Forumindex › Forums › Modellen › Manta › richtprijs c20let, 1.8s bak, steunen & pan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juli 2010 om 17:22 #17223069
zoals titel al beschrijft was ik daar eens benieuwd naar.
ik kan misschien een leuke set overkopen,
LET blok met +- 175 op de teller, compleet met kabelboom. staat weet ik zo niet.
1.8s bak
1.8 steunen & carterpaniemand die me een richtprijs kan geven? :angel
1 juli 2010 om 17:27 #17694944turbo blok 1500 (dan is hij al goedkoop heb k het idee)
18s bak (5 bak) +- 350
motorsteunen 50
carterpan +- 75/100
plus je koelslangen/radiateur fan etc etc om het in je manta te krijgen..
zoiets schat ik1 juli 2010 om 17:30 #17694945om-en-om de 2000 ja, dat vond ik zelf ook een nette prijs.
ik zal eens kijken of dat het wat is.
2 juli 2010 om 23:14 #17694946is dat die motor die jaren heeft stilgestaan?
3 juli 2010 om 06:31 #17694947AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door MantaTeamTwello
turbo blok 1500 (dan is hij al goedkoop heb k het idee)
18s bak (5 bak) +- 350
motorsteunen 50
carterpan +- 75/100
plus je koelslangen/radiateur fan etc etc om het in je manta te krijgen..
zoiets schat ikvoor dat geld zal je toch wel wat geduld moeten hebben
als je snel alle delen los wilt verzamelen
vind je het niet voor deze prijzen;)
maar je kunt eens geluk hebben en een hele set voor n mooie prijs tegen komenmaar dan moet je niet te lang twijfelen denk ik;)
3 juli 2010 om 08:21 #17694948origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door MantaTeamTwello
turbo blok 1500 (dan is hij al goedkoop heb k het idee)
18s bak (5 bak) +- 350
motorsteunen 50
carterpan +- 75/100
plus je koelslangen/radiateur fan etc etc om het in je manta te krijgen..
zoiets schat ikvoor dat geld zal je toch wel wat geduld moeten hebben
als je snel alle delen los wilt verzamelen
vind je het niet voor deze prijzen;)
maar je kunt eens geluk hebben en een hele set voor n mooie prijs tegen komenmaar dan moet je niet te lang twijfelen denk ik;)
ja idd dat idee had ik zelf ook al wel.. ik had er al bijgezet dat ik dacht dat de moor dan al welgoedkoop is.. )
maar als je geduld hebt en op de juiste momenten dingen tegen komt heb je nog wel eens geluk..
ik heb laatst ook een 18s 5bak opgehaald voor 100 euro.. (de man zelf wist niet dat het een 18s bak was:))tja soms heb je geluk..
maar ik denk idd dat er nog wel een paar honderd bijkomt ja.. (bij naderinzien)laatst ging er ook een cali turbo voor 1650 weg (compleet rijdend).. tje je moet net geluk hebben
3 juli 2010 om 20:08 #17694949AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad en als je geen hast hebt
zo als ik met mijn ascona 400projecten wel wat centen hebt liggen
(want koopjes komen altijd als t financieel ff niet past:P)dan kun je best wel eens voor niet al te gek geld tegen leuke dingen aanlopen
wil je snel alles hebben
denk ik niet dat je voor 2000 klaar bentreken er maar gerust 1000 bij voor dat zo,n motor
start en rij klaar in een achterwielaandrijver ligter zullen vast mensen zijn die het wel goedkoper en snel kunnen
maar die gebruiken vast geen nieuwe juist passende koppeling ,fatsoenlijke uitlaat, frisse let enz enz;);)4 juli 2010 om 06:55 #17694950De ombouw van mijn ascona naar LET heeft mij in totaal rond de € 7500,- gekost,
Dit is dat aanschaf van:
Motor
Getrag 265
Uitlaat op maat
Koppeling en pasplaat
Intercooler en veranderd inlaatsysteem
Aandrijfas
Revisie van cilinderkop
Oliekoeler
carterpan
ETC ETCMensen vergissen zich denk ik behoorlijk in wat het kost om een dergelijke ombouw goed uit te voeren. Gaan vaak voor goedkope oplossingen maar word uiteindelijk toch duurkoop.
Net als een 1.8s bak, tuurlijk het houdt het wel even uit, maar je wilt toch ook af en toe de auto vol doorhalen, zeg dan maar dag tegen je bak.
Heb in totaal 2 1.8s bakken kapot getrokken met een c20let ervoor, de overstap naar getrag 265 maakt een wereld van verschil.
Mensen die zeggen dat een 1.8s-bak het prima volhoudt hebben niet genoeg vermogen :P
4 juli 2010 om 11:41 #17694951dat is een aardige dure hobby voor die 7500€:o
en dat alleen voor een turbo in je manta te bouwen:hmmzdan zou ik eerder gaan kijken naar een opc voor dat geld dan heb je waar voor je geld
maar ieder ze hobby:angel
4 juli 2010 om 11:59 #17694952precies, ieder zijn hobbie.
had het alleen over een kale blok, met bak pan & steunen.
de rest dat er bij komt maakt het erg duur.
maar daar ben ik al achter ;)ik weet iig genoeg. topic mag dicht.
