Rijden zonder apk

Forumindex Forums Overige APK & RDW Rijden zonder apk

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 26 tot 48 (van in totaal 48)
  • Auteur
    Berichten
  • #17531790
    sebastiaankadettcabriogsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 November 2005

      origineel gepost door Silver
      is dat echt zo?
      zonder APK rijden en dan dekt je verzekering niets meer.

      volgens mij pas na 1 maand,(bij unigarant) maar als de oorzaak aan het ongeluk een apk afkeur is zoals defecte remmen, kan het nog wel eens anders wezen.

      #17531791
      ronald28
        Lid sinds:
        28 August 2010

        Als de auto meer dan een jaar niet gekeurd is dus de apk is meer dan een jaar verlopen en je word staande gehouden word je auto inbeslag genomen kun je hem halen met ambulance maakt niet uit in welke staat hij verkeerd. Verzekerring wil wel moeilijk doen bij ongeval mits je vermeld hebt dat de apk velopen is accepteren ze je dan dan dekken ze de schade wel.

        Als ik een auto koop zonder apk rij ik er ook mee meld het netjes aan de verzekering geen probleem met de mededeling dat ik wel even moet zorgen dat hij binnen 14 dagen gekeurd moet zijn of geschorst moet zijn en de verzekering regel ik altijd voor dat ik de auto rijdend meeneem als ik zeker weet dat ik hem koop vraag ik de gegevens voor die tijd weet ik het niet zeker bel ik op de dag van aanschaf.
        Ik persoonlijk heb daar dus nog nooit problemen mee gehad

        #17531792
        eddepet007
          Lid sinds:
          11 February 2005

          tja verzekeren is idd 1 telefoontje en je hebt iig voorlopige dekking

          apk das weer wat anders

          ben wel eens aan gehouden met auto van kennis was ik apk aan klaar maken 3 maand over tyd
          maar agent was redelijk zag dat ik div onderdelen vervangen had en liet het er bij een waarschuwing

          andere keer auto gekocht zonder apk
          net jes verzekerd
          aan gehouden op terug weg zaterdag
          zeg: heb hem net gekocht wordt maandag gekeurd
          zegt die agent weet ik half uur geleden op naam gezet maar geen apk is geen apk pats boete

          ligt er ook aan wie je treft

          #17531793
          ronald28
            Lid sinds:
            28 August 2010

            Ja idd die heb je ook.

            Maar heb het van een agent die mij vertelde dat hij inbeslag word genomen je mag in ieder geval niet meer verder rijden. Kamerraad werd toen een keer aangehouden en daar was de apk meer dan een jaar verlopen gelukkig mochten we verder waren 2 min verwijderd van huis vandaar dat ik dat weer weet hij kreeg trouwens een waarschuwing papiertje binnen een week laten zien.

            #17531794
            mantadevil
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              stel je wilt de auto kopen
              dan bel je je verzekering op om hem te verzekeren
              tevens bel je een garage bedrijf op bij jou in de buurt voor een apk afspraak
              als je maar een afspraak heb staan dan doen ze je al niets meer

              heb je de auto thuis bel je de afspraak weer af

              heb ik ook zo vaak gedaan ,ook aangehouden
              maar omdat er een apk afspraak staat is het goed

              #17531795
              bcoupe 1.6
                Lid sinds:
                14 September 2008

                hoi hoi

                ff een vraagje

                ik heb mn rekord net gekocht maar helaas is de koppeling aan gort en kan dus niet naar de apk voordat ik mn koppeling vervangen heb …. gaan ze er over mauwen of pas na een paar weken???

                #17531796
                Small Sexy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2008

                  Bron: NOS Headlines.

                  Het Centraal Justitieel Incasso Bureau heeft dit jaar 410.000 automobilisten beboet, omdat hun auto niet tijdig APK was gekeurd. Dat is een stijging van 20 procent ten opzichte van 2009.

                  Ieder jaar moeten tussen de zes en zeven miljoen mensen hun auto laten keuren. De RDW registreert de APK.

                  Zes weken voor de datum waarop de auto gekeurd moet zijn, krijgt de eigenaar een herinneringsbrief. Als de auto na acht weken nog niet is gekeurd, wordt dit doorgegeven aan het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB).

