Rijke aso’s

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Rijke aso’s

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 148)
  • Auteur
    Vinci
    Deelnemer

@RISL wrote:

Wat een zinloze reactie is dat nu weer? Het is toch logisch dat je met een grote auto meer blokkeert dan met een kleine auto?
      Als je nu met argumenten zou komen…het enige wat je nu doet is het jaloezie-argument van een aantal posts terug onderschrijven :thumbup

@ trash, ik ken wel mensen die momenteel sparen voor een Audi S5 en een BMW E63 6-serie. Dat zijn echt geen “rijke mensen”. Maar zodra ze die auto hebben, zijn ze dus gelijk rijk en asociaal?

Joh, je moet een beetje kunnen lachen en slap ouwehoeren in het leven hoor, niet altijd te serieus! Wordt een beetje melig van dit draadje. Vind dat ik het al aardig lang volgehouden heb om serieus te blijven.

@mayhem wrote:

Maar…. waarom wordt en dan niks gezegd over de 2 andere ‘goedkope’ auto’s die ook over het voetpad staan?
      Dat is niet erg wat t zijn geen rijkeren?

Jeetje, dat het vier pagina’s heeft geduurd voordat iemand ook op deze slak zout ging leggen zeg!!

@mayhem wrote:

Ja die man staat gewoon idioot, maar de eigenaar van de paarden is ook een idioot als je bewust schade gaat veroorzaken.

Het ging er nou juist om dat dit dus niet het geval was, maar de eigenaar van de auto daar over zat te blaten. Naar mijn mening heb je als je zo parkeert nog steeds geen enkel recht van spreken. Dan kan je ook wel boos worden op de bouwvakkers over stof op je auto terwijl je hem binnen een meter naast een tienkuuper parkeert. Je kiest er nog steeds zelf voor waar je je auto parkeert. Dit was overduidelijk niet de plek, zoals ik dat zelf ook al had ingezien en er gewoon voorbij reed.

@mayhem wrote:

Het feit blijft, dat er meer ‘goedkopere auto’s zijn, en daardoor valt de duurdere ‘rijkelui ‘s’ auto simpelweg meer op.

Het valt dan dus ook op dat in verhouding de meeste goedkope auto eigenaren wel netter parkeren (even goed letten op dat woord “in verhouding” in de zin aub!)

@mayhem wrote:

Tel daarbij op dat men daardoor meer opvalt, en waarschijnlijk een stukje afgunst… en we hebben het vergrootglas gevonden waardoor men rijkeren beoordeeld en veroordeeld.

Ik heb daar echt geen vergrootglas voor nodig nogmaals. Hier in deze omgeving maak ik dit dagelijks mee. En afgunst, tja, als je een vrij nutteloze auto koopt met zo’n prijskaartje en zo’n proleterig uiterlijk… Naja, over smaak valt niet te twisten, maar al had ik miljoenen zou ik nog niet zo’n onsympathieke auto kopen.

@mayhem wrote:

“Men ziet de eigen belangen, waarvan men zich zeer wel bewust is —in welke samenhang ze ook worden gethematiseerd— op beslissende wijze ingeperkt door de belangen en door de macht van de ondernemers” [Kudera e.a. 1979: 353].
      In de ogen van de arbeiders is deze belangentegenstelling bepalend voor hun maatschappelijke situatie; de ervaring van deze situatie als benadeelde situatie is uitgangspunt voor opvattingen over de opbouw van de maatschappij.

Daar waar geld macht is (en zo werkt nou eenmaal de wereld) zal dus altijd met een vergrootglas op de fouten worden gekeken van mensen die hogerop staan in de sociale hiërarchie.

Je bedoelt de economische hiërarchie, als je je stelling wilt bekrachtigen is het juist niet de sociale hiërarchie.

Vinci
      Deelnemer

@trashmetal wrote:

Denk niet dat de Polizei op het NL opel-forum zit :jerry

Moeten ze eerst nog lid worden en inloggen, want het sg gedeelte is ook nog eens niet vrij toegankelijk! :jerry

trashmetal
        Deelnemer

@RISL wrote:

Wat een zinloze reactie is dat nu weer? Het is toch logisch dat je met een grote auto meer blokkeert dan met een kleine auto?
          Als je nu met argumenten zou komen…het enige wat je nu doet is het jaloezie-argument van een aantal posts terug onderschrijven :thumbup

@ trash, ik ken wel mensen die momenteel sparen voor een Audi S5 en een BMW E63 6-serie. Dat zijn echt geen “rijke mensen”. Maar zodra ze die auto hebben, zijn ze dus gelijk rijk en asociaal?

