Riem vervangen bij Meriva 1.8 uit 2005

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Riem vervangen bij Meriva 1.8 uit 2005

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    tj
    Deelnemer

Ik heb een Opel Meriva 1.8 uit 2005 (1796ccm 125pk) in 2011 is de riem vervangen bij een km. stand van 79.000. Nu staat er 121.000 op de teller. Wordt het onderhand tijd gezien de tijdsinterval of zijn de meningen daarover verdeeld? En wat is tegenwoordig een gangbaar tarief hiervoor.

tj
      Deelnemer

Ik heb maar besloten om de riem te vervangen. Beetje meegelezen in enkele topics ! (had ik eerder moeten doen)en de reageerders zijn tamelijk eensgezind dat een riem na x km of 4 jaar wel eruit moet. Een offerte op een online site automaker.nl daar kreeg ik direct één reactie op, gelijk ook de laatste, 390 euro bij een allround garage op 5 km afstand. Met dit bedrag in mijn achterhoofd ga ik nog even shoppen bij enkele kleine zelfstandigen bij mij in de buurt. Een set compleet schijnt rond de 120 – 180 euro te liggen dus met drie uur werk (?) en btw zal het niet veel uitmaken denk ik. Hebben jullie ook een voorkeur voor een bepaald merk, althans maakt dit veel uit?

bart-gsi
        Deelnemer

kijken of er bij de riem van je meriva een waterpomp aan zit.. als dat zo is.. deze mee vervangen en fabrieksaf zit er een sfk pompje op..
          ik denk dat je een z18xe hebt althans ga ik vanuit..
          http://www.fsrs-opelwebshop.nl/distributieset-opel-astra-corsa-meriva-signum-tig.html&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false; <== is riem plus spanrollen..
          http://www.fsrs-opelwebshop.nl/waterpomp-opel-astra-corsa-meriva-signum-tigra-ve.html&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false; <== waterpompje
          dat zijn een beetje de prijzen voor origineel… en dan een fles koelvloeistof erbij…
          de rest is dan idd uren

Opeltje17
          Deelnemer

In principe is de interval 90.000km en 6 jaar, alleen zoals op het forum regelmatig aangegeven zijn er verschillende sets door elkaar geleverd dus zou het zomaar ook 60.000km en 4 jaar kunnen zijn.

Alles vervangen riem 2x loop + spanrol en waterpomp, blokkeer blokje voor je nokkenassen is erg handig,

Multi riem zou ik zelf ook meepakken.

Je hebt idd zoals Bart al aangaf een Z18XE.

tj
            Deelnemer

Klopt ik heb de volgende auto. Opel Meriva 1.8 16_V Z18XE 92 kW maakt het een verschil als je er een caravan mee trekt. Is de riem dan sneller versleten? Verschillende sets, de auto is bij de laatste vervanging onder handen genomen door een Opel dealer. Ik vermoed dat hun onderhoud gestandaardiseerd is. Maar ik ben er natuurlijk niet bij geweest en de nota zit niet in de map.

Opeltje17
              Deelnemer

Nee daar hoef je geen rekening mee te houden.

Ik zou er zelf geen risico mee nemen en de set gewoon vervangen, daarbij doe je het zelf dus kost het ook niet de wereld.

tj
                Deelnemer

@Opeltje17 wrote:

Nee daar hoef je geen rekening mee te houden.

Ik zou er zelf geen risico mee nemen en de set gewoon vervangen, daarbij doe je het zelf dus kost het ook niet de wereld.

Ik laat het doen, het gereedschap heb ik niet. Dit moet gewoon goed gebeuren. En soms is lastig manoeuvreren.

Opeltje17
                  Deelnemer

Oh oke, dacht dat je het zelf deed aan de hand van je 2de reactie.

Je kan CarloAstra eens PM’en die zit bij jou in de buurt Berkel en Rodenrijs, die is goedkoper als een garage en heeft veel kennis.

tj
                    Deelnemer

Ik zal even zoeken op het forum, dank voor je tip.

liviu2004
                      Deelnemer

Een z18xe waterpomp.

Waar is mijn water lekt?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.