Resultaat leren interieur corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Resultaat leren interieur corsa B

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Rexxje

afgelopen maanden heb ik een aantal vragen gesteld over hoe je een leren Calibra interieur in een Corsa B in kan/moet bouwen. Uiteindelijk is het gelukt en deel ik het resultaat graag met jullie.

Reactie’s zijn welkom!

corsa14slow
      Deelnemer

:wub :wub
        jaloers ;)

tamiya
        Deelnemer

Kan je er misschien ook iets over vertellen? Waar ben je tegen aan gelopen, heb je tips? Misschien wel handig voor andere mensen ;)

Rexxje

Tuurlijk,

De 2 voorstoelen waren vrij simpel te vervangen en deze passen gewoon zonder verdere aanpassingen, Het bekleden van de zijpanelen met skai kostte vooral veel geduld maar was ook vrij makkelijk te doen.

De achterbank was echter wel wat meer werk dan ik dacht, waardoor ik ongeveer een maand zonder achterbank heb gereden ivm drukte. :afro
            Maar na enig zoekwerk heb ik nog een mooie how to gevonden en toen was mijn probleem in 3 uurtjes opgelost en zat de achterbank erin.
            de truc voor de achterbank zie je bij stap 4 van de how to, het laatste gedeelte van de how to heb ik niet gevolgd vond ik persoonlijk niet mooi uitzien en heb het zit gedeelte van de calibra bank er gewoon ingelegd en vast gezet met tyraps, en eerlijk gezegd zit die enorm goed vast!

KLIK HIER VOOR HOW TO

Corsake61

rexxje,heb hetzelfde interieur maar mijn zetels hebben wel zetelverwarming en sinds vorige week werkende.Dus,nu de komende winter geen koude rug en of zitvlak.Mijn deurpanelen,zijpanelen en dakbekleding word volgende week onder handen genomen ook alles in zwart leder en plasticdelen worden Diamantzwart gelakt.

Rexxje

Nice! Ik heb ook stoelverwarming erbij maar geen idee hoe ik dit werkende moet krijgen ben niet heel technisch dus denk niet dat ik dit zelf kan haha
                Bedankt voor je reactie!

tamiya
                Deelnemer

Stoelverwarming moet volgens mij niet zo moeilijk zijn. Zitten waarschijnlijk twee draden aan, een – en een +. De – is je aarde, dus aan een bout bevestigen welke direct in contact staat met je carrosserie. De + verbind je aan reeds bestaand + draad welke afhankelijk is van je contact(dus als je auto van het contact is, staat er geen spanning op). Om je stoelverwarming te kunnen bedienen, moet je dan nog twee schakelaars wegwerken, zo’n schakelaar zet je dan tussen de + draad in.
                  Dan moet het wel lukken toch? ;)

Corsake61

je moet ook de schakelaars van de Cali-zetels hebben of deze van de Tigra RIO VERDE en deze moet je in
                    je middenconsole inbouwen.Aansluitschema heb ik gevonden op het ALL CORSA UK forum.

Rexxje

Dankjewel voor de uitleg!
                      Ga het binnenkort maar eens proberen moet inderdaad wel lukken als ik het zo hoor want heb de schakel knopjes er wel bij namelijk!

TeamWest
                      Deelnemer

Vergeet niet de 20Ah zekering per stoel, zo zit het ook in de Calibra.

Toevallig ook van de week werkend gemaakt, heb ook het Calibra-interieur (voorstoelen, achterbank t/m deurpanelen, deze zijn deels Corsa, deels Calibra).

Op de foto zitten de knoppen nog niet in de middenconsole, heb daarvoor het paneeltje van een Tigra met stoelverwarming.

soepkiepe
                        Deelnemer

ff vraagje, ik zie in de post hier boven dat je er ook een armsteun in hebt.
                          heb je daar ook meer fotos van?
                          wil namelijk in mijn corsa ook weer een armsteun maken, alleen weet nog niet hoe ik die er in kan krijgen.

TeamWest
                          Deelnemer

Zal wanneer ik de tijd heb er wat foto’s van maken.

Het is in ieder geval een Kamei armsteun. Ik ben voor de Kamei gegaan, omdat je bij andere armsteunen moet boren/schroeven in de vloer.
                            De Kamei is 1 van de weinigen (zo niet de enige), welke je onder de bestaande bevestigingspunten van de stoelen monteert.

Dit model heeft ook een flessenkoeler ingebouwd, werkt via de sigarettenaansteker (ben van plan het voor de komende zomer buiten de sigarettenaansteker aan te sluiten, met een schakelaar ertussen), werkt best goed dmv een aluminium koelelement welke in direct contact met het flesje (max 0,5liter) staat, icm thermo-electrische fan.

Je hebt de steunen ook in stoffen uitvoering en zonder koelvak, dan kost het ook een stuk minder.

Hier wat info van de Kamei site zelf.
                            En hier een link naar het model in kwestie op eBay (Duitsland, waar ik het ook vandaan heb).

soepkiepe
                            Deelnemer

ik heb een universele liggen, die wil ik er graag in maken.
                              in de astra liep die plastic console door tot tussen de stoelen, daar kon ik hem met 4 schroeven aan vast zetten.
                              maar de corsa heeft deze console niet, dus dat word wat lastiger.

Leendert89
                              Deelnemer

netjes hoor :thumbup

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.