                  Het CJIB en het Openbaar Ministerie hebben nog geen verklaring voor de forse stijging van het aantal boetes.
                  Verzekering

                  Volgens het Verbond van Verzekeraars vervalt de dekking niet automatisch bij een verlopen APK. Een verzekeraar kan wel ernstige nalatigheid claimen als iemand bij een ongeluk betrokken raakt, en de remmen van zijn auto werkten bijvoorbeeld niet goed.

                  http://nos.nl/artikel/208310-flinke-stijging-apkboetes.html

                  lang verhaal kort:
                  Auto mag over de keuring heen zijn, maar dan mag het voertuig niet rijden op de openbare weg. Na 8 weken pas volgt een boete. In dit geval geldt dat de verzekering niets hoeft te vergoeden als de techische staat hiertoe aanleiding geeft.

                  Sjupke`

                  #17531797
                  bcoupe 1.6
                    Lid sinds:
                    14 September 2008

                    ooo heb net de auto net een week voor de deur staan .. morgen apk klaar maken en dan gaan

                    #17531798
                    eerste-opel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 March 2010

                      [rquote=1826243&tid=113374&author=Small Sexy]Bron: NOS Headlines.

                      Het Centraal Justitieel Incasso Bureau heeft dit jaar 410.000 automobilisten beboet, omdat hun auto niet tijdig APK was gekeurd. Dat is een stijging van 20 procent ten opzichte van 2009.

                      Ieder jaar moeten tussen de zes en zeven miljoen mensen hun auto laten keuren. De RDW registreert de APK.

                      Zes weken voor de datum waarop de auto gekeurd moet zijn, krijgt de eigenaar een herinneringsbrief. Als de auto na acht weken nog niet is gekeurd, wordt dit doorgegeven aan het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB).

                      Het CJIB en het Openbaar Ministerie hebben nog geen verklaring voor de forse stijging van het aantal boetes.
                      Verzekering

                      Volgens het Verbond van Verzekeraars vervalt de dekking niet automatisch bij een verlopen APK. Een verzekeraar kan wel ernstige nalatigheid claimen als iemand bij een ongeluk betrokken raakt, en de remmen van zijn auto werkten bijvoorbeeld niet goed.

                      http://nos.nl/artikel/208310-flinke-stijging-apkboetes.html

                      lang verhaal kort:
                      Auto mag over de keuring heen zijn, maar dan mag het voertuig niet rijden op de openbare weg. Na 8 weken pas volgt een boete. In dit geval geldt dat de verzekering niets hoeft te vergoeden als de techische staat hiertoe aanleiding geeft.

                      Sjupke`
                      [/rquote]

                      Dat is nog al een aantal mensen zeg die het er bij laat zitten om de auto te laten keuren. En dat een voertuig waar de APK van verlopen is niet mag rijden op de openbare weg klinkt logisch. Maar als je dealer zegt leuk en aardig dat je belt, maar ik kan pas over 14 dagen weer iets inplannen want voor de rest zit ik vol en je zit over de APK keuring heen, hoe moet je er dan komen vraag ik me dan af.
                      Of is het daarom pas dat je na 8 weken een boete krijgt van het CJIB??

                      #17531799
                      TheGeneral
                        Lid sinds:
                        21 February 2010

                        Maar als het goed is krijg je ongeveer 6 weken voordat de keuring is verlopen bericht van de RDW dat je auto naar de keuring moet. Dus je heb tijd zat om een garage te vinden die je auto kan en wil keuren.

                        On topic: Officieel mag het niet je auto mag dan nog alleen maar de keurings instantie gereden worden

                        #17531800
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          inderdaad.

                          Enige wat gereden mag worden als je geen apk hebt is naar het APK-station.

                          en bekeuringen betreft auto’s die niet geschorst staan zonder APK, deze worden niet meer selectief maar volledig automatisch gestuurd.

                          Willem

                          #17531801
                          mallemalle
                            Lid sinds:
                            8 June 2010

                            [rquote=1828810&tid=113374&author=TheGeneral]Maar als het goed is krijg je ongeveer 6 weken voordat de keuring is verlopen bericht van de RDW dat je auto naar de keuring moet. Dus je heb tijd zat om een garage te vinden die je auto kan en wil keuren.

                            On topic: Officieel mag het niet je auto mag dan nog alleen maar de keurings instantie gereden worden [/rquote]

                            van de rdw? nog nooit gehad

                            wel van opel dealers,waarbij ik me afvraag hoe men bij mijn gegevens komt

                            das handig maar ik zie me daar al aankomen bij de dealert met mun admiral waar ze 0 verstand van hebben

                            no way:)

                            #17531802
                            TheGeneral
                              Lid sinds:
                              21 February 2010

                              Van de RDW krijg je als het goed is bericht tenminste ik heb tot nu toe bij mijn auto’s alle keren bericht gehad.

