Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Rik’s Opel Kadett E heeft ook ROEST achter de pedalen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2013 om 13:17 #17262101
Goedemiddag Medeforummers ;)
Een tijdje geleden had ik jullie al eens verteld dat ik roest had gevonden vlak achter de wielkasten voor.
Hier nog een keer de foto’s:Ik ben met deze foto’s ook naar de schadehersteller geweest en die zei dat ik de vloerbedekking en de isolatiedeken er ook weg moet halen want daar verwachtte hij ook rottigheid.
Nou, dat was inderdaad ook zo:Dit was natuurlijk niet leuk om te ontdekken maar ik was wel enigzins voorbereid vanwege dit topic:
Dit gaat me knap geld kosten en dat in een tijd dat we (ik en mijn gezin) op financieel vlak een stap terug moeten doen.
De schadehersteller gaat dit eerst bekijken en zeggen wat het ongeveer gaat kosten.
Wel is mijn doel om het te herstellen, maar in vergelijking mat het gelinkte topic heb ik wel mazzel lijkt mij.Ik houd jullie in dit topic op de hoogte van deze werkzaamheden.
Het kan een paar weken duren want ik en de schadeherstellen moeten nog een planning maken voor reparatie :thumbupRik :(
23 november 2013 om 13:23 #18194861Ai,wat zijn het ook eigenlijk ellendige roestbakken! Vervelend man,gelukkig is de rest van je dett erg mooi,dus t is zeker de moeite.
23 november 2013 om 16:18 #18194862AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zonde hoor, ik heb het opgegeven.. ik laat mijn Astra niet meer repareren in ieder geval.
23 november 2013 om 16:41 #18194863Ik zou me meer zorgen maken om die remleiding eigenlijk…. voor het geval je er nog gewoon mee rondrijdt
23 november 2013 om 18:11 #18194864AnoniemLid sinds:
1 January 1970die bovenste op de 1e foto is al wel flink aan het roesten ja.
23 november 2013 om 19:52 #18194865Ai Rik dat is balen….
Misschien toch maar zelf een lasapparaatje aanschaffen? Dit laten repareren gaat wel wat geld kosten…. :(
Maar jou Kadett is het zeker waard!23 november 2013 om 20:31 #18194866Balen :(
23 november 2013 om 21:17 #18194867Langsligger kan je een plaatje in zetten, zijn ook nog origineel te koop voor heel weinig geld eigenlijk, maar die in het geheel vervangen is een giga klus.
Nu ziet de bodem er lang niet gek uit, zelfs wat daar onder het bitumen aan het bubbelen is lijkt zo in eerste instantie nog mee te vallen. Het is wel al door de vloer heen, maar met een beetje geluk is de bodemplaat nog te redden.
Geld gaat het zeker kosten zoiets, en dat even zelf doen is nog niet makkelijk, want dat kost je een hoop tijd en voor je goed genoeg kunt lassen om dat netjes te herstellen zonder er één bonk ijzer van te maken…tja… heb je niet zo een twee drie onder de knie… Maar dan geef ik eerlijk toe dat ik je niet kan inschatten, ook qua overdekte werkplek regelen niet. In het noorden zijn nogal wat voordelige schuren etc. te huur.
Misschien is voorlopig wegzetten en schorsen nu nog het meest realistisch.
Wel te zonde om hem weg te doen, vette vijf deurs, met late vloer er in, te mooi!!! :wub
23 november 2013 om 21:52 #18194868Rik zou toch overwegen om er een eind aan te maken, aangezien dat je aangeeft dat je krapt zit.
Beter door rijden dat je een flintstone auto hebt, en dan een zakdoekje erbij en weg ermee.
Al die euros wat erin gaan zie je nooit meer terug helaas.
23 november 2013 om 22:13 #18194869Dat is wel realistischer, zo’n auto wordt niet snel veel geld waard. Als je het opknapt dan doe je dat voor jezelf, omdat je er graag nog een tijd mee door wilt, maar niet als goede investering. Het is of duur, of tijdrovend en meestal een mix van die twee en dat moet je er voor over hebben. En het blijft meestal niet bij dat ene stukje opknappen, maar gaandeweg kom je vaak nog veel meer rotterij tegen…
Dit is wel weer het ultieme voorbeeld van waarom zwarte tectyl zulke rotzooi is, gaat gewoon barsten, kruipt vocht achter wat door de tectyl laag eindeloos lang blijft hangen en rot zo drie keer zo hard er achter door weg. Tegen de tijd dat je het begint te zien dan is het al te laat… Zwarte tectyl is een camouflagemiddel, om de APK keurmeester mee om de tuin te leiden, maar zeer zeker geen roestpreventiemiddel!!
