Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Rijke aso’s
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2013 om 14:04 #18138522
Afgelopen 3 dagen over de autobahn aan het kachelen geweest met de corsa…
wie zegt dat de rijkere mensen niet de asociaalste rijders zijn, is het of zelf
of heeft een plaat voor zn kop hahaha :jerry7 mei 2013 om 14:28 #18138598Ja, dat is ook echt een hele goede vergelijking………
Leg uit? Of vallen de duurdere auto’s je toevallig meer op door het eerder genoemde jaloezie argument?
7 mei 2013 om 14:32 #18138599@joop1970 wrote:
Ja, dat is ook echt een hele goede vergelijking………
Leg uit? Of vallen de duurdere auto’s je toevallig meer op door het eerder genoemde jaloezie argument?
Effe een paar posts terug lezen… Verkeershufters vallen nou eenmaal meer in de dure auto en leasebak categorie.
7 mei 2013 om 14:34 #18138600@Vinci wrote:
@joop1970 wrote:
Ja, dat is ook echt een hele goede vergelijking………
Leg uit? Of vallen de duurdere auto’s je toevallig meer op door het eerder genoemde jaloezie argument?
Effe een paar posts terug lezen… Verkeershufters vallen nou eenmaal meer in de dure auto en leasebak categorie.
Is zonder bronvermelding?
7 mei 2013 om 14:34 #18138601Het gaat helaas voor jou verder iedereen wel om de kosten, zeker vandaag de dag. En er wordt eigenlijk helemaal niet braaf gereden, een paar uur laseren bewijst dat er een heel groot percentage mensen te hard rijdt. En dat er geen link is tussen te hard rijden en ongelukken?? Ik weet niet van welke planeet jij komt of in welk hol jij leeft hoor??
Boetes nivelleren is op termijn onvermijdelijk, geloof mij maar, als we niet eerder auto’s gaan krijgen die voor je rijden door enkel nog een bestemming in te toetsen dan… want ook dat is een mogelijkheid om van de menselijke factor en de zware rechter voetjes verlost te raken natuurlijk.
7 mei 2013 om 14:35 #18138602@RISL wrote:
@Vinci wrote:
@joop1970 wrote:
Ja, dat is ook echt een hele goede vergelijking………
Leg uit? Of vallen de duurdere auto’s je toevallig meer op door het eerder genoemde jaloezie argument?
Effe een paar posts terug lezen… Verkeershufters vallen nou eenmaal meer in de dure auto en leasebak categorie.
Is zonder bronvermelding?
Krant… Niet alles staat op internet heh…
7 mei 2013 om 14:36 #18138603Is dat ook echt zo dan? Waar is dat op gebaseerd, deze hele discussie is behoorlijk kansloos zonder harde cijfers. Ik kan ook wel van alles gaan roepen maar zonder bron ben je nergens.
Plus dat de autobahn niet zoveel met deze discussie te maken heeft. De Autoprijzen liggen ook een stuk lager daar rijden daar ook duurdere modellen.
Edit: Als dat in de krant staat, kom maar op dan. Ik ga ze zelf niet zoeken, het is niet mijn argument. Zo werkt dat niet.
7 mei 2013 om 14:38 #18138604@trashmetal wrote:
Afgelopen 3 dagen over de autobahn aan het kachelen geweest met de corsa…
Daar is het toch geen snelheidsbeperking op sommige delen?
Is nu ook al asociaal dat de corsa ze niet bij kan benen?7 mei 2013 om 14:40 #18138605Vinci, met alle respect, maar dan roep ik dat ik het tegendeel in de krant gelezen heb ;)
Even inhakend op trashmetal…asociaal gedrag op de Autobahn….dan neem ik aan dat je rijden met hoge snelheid bedoeld?Dat gaat inderdaad beter met een dikke (duurdere) auto (lees een dikke Audi, MB, BMW, Jaguar, wat dan ook), dan met een wat minder dan gemiddelde (goedkopere) auto. Maar uiteindelijk ging het daar helemaal niet om, het ging om inkomensafhankelijke boetes of niet.
En moet je rijk zijn om een dikke auto te hebben? Ik ken iemand met een Corsa D OPC. Die heeft daar jaren voor gespaard, overwerk altijd aangepakt en heeft toen die OPC gekocht. Kan niet zeggen dat hij rijk is, maar hij rijdt toch een relatief dure auto.
