Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Rijke aso’s
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2013 om 09:00 #17257461
Heb niets tegen rijke mensen en al helemaal niet tegen rijk zijn natuurlijk, maar je kan je toch wel gedragen??
Gisteren reed ik een parkeerplekje voorbij, want ik kan wel lezen omdat daar een bordje stond “verboden te parkeren”. Stap uit met vrouw en kind en staat er ineens wel iets anders geparkeerd, en dat bleek later ook zeker niet de eigenaar te zijn van het landje, want bij terugkomst van de eigenaar van de auto werd er flink ruzie gemaakt. De man kon er zo namelijk met zijn paarden amper door. En dat toch gedaan, en niet al te voorzichtig. Hoorde dingen schreeuwen over een kras en terug over aso enzo….
Het staat er duidelijk:
En hij staat er niet alleen verkeerd, maar ook nog volledig over het voetpad:
Dit zijn ook precies die bakken die je met 200 voorbij komen bleren op de snelweg, mentaliteit: “Schijt aan iedereen, ik ben rijk, dus iedereen mag verder oprotten”
Heb je ook een voorbeeld van aso rijken, of een verhaal??
1 mei 2013 om 09:09 #18138524Wat is het eigenlijk? Range Rover? Ben je dan rijk als je in zo’n lelijk Engels hok met 4 wielen rijdt?
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
1 mei 2013 om 09:33 #18138525Denk iigv niet dat die in de bijstand zit :jerry
1 mei 2013 om 09:34 #18138526Om de benzine te kunnen betalen voor zo’n proletenbak moet je al rijk zijn! :jerry
1 mei 2013 om 10:56 #18138527Zit zelf al een best tijdje in de ‘paardenwereld’.
Daar zijn deze PC-Hooft-tractoren geen zelfzaamheid, en we zijn zelf ook op zoek naar een goede trailertrekker/tractor :jerryMijn vriendin heeft tegenover de plaatselijke manege een eigen stuk land waar de paarden met lekker weer overdag lekker kunnen grazen en rondrennen, met een bordje ‘parkeren verboden’.
Vorig jaar stond er een Passat station voor het hek, dus konden we er niet tot nauwelijks langs met de paarden. Naar de manege gelopen om te vragen van wie de auto was en na het vinden van de persoon gevraagd de auto te verwijderen zodat we er langs zouden kunnen met de paarden.
Zijn antwoord: “Nee, je wacht maar met die knollen tot mijn dochtertje klaar is met de les”
Mijn antwoord: Wij wachten niet, en eventuele schade is voor jezelf, aangezien je er niet mag parkeren!Weggelopen, paarden uit de wei gevist en naar het hek gelopen met de paarden. Daar het hek open gedaan, stond meneer te kijken wat we gingen doen. Gewoon met de paarden langs de auto gelopen, loopt de grootste van de 2 tegen de auto aan. Arm beest :angel
Meneer sprong uit zijn vel, en dat we normaal moesten doen…
Al met al is het rustig afgelopen omdat een andere vader ons te hulp schoot door de man ook een niet zo’n rustige reprimande te geven.Maar sommige mensen snappen het soms gewoon niet… :fy1
1 mei 2013 om 11:16 #18138528@Pastra wrote:
Zit zelf al een best tijdje in de ‘paardenwereld’.
Daar zijn deze PC-Hooft-tractoren geen zelfzaamheid, en we zijn zelf ook op zoek naar een goede trailertrekker/tractor :jerryMijn vriendin heeft tegenover de plaatselijke manege een eigen stuk land waar de paarden met lekker weer overdag lekker kunnen grazen en rondrennen, met een bordje ‘parkeren verboden’.
Vorig jaar stond er een Passat station voor het hek, dus konden we er niet tot nauwelijks langs met de paarden. Naar de manege gelopen om te vragen van wie de auto was en na het vinden van de persoon gevraagd de auto te verwijderen zodat we er langs zouden kunnen met de paarden.
