Retour tank en Schijven en remmen voor en achter.

Forumindex Forums Modellen Kadett Retour tank en Schijven en remmen voor en achter.

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273898
    itachi217
      Lid sinds:
      26 September 2012

      Hallo,

      Ben bezig met een 2.0e in me kadett te lepelen. Althans dat staat gepland voor de herfstvakantie. Nou heb ik nog 2 vragen. Kun je in de bestaande 1.2 tank een retourleiding lassen?
      Want de tank van een 1.2 is eigenlijk hetzelfde op de retour na toch?
      En ik wil ook goede remmen vind dat wel vrij belangrijk. Aangezien dat ik nog wel het een en het andere met het blok wil doen om er meer pk’s uit te halen. Nou had ik ergens gelezen dat de volvo 240 remklauwen erop kunnen? Neem aan dat je zon bracket moet maken zodat die klauwen erop passen. En dat je schijven van een Honda Prelude moet pakken? Passen die schijven zo erop? Lijkt mij niet toch? Verder was ik achter van plan om er ook schijf remmen op te plaatsen hebben jullie daar een idee voor? Zag dat je via Ebay van die kitjes kunt kopen. zijn die goed? En wat voor rembekrachtiger en hoofdremcilinder zal ik moeten pakken?

      Gr, Randy

      #18299391
      motormuis012
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 October 2012

        je zou er een retour op de tank kunnen lassen alleen is dit super link van wegen explosie gevaar door de benzine damp

        #18299392
        itachi217
          Lid sinds:
          26 September 2012

          Dit snap ik als ik de tank helemaal vol met water zou laten lopen dan neem ik aan da alle damp er uit gaat. Als ik dan vervolgens hem helemaal leeg laat lopen zijn de dampen en de benzine eruit. Als je dan de tank warm stookt verdampt het water weer en kun je hem wel lassen toch?

          Iemand ook info over de remmen?

          #18299393
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Lassen wil wel, maar idd met water er in zodat de damp weg is.
            Het is alleen de kunst om hem met het lassen weer perfect dicht te krijgen. Dat is lastiger dan je denkt ;)

            Check het Mantablog voor je vragen over de remmen.
            http://www.mantablog.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Ik monteer zelf volvo 240 klauwen op mijn rekord c….(dit werkt weer iets anders dan bij een kadett ivm de voortrein)
            Het enige wat aangepast moet worden zijn de remschijven….
            Wat draai en boorwerk, goed te doen.
            Een volvo 240 remklauw werkt met 2 remslangen, je kan met een t-stuk en wat koper remleiding werken.
            Ik vind dat niet mooi dus heb vanuit Amerika deze dingetjes mee laten komen


            Niet mijn foto, maar het gaat om het idee.
            Daar sluit je straks 1 remslang op aan, ik ga zelf staalomvlochten leidingen maken met de juiste aansluitingen.

            #18299394
            jethro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2008

              Gewoon met een soldeerbout een buisje op de benzinetank solderen.
              Wel een goede soldeerbout nemen s.v.p., niet zo`n eentje om een geheime zender te bouwen.
              Sta je volgende week nog te stoken. :D king:

              #18299395
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Lol :D

                Maar solderen lijkt mij ook een betere optie idd.
                Er zit een laagje zink in/om de tank wat het lassen nogal wat lastig maakt.

                Maar wat is een goeie soldeer om een tank mee te dichten?
                Heb hier nog een tank die fatsoenlijk dicht moet.

                #18299396
                pierrekrik
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 November 2010

                  WOW, dat is een mooie oplossing voor de dubbele aansluiting op een VOLVO-remklauw. Kan je aan nog zo twee dingetjes geraken?
                  Of een site waar ik ze kan bestellen? Ik heb namelijk twee nieuwe (in de doos) remklauwen kunnen scoren en dit zorgt voor een mooie afwerking.

                  #18299397
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Ik weet even zijn naam niet meer. Ik kwam het tegen na wat googelen.
                    Ze waren iig niet goedkoop.
                    Zal morgen mijn paypal transacties even nalopen dan Weet Ik wel weer wie het geweest is.

                    #18299398
                    itachi217
                      Lid sinds:
                      26 September 2012

                      Zal wel eens kijken naar het solderen. Bedankt voor de tip. Heb denk ik nog wel een goede soldeerbout liggen.

                      En voor de remklauwen. Heb een setje gereviseerde volvo 240 remklauwen en per klauw 2 rvs gevlochten leidingen kan ik dan niet beter gewoon die 2 leidingen per klauw gebruiken.
                      Om dan een t stukje daarna te plaatsen?

