjes met de kwast afgewerkt, wat mooi op de ondergrond inwrijft, wax erover. Kan er zo wel weer de nodige jaartjes tegen hoor.
28 december 2013 om 13:08 #18194955Ja, tis een vette en kleverige bedoeling daar :thumb
Maar nu moet ik toch een keer weer die isolatiedeken er weer in leggen en dat gaat plakken tot en met natuurlijk.
Hoe los ik dit op want ik moet het wel weer makkelijk kunnen uithalen als het nodig is !Rik :)
28 december 2013 om 13:12 #18194956Talk poeder er op zou wel kunnen helpen.
28 december 2013 om 19:17 #18194957of gewoon wat holy moly folie ertussen :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.