Zijn antwoord: “Nee, je wacht maar met die knollen tot mijn dochtertje klaar is met de les”
Mijn antwoord: Wij wachten niet, en eventuele schade is voor jezelf, aangezien je er niet mag parkeren!Weggelopen, paarden uit de wei gevist en naar het hek gelopen met de paarden. Daar het hek open gedaan, stond meneer te kijken wat we gingen doen. Gewoon met de paarden langs de auto gelopen, loopt de grootste van de 2 tegen de auto aan. Arm beest :angel
Meneer sprong uit zijn vel, en dat we normaal moesten doen…
Al met al is het rustig afgelopen omdat een andere vader ons te hulp schoot door de man ook een niet zo’n rustige reprimande te geven.Maar sommige mensen snappen het soms gewoon niet… :fy1
Zulke mensen zou ik wel kapot kunnen schieten. :fy1
Vooral omdat ze dan ook nog kijken of je ze auto wel of niet wat aan doet.
De tijd die hij daar voor gebruikt kan hij zijn hok ook weg zetten.1 mei 2013 om 11:33 #18138529@Astra-H wrote:
Wat is het eigenlijk? Range Rover? Ben je dan rijk als je in zo’n lelijk Engels hok met 4 wielen rijdt?
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Ja!
die dingen beginnen bij 140.000euro voor de goedkoopste uit de prijslijst.1 mei 2013 om 11:58 #18138530@Silver wrote:
@Astra-H wrote:
Wat is het eigenlijk? Range Rover? Ben je dan rijk als je in zo’n lelijk Engels hok met 4 wielen rijdt?
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Ja!
die dingen beginnen bij 140.000euro voor de goedkoopste uit de prijslijst.Sow!! Tja, dat zal deze eigenaar toch niet van zijn laatste centjes uit de suikerpot betaald hebben dan!
Nou ben ik ook van mening dat we dit gedrag in dit land in de hand werken. Als je alles even in verhouding ziet dan zal zo iemand zeg vier ton per jaar binnen harken (waarschijnlijk wel meer ook) Jan Modaal misschien 30.000
Met rekenen op school heb ik geleerd verhoudingstabellen te maken. Hier even een rekenvoorbeeld, waarbij ik ga rekenen met het boetebedrag voor 20km per uur te hard rijden in een 30km/u zone. Dat is €236
http://www.nederlandveilig.nl/houjeaandesnelheidslimiet/boetes/” onclick=”window.open(this.href);return false;
30.000×236:400.000=€17,70
In verhouding komt bij iemand met zo’n inkomen dus de boete aan alsof Jan Modaal €17,70 zou moeten betalen, dat is een fooitje!
Reken ik andersom:
400.000×236:30.000=€3146,66
Om bij dat inkomen de boete dus in verhouding net zo veel pijn te laten doen zou dat het bedrag moeten zijn dus…
Moet je eens kijken hoe daar de staatskas mee gespekt kan worden, ik zeg VOOR!
1 mei 2013 om 12:11 #18138531@ Vinci, als dat wordt doorgevoerd, verhuizen alle “rijken” direct naar België of Duitsland.
Komt er dus nog minder binnen bij de overheid dan eerst en dan gaat NL toch redelijk vlot richting het afvoerputje van Europa, denk ik.1 mei 2013 om 12:16 #18138532@RISL wrote:
@ Vinci, als dat wordt doorgevoerd, verhuizen alle “rijken” direct naar België of Duitsland.
Komt er dus nog minder binnen bij de overheid dan eerst en dan gaat NL toch redelijk vlot richting het afvoerputje van Europa, denk ik.Non argument, doen de rijken in Zweden toch ook niet, en das dan nog een koud land ook. Zou het wel weten met mijn centen, maar in de praktijk blijken de rijken dit niet te doen. Dit is zo’n gerucht wat rijke mensen je graag laten geloven..