Dat maak je er zelf van
          Maar in mijn ogen ben je best wel rijk heur als je voor genoemde bakken kunt sparen
          zeker met de huidige economie
          en of diegene asociaal rijgedrag zullen gaan vertonen zodra ze hem onder de kont hebben moet nog maar blijken
          daar kunnen we beide niet stellig ja of nee op antwoorden
          ik weet wel dat flink wat peekaas onder de kap erg verleidelijk is
          en zo’n auto koop je niet om te cruizen haha :jerry

trashmetal
          Deelnemer

@astraTD wrote:

Als er 5 of meer vrachtwagens op de rechterbaan zit, en ik ga er voorbij met mijn snelheid gemiddeld 130 tomtom laat ik me echt niet opjagen als er ineens een dik merk achter me komt duwen dat ik gas moet geven, of dwingen dat ik tussen de vrachtwagens moet in voegen en dan vervolgens 90 tuffen en dat voor een gladjakker of ander persoon.
            Als ze duwen laat ik het gas los terug netjes 120 hoe het hoort, en op het laatste moment flink gas dat de hele linkerbaan onder de smoking hangt :agent :afro In het verkeer ben ik geen gemakkelijke. :thumbup

Ik ben hardstikke makkelijk in het verkeer
            wat er voor me zit pas ik me op aan
            wat achter me zit kan een dikke lul krijgen :jerry

Fearless
            Deelnemer

Ik ge denk ik maar kenteken platen sparen. Degene die zn auto op mijn oprit of erf achter parkeerd is m kwijt.
              Bordjes halen niks uit….

dion87

@Fearless wrote:

Ik ge denk ik maar kenteken platen sparen. Degene die zn auto op mijn oprit of erf achter parkeerd is m kwijt.
                Bordjes halen niks uit….

+1 :jerry

Fearless
                Deelnemer

Omdraaien en terugplaatsen lijkt me ook wel leuk

dion87

@Fearless wrote:

Omdraaien en terugplaatsen lijkt me ook wel leuk

ja of als je er al een paar heb afgehaald, gewoon andere terug plaats :jerry

kimmiej666
                    Deelnemer

@RISL wrote:

Dat een RR wat meer opvalt, is nogal logisch omdat de auto gewoon een stuk groter is. Sta je dan fout geparkeerd met zo’n groot ding, dan sta je ook direct in de weg.

Ik ook aso, mijn c station steekt toch ook nog stukkie uit bij gemiddeld parkeervak in een garage…
                      Of je hebt van die normaal formaat wagens die passen in de vakken, maar em dan nog ff over de streep zetten met de neus.

Enfin, wanneer ben je dan een rijke aso?
                      Hier in het dorp staan ze toch aardig verbaasd te kijken met wat wij hebben (in de vorm van jonge broekies en dan koophuis en 3 wagens, zijn nogal bescheiden bij ons in dorp).

Rijke aso als je een bmw, audi, merc of wat dan ook hebt? Je kan mensen niet in de porto kijken.

trashmetal
                      Deelnemer

Wat voelen er veel mensen zich aangesproken zeg hahaha :jerry
                        je bent een rijke aso als je een mega formaat auto hebt en idem vermogen (pk)
                        en deze gebruikt om medeweggebruikers met opzet dwars te liggen
                        en alleen denkt aan jezelf

kimmiej666
                        Deelnemer

Ik heb geen groot formaat en pk nodig hoor..

Toef nog altijd net zo lekker in mn corsa met 75 paardjes. :jerry
                          Nog liever zelfs, want in mn dikke diesel rijd ik zo dat ik niet eens turbo ingeschakeld krijg :jerry

Maar goed, ik rijd ook zo aso dat ik in de 7 jaar van mijn rijbewijs ook nog geen bon heb gehad.
                          Hard rijden laat ik aan mn vent over.

trashmetal
                          Deelnemer

75 :shock: wij hebben 55 half dode geiten ter beschikking
                            in de corsa (1.2s motor) :jerry
                            heuvel af 160 heuvel op 110 :D

kimmiej666
                            Deelnemer

@trashmetal wrote:

75 :shock: wij hebben 55 half dode geiten ter beschikking
                              in de corsa (1.2s motor) :jerry
                              heuvel af 160 heuvel op 110 :D

Hahah weet niet eens de top van de corsa :shock:
                              Toef er altijd relaxted 100 mee op de rechterbaan en vind het wel best :D

Ding stuitert me veel te hard als ik harder rijd met die platte 16″ bandjes eronder..

mayhem

@Vinci wrote:

@RISL wrote:

Joh, je moet een beetje kunnen lachen en slap ouwehoeren in het leven hoor, niet altijd te serieus! Wordt een beetje melig van dit draadje. Vind dat ik het al aardig lang volgehouden heb om serieus te blijven.