Durf te wedden dat als je bij die barsten daar gaat prikken dat je er zo doorheen gaat, en dat is geen echt dun blik, dat is een kokerbalk!!
Hier is het vanzelf eruit gevallen:
24 november 2013 om 08:31 #18194870Pffffffff vreselijk!!!! Ja,wat moet je doen? Gebruik je de Kadett dagelijks?
24 november 2013 om 08:45 #18194871dat zijn idd bekende plekjes ;) de vloerdelen lijken nogwel te doen,valt bij mij ook wel mee :angel
anders gewoon net als bij mij,deel voor deel aanpakken?
wat is dan trouwens een beter alternatief voor tectiel?24 november 2013 om 09:06 #18194872Goedemorgen ;)
Wat een reacties al en ieder die eerlijk zn mening geeft, das fijn om te lezen king:
Ik ben helemaal geen lasser dus ik ben afhankelijk van de schadehersteller, hier 2 km verderop.
Ik zal deze week met hem een afspraak maken dat ie eerst met een offerte komt,
pas DAARNA ga ik bekijken wat ik ga doen.Ik heb emotionele binding met de E, mn eerste auto was ook een E (Kadett E GT 1300 cc uit 1986)
Ik gebruik hem niet dagelijks maar wel regelmatig voor boodschappen en om met droog weer te (pret-)rijden.
En het is natuurlijk verrekte makkelijk, 2 auto’s :shock:
Als ik mn F uit elkaar heb liggen en ik red het niet in 1 dag, dan pak ik lekker de Kadett :jerry
Natuurlijk ook een beetje “voor de heb” zoveel zijn er niet meer en ik vind eigenlijk toch wel dat die van mij er goed uitziet voor zn 23 jaar :worsJa, ik wacht even met beslissen over de toekomst van mn E tot na het gesprek met de schadehersteller.
Ik houd jullie zeer zeker op de hoogte in dit topic.
Bedankt !
Rik :D
24 november 2013 om 09:34 #18194873Ben benieuwd, als die schadehersteller het voordelig doet krijgt hij het nog druk denk ik…
Beter dan tectyl is gewoon geen tectyl, als steenslagcoating, maar dan praat ik uiteraard niet over holle ruimtes! Maar ook dan is ML slechts een matig product. Al diverse malen op een erg lage plaats beland in de duitse autobild en oldtimermarkt tests. Het beste zelf aan te brengen holle ruimte middel is waxoyl van hammerite. Op de vloer en in wielkasten is het beste middel gewoon spuitrubber zoals opel af fabriek ook gebruikte, of een modernere PU variant. Het motto is, als het maar overspuitbaar is… en dat is alles op bitumen basis sowieso niet. Ik zeg altijd, bitumen hoort thuis op daken, waar het in de hete zon regelmatig weer zacht wordt en dus niet zo snel scheurt, onder een auto is het enkel een camouflagemiddel, maar tegen roest helpt het dan enkel optisch en er achter rot alles drie keer zo hard weg.
De Duitsers zijn er in elk geval duidelijk over “Mangelhaft”
http://www.afripix.de/Rostschutz.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;24 november 2013 om 10:48 #18194874als ik dit zo lees, dan mag ik in de handen klappen met mijn gsi, en de d kadett’s
24 november 2013 om 12:16 #18194875@Andreas.Berger wrote:
als ik dit zo lees, dan mag ik in de handen klappen met mijn gsi, en de d kadett’s
Tja, vreemd genoeg hebben de D Kadetts kennelijk minder last van deze roestende bodemplaat, terwijl de bodem eigenlijk identiek is aan de E1…. Heel raar! Of het zijn de nu overgebleven exemplaren die een keer goed in de wax zijn gezet ooit en de rest is op de sloop beland, geen idee. Het is wel opvallend hoe de E Kadettjes allemaal naar de knoppen gaan aan dit fenomeen.
Nogmaals raad ik ook IEDEREEN MET EEN E KADETT aan om hier ZSM naar te kijken. Schroef die lijsten op de dorpels eens los en trek het tapijt eens omhoog en als de bitumen nog geen ‘blaren’ vertoont als de sodemieter helemaal vol blaffen van onder af naar binnen met de slang met heeeeel veeeeel wax!!!
