Forumindex › Forums › Modellen › Astra › ricky kadett is terug met een opel !
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2013 om 21:38 #18112325
MarcoTDS rijd met -60 veren op originele dempers… Oogt zeer mooi.
Mijn veren komen ook van een E kadettje af.25 maart 2013 om 12:47 #18112326je moet natuurlijk uiteindelijk zelf weten wat je met je wagen doet
maar als je veren hebt lager dan -40 zou ik gelijk kortere schokdempers kopen
kans is veel groter dat ze lekslaan met originele en de veren komen los in de schotel te liggen
hier in NL kun je een verlaagde auto gewoon door de apk duwen, als je het goed doet
voor iemand uit BE kan ik het nog wel een beetje snappen dat het op een beun manier gemonteerd zit
hij moet immers toch elk jaar alles weer origineel maken voor apk, houd je wel bezig :jerry26 maart 2013 om 17:40 #18112328haha heb net nieuwe apk dus das geen probleem zolang ik met 40 mm maar niet in de problemen kom met die dempers.
auto blijft toch wel achterover hellen :jerry
hier voor de liefhebbers de eerste videos van de woofert :jerry :jerry
3e filmpje is hoe het er een beetje uit ziet als je achterom kijkt :P
http://www.youtube.com/watch?v=QCy16od-FVc&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=5e519nRZ85o” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=uCAEUj9r278″ onclick=”window.open(this.href);return false;
26 maart 2013 om 18:13 #18112329Gru-we-lijk!! :thumb :jerry
vooral het laatste filmpje dat je het dak ziet :D
en ik dacht lekkere bass te hebben met een 300w gebrugd kenwoodje en 1000w jbl subje :jerry-40 is te doen zonder dat je schokkers vroegtijdig overlijden
26 maart 2013 om 18:33 #18112330hahaha dankje bij jou zal t vast ook lekker klinken:P
dan te bedenken dat het dak al een hele constuctie van hout heeft om het een beetje te ondersteunen :O haha in het midde beweegt er niks XD daar zit een houten balk :jerry
wat betreft die veren,,, die komen er !
26 maart 2013 om 19:01 #18112327mn vriendin is zich helemaal wezeloos geschrokken toen ze mn wagen voor het eerst meehad
dr eigen auto heeft 0,0 bass, dus zette ze mn radio lekker hard bij een leuk nummer
nummer begon rustig, tot de hel losbrak hahahageniet er maar van zolang het kan
mn vriendin wil de sub zien verdwijnen voor een kinderwagen ;) :jerry26 maart 2013 om 19:14 #18112331Ongelooflijk :jerry :jerry :jerry
Maar geloof me binnen een jaar is je wagen rot door alle trillingen in je plaatwerk.
26 maart 2013 om 19:23 #18112332Als ie een deuk rijd is het niet zo,n ramp
die pompt ie dr zo uit :jerry26 maart 2013 om 19:23 #18112333whahahah kinderwagen op de dakdragers:P
t is idd niet goed voor het plaatwerk maar als ik alles op zn tijd vastzet hahaha :jerry
26 maart 2013 om 19:46 #18112334dat gaan we maar niet doen :D
mn versterker komt onder de passagiersstoel
en maak een stekkerverbinding in de kofferbak dat ik mn sub er makkelijk in en uit kan nemen
hoedenplank ga ik een soort soundboard voor maken, (nu losse speakers in de ori plank)
met een klankkast die max 20cm diep word
kan de kinderwagen makkelijk onder :Dik wil die wagen van jou wel eens goed bekijken als je een jaartje hebt rondgeblazen zo haha :jerry
26 maart 2013 om 20:35 #18112335@rickykadett wrote:
whahahah kinderwagen op de dakdragers:P
t is idd niet goed voor het plaatwerk maar als ik alles op zn tijd vastzet hahaha :jerry
Nou plaatwerk wat met lasnaalden vast zit kan je niet vast maken.
heb je nou de dakhemel eruit?
Dan kan je me gelijk mijn vraag beantwoorden, of je schroeven ziet zitten van de dakdrager?
Beide astra’s bij mij stroomt het water zo naar binnen naar een plensbui, dus wil die dakdragers eens eraf halen en goed gaan kitten.
