Revisie C20let

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245012
    wim d-kadett
      Lid sinds:
      30 December 2011

      Ik ga deze motor reviseren hebben jullie nog goeie tips?

      #17969558
      corsaracer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 January 2005

        hoever wil je gaan…

        #17969559
        wim d-kadett
          Lid sinds:
          30 December 2011

          Ik denk aan een coplete rivisie…

          er is gezegd dat de motronic is gechipt naar 280 pk en zou hem wel wat verder willen optimaliseren!!

          #17969560
          corsaracer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 January 2005

            dan gewoon alles vervangen.

            en eventueel kijken hoe de hoonlijnen eruit zien. en anders ff opnieuw laten honen en anders opboren en nieuwe zuigers erin.
            en dan meteen h-profiel drijfstangen meteen monteren :jerry :jerry

            #17969561
            corsaracer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 January 2005

              ow en meteen overal ARP-bouten monteren :vertag

              #17969557
              wim d-kadett
                Lid sinds:
                30 December 2011

                Heb je een aantal adressen waar ik terecht kan? laat ook mijn turbo reviseren denk!?

                #17969556
                corsaracer
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 January 2005

                  ebay…(daar heb ik veel spul weggehaald)
                  duparts kunnen eigenlijk wel alles leveren

                  turbo durf ik niet te zeggen

                  #17969562
                  wim d-kadett
                    Lid sinds:
                    30 December 2011

                    krijg de bout in mijn krukas niet los iemand nog tips?

                    #17969563
                    corsaracer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 January 2005

                      stuk hout tussen de krukas en blok doen
                      en dan proberen los te draaien

                      zo heb ik de mijne ook los gekregen :D

                      #17969564
                      wim d-kadett
                        Lid sinds:
                        30 December 2011

                        Had hem al een soort van beblokeerd maar dat koste me een dop 15 torcx

                        Eerst effe een “goeie” nieuwe halen!!

                        #17969565
                        otdh
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 March 2010

                          die bout zit op 350nm+90graden vast ;)
                          die krijg je idd niet zomaar los

                          2 oude vliegwiel bouten tegenover elkaar terug in de krukas draaien,
                          daar een grote bandenlichter tussen zetten en dan die bout losdraaien
                          zo draai ik ze iig altijd vast…en vast moet die,anders ben je binnen 500km aan 16 nieuwe kleppen en n koprevisie toe

                          of een dikke luchtsleutel gebruiken die n 500nm aan koppel levert(alleen om m te lossen)

                          #17969566
                          corsaracer
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 January 2005

                            volgens hayes is het 250Nm en dan 40 tot 50 graden

                            #17969567
                            giuliettaevo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 November 2006

                              Als je al van plan bent om andere zuigers, turbo en drijfstangen te gaan kopen zou ik eerlijk gzegd niet met een LET begonnen zijn.. Je gaat dan namelijk precies de delen die het LET blok zo duur in aanschaf maken vervangen door iets anders… :???:

                              Als je een te reviseren XE had gekocht en daar nieuwe zuigers en drijfstangen inzet was je goedkoper klaar geweest waarschijnlijk, en slechter/slapper was het niet geweest.

                              Bij een echte revisie gebeurt er alles, dus boren/honen/nieuwe zuigers etc. Anders is het meer opfrissen van de motor, bv zuigerveren en lagerschalen vervangen. ;)

                              #17969568
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                @giuliettaevo wrote:

                                Als je al van plan bent om andere zuigers, turbo en drijfstangen te gaan kopen zou ik eerlijk gzegd niet met een LET begonnen zijn.. Je gaat dan namelijk precies de delen die het LET blok zo duur in aanschaf maken vervangen door iets anders… :???:

                                Als je een te reviseren XE had gekocht en daar nieuwe zuigers en drijfstangen inzet was je goedkoper klaar geweest waarschijnlijk, en slechter/slapper was het niet geweest.

                                Bij een echte revisie gebeurt er alles, dus boren/honen/nieuwe zuigers etc. Anders is het meer opfrissen van de motor, bv zuigerveren en lagerschalen vervangen. ;)

                                eigenlijk ben ik het hier helemaal
                                mee eens
                                enkel heb ik nu toch ook n let onderblok gekocht

                                enkel voor t nr voor eventueel ook op kenteken zetten van de let ;)

                                #17969569
                                giuliettaevo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 November 2006

                                  Dat staat er met een paar slagletters ook in… ;)

                                  En als je een vermogensuitdraai meeneemt willen ze dat vermogen er ook wel opzetten hoor. :D

                                  #17969570
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    @giuliettaevo wrote:

                                    Dat staat er met een paar slagletters ook in… ;)

                                    En als je een vermogensuitdraai meeneemt willen ze dat vermogen er ook wel opzetten hoor. :D

                                    whahahaha
                                    ja waarschijnlijk wel
                                    ach t loopt bij mij toch erg langzaam
                                    dan heb ik nog wel es tijd om van ideen te switchen

                                    ik was eigenlijk ook met een xe begonnen
                                    maar heb later toch geschikt een let onderblok kunnen kopen ;)
                                    intussen nog weer zoveel zooi bijgekocht dat ik wel 2 turbo motoren kan bouwen straks
                                    1 met let code en 1 met xe code ;)

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.