Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Revisie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 oktober 2012 om 10:25 #17248035
Hallo allemaal
Vraagje ik wou mijn v6 blok wel laten reviseren. Aangezien ik dit zelf niet kan zou ik dit via een bedrijf willen doen. Zijn er hier mensen die dit ook al eens hebben laten doen en wat zou zo’n klus gaan kosten ? Ervaringen ?
Groet Cat
11 oktober 2012 om 11:21 #18011889rallyastra hier op t forum heeft eigen bedrijf dhz twente.
die kan dat zeker doen voor je.12 oktober 2012 om 22:17 #18011897waarom wil je het laten doen? heeft hij problemen
12 oktober 2012 om 22:54 #18011895als je graag motor problemen wil kan je indd goed naar dhz gaan :jerry :jerry s
sorry kon het niet laten
13 oktober 2012 om 06:31 #18011893Ik weet niet hoe handig je bent.
Als je zelf wel weet hoe je een motor uit de auto kan halen, en eventueel kan demonteren en monteren (koppen eraf en erop.
Zou je de rest over kunnen laten aan een reviseur..
Scheelt al een heleboel centen..Mag ik vragen wat de reden is deze motor te reviseren…
Willem
13 oktober 2012 om 12:51 #18011892Droog hoor :angel
@arnold kadett wrote:
als je graag motor problemen wil kan je indd goed naar dhz gaan :jerry :jerry s
sorry kon het niet laten
13 oktober 2012 om 13:16 #18011891@arnold kadett wrote:
als je graag motor problemen wil kan je indd goed naar dhz gaan :jerry :jerry s
sorry kon het niet laten
Nu ga ik er voor het gemak van uit dat we hier NIET verder gaan.
13 oktober 2012 om 13:35 #18011890@wim-v6 wrote:
Ik weet niet hoe handig je bent.
Als je zelf wel weet hoe je een motor uit de auto kan halen, en eventueel kan demonteren en monteren (koppen eraf en erop.
Zou je de rest over kunnen laten aan een reviseur..
Scheelt al een heleboel centen..Mag ik vragen wat de reden is deze motor te reviseren…
Willem
Ik ben zelf ook begonnen met het reviseren van mijn blok. Heb tot nu toe nog alles zelf gedaan (wat ik zelf kan) om geld te besparen. En als je gewoon opschrijft waar alles zit of fotos maakt kan er niet veel fout gaan. En zorgt dat op de juiste manier alles word teruggezet met de juiste aanhaalmomenten
Ik heb de cilinderkop van het blok afgehaald. Kleppen eruit gehaald. Kleppen nagekeken en schoongemaakt. Kop zo goed als roetvrij gemaakt. (Dit moet ik nog helemaal afmaken)
Onderblok nagekeken. Bij mij zat er een redelijke kras in èèn van de cilinderwanden.
Heb het onderblok toen gelijk naar een reviseur gebracht. Hier hebben ze me dit opgehoond en overmaat zuigers in geplaatst. Dit kostte mij 470€ (incl 1x 2de hands drijfstang, deze was gaar bij mij).Daarna heb ik zelf de krukas weer terug erin geplaatst. Met nieuwe drijfstanglagers/krukaslagers.
Nu ben ik nog aan het wachten op financiele middelen om verder te kunnen :jerry
Qua kosten ligt het er ook aan hoe goed jouw blok nu nog is. Als je al meteen nieuwe zuigers nodig hebt kost je dat al gauw 300-600€. Zonder zuigers word het een stuk aantrekkelijker :thumb
Ik hoop dadelijk na mijn revisie ongeveer met 800-1000€ klaar te zijn.
Zuigers : 300€
2de hands drijfstang : 40€
Onderblok pakkingset : 50€
Cilinderkop pakkingset : 50€
Boren & Honen : 120€
Cilinderkoprevisie : 150-250€
Drijfstangbouten / kopbouten : 30€
Distributieset : 50-60€
Koppelingset : 75€
Drijfstanglangers / Krukaslagers :85€
(Prijzen zijn voor x16xe)950€
En dan kan het altijd nog duurder uitvallen. En meestal kom je nog dingen tegen die je moet vervangen. Zo gaat het altijd. :jerry
13 oktober 2012 om 14:40 #18011888@arnold kadett wrote:
als je graag motor problemen wil kan je indd goed naar dhz gaan :jerry :jerry s
sorry kon het niet laten
Slaat gewoon nergens op ;)
13 oktober 2012 om 17:01 #18011887nee indd
13 oktober 2012 om 19:31 #18011886Mijn calibra heeft 250000 km gemaakt nou moet ik zeggen dat ie verder goed loopt neemt pracktisch geen olie maar heb toch zo nu en dan wel een storing. Heb dit wel eens vaker op het forum gezet ( motor valt uit ) vaak word er gesproken over het schoonmaken van de stappen motor heb dit al een paar x gedaan, ook al eens een andere gemonteerd maar het probleem blijft. Mischien is een complete revisie wel wat overdreven maar wat zijn de andere optie’s.
Gr cat
13 oktober 2012 om 21:47 #18011885al laat je je motor reviseren en hang je de oude aanbouwdelen er weer op dan heb je een grote kans dat je storing blijft
13 oktober 2012 om 22:32 #18011884die prijzen kan je echt niet vergelijken. dit was ik kwijt voor de x30xe
Koppakingset €280
Kopbouten€ 41
Koppelingsset € 220
distributie set € 190
bougies € 25
injectoren gereinigd € 243 (inspuit beeld controle, zeefjes vervangen , + rubbertjes
en dan nog vloeistoffen en dergelijke kan je ook wel een 50 a 100 euro rekenen.zit je al op een dikke 1000 euro, het is dat ik alles zelf gedaan heb anders kwam er nog eens dik 10/20 uur bij ( inbouwen/ overbouwen )
14 oktober 2012 om 16:29 #18011898Ik vind het zonde geld om een goedlopende motor uit elkaar te trekken.
Kan je beter de oorzaak zoeken van de storing, denk aan de
– Gasklep positie sensor of schakelaar (wat van toepassing is)
– Stappenmotor
– Gasklep niet goed in 0 positie (gaskabel te strak / gasklep moet VOLLEDIG gesloten zijn)Willem
15 oktober 2012 om 14:03 #18011896dus beter om de aanbouwdelen enz te laten nakijken cq reinigen.
gr cat
15 oktober 2012 om 15:51 #18011894Onderdelen zijn er genoeg te koop :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.