rijd er iemand tegen mijn auto aan

Forumindex Forums Modellen Manta rijd er iemand tegen mijn auto aan

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    kobus

laat ik de auto met dit weer staan, en ga op de fiets om geen ongelukken te krijgen, rijd er iemand tegen mijn achterkant aan
      ik was zelf niet thuis, gelukkig heeft hij wel een telefoonnummer achtergelaten.
      nu blijkt het iemand van een garagebedrijf te zijn. ben vanmiddag even langsgeweest met zo`n schadeformulier,
      zegt de beste man dat ze een eigen risico van 1000 euro hebben en het zelf willen repareren.
      nu weet ik niet of dit wel zo`n goed idee is.
      bij deze wat plaatjes

Freestyler
      Deelnemer

je hebt foto’s van voor het gebeuren.

Zeg dan tegen ze dat het wel zo meot worden zoals het was voor de aanrijding (laat ze wel een schuld bekentenis ondertekenen, zoals bv schade form, voor je eigen veiligheid)

Dat form van jou krijgen ze dan als jij tevreden bent over de reparatie.

En anders kun je er altijd nog verz werk van maken dmv het form.

asconiakkefietje

ja is altijd klote, maar dit is nog te overzien
          tja je kan t door hun laten maken, maar aangezien je hun tegemoetkomt….
          zou wel even regelen dat je er zelf ook beter op word…mischien heb je ergens anders schade of spuitwerk enz…

kaneelschep
          Deelnemer

Ik zou het persoonlijk denk ik niet doen.. tenzij ik de garage ken.. Maar ja inderdaad laat ze dan ook meteen wat meer opknappen als schadevergoeding!!
            En anders hebben ze toch gewoon pech gehad? Dan wordt het verzekering. alhoewel ie dan wel misschien gaat liegen over dat hij het geweest is die de schade veroorzaakt heeft..
            Dan moet je weer een getuige regelen… Misschien zeggen dat je vrouw het heeft zien gebeuren ;)

Rene_Wijlaars
            Deelnemer

Je vrouw laten zeggen dat ze het heeft gezien heeft doorgaans weinig zin, de verzekering laat zich zo makkelijk niet voor de gek houden, die gooien het er dan toch op dat jullie dat onderling hebben geregeld. Vraag dan een vriend ofzo, dat is misschien beter.

Maar als dat bedrijf schades netjes kan repareren zou ik het gewoon daar laten doen, maar laat ze in iedergeval een schadeformulier ondertekenen.

eddepet007

mja als het een goed bekend staand garage bedrijf is zie ik het probleem niet echt ,wel even de afspraken op papier zetten natuurlijk

ze heben ook de moeite genomen om hun nr te vermelden
                vaak rijden ze door
                en iid als ze zelf repareren is het voor hun goedkoper

Emiel-Manta
                Deelnemer

als ze de deuk maar niet dicht smeren met plamuur..
                  eerst zo netjes mogelijk uit laten deuken, anders had ik er al geen zin meer in gehad..

erg klote btw! sterkte ;)

mantadevil
                  Deelnemer

mmm dat probleem had ik laatst ook
                    kom bij de auto deuk erin en lak er af ,maar helaas geen briefje :fy1
                    maar ben je mooi klaar mee

googempie

Ik zie het probleem niet. Netjes op papier zetten wat ze repareren. Vraag ze dan ook foto’s te maken tijdens de reparatie zodat je weet dat ze het niet volplamuren. Ook kun je zo altijd aan iemand laten zien dat het goed gerepareerd is. Wellicht kun je een mooi contact overhouden waar je met wat kleine dingetjes terecht kan of eventueel voor het lenen van spullen oid. Anders altijd wel voor een kop koffie.

kadettgte@freeler.nl
                      Deelnemer

:wors.
                        kzou ff langs een ander schade bedrijf rijden en laten taxeren wat en hoeveel de schade is .
                        :hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

mr-turbo
                        Deelnemer

1000 euro eigen risico ? :hmmz
                          met hun zelf laten repareren, zou ik nog niet direct mee akkoord gaan.

Stender
                          Moderator

Heey bekend verhaal, is maandag ook iemand tegen mijn achterkant gereden, maar heeft zich netjes gemeld.

Ik zou als ik jou was sowieso het schadeformulier invullen, dan heb je schriftelijk bewijs dat hij toegeeft. En misschien eerst schade laten taxeren bij een verzekeringsmaatschappij? Mijn ‘deukje’ bleek ook 3x zo duur te zijn dan ik dacht.

Manta_Matthijs

1000 euro eigen risico is wel heel erg veel?!

henkjan_80
                              Deelnemer

Ik zou ‘t zeker ergens anders even laten taxeren zodat ik weet waarover ik praat. Het valt me trouwens op dat het kofferdeksel iets open staat, was dit voor de schade ook als zo of heeft hij zo’n tik gehad dat het achterpaneel krom eraan staat?