@mayhem wrote:

Maar…. waarom wordt en dan niks gezegd over de 2 andere ‘goedkope’ auto’s die ook over het voetpad staan?
                                Dat is niet erg wat t zijn geen rijkeren?

Jeetje, dat het vier pagina’s heeft geduurd voordat iemand ook op deze slak zout ging leggen zeg!!
                                slakken zout leggen? Jou argument word weerlegt, en dan is het op alle slakken zout leggen? Feit blijft dat die anderen ook over het voetpad staan. echter omdat dit jou stelling niet ten goede komt, wordt dat feit genegeerd en afgedaan als ‘op alle slakken zout leggen’
                                @mayhem wrote:

Ja die man staat gewoon idioot, maar de eigenaar van de paarden is ook een idioot als je bewust schade gaat veroorzaken.

Het ging er nou juist om dat dit dus niet het geval was, maar de eigenaar van de auto daar over zat te blaten. Naar mijn mening heb je als je zo parkeert nog steeds geen enkel recht van spreken. Dan kan je ook wel boos worden op de bouwvakkers over stof op je auto terwijl je hem binnen een meter naast een tienkuuper parkeert. Je kiest er nog steeds zelf voor waar je je auto parkeert. Dit was overduidelijk niet de plek, zoals ik dat zelf ook al had ingezien en er gewoon voorbij reed.
                                Klopt, echter wie is verantwoordelijk als er een steen op stuitert? Nog steeds de bouwvakker. Ik ben het met je eens dat die vent daar niet had moeten parkeren, maar in geval van schade heeft hij toch voor de wet zeker wel recht van spreken.

@mayhem wrote:

Het feit blijft, dat er meer ‘goedkopere auto’s zijn, en daardoor valt de duurdere ‘rijkelui ‘s’ auto simpelweg meer op.

Het valt dan dus ook op dat in verhouding de meeste goedkope auto eigenaren wel netter parkeren (even goed letten op dat woord “in verhouding” in de zin aub!)
                                Vreemde stelling. Hiermee kan je dus ook zeggen dat in verhouding de lagere maatschappelijke klasse meer ongelukken veroorzaakt..
                                @mayhem wrote:

Tel daarbij op dat men daardoor meer opvalt, en waarschijnlijk een stukje afgunst… en we hebben het vergrootglas gevonden waardoor men rijkeren beoordeeld en veroordeeld.

Ik heb daar echt geen vergrootglas voor nodig nogmaals. Hier in deze omgeving maak ik dit dagelijks mee. En afgunst, tja, als je een vrij nutteloze auto koopt met zo’n prijskaartje en zo’n proleterig uiterlijk… Naja, over smaak valt niet te twisten, maar al had ik miljoenen zou ik nog niet zo’n onsympathieke auto kopen.
                                Dit antwoord is dan toch het bewijs dat je afgunst hebt tegen rijkeren? Zonder dat er over de auto wordt gesproken, komt er in het antwoord een beledigende sneer over het voertuig.
                                @mayhem wrote:

“Men ziet de eigen belangen, waarvan men zich zeer wel bewust is —in welke samenhang ze ook worden gethematiseerd— op beslissende wijze ingeperkt door de belangen en door de macht van de ondernemers” [Kudera e.a. 1979: 353].
                                In de ogen van de arbeiders is deze belangentegenstelling bepalend voor hun maatschappelijke situatie; de ervaring van deze situatie als benadeelde situatie is uitgangspunt voor opvattingen over de opbouw van de maatschappij.

Daar waar geld macht is (en zo werkt nou eenmaal de wereld) zal dus altijd met een vergrootglas op de fouten worden gekeken van mensen die hogerop staan in de sociale hiërarchie.