1 mei 2013 om 12:29 #18138533Hmm, niet dat ik mezelf als rijk zie ofzo, maar ik zou gauw weg zijn als ik voor een paar km/uur te hard gelijk nog meer kwijt zou zijn dan nu.
Daarnaast is het volgens mij ook gewoon een vorm van discriminatie…
Maar we dwalen wel een beetje af.Ik denk dat iedereen wel een ervaring herkent in bovenstaande verhalen. Ik kom in ieder geval wekelijks wel een dikke auto (Range Rover, S-klasse, 7-serie, Cayenne o.i.d.) tegen die op twee parkeerplaatsen staat, zoiets:
1 mei 2013 om 13:06 #18138534Mag ik in een topic wat ik zelf open ook bepalen wanneer we afdwalen, kan altijd nog de topic titel wijzigen heh… ;)
Een vorm van discriminatie is het niet, in de basis is een gelijkgesteld bedrag discriminerender omdat het niet gaat over een vrijwillige aankoop, maar een straf. Als we een mier een lijfstraf zouden geven van een mens is hij dood…. Bekeuringen zijn er als stok achter de deur om mensen zich te laten gedragen, en om gevaarlijke situaties te voorkomen. Als je dan een paradijs creeert voor mensen met zat geld die dat aan hun laars kunnen lappen helpt het niet en blijven de gevaarlijke situaties bestaan
Een snelheidsovertreding is best een ernstig misdrijf als je ziet hoe veel dodelijke ongelukken dit veroorzaakt dan zou je dat moeten snappen. Ik ken meerdere mensen met zat geld die er heel luchtig over doen dat ze het incalculeren en een potje hebben om de jaarlijkse snelheidsovertredingen mee te bekostigen. Voor Jan Modaal hakt het er zeer hard in zo’n bedrag. En ja, je moet in de eerste plaats niet te hard rijden, maar ik vind dat je vooral moet tegen gaan dat een categorie het zich kan permitteren er schijt aan te hebben.
Ongelukken door te hard rijden kosten onze staat 12 miljard per jaar heh!! Da’s geen kattepis, en dat betalen we met z’n allen!! Wat aan bekeuringen wordt binnengehaald is nog niet een fractie daar van! Dus, mooi meer innen bij degenen die het kunnen dragen!
1 mei 2013 om 13:14 #18138535Het staat in SG, dus wat afdwalen is niet zo’n probleem.
Ben het niet met je eens, meer betalen als je meer verdient doe je al doordat je meer afdraagt van je loon en je betaalt ook nog eens belasting over vermogen of ontroerend goed. Persoonlijk vind ik dus dat ik genoeg genaaid wordt door de overheid.
Om dan ook nog een boetes inkomensafhankelijk te maken, vind ik echt veel te ver gaan.Het lijkt erop dat we elkaar toch niet kunnen overtuigen ;)
1 mei 2013 om 14:38 #18138536Nog zo’n non argument, “meer betalen doe je al”. Hoewel terecht gaat het daar helemaal niet om. Heb je daar überhaupt baat bij dan? Hele kuddes staan dingen te verdedigen waar ze helemaal geen baat bij hebben, omdat ze zo geconditioneerd zijn dat het normaal is.
Meer betalen omdat je rijker bent doe je voor vast, dat weet je, dat is bekend, dat is geregeld. Te hard rijden is je eigen keus en als je daar risico mee loopt op een bekeuring dan is dat om een reden en de consequenties daarvan moeten indruk maken. Niet een ingecalculeerd risico, omdat jij lekker asociaal dat toch wel kan betalen… Terwijl je er andere mensen mee in gevaar brengt.
Praktijkvoorbeeld is een collega van mij, die zijn zoon van twee kwijt is door zo’n malloot die te hard reed en hem in zijn flank parkeerde terwijl hij aan het bellen was in zijn X5. Dát doet pijn man!! :cry
1 mei 2013 om 15:05 #18138537@Vinci wrote:
Nog zo’n non argument, “meer betalen doe je al”. Hoewel terecht gaat het daar helemaal niet om. Heb je daar überhaupt baat bij dan? Hele kuddes staan dingen te verdedigen waar ze helemaal geen baat bij hebben, omdat ze zo geconditioneerd zijn dat het normaal is.
