Revisie 1.9s

Forumindex Forums Techniek Cih Revisie 1.9s

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    JOZO

Ik ben uiteindelijk begonnen met mijn eerste motorrevisie. Dit doe ik met behulp van een bekende op dit gebied. Ik wil graag alles zelf leren en proberen, dus zal hier nog wel eens vragen stellen etc. omdat de bekende het altijd heel druk heeft.

Hierbij de eerste vragen:

Scheurtje in het onderblok? Kan dit kwaad?

Wat voor verf word er gebruikt op motorblokken om deze te kleuren? Neem aan geen huis/tuin/keuken verf?

Als ik alle bouten parkeriseer voor in het blok, kan dit kwaad in de toekomst?

boyanka
      Deelnemer

:hmmzmet zo’n scheurtje zou ik toch dat blok niet reviseren.
        je kan gewoon motip spuitbussen gebruiken

JOZO

dit is niet te lassen? dat lees ik wel eens op forums..
          Voor het spuiten/verven hoeft geen voorbehandeling? Lees ook op diverse forums om hammerite als eerste laag te verven en dan die motip bussen erop.

opelmanta29
          Deelnemer

Om je blok te spuiten zou je al graden verf moeten gebruiken die dus tegen de warmte kan en dit heb je in div. kleuren.

Het blok lassen zou kunnen want is gietijzer maar het is niet zomaar even gebeurt.
            Ik zou zelf kijken voor een ander onderblok omdat je kan zien hoe diep het scheurtje is.
            Kans op lekken blijft denk ik wel. Dus probeer een ander ondeblok te zoeken.

JOZO

origineel gepost door opelmanta29
              Om je blok te spuiten zou je al graden verf moeten gebruiken die dus tegen de warmte kan en dit heb je in div. kleuren.

Het blok lassen zou kunnen want is gietijzer maar het is niet zomaar even gebeurt.
              Ik zou zelf kijken voor een ander onderblok omdat je kan zien hoe diep het scheurtje is.
              Kans op lekken blijft denk ik wel. Dus probeer een ander ondeblok te zoeken.

Kijk dat is een beetje het zuren ervan; dit blok hoort bij deze manta, en als ik deze 100% origineel wil restaureren hoort deze onderblok erbij… Ik zal eens kijken of dit gelast kan worden en of dit door de vakman gedaan kan worden..

boyanka
              Deelnemer

:agentdan moet je het gewoon heet stoken en solderen 50/50. zo doen ze het met revicie blokken ook

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.