Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Rijbewijs ingevorderd.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 oktober 2009 om 16:45 #17538993
origineel gepost door bbg_gendt
origineel gepost door stillekracht
Ik neem aan dat je niet strak 120 hebt gereden ??Nu dus wel, ik heb beetje nare ervaringen met Nederlandse politie :o . Daarom ook naar Duitsland gegaan, wou eerst een rondje A12-A15 doen, maar gewoon bang ivm vele controles….
Als jij netjes 120 hebt gereden dan moet er een correctie af van 5 km, dus is het 45 km te hard, niet genoeg voor inname rijbewijs……….:hmmz
20 oktober 2009 om 16:56 #17538994origineel gepost door henk 400rr
Kom d’r niet zo vaak langs, maar in principe is het bij een grensovergang toch max. 100km/h en geen 120?idd daar mag je maar 100king:
dat is bijna op elke grensovergang:jerry
20 oktober 2009 om 17:17 #17538995tis geen 1 kilometer te hard he waar je over praat maar die andere 50 horen er ook bij.
eigen schuld he word duidelijk aangegeven was je eigen voetje dus niet jammeren.20 oktober 2009 om 17:28 #17538996iedereen die cometaar heeft, rijden jullie de snelheid die op de matrix borden staat??????
Las vanavond hier in de regionale krant een stukje van iemand die met de fiets reed.
Op een gegeven moment moet je de weg oversteken omdat hier al heel lang weg werkzaamheden zijn.
Het bord met:hier oversteken staat net bij een onoverzichtelijke bocht, dus als je de kans hebt steek je eerder over.
Zo ook die meneer, werd dus aangehouden door een moteragent met de vraag of hij in engeland was:wtfen hij kon gelijk 60 euri betalen.
Hoezo misselijk volk:fy120 oktober 2009 om 17:35 #17538997neuh ik rij ook te hard.
maar ik zie de matrix borden wel!
als ik daar 70 op zie staan en ik rijd 120 tja eigen schuld.
te hard rijden moet je gewoon niet over jammeren mijn mening!20 oktober 2009 om 17:48 #17538998Tja, moet ook eerlijk zijn. Je rijd zelf te hard. Doe ik daar ook vaak hoor, maar als ik dan een boete krijg is het ook me eigen schuld vind ik zo.
Tevens, politie landveraders ed vind ik ook een beetje overdreven. Oke ze doen wel s wat fout en het is ook niet altijd leuk, maarja ze doen gewoon hun werk maar hoor.
Beetje laf in mijn ogen, jij rijd te hard en moet daar nu ook voor boeten. En geloof mij ik heb voor duizenden eurootjes al overgemaakt naar CJIB, dus snap het gevoel.
Ach ff wachten en met een beetje geluk heb je hem zo terug en weet je het voor de volgende keer.
20 oktober 2009 om 17:56 #17538999Als ik te hard rijd, en krijg daarvoor een boete of invordering van mn rijbewijs, dan draag ik zelf de gevolgen, hoe duur of lastig die ook zijn. Natuurlijk staan ze vaak te controleren op plaatsen die voor hen veel geld in het laatje brengen, maar dan nog heb je je aan de snelheid te houden, en de gevolgen heb je zelf te dragen.
gr rico
20 oktober 2009 om 18:07 #17539000ik rij ook altijd te hard
maar nooit 30km te snel en aleen waar het kan dus niet waar kinderen spelenwand 1. ik heb een punten rijbewijs
2. boven de 30 te snel dan kan je beter stoppen met werken zoo hoog als de boete dan is20 oktober 2009 om 18:23 #17539001Tja je kan de politie wel de schuld geven maar die man doet z’n werk. Ben zelf niet altijd een heilig boontje wat snelheid betreft, maar je doet het zelf. Dus als je gepakt word moet je niet naar een ander wijzen, dus ook niet de politie. (merk in mijn werk dat veel mensen graag naar een ander wijzen in plaats van eigen verantwoordelijkheid erkennen).