Meer betalen omdat je rijker bent doe je voor vast, dat weet je, dat is bekend, dat is geregeld. Te hard rijden is je eigen keus en als je daar risico mee loopt op een bekeuring dan is dat om een reden en de consequenties daarvan moeten indruk maken. Niet een ingecalculeerd risico, omdat jij lekker asociaal dat toch wel kan betalen… Terwijl je er andere mensen mee in gevaar brengt.
Praktijkvoorbeeld is een collega van mij, die zijn zoon van twee kwijt is door zo’n malloot die te hard reed en hem in zijn flank parkeerde terwijl hij aan het bellen was in zijn X5. Dát doet pijn man!! :cry
AMEN :wors
Ook ik vind dat het systeem van Zweden en Finland hier moet komen.
1 mei 2013 om 15:39 #18138538Ze moeten het net als in Finland gaan doen!
Een boete indicatie overzicht van Finland. (Bron ANWB).
Snelheidsovertreding:
Toegestane maximumsnelheid tot 60 km/h
•Overschrijding tot 15 km/h: € 85.
•Overschrijding van 16-20 km/h: € 115.
•Overschrijding vanaf 20 km/h: inkomensafhankelijke boete met een minimum van € 115.
Toegestane maximumsnelheid hoger dan 60 km/h•Overschrijding tot 15 km/h: € 70.
•Overschrijding van 16-20 km/h: € 115.
•Overschrijding vanaf 20 km/h: inkomensafhankelijke boete met een minimum van € 115.Door rood licht rijden
•Boete afhankelijk onder andere van het maandinkomen.Overtreding inhaalverbod
•Boete afhankelijk onder andere van het maandinkomen.Dan weet je dat als je gemiddeld 10 km/u te hard rijdt je een boete van €85 of €70 riskeert.
Al ben ik het niet eens met het geen minimum voeren bij de andere 2 welke hierboven genoemd zijn. Zet daar een flink en duur minimum op, omdat dat dit ernstige overtredingen zijn! Dus €300,- voor door rood, en €250,- voor inhalen bij inhaalverbod :thumbup
En afhankelijk van je inkomen wordt het hoger…Zo kan Jan ‘onder’ Modaal niet denken er dan met €50,- er vanaf te komen!
Gr.
Pastra1 mei 2013 om 15:45 #18138539En wat ga je dan krijgen ? Dat al die kale kippen (zal geen groepen mensen aan gaan wijzen) zich nog gekker op de weg gaan gedragen dan dat ze nu al doen.
Mensen die hard werken / hebben gewerkt om de economie draaiend te houden en onder andere zorgen dat jij en ik een baan hebben zouden dan harder gestraft worden dan die figuren die om 12 uur eens uit hun bed komen rollen en de hele dag geen kl*te uitvoeren.
1 mei 2013 om 15:57 #18138540Sommigen van jullie denken precies verkeerd om. De boetes zijn er om mensen zich te laten gedragen, en als je dus normaal doet betaal je helemaal niks. Doe je NIET NORMAAL, dan betaal je, en dan is het aan iedereen in de samenleving om te bepalen wat een reeel bedrag is dat je het wel uit je hoofd laat de volgende keer.