                      #18299399
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Opel tankopnemers zitten de leidingen ook gewoon in gesoldeerd, dat gaat zeker prachtig! Zo heb ik bij mijn E een 1.6 opnemer (8mm aanvoer, 6mm retour) ongebouwd naar dikkere leidingen voor een c20xe (12mm aanvoer en 8mm retour)

                        Bedenk je alleen wel dat tin erg zacht is en je vrij veel oppervlak moet creeeren voor goede stevigheid.

                        Er bestaan ook gewoon wartels van messing voor slang in een stuk plaat. Dan hoef je enkel te boren, ring er tussen leggen (of die vertinnen in het gat) aandraaien en klaar…

                        #18299400
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          solderen wil inderdaad prima

                          heb ik wel meer gedaan
                          ook i n radiateurs sensors plaatsen waar ze nooit gezeten hebben….

                          ik deed het wel met n brandertje overigens

                          vergis je niet in benzine dampen
                          zelfs als die even vol water geweest is
                          kunnen er nog wat dampen achtergebleven zijn
                          benzine hecht plakt beter aan de wand als water

                          voor de zekerheid even ontgassen

                          dus een vlammetje voor de vuloppening bij een lege tank
                          kan ff steekvlammetje uitkomen

                          maar dan is wel alle gasvorming weg

                          over de 240 klauwen
                          dar zijn meerdere oplossingen voor
                          je kunt ook de kluwen door boren

                          van de ene aansluitng naar de andere
                          dan dop je die ene aansluiting af
                          en kun je ook gewoon 1 remslang gebruiken

                          de bout gaten passen zo op je fusee stukken ;)

                          achter schijven is wel mooi
                          maar je voorremmen moeten het leeuwen deel van het remvermogen opbrengen

                          #18299401
                          itachi217
                            Lid sinds:
                            26 September 2012

                            Okee goed om te weten dat het te doen is. Ga er snel naar kijken. Oude aandrijflijn is eruit nu ga ik de nieuw proef passen.

                            Als dat allemaal past gaat alles er weer uit en ga ik alle roest behandelen en lassen. Dan op nieuw tectyleren en spuiten. Ga ook nieuwe remleidingen plaatsen enzovoort.

                            Achter ga ik ook voor de klauwen en er komt een hydrolische handrem.

                            #18299402
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Niet tectyleren, bitumen hoort op daken of daily apk rammelbakken, als camouflagemiddel voor de keurmeester. Liefhebbersauto’s krijgen een overspuitbare steenslag coating. PU of rubber, net als opel er origineel onder deed.

                              #18299403
                              itachi217
                                Lid sinds:
                                26 September 2012

                                Kun je dit ergens halen? En is dit er zelf onder te doen?
                                Hoor hier graag meer over. Dacht namelijk dat tectyl goed werkte en gewoon goed was.

                                #18299404
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  EBay Duitsland (.de) zoeken op UB schutz of unterbodenschutz en het toverwoord “lackierbar” en/of “kautschuk” wat staat voor natuurrubber. Ook de rubber-bitumen mengsels vermijden, die zijn ook niet overlakbaar… PU is enorm duur, dat levert 3M onder andere. Er zijn veel merken, maar regel no.1 is dat het overlakbaar is, en dan bevat het van nature geen bitumen.

                                  Voorbeeld:
                                  http://m.ebay.de/itm/EUR-6-00-L-6-x-1L-Steinschlagschutz-ueberlackierbar-schwarz-Entdroehnungsmasse-/251275174157?nav=SEARCH” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  Nadeel van tectyl is dat spuitbitumen door de oplosmiddelen en milieu eisen na een jaar of vier gaat scheuren. Dit zie je nog niet perse met het blote oog, maar vocht weet zich dan gelijk een weg naar binnen te banen, en blijft er achter hangen als poep onder je schoen. Dat vreet daar lekker alles op terwijl er van buiten af nog niks aan de hand lijkt te zijn. Zodra er vlokken af beginnen te vallen met een bruine achterkant ben je te laat.

                                  Het is een buitengewoon slecht roest preventie middel…

                                  #18299405
                                  Fearless
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 January 2005

                                    Ik heb die bussen steenslagcoating overschilderbaar van 3m en andere merken.
                                    Dat is toch wel goed?
                                    Werkt leuk over een las. Die valt dan bijna niet meer op

                                    #18299406
                                    Fearless
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 January 2005

                                      @pierrekrik wrote:

                                      WOW, dat is een mooie oplossing voor de dubbele aansluiting op een VOLVO-remklauw. Kan je aan nog zo twee dingetjes geraken?
                                      Of een site waar ik ze kan bestellen? Ik heb namelijk twee nieuwe (in de doos) remklauwen kunnen scoren en dit zorgt voor een mooie afwerking.

                                      breck1969@yahoo.com….

                                      Daar even een mailtje heen sturen en hij regelt het verder met je via paypall. Eerlijke vent, en stuurt snel op.

                                      #18299407
                                      pierrekrik
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 November 2010

                                        Danjewel fearless :thumb

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.