Ik ga denk ik eens als ik weer wat meer tijd heb een controlelijst als PDF maken met alle punten om te waxen met de slang en de beste middelen om het mee te doen met foto’s en pijlen enzo… In ieder geval kun je als je de voorbumper er af haalt al een heel eind de kokerbalken/langsliggers in met de slang. Ook zitten er iets verder en onderin nog gaten waar je naar binnen kan. Dan de dorpels, die kun je van binnen uit bereiken door de opening onderaan de B stijl waar je gordel zit achter de kap langs. Bij een drie deurs helemaal makkelijk door de plastic kappen onder het raam naast de achter bank er uit te trekken. En vergeet vooral de achterste kokerbalken niet, waar de veren onder zitten, daar zitten her en der ook gaatjes in waar je in kan met de slang. Let wel dat boven de veer een dwarsschot in de koker zit waar de slang niet makkelijk langs zal gaan, maar bij de benzinepomp ophanging en bij de uitlaat beugel en zo zitten ook gaten waar je met de slang naar binnen kan.
DOET DIT MENSEN!!! ANDERS BEN JE ZEKER OOK BINNENKORT AAN DE BEURT!!!
24 november 2013 om 12:20 #18194876@Andreas.Berger wrote:
als ik dit zo lees, dan mag ik in de handen klappen met mijn gsi, en de d kadett’s
heeft ook te maken met het feit dat in een e kadett sterkere motor zijn gemonteerd.
en veel auto’s hebben al een zwaar leven gehad.
dus niet alleen op zondag een rondje rond de kerk24 november 2013 om 12:23 #18194877Rik heeft een E2 Kadett. Andere bodemplaat dus dan de E1 Kadett?
24 november 2013 om 12:25 #18194878@saluma wrote:
Rik heeft een E2 Kadett. Andere bodemplaat dus dan de E1 Kadett?
onder de kachel is de vloer anders.
eigenlijk de tunnel waar de uitlaat inzit tot de bank24 november 2013 om 12:26 #18194879Tja, sleutelwoord is toch wel pekel. Pekel pekel en nog eens pekel. Daar rotten alle delen zwaar van weg… Eigenlijk doodzonde, voor een beetje minder glad wegdek. Beter lekker zand er op en iedereen winterbandjes, maar ja, dat vinden we te duur ofzo?
@saluma wrote:
Rik heeft een E2 Kadett. Andere bodemplaat dus dan de E1 Kadett?
Zeker! Echt compleet anders!! Heb ik al eens met een bergje foto’s hier op het forum gezet hoor…
24 november 2013 om 12:33 #18194880AnoniemLid sinds:
1 January 1970moet zeggen dat ik het opgegeven heb, mijn astra heeft roest bij de tankdop verder geen plekje. ik zet alles in de dinitrol en laat niks meer herstellen.
24 november 2013 om 12:42 #18194881@Mr.F wrote:
moet zeggen dat ik het opgegeven heb, mijn astra heeft roest bij de tankdop verder geen plekje. ik zet alles in de dinitrol en laat niks meer herstellen.
Dat zijn KEIHARDE woorden zeg! Doe je er echt niets meer aan?
24 november 2013 om 12:46 #18194882hoe zit het eigenlijk met deze tunnel, mischien handig als ik dadelijk mijn gsi complete ga opbouwen , ik heb namelijk een E1 tunnel en een E2 kenteken, voornamelijk vraag ik dat iv.m de KAT wat eronder moet voor de keuring, past dit gewoon nog of moet ik wat anders verzinnen
24 november 2013 om 12:52 #18194883Dinitrol is best goed spul ook, als je daar tijdig mee bent dan kun je de roest vrij goed voor blijven!
E2 tunnel is gemaakt voor het kunnen huisvesten van een kat, die past onder een E1 tunnel erg moeizaam, vooral vanwege de schakelstang. En er is nog passen en goed passen, want een kat wordt erg heet en dat vinden de delen van die schakelstang niet zo leuk, om over de coating op de tunnel zelf maar te zwijgen. E2 tunnel hoort ook een hitteschild in.
Waarom zou je er een kat onder leggen, voor deze bouwjaren totaal onnodig, geen verplichting voor de keuring hoor! Kost alleen maar geld en vermogen van de motor!
24 november 2013 om 12:55 #18194884omdat mijn auto wel een verplichting heeft om te keuren met KAT, en ik dus de E1 tunnel heb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.