Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Revisie C20let
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2012 om 20:36 #17245012
Ik ga deze motor reviseren hebben jullie nog goeie tips?
7 januari 2012 om 20:38 #17969558hoever wil je gaan…
7 januari 2012 om 20:42 #17969559Ik denk aan een coplete rivisie…
er is gezegd dat de motronic is gechipt naar 280 pk en zou hem wel wat verder willen optimaliseren!!
7 januari 2012 om 20:46 #17969560dan gewoon alles vervangen.
en eventueel kijken hoe de hoonlijnen eruit zien. en anders ff opnieuw laten honen en anders opboren en nieuwe zuigers erin.
en dan meteen h-profiel drijfstangen meteen monteren :jerry :jerry7 januari 2012 om 20:46 #17969561ow en meteen overal ARP-bouten monteren :vertag
7 januari 2012 om 20:50 #17969557Heb je een aantal adressen waar ik terecht kan? laat ook mijn turbo reviseren denk!?
7 januari 2012 om 20:52 #17969556ebay…(daar heb ik veel spul weggehaald)
duparts kunnen eigenlijk wel alles leverenturbo durf ik niet te zeggen
7 januari 2012 om 21:18 #17969562krijg de bout in mijn krukas niet los iemand nog tips?
7 januari 2012 om 21:21 #17969563stuk hout tussen de krukas en blok doen
en dan proberen los te draaienzo heb ik de mijne ook los gekregen :D
7 januari 2012 om 21:42 #17969564Had hem al een soort van beblokeerd maar dat koste me een dop 15 torcx
Eerst effe een “goeie” nieuwe halen!!
7 januari 2012 om 22:36 #17969565die bout zit op 350nm+90graden vast ;)
die krijg je idd niet zomaar los2 oude vliegwiel bouten tegenover elkaar terug in de krukas draaien,
daar een grote bandenlichter tussen zetten en dan die bout losdraaien
zo draai ik ze iig altijd vast…en vast moet die,anders ben je binnen 500km aan 16 nieuwe kleppen en n koprevisie toeof een dikke luchtsleutel gebruiken die n 500nm aan koppel levert(alleen om m te lossen)
8 januari 2012 om 10:26 #17969566volgens hayes is het 250Nm en dan 40 tot 50 graden
8 januari 2012 om 11:51 #17969567Als je al van plan bent om andere zuigers, turbo en drijfstangen te gaan kopen zou ik eerlijk gzegd niet met een LET begonnen zijn.. Je gaat dan namelijk precies de delen die het LET blok zo duur in aanschaf maken vervangen door iets anders… :???:
Als je een te reviseren XE had gekocht en daar nieuwe zuigers en drijfstangen inzet was je goedkoper klaar geweest waarschijnlijk, en slechter/slapper was het niet geweest.
Bij een echte revisie gebeurt er alles, dus boren/honen/nieuwe zuigers etc. Anders is het meer opfrissen van de motor, bv zuigerveren en lagerschalen vervangen. ;)
8 januari 2012 om 12:26 #17969568Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970@giuliettaevo wrote:
Als je al van plan bent om andere zuigers, turbo en drijfstangen te gaan kopen zou ik eerlijk gzegd niet met een LET begonnen zijn.. Je gaat dan namelijk precies de delen die het LET blok zo duur in aanschaf maken vervangen door iets anders… :???:
Als je een te reviseren XE had gekocht en daar nieuwe zuigers en drijfstangen inzet was je goedkoper klaar geweest waarschijnlijk, en slechter/slapper was het niet geweest.
Bij een echte revisie gebeurt er alles, dus boren/honen/nieuwe zuigers etc. Anders is het meer opfrissen van de motor, bv zuigerveren en lagerschalen vervangen. ;)
eigenlijk ben ik het hier helemaal
mee eens
enkel heb ik nu toch ook n let onderblok gekochtenkel voor t nr voor eventueel ook op kenteken zetten van de let ;)
8 januari 2012 om 12:49 #17969569Dat staat er met een paar slagletters ook in… ;)
En als je een vermogensuitdraai meeneemt willen ze dat vermogen er ook wel opzetten hoor. :D
8 januari 2012 om 13:13 #17969570Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970@giuliettaevo wrote:
Dat staat er met een paar slagletters ook in… ;)
En als je een vermogensuitdraai meeneemt willen ze dat vermogen er ook wel opzetten hoor. :D
whahahaha
ja waarschijnlijk wel
ach t loopt bij mij toch erg langzaam
dan heb ik nog wel es tijd om van ideen te switchenik was eigenlijk ook met een xe begonnen
maar heb later toch geschikt een let onderblok kunnen kopen ;)
intussen nog weer zoveel zooi bijgekocht dat ik wel 2 turbo motoren kan bouwen straks
1 met let code en 1 met xe code ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.