Rijervaring met een manta 18 S ?

Forumindex Forums Modellen Manta Rijervaring met een manta 18 S ?

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    johannes2
    Deelnemer

Even een vraag heb altijd manta’s gehad met een 2 liter blok erin nu wil ik er weer een kopen en dat is een 18S. Is hier een beetje leuk mee te rijden ik snap het zal niet rijden als een 2 liter. maar hen geen enkele ervaring met een 18s.Zijn deze ook net zo betrouwbaar als de 2 liters? graag hoor ik jullie reacties.

Opelkees
      Deelnemer

Ik heb ontzettend veel schik gehad van mijn 18sje enige nadeel was dat de automaat maar 3 versnellingen had en je dus nogal toeren maakte op de snelweg.

maar ik zou hem zeker niet laten staan om een 18S :thumbup

Thijsje
        Deelnemer

zon 18s lust m wel geloof ik.. maar komt daarentegen ook wel leuk van de plek..
          betrouwbaarheid is wel oke.

mantadevil
          Deelnemer

verbruik van een 18S vind ik wel meevallen.
            heb er medere gehad en wat verbruik lagen ze gemiddelt net als een 2.0 .
            zou hem er ook niet om laten staan

DevilraY
            Deelnemer

als een 18s veel verbruikt, moet je de carburateur eens reviseren ;)

Opelkees
              Deelnemer

@Thijsje wrote:

zon 18s lust m wel geloof ik.. maar komt daarentegen ook wel leuk van de plek..
                betrouwbaarheid is wel oke.

inderdaad mijn 1.8 was sneller als de 2.0E die ik toen ook had :thumbup

Thijsje
                Deelnemer

Of je rechtervoet leren te bedwingen :jerry :jerry

henk 400rr
                  Deelnemer

1.8S is meer een toerenmotor tov de 2.0E die een koppelmotor is, dus wat er in zit, zit meer bovenin dan onderin, logisch als je vermogen vraagt, dat je dan meer op het pedaal trapt en het verbruik dus ook wat hoger komt te liggen.

Wat wel gebeurde destijds waren nokkenas breuken en ze zijn in de regel wat simpel uitgevoerd qua uitrusting, op de berlinetta uitvoering na dan, de varajets waren sowiso drama carburateurs, snel gasklepspeling e.d., maar wel lekker simpel en simpel te reviseren, beter dan de Zenith’s destijds.

potentieel hebben ze wel, gaat het blokje stuk of is hij te traag, dan is vervangen door een 2.0 8V OHC of een 2.0 16V DOHC, erg makkelijk.

Zuinig… dan moet je geen manta kopen, koop dan een suzuki alto.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.