Des al niet te min, het is klote voor je, hoop dat je met je werk niet te veel last van hebt dat je hem mist.
Enne had deze politie een camera op de motor?? Misschien kom je dan nog langs op tv! :jerry ;)
20 oktober 2009 om 18:46 #17539002ja kerels ooik ki heb de nodige bekeuringen gehad in de loop
der tijden,echter als ik ze verdien is het mijn eigen schuld
en wat de agenten betreft zijn het niet allemaal foute gasten
toen ik nog met mijn comodore reed kwam ik terug van
arnhem richting rotterdam rond de 190 en in ene was daar
die oom agent in zijn autootje,let wel in de nacht rond uur of 2 half3
ik werdt naar de kant gestuurd na rijbewijs en de rest te hebben
gecontroleerd,kreeg ik van deze bromsnorren een stevige preek
je kan dat wel van hoe en warom zo hard enz.eind van het verhaal is dus dat ik een bekeuring kreeg voor 135 waar ik 120 mocht
ik heb deze lui dan ook erg vriendelijk bedankt.
dus nogmaals het zijn niet allemaal slechterikken.
vgr tonsr.20 oktober 2009 om 19:20 #17539003origineel gepost door calibrafreak
das mooi klote voor je man:(ik ben een keer goed genaaid door die gasten die nederland veilig moeten houden.
ik had mijn oude calibra op een trailer staan om hem naar de spuiterij te brengen en natuurlijk moet die er een keer af.
ik had hem er af gereden en 100 meter verder was de spuiterij.
langzaam er naar toe gereden kwam er net een smeris aanrijden op zijn motor.en ja hoor dit waren de boetes:
rijden zonder kentekenplaten
rijden zonder verlichting
en nog een boete voor het niet dragen van de gordel.toen was ik als enigste keer echt goed kwaad ook al wist hij dat ik op een trailer gestaan had en de spuiterij al te zien was echt nog geen 100 meter rijden.
bah die gasten moeten ze van de straat halen en heel lang opsluiten.
groeten en succes met je rijbewijs!!
Jah ben er mee bezig, vandaag een brief met de fax gedaan naar justitie in Arnhem. Meer idd, kan begrijpen dat je dan ff uit je lintje gaat man :mad: !
20 oktober 2009 om 19:22 #17539004origineel gepost door stillekracht
origineel gepost door bbg_gendt
origineel gepost door stillekracht
Ik neem aan dat je niet strak 120 hebt gereden ??Nu dus wel, ik heb beetje nare ervaringen met Nederlandse politie :o . Daarom ook naar Duitsland gegaan, wou eerst een rondje A12-A15 doen, maar gewoon bang ivm vele controles….
Als jij netjes 120 hebt gereden dan moet er een correctie af van 5 km, dus is het 45 km te hard, niet genoeg voor inname rijbewijs……….:hmmz
Schijnbaar niet? Er stond 121 op papiertje waar 70 mag. Ze moesten eerst bellen naar Justitie, welke zei: invorderen.
20 oktober 2009 om 19:31 #17539005@ rest: Ik snap dat ik fout was, en ik doe er verder niet moeilijk over, komt wel bij dat dit gewoon een vieze kut streek van de politie is om gewoon geld in het laatje te brengen.
Want:
– Je komt uit Duitsland
– Geen hond op de weg
– Donker
– Snelweg = relatief veilig, is geen bebouwde kom waar kinderen spelen.En als ik gewoon in Nederland rijd, wees eerlijk, bij veel wegwerkzaamheden waar 70 staat aangegeven, de meeste rijden rustig 100/110.