                              #17531803
                              bcoupe 1.6
                                Lid sinds:
                                14 September 2008

                                mmm

                                mn auto staat voor de deur met defecte koppeling .. dus kan moeilijk rijden … en ben er wel mee bezig ….gaan ze evengoed moeilijk doen? .. de auto staat net aan 2 weken op mn naam en zodra de nieuwe koppeling inzit ga ik gelijk voor de keuring!

                                #17531804
                                mallemalle
                                  Lid sinds:
                                  8 June 2010

                                  misschien belastingvrij geen bericht?

                                  kan me niet heugen ooit zon bericht gehad te hebben maar da kan ook te maken hebben dat ik 9 van de 10 keer een wagen koop zonder apk en meteen schors, en dan apk klaar maak, of dat ik meestal 2 maanden voor de apk datum al naar de keuring rij, of dat ik de wagen al vrij snel weer heb verkocht ;)

                                  #17531805
                                  Tomvt
                                    Lid sinds:
                                    2 July 2004

                                    verzekering checkt zelden bij een ongeluk of het voertuig wel of niet apk gekeurd is…

                                    #17531806
                                    Stender
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      5 April 2009

                                      [rquote=1828810&tid=113374&author=TheGeneral]
                                      On topic: Officieel mag het niet je auto mag dan nog alleen maar de keurings instantie gereden worden [/rquote]

                                      Dat wilde ik even weten, auto is nu geschorst en zodra hij gekeurd wordt kan ik er dus gewoon mee rijden naar de garage (wel klein stukje om :angel)

                                      #17531807
                                      otdh
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        2 March 2010

                                        wel zorgen dat je een afspraak hebt staan, en dan alsnog via de kortste route rijd!

                                        de politie kan hier heel moeilijk om doen

                                        ikzelf heb mn auto’s gewoon de op de handelsvoorraad staan, en als ik er ff mee wil rijden gooi ik er een setje groene platen op

                                        #17531808
                                        miraltje
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 June 2004

                                          [rquote=1828275&tid=113374&author=eerste-opel][rquote=1826243&tid=113374&author=Small Sexy]
                                          lang verhaal kort:
                                          Auto mag over de keuring heen zijn, maar dan mag het voertuig niet rijden op de openbare weg. Na 8 weken pas volgt een boete. In dit geval geldt dat de verzekering niets hoeft te vergoeden als de techische staat hiertoe aanleiding geeft.

                                          Sjupke`
                                          [/rquote]

                                          Of is het daarom pas dat je na 8 weken een boete krijgt van het CJIB??[/rquote]

                                          goed lezen, de 8 week gaat in na het versturen van de herrinnerings brief die 6 week voor het aflopen van de uiterste apk datum wordt verstuurt naar de huidige eigenaar van de auto.
                                          vervolgen heb je dan nog 2 week de tijd om je auto te laten keuren alvorens je geheel automatisch een boete door het rdw krijgt opgelegt.

                                          maw je mag maximaal 2 week overtijd zijn met het keuren.

                                          dat je dealer geen tijd heeft is een probleem voor de eigenaar van de auto,en niet van de garage.
                                          je kunt de auto 2 maand voor de apk afloopt al laten keuren zonder dat apk datum verschiuft.

                                          de garage is ook niet verplicht om een auto te keuren zij mogen dit weigeren, alleen de eigenaar is verplicht dat zijn voertuig apk gekeurd is.

                                          #17531809
                                          arjontje
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            31 March 2006

                                            [rquote=1855547&tid=113374&author=miraltje][rquote=1828275&tid=113374&author=eerste-opel][rquote=1826243&tid=113374&author=Small Sexy]
                                            lang verhaal kort:
                                            Auto mag over de keuring heen zijn, maar dan mag het voertuig niet rijden op de openbare weg. Na 8 weken pas volgt een boete. In dit geval geldt dat de verzekering niets hoeft te vergoeden als de techische staat hiertoe aanleiding geeft.

                                            Sjupke`
                                            [/rquote]

                                            Of is het daarom pas dat je na 8 weken een boete krijgt van het CJIB??[/rquote]

                                            goed lezen, de 8 week gaat in na het versturen van de herrinnerings brief die 6 week voor het aflopen van de uiterste apk datum wordt verstuurt naar de huidige eigenaar van de auto.
                                            vervolgen heb je dan nog 2 week de tijd om je auto te laten keuren alvorens je geheel automatisch een boete door het rdw krijgt opgelegt.