Ik zal het je nog sterker vertellen, boetes gekoppeld aan inkomen zijn op termijn onvermijdelijk. Tenzij ook rijkeren zich ineens voorbeeldig gaan gedragen. De tendens is al vele decennia lang van niet, daarom rijzen de boetebedragen de pan uit, om de kosten die uit de ongelukken veroorzaakt door te hard rijden enigszins recht te trekken. Veel wordt ook onterecht gedacht dat die boetes bij mekaar een vetpot zijn voor de schatkist, het CBS heeft daar hele andere getallen over. Bij elk verkeersongeval vindt een onderzoek plaats om de snelheid van de voertuigen te achterhalen en die is bijna altijd te hoog geweest. Het CBS heeft ook getallen over de groep overtreders en rara welke categorie hoog scoort? Juist onbezonnen jongeren en rijken. Die eerste categorie betaalt daarom al veel meer verzekering, maar om dat voor rijkeren te verhogen, dat zou echt discriminatie zijn natuurlijk…
Jaar in jaar uit worden de kosten hoger en de inkomsten lager…. onvermijdelijk dus om te zorgen dat mensen zich allemaal een beetje netjes gaan gedragen.
Ik heb een snelle auto, maar heb al in geen tien jaar meer een bekeuring gekregen voor hardrijden. Als ik hard wil rijden ga ik wel een dagje de nurnburgring op ofzo. En hard rijden op de openbare weg is nog tot daaraantoe als er geen kip op de weg is en je vooruit kan kijken tot de horizon, dan zeg ik ga je gang!
Als je het hier niet mee eens bent dus, ga je de boetebedragen voor iedereen alleen nog maar verder zien stijgen de komende jaren.
1 mei 2013 om 18:00 #18138541AnoniemLid sinds:
1 January 1970Laten we niet afdwalen
Boete.s zijn enkel om de staatskas te spekken
Anders bestond er ook niet zoiets als boete qouta.s die n agent
Moet halen op jaarbasisTjah inkomens afhankelijke maatregelen zou wel n idee zijn
Enkel de mensen die daar over beslissen vallen net binnen die doelgroepTjah je raad het al die schijten ook niet in eigen nest
Er zijn zoveel meer dingen die slecht geregeld zijn in dit land
Maar dat allemaal heeft nix te maken met een aso met toevallig n range rover
Die ergens parkeerd waar t “verboden” isDat heeft alles te maken met normen en waarden en fatsoens regels
Die de eigenaar van gefotografeerde auto niet kent :pukeIk heb zelf ook n range rover en parkeer net zo fatsoenlijk als alle anderen
Die wel opvoeding hebben genoten ;)Wat je je wel kan afvragen hoe legaal is dat bordje van verbodn parkeren maar das weer n hele andere discussie
Eigenlijk zou zo.n bordje niet nodig moeten zijn
En zou n ieder wel door moeten hebben dat je zo.n ingang vrijlaatMaar das n utopia in dit land geworden
1 mei 2013 om 18:25 #18138542Helemaal mee eens, alleen die quota voor boetes blijken dus gebaseerd te zijn op het aanvullen van het tekort aan kosten van verkeersongevallen. Die kosten bedragen dus 12 miljard per jaar en de inkomsten uit boetes in het algemeen is maar een paar honderd miljoen. Zelfs met alle fanatieke lasergun acties, flitspalen enz. enz. wordt nog niet een fractie van de kosten gedekt waar deze maatregelen voor in het leven zijn geroepen. Wordt het quotum niet gehaald dan kost het de staatskas weer meer geld om dat tekort nog verder aan te vullen. Kijk effe goed naar die cijfers heh, we hebben toch allemaal rekenen geleerd op de basisschool? Hier wordt nog geen tien procent van de kosten dus mee gedekt. En jaarlijk stijgen de kosten alleen maar en dalen de inkomsten, dat is ONDANKS alle controles!
