Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Rik’s Opel Kadett E heeft ook ROEST achter de pedalen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2013 om 21:28 #18194910
Nou precies, ik weet nog dat bij mij totaal geen blaren te zien waren, maar één kant had toen ik de bitumen weg stak wel al een plaatje er in gelast zitten. Toen ik nog beter keek zag ik dat één van de steunen naar voren niet origineel was! Dus daar is eerder al wat aan de hand geweest, wellicht ook een ‘aanrijdinkje’ geweest. Dat was dus aan de bestuurderskant, en dat was echt slecht gerepareerd ook! Aan de bijrijderskant was alles nog origineel, en ook geen blaar te zien, maar toch ‘ter inspectie’ even open geslepen en daar bleek de steun ook al enkel nog aan krokante roest ‘vast’ te zitten!
28 november 2013 om 11:54 #18194911Conclusie: als ie niet in het begin van zijn leven ook in die holle ruimtes is volgeblaft met ML of iets dergelijks dan is het bingo! (Begin nu toch een beetje nieuwsgierig te worden hoe het er bij mij uit zal zien als ik een inspectiegaatje maak…)
28 november 2013 om 12:12 #18194912Ik zou maar heel gauw gaan kijken, want ga er maar vanuit dat er ellende zit…
Zo niet, dan zou ik gelijk een staatslot kopen. :vertag
28 november 2013 om 13:49 #18194913je draagarm moet gewoon goed vastzitten, met optrekken en remmen komt er ook een dergelijke druk op te staan..
hier in het dorp iemand gehad die dacht er ook makkelijk over.. die moest remmen en zijn wiel knikte, draagarm naar binnen enz.. dat wil je niet meemaken als je moet remmen.. zeker niet als je bijvoorbeeld 120 rijdt op de snelweg!!
dus gewoon deugdelijk (low budget fix of iets anders, als het maar goed is!) maken dan kun je weer veilig rijden.
28 november 2013 om 16:45 #18194914Morgen gaat ie weg. En natuurlijk wordt het GOED gerepareerd, dan maar een paar Euro’s meer :thumb
Rik :D
28 november 2013 om 19:52 #18194915@Vinci wrote:
Ik zou maar heel gauw gaan kijken, want ga er maar vanuit dat er ellende zit…
Zo niet, dan zou ik gelijk een staatslot kopen. :vertag
Ik verwacht eigenlijk dat het mee moet vallen: aangezien de eerste eigenaar wel het nut van een ML behandeling in zag. king:
28 november 2013 om 20:00 #18194916Tja, als dat langer dan 4 jaar geleden voor het laatst was dan zou ik me toch nog best zorgen maken. Die Autobild test spreekt boekdelen, in de testperiode (3 jaar) met ML is de boel daar toch goed aan het rotten geslagen!
Daar istie nog een keer:
http://www.afripix.de/Rostschutz.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;28 november 2013 om 20:12 #18194917Ja weet ook niet of het ML is of iets anders maar goed, nog ff verder -offtopic (sorry Rik) Maar heb je links onder in je linkje gekeken? Gut geschutzt: Zafira, Schwach gespritzt: Mercedes A.
28 november 2013 om 20:19 #18194918Hah lachen!! Ja, was me nog niet eens opgevallen! Moet ook zeggen dat die Zafira’s er over het algemeen nog goed bij staan!
Zo off topic vind ik het verder niet, want goede roestpreventie is wat Rik straks ook nodig heeft als alles weer gemaakt is.
30 november 2013 om 09:09 #18194919Zo, de kadett is weg (maar 2 km verderop)
Vandaag gaat ie al kijken wat de schade is en de kosten doorbellen.
Maar hij zei me in ieder geval dat het binnen enorm meevalt, dat heeft ie wel 10x erger gezien.met veel vertrouwen ben ik daarom maar terug gegaan naar huis :angel
Rik :)
30 november 2013 om 10:34 #18194920We mogen niet te vroeg juichen, maar het klinkt wel positief.
Mooi dat je het laat aanpakken.Gr
Marcel30 november 2013 om 10:58 #1819492130 november 2013 om 16:42 #18194922Ik hoop voor je dat het mee zal vallen en dat de kosten niet de pan uitrijzen.
Succes ermee!!!!!!!30 november 2013 om 16:49 #18194923Dat gaat wat kosten als je het moet uitbesteden aan een schadebedrijf
30 november 2013 om 17:18 #18194924Tja,ik zou ook die keus moeten maken.Ik ben erg handig met een kwast maar een lasapparaat is voor mij ook iets heel anders.Is maar goed dat er zulke bedrijven bestaan.
5 december 2013 om 15:58 #18194925Hoi Topicvolgers :)
Ik heb vanmiddag een bezoekje gebracht bij de schadehersteller waar mn E staat.