Ook handig voor jou als je toch dakhemel los heb liggen.26 maart 2013 om 21:29 #18112336hahaha
morgen zal ik eens kijken,
voor zover ik zag zaten deze geschroeft maar zal voor de zekerheid goed kijken
idd zijn er al laspitten van de orginele dwarsdragers van het dak los gekomen,, daarom ook die houten constructie haha :jerry
moek nog een keer helemaal stevig maken.
mijn plannen zijn bijna voltooit dit is het lijstje nog
gele mistlampen
dak verstevigen
voorkant verlagen en uitleinen
achterruit achterdeuren prof blenderen.
straight pipe voor een beetje lawaai :jerry
onderhoud !rijd echt prima
bij mij komt er linksachter ook een beetje water naar binnen waarschijnlijk hebben wij :@ astra td en ik het zelfde probleem :vertagoja nieuwe retourslangen 1tje lekte er, nu een tijdelijk iets gemaakt maar dit wil ik goed hebben
26 maart 2013 om 21:40 #18112337Dakspoilertje erop doen :agent
Ja alle F stations zullen wel lekken, echt bekende probleem, alleen ik heb nooit de moeite gedaan om het op te lossen..Maar het is nu al zo erg dat er dan een plasje water staat.
Ik hoor het wel als er schroeven zitten.. :thumb
Zo ziet die er al strak uit..
26 maart 2013 om 21:52 #18112338Als er schroeven zitten flikkeren de dakdragers van Ricky er vanzelf wel eens af, allejezus was een bakbeest van een sub achterin zeg :jerry
27 maart 2013 om 17:15 #18112339@ ASTRA TD
ik heb net even gekeken. voor de dakdragersdeze zitten met een m8 moertje vast precies in de hoeken
astra td,, die veren doe je die weg? dat ze zeker goed terecht komen is zeker haha :jerry
bij mn lijstje komt nog een ding,
gloeipluggen nakijken, nu het echt koud is start hij wel gelijk maar de eerste 5 sec is er veel rook en hoor je hem echt knikkeren,, nagelen,
miss dat deze wat vervuild zijn of er eentje kapot is
27 maart 2013 om 18:00 #18112340@trashmetal wrote:
je moet natuurlijk uiteindelijk zelf weten wat je met je wagen doet
maar als je veren hebt lager dan -40 zou ik gelijk kortere schokdempers kopen
kans is veel groter dat ze lekslaan met originele en de veren komen los in de schotel te liggen
hier in NL kun je een verlaagde auto gewoon door de apk duwen, als je het goed doet
hij moet immers toch elk jaar alles weer origineel maken voor apk, houd je wel bezig :jerryAlles zit dus wel goed gemonteerd… :fy1, geen rammel, geen kraakje :jerry .
Maar goed, iedereen doet met zijn wagen wat hij wil.
Hier is de keuring veel strenger dan bij jullie de APK, daarom dat ik ook de veren eronderuit haal voor de keuring, mijn astra ligt voor de keuring gezien te laag met deze veren en de uitlijning krijg ik ook niet in orde, en ik heb er geen attesten bij gekregen.
Om je een voorbeeld te geven; vooraan 1°45 min camber, achteraan 2° 30 min camber.
Vooraan sporing 4mm, achteraan 10 mm, vooraan is express zo geregeld naar banden slijtage toe, achteraan kan je amper regelen…Wil je het idd volgens de normen, dan koop je idd beter een volledige verlagingskit met schokdempers en heel de meuk, -4cm lijkt me het mooiste.
27 maart 2013 om 18:28 #18112341laat ik het dan anders zeggen
als ik in be zou wonen zou het me ook geen ruk interreseren
omdat ik dan ieder jaar toch mn originele veren er onder moet steken om door de keuring te komen
maar omdat ik in nl woon en hier de regels anders zijn heb ik hem apk waardig verlaagd
zodat ik hier niets meer aan hoef te doen :thumb27 maart 2013 om 18:35 #18112342En marco ik denk dat als jij in belgie een verlaagde auto ook door de apk zou kunnen krijgen
jij het zelfde zou doen ;)edit:
en als je een apk keurmeester aan je veren ziet trekken
en vervolgens verbaasd een duimpje opsteekt
geeft je ook een goed gevoel kan ik je zeggen :jerry27 maart 2013 om 18:52 #18112343Dit is onze 2de auto, en dient enkel om mij zo goedkoop mogelijk mij naar men werk te brengen :D, en dat lukt perfect.