Je bedoelt de economische hiërarchie, als je je stelling wilt bekrachtigen is het juist niet de sociale hiërarchie.
                                Mijn fout, de term sociale had daar inderdaad niet moeten staan.

wim-v6
                                Deelnemer

@kimmiej666 wrote:

Nog liever zelfs, want in mn dikke diesel rijd ik zo dat ik niet eens turbo ingeschakeld krijg :jerry

Wist je dat hier juist deze diesel kapot van gaat. (TIP)

En als je de turbo niet ingeschakeld krijg word het tijdf voor een nieuwe, deze draait ALTIJD mee, en werkt ook altijd.
                                  je moest eens weten wat ie al blaast bij stationair toerental. (ha de slang van de intercooler naar het inlaat maar eens los met draaiende motor, kan je je haren föhnen.

Willem

wim-v6
                                  Deelnemer

@trashmetal wrote:

@smileyspeedster wrote:

@trashmetal wrote:

Afgelopen 3 dagen over de autobahn aan het kachelen geweest met de corsa…

Daar is het toch geen snelheidsbeperking op sommige delen?
                                    Is nu ook al asociaal dat de corsa ze niet bij kan benen?

5 maal bijna zo’n staatsmongool achterin gehad terwijl de linkerbaan vrij was!!!!

In hoeverre ”vrij”

Ik rijdt ook nog wel eens lekker door (kan gewoon lekker mee rijden met de ”dikke duitsers” met mijn auto van 1900 Eu-tjes namelijk) op de Autobahn.
                                    en dan scieten de ”Gele platen” met hun ”krent” voertuigen en rijgedrag ook maar te pas en te onpas naar links, en ja, dan moet ik Flink Ankeren vanaf de 245km/u naar 90 a 100km/u, om daar vervolgens 5km achter te moeten sukkelen omdat ze het vertikken om 100 a 110 te gaan rijden om die vrachtwagen welke 90 rijdt in te halen.

(Ben ik nu ook een rijke ASO als ik met mijn Auto van 1900 Eu-tjes 250km/u op de autobahn rijdt?? met mijn Modale inkomen????)

je moet er wel rekening mee houden dat zelfs 300km/u is toegestaan op de vrije wegen, als er dan en gek induikt in je Corsa-tje, ben je er wel geweest hoor, dat weet ik zeker..

en snelheids beperkingen gelden veelal alleen rond drukke gebieden, en de grotere ”leegten” kan je prima lekker door trappen.
                                    Ik heb op mijn vaste routes toch wel tussen de 65 en 85% snelheids vrije wegen..

Willem

RISL
                                    Moderator

Dat verhaal herken ik wel, zowel met de Astra Coupé als met de Ibiza ga ik ook lekker rond de 170 tot 180 zitten als we lange stukken door Duitsland rijden. Gaat prima, totdat er inderdaad een Nederlander, Belg of Engelsman op het laatste moment invoegt en geen gas bijgeeft om in te halen.

Behoorlijk onprettig…

Landrobert

Nu ik dit lees denk ik dat ik dit forum maar opzeg. De mentaliteit van deze discussie bevalt me niet en ik ben pas 10 min lid.
                                        Ik heb 2 landrovers en ben niet rijk. ik werk er hard voor.
                                        Jammer dat jullie grote auto’s associeren met asociaal gedrag. Er zijn inderdaad mensen die daartoe behoren. Dit zijn er maar een paar.

Tabee

wim-v6
                                        Deelnemer

kan je flink in de koude kleren gaan zitten.

je kunt het ze ook niet geheel kwalijk nemen, ze zijn het niet ”gewend” en rijden op de Nedrlandse automatische piloot, en houden dus rekening met 130 a 140km/u max, en geen 200 a 250km/u

Willem

Vannos
                                          Deelnemer

@Landrobert wrote:

Nu ik dit lees denk ik dat ik dit forum maar opzeg. De mentaliteit van deze discussie bevalt me niet en ik ben pas 10 min lid.
                                            Jammer dat jullie grote auto’s associeren met asociaal gedrag. Er zijn inderdaad mensen die daartoe behoren. Dit zijn er maar een paar.

Tabee

er zijn al meerdere discussies geweest waar ik me aan stoor, maar ik geef er geen gehoor aan en ga lekker naar een ander topic. :D

wim-v6
                                            Deelnemer

@Landrobert wrote:

Tabee

Dit ligt niet aan jouw, wel een beetje aan de TS, die dus wel een klein beetje generaliseerd.

Hij had dan niet alleen over de Laro / RR moeten spreken, maar over Jonge dure auto’s die veelal opvallen door hun gedrag.

en ja, dan is het een heel ander verhaal.

Persoonlijk ben ik van mening dat dit niet alleen de Echte Dure jongens zijn die dit wangedrag vertonen, maar ook de gemiddelde leasevloot auto die precies dezelfde gedragingen vertoont.