Hij was al druk bezig met reparatie van de verroeste delen, en wederom heeft ie gezegd dat mn E verder in goede staat verkeerd :)
Ik heb ook even de rest van de auto bekeken (bodem) maar het viel mij en hij op dat er haast geen tectyl meer op de bodem zit.
Tijdens de inspectie liet hij mij meer delen zien waar oppervlakkige roest zat en te verwijten was aan de gebrekkige tectyl laag !Om dit op te lossen moet het losse spul van de bodem afgehaald worden en dan opnieuw in de tectyl worden gezet.
Ik mag op een zaterdag kosteloos zn brug gebruiken om dit voorwerk te doen, dan wil hij het wel tectyleren voor mij :)
maar das even voor latere zorg, eerst dit.
Ik gebruik hem toch alleen bij droog weer dus “Ut ken wat lije” zoals wij dat hier zeggen :jerryZijn jullie weer op de hoogte :thumb
Rik :) (helaas geen foto’s)
5 december 2013 om 16:25 #18194926ik hoor uit betrouwbare bronnen dat je zaterdag vermoedelijk visitie krijgt..
dus denk dat je het zaterdag niet gaat lukken om de bodem schoon te schrapen ;)
:jerry :jerry :jerry5 december 2013 om 18:24 #18194927en anders laat de visite ook effe z’n handjes wapperen :jerry
5 december 2013 om 18:51 #18194928@asconahobbyist wrote:
en anders laat de visite ook effe z’n handjes wapperen :jerry
tsja.. kan in dat geval ook moeilijk nee zeggen..
rik heeft mij ook heel goed geholpen met onder andere het zwarte dash in de astra ;)5 december 2013 om 19:36 #18194859Ik zeg dat wordt een klus zaterdagje!
5 december 2013 om 19:38 #18194860je wordt echt niet blij van Tectyl krabben hoor; fijn dat je dat op een brug mag doen. Maar wel ff veiligheidsbril opdoen; die troep heb je zo in je ogen en branden dat het doet. :swear
Ik ben van de zomer met mijn oldtimer bezig geweest om tectyl te verwijderen, jammer dat ik die hele klus niet heb kunnen afmaken. Ik deed het gewoon op straat zeg maar. Met de verfstripper en diverse soorten plamuurmessen.
gr
Marcelenne I :wub E-Kadett :agent
5 december 2013 om 19:52 #18194929Als je het echt schoon wilt hebben dan is het een kolere klus, voor mijn bodem ben ik echt dagen zo niet weken lang bezig geweest (niet voltijd hoor, maar toch wel drie dagen per week), maar dan moest er ook een overlakbare steenslag coating op. Als je weer zo’n gore teerlaag gaat aanbrengen dan kun je het wellicht wat minder grondig aanpakken. Dan kun je misschien zelfs met wat lampolie de boel ietwat oplossen en er grotendeels af poetsen. In elk geval poetst lampolie op motoren en versnellingsbakken als een malle, maar heb het nooit op teer getest tot nu toe. Lampolie verdampt in elk geval niet of nauwelijks, maar laat zich naderhand in één veeg verwijderen met een goede ontvetter en enkel met ontvetter kost zo veel tijd, ontvetter en stinkt en verdampt heel snel. De lampolie is dan zeg maar om de klus voor 90% mee te klaren en de restjes doe je dan met een citrus ontvettertje ofzo… Voor die euro de fles misschien ook voor de oude tectyl het proberen waard!
Verder vind ik nog steeds dat bitumen/teer op daken thuis hoort en niet onder een auto, omdat het totaal niet duurzaam is. Jaartje of vier en het begint al te scheuren. Als je het écht goed wilt aanpakken doe je gewoon rubber spray, zoals Opel het destijds ook deed en dat werk je dan af met een laagje lak. En als je geld zat hebt pak je een PU steenslag coating, die is dan ook overlakbaar, maar niet noodzakelijk omdat het niet poreus is. En dan laat je het zo, geen vieze teer troep meer er op…
5 december 2013 om 19:55 #18194930dat zijn handige tips. Ik zelf wil (ooit) gaan voor een combinatie van RX-5 en RX10, al dan niet op kleur gemengd.
gr
Marcel5 december 2013 om 20:23 #18194931RX5 en RX10 zijn minder goed dan een goede 2K epoxy ZF primer met een steenslag coating en evt. laklaag hoor!!
http://www.spijlbussen.nl/web/index.php?topic=5912.0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Alleen voor de snelle jongens en auto’s waarbij je nog een hoop roest op de naden laat zitten kun je met RX5 dat voorlopig weer ietwat conserveren, maar de ervaringen zijn dat het er toch vrij vlot weer doorheen roest.
5 december 2013 om 20:31 #18194932dinitrol 482 bodembescherming wil ik op de astra spuiten.. hoe zijn de meningen daar over?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.