Als je dus wilt dat boetes betaalbaarder worden moet je het terugdringen van die kosten voor mekaar krijgen, en dat kan alleen maar als mensen beter opletten, dus niet bellen in de auto, niet vreselijk hard rondscheuren waar dat niet kan enz. Het zijn de mensen die het hardst klagen over betutteling die er het hardst aan mee doen om de regels verder te verscherpen. De psychologie werkt andersom En zo is het ook met boetebedragen, mensen die onderin de inkomsten schaal zitten hoor je vaak het hardst roepen dat het niet aan inkomen gekoppeld moet worden omdat het dan duurder wordt, terwijl dat juist niet zo is. Wil je verhogingen voorkomen, dan moeten de kosten eerst omlaag. Of de inkomsten nog verder omhoog en dan zijn we weer bij punt 1…
Vind dit nog steeds vollledig relevant in dit topic over asociaal gedrag, omdat ons systeem dit voor rijke mensen nauwelijks straft. En dan zijn er gelukkig nog zat mensen met een dikke portemonnee die zich heel netjes gedragen, en ook Range Rover eigenaren die heel netjes parkeren en zo, maar er zijn er statistisch heel erg veel, en steeds meer die dat niet doen.
Bij mij in de hele wijk mag je 30 max, en het is één grote kluit verkeersdrempels. Overal heeft rechts voorrang, en je mag overal parkeren, op de stoep, in de bocht enz. Ook de rooilijn is her en der royaal boven de 1,5 meter, dus zicht bij naderen van een kruising is hier en daar nagenoeg nul. Dus dan kom je zo’n kruising op, voet bij de rem en de aandacht ijzig op de bocht gefocust of er niks uit komt… en dan zo’n ‘projectiel’ wat er uit schiet en denkt dan voorrang te kunnen claimen. Hoe de fuk kan je daar nog op anticiperen?? Dit soort kruisingen staan hier een paar keer per maand vol met kristal op de weg door een aanrijding… Ik huiver soms achter het stuur met mijn zoon op de achterbank dat er zo’n idioot hem er in zet…. Maar goed, nou dwaal ik echt af…
1 mei 2013 om 19:48 #18138543AnoniemLid sinds:
1 January 1970Omdat we toch afdwalen
En dit t s.g gedeelte is doe ik nog ff meeEerst ik heb ook geen hele dikke beurs
Werk keihard voor de dingen die ik heb
En heb n RR classic dus echt niet zo.n 100.000 + euro bakKan ik niet betalen ook
En grotendeels heb je helemaal gelijk
Ik mag ook graag wat stevig rijden
Maar nooit in woonwijken
Nauwelijks binnen de bebouwde kom
EnzHoud ook vaak m.n hart vast bij de dingen die ik dagelijks zie
Zijn ook vaak moeders met kinderen in de auto
Die handheld bellen tegelijk auto rijden en t presteren tegelijk n sigaret te roken :(Tjah ………
Over de kostten van ongevallen
Dat dat veel meer is dan boete.s opbrengen wil ik best geloven
Dat daar een oplossing voor bedacht moet worden 100% mee eensMaar zet bedenk dan fikse boete.s op t veroorzaken van zo.n ongeval
Voormijn part zo hoog dat alle schade betaald wordtDat scheelt de oppassende mensen ook n bom duiten aan verzekeings premie
Maar ook ik dwaal af en zelfs als wij n echt goede oplossing bedenken dan nog
Zie ik dat er door deze regering niet doorkomen….Wel grappig topic waar je je hart eens kan luchten ook lekker :thumbup
1 mei 2013 om 20:24 #18138544Nou, op z’n minst kun je mensen die al eens een ongeluk hebben veroorzaakt door te hard rijden hogere boetes laten betalen als ze weer te hard rijden. En desnoods mensen die al 10 jaar ofzo geen enkel ongeluk hebben veroorzaakt minder laten betalen, daar ben ik dan ook wel voor. Zo kun je de slechte overmoedige piloten het blindelings scheuren door woonwijken een beetje afleren en mensen die graag hard rijden waar het kan en dat dus wel goed inschatten belonen.
2 mei 2013 om 06:43 #18138545@Vinci wrote:
Sommigen van jullie denken precies verkeerd om. De boetes zijn er om mensen zich te laten gedragen, en als je dus normaal doet betaal je helemaal niks. Doe je NIET NORMAAL, dan betaal je, en dan is het aan iedereen in de samenleving om te bepalen wat een reeel bedrag is dat je het wel uit je hoofd laat de volgende keer.