Maja je kan ook niks doen tegen onze dienders, want dan wordt je boete alleen nog maar hoger ook. Ik had beter mischien om kunnen draaien en volgas duitsland richting Oberhausen/Dusseldorf kunnen gaan…. :jerry
20 oktober 2009 om 19:34 #17539006origineel gepost door johani500driver
iedereen die cometaar heeft, rijden jullie de snelheid die op de matrix borden staat??????Las vanavond hier in de regionale krant een stukje van iemand die met de fiets reed.
Op een gegeven moment moet je de weg oversteken omdat hier al heel lang weg werkzaamheden zijn.
Het bord met:hier oversteken staat net bij een onoverzichtelijke bocht, dus als je de kans hebt steek je eerder over.
Zo ook die meneer, werd dus aangehouden door een moteragent met de vraag of hij in engeland was:wtfen hij kon gelijk 60 euri betalen.
Hoezo misselijk volk:fy1jah juist ja
20 oktober 2009 om 20:02 #17539007Je zit er over te denken om Duits staatsburger te worden? Als je daar was gepakt met 51 km/u te hard buiten de bebouwde kom, dan was je een maand je rijbewijs kwijt…
Als je 121 km gecorrigeerd reed, dan is daar de wettelijke correctie van 5 km van af. Kom neer op 126 echte km’s. Tel daarbij de afwijkende teller op die elke wagen wel heeft, en je reed rond de 130 of hoger op je teller waar de borden 70 aangeven.
Het gaat er bij mij niet in dat je de matrixborden niet zag, je weet welk risico je nam, dat doe je zelf. Aanvaard dan ook de consequenties.
En begrijp me niet verkeerd, ik ben ook geen heilige, ben een jaartje geleden nog aan de kant gezet. Mocht weer verder rijden met 400 euro boete’s op zak… maar mij hoor je niet klagen…
20 oktober 2009 om 20:28 #17539008origineel gepost door bbg_gendt
– Je komt uit Duitsland
– Geen hond op de weg
– Donker
– Snelweg = relatief veilig, is geen bebouwde kom waar kinderen spelen.> Ik kom regelmatig verschillende grensovergangen over.
– ik zorg daar wel dat ik me aan de snelheid houd, de dienders staan daar graag op wacht (en terecht, zoals sommige de grens over komen jakkeren).
– vaak begint het al in duitsland met: 120 > 100
– Duitsland is wel strenger met invorderen rijbewijs, zo pakken ze ook je rijbeweijs af als je stevig aan het kleven ben.
En als ik gewoon in Nederland rijd, wees eerlijk, bij veel wegwerkzaamheden waar 70 staat aangegeven, de meeste rijden rustig 100/110.
Voor dat soort mensen hebben ze de EMG Cursus ( kost je: 750euri uit eigen zak + de bekeuring) uit gevonden, en die delen ze graag uit bij overschrijfdingen van meer dan 30km/u bij weg werkzaamheden.
ik rijd bij weg werkzaamheden, hoe vervelend of saai het ook is, nooit harder als 10 te hard op de TELLER.
Bekeuringen bij wegwerkzaamheden zijn ook 2x (of bijna 2x) zo duur als gewone, ik laat het wel.
Oja, ben geen Moraalridder, en rijdt graag lekker door, maar wel waar dat kan!!
Willem
20 oktober 2009 om 20:46 #17539009Snachts heb je ook vaak wegwerkzaamheden he…om zo het grote verkeer niet tot last te zijn.
Wat wel zo pretiig is wat dat betreft.Hoewel overdag er soms geen ruk gebeurt terwijl dat wel op de matrix borden staat…
20 oktober 2009 om 21:15 #17539010Ik wacht ff af op het antwoord, houd jullie op de hoogte ;)
21 oktober 2009 om 04:18 #17539011Als er een bord 70 staat , moet je zorgen dat je daar ook 70 rijd.
Kom je er met 120 door heen zetten , dan is dat je eigen schuld :vertagAnders kunnen ze wel alle borden weg halen.:jerry
Misschien maar goed dat ze af en toe jou rijbewijs invorderen, is veiliger voor jou hele buurt :D
Suc6 met de afhandeling.Gr.kerni
21 oktober 2009 om 15:28 #17539012Op dat stuk mag je inderdaad maar 100 en geen 120.