4 juli 2010 om 20:39 #17694953origineel gepost door M~V
dat is een aardige dure hobby voor die 7500€:o
en dat alleen voor een turbo in je manta te bouwen:hmmzdan zou ik eerder gaan kijken naar een opc voor dat geld dan heb je waar voor je geld
maar ieder ze hobby:angel
hahaha. Is inderdaad een dure hobby. Gaat ongemerkt veel geld inzitten als je het echt goed wil hebben. Tuurlijk kan het wel wat goedkoper, maar zal je lang moeten zoeken naar de onderdelen EN hier en daar een compromis moeten sluiten.
Een OPC kan je ook kopen, maar geeft een veel kleinere kick als dat je een 900kg ascona met 300PK de sporen geeft. Is echt onbeschrijfelijk gaaf.
4 juli 2010 om 20:50 #17694954haha wou net zeggen, dat is appels met peren vergelijken!
doe mij dan maar die RWD manta/ascona c20let ipc FWD opc met een eco z20let
5/7000euro denk ik dat je wel mooi in de richting bent, maar ligt er ook aan hoeveel je zelf doet of juist gaat uitbesteden!
5 juli 2010 om 08:30 #1769495524v erin, ik was voor 2000 klaar en rijd ook met m3 tjes mee of ervoorbij tot over de 250… t gaat gewoon nergens over wat ze voor die onderdelen voor een 16v ombouw vragen…
5 juli 2010 om 15:33 #17694956AnoniemLid sinds:
1 January 1970Quote:origineel gepost door Kale gek
24v erin, ik was voor 2000 klaar en rijd ook met m3 tjes mee of ervoorbij tot over de 250… t gaat gewoon nergens over wat ze voor die onderdelen voor een 16v ombouw vragen…enkel in de bochten vliegen alle anderen je weer vooorbij
met je zware 6 pitter op de vooras;););)de motor in/om bouw van m,n ascona project gaat wel over
die 7500 heenmaar daar is dan ook in de bochten nog lol aan:thumbup
en ja een opc is een erg mooie auto
maar dan als dailyniet voor z,n leuke weggedrag
of je moet al achteruit gaan rijden:P:Ptjah alles heeft z,n prijs
maar zoals de topic starter al melde ;)
z,n vragen zijn beandwoord
topic kon dicht;)6 juli 2010 om 08:09 #17694957origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door Kale gek
24v erin, ik was voor 2000 klaar en rijd ook met m3 tjes mee of ervoorbij tot over de 250… t gaat gewoon nergens over wat ze voor die onderdelen voor een 16v ombouw vragen…enkel in de bochten vliegen alle anderen je weer vooorbij
met je zware 6 pitter op de vooras;););)de motor in/om bouw van m,n ascona project gaat wel over
die 7500 heenmaar daar is dan ook in de bochten nog lol aan:thumbup
en ja een opc is een erg mooie auto
maar dan als dailyniet voor z,n leuke weggedrag
of je moet al achteruit gaan rijden:P:Ptjah alles heeft z,n prijs
maar zoals de topic starter al melde ;)
z,n vragen zijn beandwoord
topic kon dicht;)wist wel dat er iemand over de bochten zou beginnen.. ik ben t daar niet mee eens, ga er harder de bocht mee door als met de 2.0 komt misschien omdat ik achterin ook wat apparatuur heb liggen. Ik heb iig absoluut geen onderstuur, nooit gehad en moct ik dat een beetje hebben geef ik even gas en weg is t overstuur en ik kom nog harder de bocht uit… moet alleen geen snelle bochtencombinatie zijn dan pas speelt t gewicht een rol..
6 juli 2010 om 14:44 #17694958AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Kale gek
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door Kale gek
24v erin, ik was voor 2000 klaar en rijd ook met m3 tjes mee of ervoorbij tot over de 250… t gaat gewoon nergens over wat ze voor die onderdelen voor een 16v ombouw vragen…enkel in de bochten vliegen alle anderen je weer vooorbij
met je zware 6 pitter op de vooras;););)de motor in/om bouw van m,n ascona project gaat wel over
die 7500 heenmaar daar is dan ook in de bochten nog lol aan:thumbup
en ja een opc is een erg mooie auto
maar dan als dailyniet voor z,n leuke weggedrag
of je moet al achteruit gaan rijden:P:Ptjah alles heeft z,n prijs
maar zoals de topic starter al melde ;)
z,n vragen zijn beandwoord
topic kon dicht;)wist wel dat er iemand over de bochten zou beginnen.. ik ben t daar niet mee eens, ga er harder de bocht mee door als met de 2.0 komt misschien omdat ik achterin ook wat apparatuur heb liggen. Ik heb iig absoluut geen onderstuur, nooit gehad en moct ik dat een beetje hebben geef ik even gas en weg is t overstuur en ik kom nog harder de bocht uit… moet alleen geen snelle bochtencombinatie zijn dan pas speelt t gewicht een rol..
tjah heb ook wel eens met een 6 pitter in een manta gereden
en mij beviel het gewicht voorin nietmaar mischien is dat wat je gewent bent:hmmz
of lagen mijn snelheden hoger;):o:omaar we dwalen wel wat af zo;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.