Volgens mij is asociaal rijden niet direct aan iemand auto/inkomen gelinkt en moet je dus de boetes ook niet inkomensafhankelijk maken.
7 mei 2013 om 14:47 #18138606@Vinci wrote:
Krant… Niet alles staat op internet heh…
Jammer, want kranten brengen op een gekleurde manier het “nieuws” op de manier die het beste bij hun doelgroep past.
Ik ben meer voorstander van ongefilterde informatie. En die vindt je op de juiste plekken op het web.7 mei 2013 om 15:15 #18138607@joop1970 wrote:
Ja, dat is ook echt een hele goede vergelijking………
Leg uit? Of vallen de duurdere auto’s je toevallig meer op door het eerder genoemde jaloezie argument?
Ga maar eens met je corsa naat Tsjechie, dan piep je wel anders hahaha :jerry
7 mei 2013 om 15:16 #18138608@RISL wrote:
Vinci, met alle respect, maar dan roep ik dat ik het tegendeel in de krant gelezen heb ;)
Even inhakend op trashmetal…asociaal gedrag op de Autobahn….dan neem ik aan dat je rijden met hoge snelheid bedoeld?Dat gaat inderdaad beter met een dikke (duurdere) auto (lees een dikke Audi, MB, BMW, Jaguar, wat dan ook), dan met een wat minder dan gemiddelde (goedkopere) auto. Maar uiteindelijk ging het daar helemaal niet om, het ging om inkomensafhankelijke boetes of niet.
En moet je rijk zijn om een dikke auto te hebben? Ik ken iemand met een Corsa D OPC. Die heeft daar jaren voor gespaard, overwerk altijd aangepakt en heeft toen die OPC gekocht. Kan niet zeggen dat hij rijk is, maar hij rijdt toch een relatief dure auto.
Volgens mij is asociaal rijden niet direct aan iemand auto/inkomen gelinkt en moet je dus de boetes ook niet inkomensafhankelijk maken.
het ging om rijke aso’s, check de titel en inleiding nog maar eens ;) :D
Edit: Een corsa is een corsa
beschouw iemand die een corsa d opc rijd niet als een “rijk” iemand
letterlijk dik is een corsa ook weer niet ;)7 mei 2013 om 15:21 #18138609@smileyspeedster wrote:
@trashmetal wrote:
Afgelopen 3 dagen over de autobahn aan het kachelen geweest met de corsa…
Daar is het toch geen snelheidsbeperking op sommige delen?
Is nu ook al asociaal dat de corsa ze niet bij kan benen?5 maal bijna zo’n staatsmongool achterin gehad terwijl de linkerbaan vrij was!!!!
7 mei 2013 om 15:24 #18138610@trashmetal wrote:
5 maal bija zo’n staatsmongool achterin gehad terwijl de linkerbaan vrij was!!!!
Misschien kon je nog verder naar rechts dan?
De onbeperkte snelheid ligt op alle banen, niet alleen de linker.7 mei 2013 om 15:29 #18138611@smileyspeedster wrote:
@trashmetal wrote:
5 maal bija zo’n staatsmongool achterin gehad terwijl de linkerbaan vrij was!!!!
Misschien kon je nog verder naar rechts dan?
De onbeperkte snelheid ligt op alle banen, niet alleen de linker.Meerendeel van de autobahnen zijn gewoon 130 hoor
waar ik gemiddeld 140 a 150 reed, paar keer 160 (waar dat mocht) Ehm…
dan ga ik niet op de rechterbaan achter de vrachtwagens hangen :swear7 mei 2013 om 15:59 #18138523@trashmetal wrote:
Meerendeel van de autobahnen zijn gewoon 130 hoor
waar ik gemiddeld 140 a 150 reed, paar keer 160Pas maar op in dit topic met zulke bekentenissen.
7 mei 2013 om 16:09 #18138521Denk niet dat de Polizei op het NL opel-forum zit :jerry
7 mei 2013 om 18:36 #18138612@RISL wrote:
@Vinci wrote:
@joop1970 wrote:
Ja, dat is ook echt een hele goede vergelijking………
Leg uit? Of vallen de duurdere auto’s je toevallig meer op door het eerder genoemde jaloezie argument?
Effe een paar posts terug lezen… Verkeershufters vallen nou eenmaal meer in de dure auto en leasebak categorie.
Is zonder bronvermelding?
@joop1970 wrote:
Is dat ook echt zo dan? Waar is dat op gebaseerd, deze hele discussie is behoorlijk kansloos zonder harde cijfers. Ik kan ook wel van alles gaan roepen maar zonder bron ben je nergens.