Is meer een Pure jaloerziekwestie, dat ze per direct over beginnen, en het alles over een kam scheren van deze SUV’s en Terreinwagens..

@ landrobert, denk niet dat je dit persoonlijk moet opvatten, zou me erdoor niet weg laten jagen, dit is opzich een goed forum.
                                              en in dit topic spreken de Bijstand trekkers met hardst tegen de bezitters van grote (”Dure”) auto’s, ik zou me er niks van aantrekken als ik jouw was..

p.s. dat is ook de rede dat ik vraag of ik nu ook een rijke Aso was als ik met 250km/u over Die Bahn vlieg in mijn auto die mijn qua aanschaf 1900euro gekost heeft.

> Dit is een mooi topic om te kunnen zien wie er een Beneden Modaal, en Boven Modaal inkomen heeft.. :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

Willem

RISL
                                              Moderator

@Landrobert wrote:

Tabee

Tja, Vinci (topicstarter) scheert even iedereen over één kam, natuurlijk zijn er genoeg uitzonderingen, dat weet hij zelf ook wel.

Maar om dan op 1 topic je mening te baseren over het hele forum, is ook behoorlijk generaliseren.

Ik hoop dat je toch blijft, er is een hoop technische kennis aanwezig. En discussies…je kunt er ook aan meedoen en iemand van zijn ongelijk overtuigen :thumbup

smileyspeedster
                                                Deelnemer

@Landrobert wrote:

Is ook best knap om dit topic er binnen 10 min uit te plukken, want zo’n afgunstig stuk onzin als dit topic ben ik hier al een tijdje niet tegengekomen.
                                                  Maar mocht je het echt beu zijn, op speedsterclub.nl zitten enkele eigenaren die van een speedster naar een GT zijn overgestapt, en op driving-fun.com of gummen.org vindt je ook genoeg mensen die dol zijn op oude en nieuwe auto’s. (ook veel knutseltopics)

RISL
                                                  Moderator

@ smileyspeedster, bedankt voor de tips, die driving-fun.com kende ik nog niet, ziet er wel uit als een leuke website :thumb

trashmetal
                                                    Deelnemer

@wim-v6 wrote:

@trashmetal wrote:

@smileyspeedster wrote:

@trashmetal wrote:

Afgelopen 3 dagen over de autobahn aan het kachelen geweest met de corsa…

Daar is het toch geen snelheidsbeperking op sommige delen?
                                                      Is nu ook al asociaal dat de corsa ze niet bij kan benen?

5 maal bijna zo’n staatsmongool achterin gehad terwijl de linkerbaan vrij was!!!!

In hoeverre ”vrij”

Ik rijdt ook nog wel eens lekker door (kan gewoon lekker mee rijden met de ”dikke duitsers” met mijn auto van 1900 Eu-tjes namelijk) op de Autobahn.
                                                      en dan scieten de ”Gele platen” met hun ”krent” voertuigen en rijgedrag ook maar te pas en te onpas naar links, en ja, dan moet ik Flink Ankeren vanaf de 245km/u naar 90 a 100km/u, om daar vervolgens 5km achter te moeten sukkelen omdat ze het vertikken om 100 a 110 te gaan rijden om die vrachtwagen welke 90 rijdt in te halen.

(Ben ik nu ook een rijke ASO als ik met mijn Auto van 1900 Eu-tjes 250km/u op de autobahn rijdt?? met mijn Modale inkomen????)

je moet er wel rekening mee houden dat zelfs 300km/u is toegestaan op de vrije wegen, als er dan en gek induikt in je Corsa-tje, ben je er wel geweest hoor, dat weet ik zeker..

en snelheids beperkingen gelden veelal alleen rond drukke gebieden, en de grotere ”leegten” kan je prima lekker door trappen.
                                                      Ik heb op mijn vaste routes toch wel tussen de 65 en 85% snelheids vrije wegen..

Willem

gewoon leger dan leeg geen auto op de linkerbaan te bekennen zo leeg
                                                      middenbaan reden ook niet heel veel auto’s, rechts handjevol vrachtwaggels
                                                      was geen voorgooien of wat dan ook bij
                                                      reed heuvel op gemiddeld 110 en af gemiddeld 150
                                                      je hebt er gewoon bij die erg krank am kopf zijn :swear
                                                      denk dat het gevalletje minachting is
                                                      jammer dat ik de knaken er niet voor heb er een LET in te hangen :jerry

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 148)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.