In mijn ogen pak je een goedverdiende, hardwerkende ondernemer die een keer te hard rijd met jouw plan een stuk harder aan dan een in z’n afgeragde roestbak racende tokkie zonder werk.
En dat stuit mij een beetje tegen de borst. Ik snap wel dat jij voor bent, maar ik denk dat het leidt tot hokjes denken enMaar wat Louwe al zei, dit soort dingen worden beslist bepaald door mensen die veelal in de bovenmodale categorie vallen en ik kan me niet voorstellen dat zij hiermee zullen instemmen.
@Vinci wrote:
Nog zo’n non argument, “meer betalen doe je al”. Hoewel terecht gaat het daar helemaal niet om. Heb je daar überhaupt baat bij dan? Hele kuddes staan dingen te verdedigen waar ze helemaal geen baat bij hebben, omdat ze zo geconditioneerd zijn dat het normaal is.
Meer betalen omdat je rijker bent doe je voor vast, dat weet je, dat is bekend, dat is geregeld. Te hard rijden is je eigen keus en als je daar risico mee loopt op een bekeuring dan is dat om een reden en de consequenties daarvan moeten indruk maken. Niet een ingecalculeerd risico, omdat jij lekker asociaal dat toch wel kan betalen… Terwijl je er andere mensen mee in gevaar brengt.
Praktijkvoorbeeld is een collega van mij, die zijn zoon van twee kwijt is door zo’n malloot die te hard reed en hem in zijn flank parkeerde terwijl hij aan het bellen was in zijn X5. Dát doet pijn man!! :cry
Natuurlijk is het verschrikkelijk om een kind te verliezen, om wat voor manier dan ook, maar heel kort door de bocht: dat is het risico dat je neemt als je deelneemt aan het verkeer. Maar maakt het nou uit dat die kerel zat te bellen in een X5? Bellend in een oude Landcruiser o.i.d. komt de klap net zo hard aan, maar dan is het ineens minder erg omdat het niet in een BMW was ofzo? Wat een onzin…bellen in het verkeer is voor iedereen net zo strafbaar, ongeacht wat je verdient of rijdt.
Overigens vind ik mijn vorige argument helemaal geen non-argument, de “rijkeren” in dit land dragen al zwaardere lasten, ga je dan ook nog boetes inkomensafhankelijk maken, dan ontmoedig je hard werken/overwerken nog meer.
En mijn argument daarvoor, dat volgens jou ook al onzin was, is helemaal niet zo raar: in Frankrijk heb je nu al die “rijkentax” en wat doen veel mensen die daardoor geraakt worden: ze kopen een huis in het buitenland en schrijven zich daar in. Hetzelfde hier in Nederland: hoeveel mensen wonen er niet net over de grens in Putten of Brasschaat.
2 mei 2013 om 07:00 #18138546Ik ben het met vinci eens
Voor iemand met een laag inkomen komen boetes veel harder aan als jan modaal
Als ik op de weg kijk zijn het toch meestal wel de dikke bakken van mensen met dikke inkomens
Die overal schijt aan hebben
De gemiddelde tokkie (om het zo maar te noemen) kan vandaag de dag amper benzine betalen
Voor hun is 100 euro 2 weken eten
Voor een ondernemer een ingecalculeerd risico :D2 mei 2013 om 07:17 #18138547AnoniemLid sinds:
1 January 1970Volgens mij haal je de boel wat doorelkaar
Jan modaal is die minder verdienende ;)Tjah. Beide kanten is wat voor te zeggen
Kun je t je veroorloofen om n risico te nemen of niet???
Maar als je voor n miljonair n boete even zwaar wil laten aankomen als iemand
Die leeft van een uitkeringDan krijg je boete.s van meer dan een ton. Das natuurlijk alle realiteit te boven
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.