Plus dat de autobahn niet zoveel met deze discussie te maken heeft. De Autoprijzen liggen ook een stuk lager daar rijden daar ook duurdere modellen.
Edit: Als dat in de krant staat, kom maar op dan. Ik ga ze zelf niet zoeken, het is niet mijn argument. Zo werkt dat niet.
Ik ben dit draadje begonnen omdat ik een en ander gelezen heb, een en ander gehoord en voor mij werd dit door wat ik zelf meer en meer constateer bevestigd. Om dan nog een onderzoek op eigen benen te gaan starten om datgene tot op het bot te bewijzen is leuk, maar ik heb wel wat beters te doen. De oproep van dit onderwerp was meer om ieders ervaringen met de stelling te delen. Er is een instituut waar ik al eerder naar verwees waar ze dol op cijfertjes zijn ook, net als jullie, dus als je wel de behoefte voelt om een en ander te toetsen zou ik zeggen, pak de telefoon of email het CBS zelf eens.
Nogmaals, wat ik zelf constateer, maar dat is natuurlijk subjectief, bevestigd dat mijn stelling keer op keer.
@smileyspeedster wrote:
@Vinci wrote:
Krant… Niet alles staat op internet heh…
Jammer, want kranten brengen op een gekleurde manier het “nieuws” op de manier die het beste bij hun doelgroep past.
Ik ben meer voorstander van ongefilterde informatie. En die vindt je op de juiste plekken op het web.Nee het internet is heilig, , als er ergens een vergaarbak van allerlei soorten tegenstrijdige, overjarige, getinte, vervalsde of simpelweg uit de duim gezogen informatie is dan is dat het internet wel, zelfs op wikipedia, want dat is ook maar een vrije encyclopedie.
7 mei 2013 om 19:01 #18138613@Vinci wrote:
De oproep van dit onderwerp was meer om ieders ervaringen met de stelling te delen.
Je wilde zelf hier naar toe afdwalen ;)
Ik heb je er nog voor proberen te waarschuwen.@trashmetal wrote:
het ging om rijke aso’s, check de titel en inleiding nog maar eens ;) :D
Edit: Een corsa is een corsa
beschouw iemand die een corsa d opc rijd niet als een “rijk” iemand
letterlijk dik is een corsa ook weer niet ;)Het gaat om het idee: als iemand jaren spaart om een Range Rover te kopen, dan is hij ineens rijk en aso?
Wat ik hierboven al zei: volgens mij kun je rijgedrag niet direct koppelen aan inkomsten/auto. Lijkt me meer dan bewezen, ik zie vaker fout geparkeerde Clio’s e.d. (die er ook meer zijn) dan Range Rovers o.i.d. Dat een RR wat meer opvalt, is nogal logisch omdat de auto gewoon een stuk groter is. Sta je dan fout geparkeerd met zo’n groot ding, dan sta je ook direct in de weg.
7 mei 2013 om 19:06 #18138614Niemand spaart voor een pc hoofdtractor, get real :jerry
daar kan iemand die normaal werkt en hard spaart
de wegenbelasting, verzekering en brandstof niet voor betalen7 mei 2013 om 19:25 #18138615@RISL wrote:
@Vinci wrote:
De oproep van dit onderwerp was meer om ieders ervaringen met de stelling te delen.
Je wilde zelf hier naar toe afdwalen ;)
Ik heb je er nog voor proberen te waarschuwen.Ja, maar ik vind mijn stelling sterk vanuit mijn beoordeling, en als mensen dat dan zo nodig in twijfel moeten trekken dan nodig ik ze uit om zelf even op zoek te gaan naar de informatie die ze zoeken.
7 mei 2013 om 19:31 #18138616Als er 5 of meer vrachtwagens op de rechterbaan zit, en ik ga er voorbij met mijn snelheid gemiddeld 130 tomtom laat ik me echt niet opjagen als er ineens een dik merk achter me komt duwen dat ik gas moet geven, of dwingen dat ik tussen de vrachtwagens moet in voegen en dan vervolgens 90 tuffen en dat voor een gladjakker of ander persoon.
Als ze duwen laat ik het gas los terug netjes 120 hoe het hoort, en op het laatste moment flink gas dat de hele linkerbaan onder de smoking hangt :agent :afro In het verkeer ben ik geen gemakkelijke. :thumbup7 mei 2013 om 19:45 #18138617@RISL wrote:
Dat een RR wat meer opvalt, is nogal logisch omdat de auto gewoon een stuk groter is. Sta je dan fout geparkeerd met zo’n groot ding, dan sta je ook direct in de weg.
