Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › rijden op snelweg met één achterdeur open?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2014 om 09:13 #17263959
beste mensen,
ik moet een vrachtje vervoeren waardoor één van de achterdeuren open moet blijven staan.
het zijn twee bedbodems van 2.10 m in een vivaro met dubbele cabine dus ze kunnen er niet helemaal in.
ik moet een rit van ongeveer 80 kilometer maken over de snelweg, is dat een goed idee?
Het gaat over vandaag, staat een vrij harde wind, kan de deur wellicht vast zetten met een extra spin maar weet niet of dat voldoende is?
9 februari 2014 om 11:24 #18216267Tuurlijk waarom niet.. heb ik vaker gedaan. Gewoon goed vastzetten, en de deur waar de nummerplaat opzit dichthouden ivm leesbaarheid.
Wellicht het deel wat uitsteekt markeren nog, weet niet wat er overblijft aan laadruim lengte bij een dubbelcabine, dus hoeveel die 210 cm uitsteekt dan. Heb zelf nl. een enkel cabine.9 februari 2014 om 14:49 #18216266Met alleen een spin zou ik iig niet met een open deur 80km op de snelweg gaan rijden.
Bij de praxis/gamma/etc zijn de spanbanden met ratel per 2 altijd in de aanbieding bij de kassa voor nog geen 4,95.
Koop een setje en zet daar de deur mee vast. weet je zeker dat het nergens heen gaat. En de volgende keer ook geen gezeik.
Mocht je niks roods/lichtgevends hebben om aan het uitstekende deel te hangen.
Zo’n oranje lichtgevend pechhesje eraan hangen ;) ook bij elk tankstation te koop voor niks.10 februari 2014 om 07:48 #18216268ha mensen dank voor het antwoord.
het is uiteindelijk gisteren niet doorgegaan vanwege onder meer de regen en harde wind.
ik had nog niet nagedacht over de kentekenplaat die zichtbaar moet zijn :P wel jammer want de andere deur valt mooi in het slot dat scheelt weer vastzetten; maar de deur met een spanband vastzetten is dat niet wat heftig voor zo’n dun deurtje?10 februari 2014 om 09:03 #18216269@Jheroen wrote:
maar de deur met een spanband vastzetten is dat niet wat heftig voor zo’n dun deurtje?
Nou als je ‘m met gevoel aanratelt moet dat goedkomen lijkt me, zodra de deur begint te vervormen zal die denk weer iets losser moeten :jerry
Maar zonder gekheid, het zijn stevige deuren hoor, kan wel wat hebben, gewoon met gevoel vastzetten, niet overdreven onder spannig, gewoon vast dat niet meer beweegt, dat is voldoende lijkt me10 februari 2014 om 09:37 #18216270Inderdaad moet je het natuurlijk niet allemaal krom ratelen nee :P Gewoon vast is vast ja. :D
Die deur is niet van karton ;) Anders zou ie door de wind op de snelweg ook al uit zn voegen getrokken worden. :)10 februari 2014 om 18:27 #18216271welke vivaro heb je l1h1 of l2h1 want in mijn vivaro kon ik wel een bedbodum kwijt vlak op de bodum onder de achterbank. ik rij dan met een l2h1 en dubbelecabine.
voor mijn werk rij ik ook wel eens met de deuren open en lange ritten op de snelweg met 140km/u, maar ik doe er wel een kleinspanbandje om de deur heen
10 februari 2014 om 20:06 #18216272Als je het spul schuin op zn kant in de bus legt dan scheelt dat ook weer aanzienlijk wat cm’s.
11 februari 2014 om 07:40 #18216273Ik heb een L2H1 DC, dus iets minder ruimte dan in een versie zonder DC. Op zijn kant leggen gaat niet want het zijn boxsprings en die zijn van zichzelf al vrij dik en dan dus keer 2 :P
11 februari 2014 om 14:48 #18216274rij ik ook
dacht latenbodum
11 februari 2014 om 18:05 #18216275hoeveel km staat die van jou op?
11 februari 2014 om 20:51 #18216276Iets meer dan 250.000 km
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.