Kom er zowat elke dag langs.Maar goed ik rij er zelf ook meestal te hard.
Is niet echt een stuk om 70 te gaan rijden ook niet tijdens controle.21 oktober 2009 om 17:02 #17539013kan me er wat bij indenken bij groningen hebben ze de weg ook van 100 naar 70 gemaakt. ik hoor via via. anders had ik er nog gewoon 100 gereden… bord van 100 is wel weg. maar er is geen nieuw bordt.
21 oktober 2009 om 17:28 #17539014Als er GEEN borden staan en het is een:
Snelweg, dan is het 120km/u
Autoweg, dan is het 100km/u
buitenweg, dan is het 80km/u.
pas als het aangegeven word is die snelheid van toepassing.
Willem
23 oktober 2009 om 08:55 #17539015Ik vind het wel een beetje dom om daar hard te rijden…
Als de borden aanstaan is er altijd controle, dus dan te hard rijden is erom vragen,
Rij al jaren de grens over daar en pas 1 keer voor controle aan de kant gezet. (toen zat blackbull bij me in de auto haha, hoeze hebben politie geen vooroordelen).
Die motorrijder staat altijd op dezelfde plek en dan rem ik ook ff af vanaf 200 naar 100 of 70 want bij zon controle is het algemeen bekend dat het dan zero tolerance beleid is….
23 oktober 2009 om 10:42 #17539016Ik kan me de frustraties van bbg-gendt wel voorstellen.
Je gaat al extra ff op en neer naar Duitsland om de auto te testen, met de wetenschap dat daar geen snelheidsbeperking is.
Je komt dan terug en ziet te laat dat je 70 mag ipv 100/120.
Als er dan ineens zon motormuis opduikt, is het best zuur.Natuurlijk wel je eigen schuld, maar ik denk dat iedereen hier (wel eens) te hard rijd.
En als je dan geflitst word, of word aangehouden is het toch klote.Hoe vaak is er iemand geflitst of gelaserd als de blauwe mannen zich hebben verstopt achter een boom, struik, gebouwtje???
Dan vind ik het ook gewoon matennaaierij.Aan de andere kant, als ze zich opvallend opstellen krijg je weer gevaarlijke situaties, omdat men ineens op de rem stampt.
Ik ben trouwens wel eens benieuwd wat die agent gedaan zou hebben als je ineens remt???
Want dan kun je toch ook weer een bon krijgen voor onnodig remmen???23 oktober 2009 om 10:55 #17539017Tja.. Je dient je idd gewoon aan de snelheid te houden.
Als de borden die snelheid aangeven, houdt je die aan.
En het verhaal van ik kom net vanuit duitsland laag aangevlogen is gewoon een ridicuul argument. Dat zal de OVJ dus ook gelijk van tafel vegen.O.K. ik vind ook dat je als vanuit duitsland in NL aankomt met 100 km/h lijkt alsof je 30 gaat en zo kan uitstappen.
En tegenwoordig zijn ze strenger geworden. Zeker bij wegwerkzaamheden.
EMG cursusen tegenwoordig, en terecht, zwaar straffen die hap.
Zeg niet dat ik een heilige ben, maar zeker bij wegwerkzaamheden houd ik me aan de snelheid. Die mensen zijn daar voor ons bezig uiteindeiljk.
Bedoel iedereen wil toch een veilige werkomgeving, gun het deze mensen dan ook.En met arugmenten als ” in de nacht werken ze niet. en de weg is leeg etc..” Erg voorbarig om daar vanuit te gaan. Zie ze maar al te vaak ‘s nachts bezig, zelfs op B-wegen. Je zal maar net een voor fl*kker rijden met je 51+ te hard. Geloof me, je wordt aan de hoogste boom opgeknoopt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.