Je kunt er natuurlijk ook verzekeringswerk van maken, goed geld beuren, schade herstellen maar wat zelf doen en geld overhouden

spy675
                                Deelnemer

ik zou dus ook langs een schadebedrijf gaan om te vragen wat dat gaat kosten,natuurlijk niet vertellen dat er iemand van een garagebedrijf tegen aan heeft gezeten,wie weet doen ze veel zaken samen en houden elkaar een hand boven het hoofd,maar 1000 euro is niet echt een uitzondering in een risicoverzekering voor een garagebedrijf,heb navraag gedaan bij de vader van mijn maat,hij heeft een garagebedrijf dus vandaar,gewoon duidelijk zeggen dat hij mooi gemaakt wordt,dus niet een laag plamuur van hier tot tokiyo!!!!,maar netjes uitkloppen en dan laten spuiten,sterkte er mee,los balos amigo!!

MV

ik zou eerst op internet op de naam van de garage gaan zoeken kijken of je daar goede reacties tussen kan vinden, zo niet kun je beter door een ander laten taxeren en eventueel laten maken mits het een goed bedrijf is natuurlijk;) of erkend of vertrouwd adres waar je altijd komt.
                                    zo door hun laten maken zou ik niet doen daar kan altijd een adertje onder het gras zitten.

MantasticB1
                                    Deelnemer

origineel gepost door henkjan_80
                                      Ik zou ‘t zeker ergens anders even laten taxeren zodat ik weet waarover ik praat. Het valt me trouwens op dat het kofferdeksel iets open staat, was dit voor de schade ook als zo of heeft hij zo’n tik gehad dat het achterpaneel krom eraan staat?

Je kunt er natuurlijk ook verzekeringswerk van maken, goed geld beuren, schade herstellen maar wat zelf doen en geld overhouden

als ik het zo bekijk is idd het hele achterschot ontzet (klep is mss ook al krom bij het slot) en je bumper is ook naar de klote!
                                      ik zou idd een taxatie laten doen dan kunnen jullie altijd nog bekijken of je het door hem laat doen.
                                      best kans dat je daarmee al aan een “economisch totall loss” komt…
                                      als je 2kg plamuur erop gedouwt krijgt ben je ook niks verder..:(
                                      die kont moet gericht worden, geplamuurt, gespoten, nieuwe bumper en mss steunen, is je achterlicht niet geraakt of gekraakt?, je mist achterlicht is RIP en haal die maar eens ergens vandaan?……….enz.

boyanka
                                      Deelnemer

:agentik zou netjes m’n schade formulier invullen en de schade laten maken bij een erkend bedrijf, je kan anders nooit meer ergens op terugvallen als volgend jaar de verf en plamuur loslaat. beter nog laat de schade taxeren en laat die man dat bedrag aan jou geven. maak je hem zelf of door een goede kennis.

kobus

bedankt voor de tips.
                                          bedrijf is wel betrouwbaar, heb er zelf in het verleden wel eens wat laten doen, al ben ik nu wel klant bij een bedrijf dat meer feeling met oldtimers heeft.
                                          de achterklep staat scheef omdat het achterschot naar boven is gedrukt. ik geeft hem de kans om met een goede schadevergoeding te komen, anders wil ik alsnog dat ie het schadeformulier invult. ik heb nog geen hersteller er naar laten kijken, maar ga ik zeker doen, ik had de wagen net 3 maanden klaar.

Stender
                                          Moderator

Schadeformulier sowieso invullen! Anders kan hij later alsnog ontkennen dat hij het gedaan heeft. Zorg er nu in ieder geval voor dat je bewijs hebt.

Emiel-Manta
                                            Deelnemer

als het complete achterschot ontwricht is komt het totaalplaatje toch wel degelijk boven die €1000,- euro uit, willen ze dit in originele staat herstellen :)

denk niet alleen aan het materiaal,
                                              maar ook lak, gereedschappen & man-uren tellen mee!

Toni Manta A

origineel gepost door Manta_Matthijs
                                                1000 euro eigen risico is wel heel erg veel?!

Klopt, maar dat is de bittere realiteit voor garagebedrijven. Het ergste is nog dat dat geen eigen risico per jaar is maar per schadegeval.
                                                Maar als je zelf goede ervaringen hebt met dat bedrijf mag je ze best de kans geven om het zelf te repareren vind ik. Ze hebben al toegegeven de schade veroorzaakt te hebben en als jij duidelijk aangeeft dat het fatsoenlijk gerepareerd dient te worden dan zal dat vast wel goedkomen.

kobus

ik had de afspraak met de veroorzaker gemaakt dat hij opdracht gaf aan het schadebedrijf, dus de auto daar vorige week gebracht,
                                                  vandaag de auto opgehaald bij schadebedrijf, en ik ben wel tevreden, heb de mistlamp maar laten vervallen, was wel origineel, maar vond het zelf niet zo mooi.
                                                  de achterbumper ga ik zelf monteren, aan de binnenkant zat behoorlijk roest, wat ik eerst wil weghalen
                                                  bij deze de fotoos zoals de cavalier er nu bij staat

Toni Manta A

Fijn dat het netjes opgelost is! :thumbup

manta_dennis
                                                    Deelnemer

Ziet er weer netjes uit. Bumpertje erop en weer klaar.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.