En dan nog.., als ik mijn astra nu zo wil verlagen met originele schokdempers dan doe ik dat toch ?
Als ik alles iedere keer wil eronderuit halen voor de keuring, dan doe ik dat toch ?
Waarom zouden we hier in België alles op een beun manier monteren ?
Ik heb geen ruk aan een APK keurmeester zoals jij zegt, hier is de keuring totaal anders …
Nog een keer, mijn veren bewegen niet… wat je ook beweert.Terug on-topic nu..
27 maart 2013 om 19:03 #18112344je hebt bepaalde apk eisen
veren moeten vast in de schotels zitten.
mag niet in geslepen of gezaagd zijnwaneer je enorme camber hebt maar je banden zijn goed. dan krijg je miss advies uitleinen ofzo maar daar word niet naar gekeken. zijn je banden buiten 5 mm en binnen 2 mm no problemo
wielen mogen volgensmij 3 cm buiten de auto uitsteken, daarna word het gezien als scherp uitstekende delen.
de achterkant verlagen heeft voor mij totaal geen zin.. die is miss al 6 of 7 cm gezakt….
27 maart 2013 om 19:43 #18112345@marco_tds wrote:
Dit is onze 2de auto, en dient enkel om mij zo goedkoop mogelijk mij naar men werk te brengen :D, en dat lukt perfect.
En dan nog.., als ik mijn astra nu zo wil verlagen met originele schokdempers dan doe ik dat toch ?
Als ik alles iedere keer wil eronderuit halen voor de keuring, dan doe ik dat toch ?
Waarom zouden we hier in België alles op een beun manier monteren ?
Ik heb geen ruk aan een APK keurmeester zoals jij zegt, hier is de keuring totaal anders …
Nog een keer, mijn veren bewegen niet… wat je ook beweert.Terug on-topic nu..
en je kunt mij niet wijsmaken dat -60 veren strak in de schotel zitten
als hij met de voetjes van de vloer is
mijn -40 weitecs zaten al een beetje los voor mijn modificatiehet is aan ricky wat hij met de info doet
hier in nl kun je een auto gewoon apk waardig verlagen
waar ik altijd voorstander van zal zijn ;)27 maart 2013 om 20:24 #18112346klopt het is mijn auto, ieder zijn ding
mn auto is is begin maart gekeurt. waneer er orginele veren onder moeten voor apk dan rijd ik hem de brug op en zet ik het ffkes over. ben automonteur ik doe daar nie moeilijk over..
roetfilter zal ook weer eronder moeten voor apk.. dusjaa ,
de hoofdzaak van mijn vraag is of 40 mm de dempers niet beschadigen. losliggen maak me niet uit.. vliegen gaat toch niet met een stationwagon :jerry
@astra td doe jij jou veren weg? waar je te lui voor was om ze er onder te bouwen :jerry :jerry27 maart 2013 om 20:26 #18112347@rickykadett wrote:
@ ASTRA TD
ik heb net even gekeken. voor de dakdragersdeze zitten met een m8 moertje vast precies in de hoeken
astra td,, die veren doe je die weg? dat ze zeker goed terecht komen is zeker haha :jerry
bij mn lijstje komt nog een ding,
gloeipluggen nakijken, nu het echt koud is start hij wel gelijk maar de eerste 5 sec is er veel rook en hoor je hem echt knikkeren,, nagelen,
miss dat deze wat vervuild zijn of er eentje kapot is
Thanx daar heb ik wat aan, binnenkort eens eraf halen.
Die veren staan te koop, alleen nog twijfel twijfel of ik ze monteer ja of nee, ik heb een vermoede dat me linkervoorveer kapot is, elke keer bij sturen hoor ik hem knak knak knak..
Mijn kennende maak ik me nergens druk over en rij ik gewoon door :jerryPs je had toch al veren gekocht?
Zoals ik al eens zei heb ik -35 of -40 liggen durf ik niet meer zeker te zeggen.
27 maart 2013 om 22:07 #18112348AnoniemLid sinds:
1 January 1970topic opgeschoond en heropend. Graag ontopic blijven.
28 maart 2013 om 11:20 #18112349Knak knak kan.idd.in.de veerschotel gebrokenn zijn
ik heb.nog geen.veren. heb alleen.een. mail weggegaan maar. die man reageert niet
35 of 4 maak.me niet uit. als hii maar zakt xd
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.