Richtingaanwijzer klikt niet terug

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Richtingaanwijzer klikt niet terug

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Robin1994
    Deelnemer

Hoi ik heb een probleem met mijn vec
      De richtingaanwijzer klikt niet terug en heb deze vandaag vervangen in de hoop dat deze het weer zou doen.
      Nu vertelde de vorige eigenaar me wel dat het stuur een keer bleef hangen en hij deze moest door trekken met een brekend geluid gepaard.
      Sindsdien werkt de schakelaar niet meer, Kan het zijn dat er iets bij het stuur is afgebroken en zoja is dit makkelijk te repareren en/of te vervangen?

Groetjes robin

bart-gsi
      Deelnemer

achter het stuur zit je stuurnaaf waar een pen aan de linker kant in de naaf zit die je richting aanwijzer reset.. die kan afgebroken zijn..
        om daar achter te komen zul je je stuur moeten verwijderen..
        dat wil zeggen accu loskoppelen.. airbag los.. stuur eraf en in je naaf kijken of die pen er nog zit..
        als die afgebroken is kun je die uitboren en een kort dun boutje erin zetten of vervangen voor een nieuwe/2ehands naaf

Robin1994
        Deelnemer

is dit veel werk om te doen of valt dat opzich nog wel mee anders laat ik het voor wat het is

bart-gsi
          Deelnemer

accu loskoppelen kan iedereen
            airbag loshalen is even wat zoekwerk naar de schroeven achter in je stuur
            het stuur zelf zit met 1 moer vast ( deze niet helemaal losdraaien maar aan het einde laten zitten als je je stuur los trekt dat je geen gezicht vol stuur hebt)
            dan zou daaronder een klein schijfje moeten zitten waar een lint in zit voor je airbag en daaronder zit dacht ik de naaf die ook je richting aanwijzer reset bedient..
            voor de handigheid de kapjes van je stuurkolom loshalen…

moet opzich wel goed te doen zijn… zorg wel dat je wielen recht staan voor je je stuur loshaalt.. anders heb je een scheef stuur bij rechtuit staande wielen

Robin1994
            Deelnemer

okaay dan ga ik me eraan wagen best wel vervelend wil m nog wel eens vergeten terug te klikke haha dankjewel bart!

bart-gsi
              Deelnemer

nouja naast de richting aanwijzer is er ook een kwaaltje met de oude richtingaanwijzers dat je grootlicht nog wel eens aan wil gaan als je hendeltje lam wordt

Robin1994
                Deelnemer

jah heb die toevallig vandaag vervangen :) dus dat zit wel goed

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.