riem of ketting

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila riem of ketting

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    marc1966

Hallo iedereen hier, ben enige jaren afwezig geweest maar nu weer terug aangezien ik ben overgegaan tot aankoop meriva van 2007 met slechts 20259 km op de teller.
      Auto ziet er ondanks de leeftijd nog echt als nieuw uit, maar zoals bij elke auto die je aanschaft wil je graag wat zekerheid, en daarom heb ik dan nu ook de vraag of deze auto een distributieriem heeft of een distributieketting?
      Waarom deze vraag: dat komt omdat ik bij 2 bedrijven ben geweest, de ene had een 1.8 benz aut.en die had volgens de verkoper een riem, en bij de andere 1.6 benz. aut. ( die ik gekocht heb ) wordt gesproken over een ketting die maar eens per 10 jaar of 150 dkm vervangen dient te worden.
      Kan iemand dit bevestigen?

Opeltje17
      Deelnemer

Deze heeft een riem(Z16XEP), distributie interval is wel 150K of 10 jaar, ook de kleppen moeten dan gesteld.

Van die ketting is onzin die zijn er niet met deze interval.

marc1966

@Opeltje17 wrote:

Deze heeft een riem(Z16XEP), distributie interval is wel 150K of 10 jaar, ook de kleppen moeten dan gesteld.

Van die ketting is onzin die zijn er niet met deze interval.

Bedankt voor je snelle reactie!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.