                                            maw je mag maximaal 2 week overtijd zijn met het keuren.

                                            dat je dealer geen tijd heeft is een probleem voor de eigenaar van de auto,en niet van de garage.
                                            je kunt de auto 2 maand voor de apk afloopt al laten keuren zonder dat apk datum verschiuft.

                                            de garage is ook niet verplicht om een auto te keuren zij mogen dit weigeren, alleen de eigenaar is verplicht dat zijn voertuig apk gekeurd is. [/rquote]

                                            Klopt niet helemaal.

                                            De auto mag 2 maanden na verstrijken van de apk datum.
                                            nog langs de kant van de weg staan.
                                            Pas dan volgt er een automatische boete.

                                            Wel kan de eigenaar binnen die 2 maanden een boete krijgen. Als er bijvoorbeeld een kenteken controle is, of de bestuurder staandegehouden wordt.

                                            Op de dag dat de auto naar de apk gaat. (als de apk verlopen is) De tijd dat hij onderweg is, dan is de auto vrijgesteld van apk.

                                            Een garage mag een apk niet weigeren!

                                            Maar hij kan wel zeggen, dat hij hem wel wil doen maar dan zou er een afpraak gemaakt moeten worden. Of dat het niet uitkomt vandaag. Maar gewoon nee zeggen mag niet.

                                            #17531810
                                            mallemalle
                                              Lid sinds:
                                              8 June 2010

                                              —-De auto mag 2 maanden na verstrijken van de apk datum.
                                              nog langs de kant van de weg staan.


                                              heb je ene bron van deze wijsheid?

                                              als je wagen langs de kant van de weg staat met verlopen apk en pliesie constateerd dat heb je gewoon ene prent aan je broek

                                              verlopen apk is verlopen apk en al dat geleuter hierboven is giswerk

                                              #17531811
                                              soepkiepe
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                10 August 2010

                                                hoe het zit met de apk weet ik niet.

                                                ik hb laatst een corsa sedan opgehaalt met een maat van me, die zou hem ook op naam zetten maar omdat hij net verhyuist was en dit alles nog niet door gegeven was konden ze op postkantoor niks met zijn rijbewijs, dus ik heb de auto op naam gezet, heb contact gehad met de verzekering, hij is inprincipe die hele dag gewoon door verzekerd op naam van de verzekering van de gene van wie wij hem kochten.
                                                sterker nog, als je goed genoeg bezig gaat (zo vertelde meneer de verzekeringsman mij) en je krijgt een ongeluk, kun je dat tot ongeveer een maand doen (als je je eigen verzekering niet rond heb) op de vezekering van de gene die hem voor je had, het staat hier een beetje krom ma denk wel dat julie mij snappen, hoe het precies werkt weet ik niet, het werd mij ook wel afgeraden om er eerst geen verzekering op te gooien, zoals ik zei, allemaal krom verhaal, ik kan na een maand nog onverzekerd rondrijden en toch verzekerd zijn als ware.

                                                #17531812
                                                arjontje
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 March 2006

                                                  [rquote=1855670&tid=113374&author=mallemalle]—-De auto mag 2 maanden na verstrijken van de apk datum.
                                                  nog langs de kant van de weg staan.


                                                  heb je ene bron van deze wijsheid?

                                                  als je wagen langs de kant van de weg staat met verlopen apk en pliesie constateerd dat heb je gewoon ene prent aan je broek

                                                  verlopen apk is verlopen apk en al dat geleuter hierboven is giswerk

                                                  [/rquote]

                                                  Sorry maar wat jij zegt is geleuter van de bovenste plank.
                                                  Ben apk keurmeester en weet waar ik over praat.
                                                  Of begin je ook al te janken voor dat je geslagen wordt.

                                                  LET OP. Er worden vaak 2 dingen door mekaar gehaald.
                                                  Een GESCHORSTE auto mag het kenteken niet zichtbaar zijn van af de weg!

                                                  Dus nogmaals voor de ongelovigen onder ons :sleeping ik citeer.

                                                  “Een motorrijtuig of een aanhangwagen mag gedurende twee maanden nadat het keuringsplichtig is
                                                  geworden of twee maanden nadat de geldigheidstermijn van het keuringsbewijs is verstreken op de weg
                                                  staan zonder dat voor het voertuig een geldig keuringsbewijs is afgegeven”

                                                  Dit is te vinden onder tabblad algemeen blz 7 bij kopje
                                                  Besl V art. 11

                                                23 berichten aan het bekijken - 26 tot 48 (van in totaal 48)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.