Agossie toch, wat aandoenlijk! :cry Heb echt meelij nu… :angel
7 mei 2013 om 20:10 #18138618Wat een zinloze reactie is dat nu weer? Het is toch logisch dat je met een grote auto meer blokkeert dan met een kleine auto?
Als je nu met argumenten zou komen…het enige wat je nu doet is het jaloezie-argument van een aantal posts terug onderschrijven :thumbup@ trash, ik ken wel mensen die momenteel sparen voor een Audi S5 en een BMW E63 6-serie. Dat zijn echt geen “rijke mensen”. Maar zodra ze die auto hebben, zijn ze dus gelijk rijk en asociaal?
7 mei 2013 om 20:14 #18138619@Vinci wrote:
@RISL wrote:
@Vinci wrote:
Dus jij vindt dat de eigenaar van het landje dan maar tot sint juttemus met zijn paarden daar op de weg moet blijven staan wachten tot de eigenaar van dat kippenhok hem komt weg halen?? Geloof toch dat hier iets in de prioriteiten stelling niet goed gaat…
Laat ik het zo zeggen, ik ben zelf gelukkig niet zo’n analfabeet en ben dat plekje zelf nog geen tien seconden er voor voorbij gereden om elders te parkeren. Dus vond ik dit wel degelijk opvallend asociaal parkeergedrag.
Hoe je er ook omheen keuteld, er straalt iets heel asociaals van af, op twee manieren, de plek en de manier waarop hij over het voetpad staat.
Dus jij beschadigt liever iemand auto bewust (strafbaar feit)? Dan denk ik dat jij eens goed in de spiegel moet kijken….
Beter bel je in zo’n situatie gewoon de politie dat iemand een doorgang verspert en de auto niet wil verplaatsen. Komen ze echt wel voor (weet ik inmiddels uit eigen ervaring). Er werd heel vaak geparkeerd voor de garage van mijn opa waarin mijn Astra Coupé stond, zodat ik er niet uit kon.Begrijp me niet verkeerd: ja, ik vind die bestuurder asociaal. Dat heb ik hierboven ook al gezegd. Maar hij/zij doet feitelijk gezien niets verkeerd, terwijl die kerel met die paarden dus wel doelbewust die auto beschadigd. Dus die is net zo asociaal, zo niet asocialer bezig.
Nou moet je mij niet met de eigenaar van het landje gaan verwarren en ik wens je veel succes om de politie in te schakelen voor zo iets op koninginnedag. Daarnaast was er volgens mij geen schade aan de auto, maar had de eigenaar van de auto meer iets geschreeuwd over wat het wel niet zou kosten als er een kras op zijn auto zou komen.
En hoewel de bestuurder niks strafbaars heeft gedaan heeft hij in mijn visie wel degelijk iets fout gedaan, en dat is een hoop ergernis veroorzaken…
Maar…. waarom wordt en dan niks gezegd over de 2 andere ‘goedkope’ auto’s die ook over het voetpad staan?
Dat is niet erg wat t zijn geen rijkeren?Ja die man staat gewoon idioot, maar de eigenaar van de paarden is ook een idioot als je bewust schade gaat veroorzaken.
Het feit blijft, dat er meer ‘goedkopere auto’s zijn, en daardoor valt de duurdere ‘rijkelui ‘s’ auto simpelweg meer op.
Tel daarbij op dat men daardoor meer opvalt, en waarschijnlijk een stukje afgunst… en we hebben het vergrootglas gevonden waardoor men rijkeren beoordeeld en veroordeeld.“Men ziet de eigen belangen, waarvan men zich zeer wel bewust is —in welke samenhang ze ook worden gethematiseerd— op beslissende wijze ingeperkt door de belangen en door de macht van de ondernemers” [Kudera e.a. 1979: 353].
In de ogen van de arbeiders is deze belangentegenstelling bepalend voor hun maatschappelijke situatie; de ervaring van deze situatie als benadeelde situatie is uitgangspunt voor opvattingen over de opbouw van de maatschappij.Daar waar geld macht is (en zo werkt nou eenmaal de wereld) zal dus altijd met een vergrootglas op de fouten worden gekeken van mensen die hogerop staan in de sociale hiërarchie.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.