Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Resultaat leren interieur corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 november 2012 om 17:37 #17246711
afgelopen maanden heb ik een aantal vragen gesteld over hoe je een leren Calibra interieur in een Corsa B in kan/moet bouwen. Uiteindelijk is het gelukt en deel ik het resultaat graag met jullie.
Reactie’s zijn welkom!
3 november 2012 om 17:51 #17994979:wub :wub
jaloers ;)3 november 2012 om 18:06 #17994980Kan je er misschien ook iets over vertellen? Waar ben je tegen aan gelopen, heb je tips? Misschien wel handig voor andere mensen ;)
3 november 2012 om 18:23 #17994981Tuurlijk,
De 2 voorstoelen waren vrij simpel te vervangen en deze passen gewoon zonder verdere aanpassingen, Het bekleden van de zijpanelen met skai kostte vooral veel geduld maar was ook vrij makkelijk te doen.
De achterbank was echter wel wat meer werk dan ik dacht, waardoor ik ongeveer een maand zonder achterbank heb gereden ivm drukte. :afro
Maar na enig zoekwerk heb ik nog een mooie how to gevonden en toen was mijn probleem in 3 uurtjes opgelost en zat de achterbank erin.
de truc voor de achterbank zie je bij stap 4 van de how to, het laatste gedeelte van de how to heb ik niet gevolgd vond ik persoonlijk niet mooi uitzien en heb het zit gedeelte van de calibra bank er gewoon ingelegd en vast gezet met tyraps, en eerlijk gezegd zit die enorm goed vast!3 november 2012 om 20:05 #17994983rexxje,heb hetzelfde interieur maar mijn zetels hebben wel zetelverwarming en sinds vorige week werkende.Dus,nu de komende winter geen koude rug en of zitvlak.Mijn deurpanelen,zijpanelen en dakbekleding word volgende week onder handen genomen ook alles in zwart leder en plasticdelen worden Diamantzwart gelakt.
3 november 2012 om 20:11 #17994984Nice! Ik heb ook stoelverwarming erbij maar geen idee hoe ik dit werkende moet krijgen ben niet heel technisch dus denk niet dat ik dit zelf kan haha
Bedankt voor je reactie!3 november 2012 om 20:27 #17994985Stoelverwarming moet volgens mij niet zo moeilijk zijn. Zitten waarschijnlijk twee draden aan, een – en een +. De – is je aarde, dus aan een bout bevestigen welke direct in contact staat met je carrosserie. De + verbind je aan reeds bestaand + draad welke afhankelijk is van je contact(dus als je auto van het contact is, staat er geen spanning op). Om je stoelverwarming te kunnen bedienen, moet je dan nog twee schakelaars wegwerken, zo’n schakelaar zet je dan tussen de + draad in.
Dan moet het wel lukken toch? ;)3 november 2012 om 21:04 #17994986je moet ook de schakelaars van de Cali-zetels hebben of deze van de Tigra RIO VERDE en deze moet je in
je middenconsole inbouwen.Aansluitschema heb ik gevonden op het ALL CORSA UK forum.3 november 2012 om 21:49 #17994982Dankjewel voor de uitleg!
Ga het binnenkort maar eens proberen moet inderdaad wel lukken als ik het zo hoor want heb de schakel knopjes er wel bij namelijk!4 november 2012 om 14:55 #17994987Vergeet niet de 20Ah zekering per stoel, zo zit het ook in de Calibra.
Toevallig ook van de week werkend gemaakt, heb ook het Calibra-interieur (voorstoelen, achterbank t/m deurpanelen, deze zijn deels Corsa, deels Calibra).
Op de foto zitten de knoppen nog niet in de middenconsole, heb daarvoor het paneeltje van een Tigra met stoelverwarming.
4 november 2012 om 14:59 #17994988ff vraagje, ik zie in de post hier boven dat je er ook een armsteun in hebt.
heb je daar ook meer fotos van?
wil namelijk in mijn corsa ook weer een armsteun maken, alleen weet nog niet hoe ik die er in kan krijgen.4 november 2012 om 15:32 #17994989Zal wanneer ik de tijd heb er wat foto’s van maken.
Het is in ieder geval een Kamei armsteun. Ik ben voor de Kamei gegaan, omdat je bij andere armsteunen moet boren/schroeven in de vloer.
De Kamei is 1 van de weinigen (zo niet de enige), welke je onder de bestaande bevestigingspunten van de stoelen monteert.Dit model heeft ook een flessenkoeler ingebouwd, werkt via de sigarettenaansteker (ben van plan het voor de komende zomer buiten de sigarettenaansteker aan te sluiten, met een schakelaar ertussen), werkt best goed dmv een aluminium koelelement welke in direct contact met het flesje (max 0,5liter) staat, icm thermo-electrische fan.
Je hebt de steunen ook in stoffen uitvoering en zonder koelvak, dan kost het ook een stuk minder.
Hier wat info van de Kamei site zelf.
En hier een link naar het model in kwestie op eBay (Duitsland, waar ik het ook vandaan heb).4 november 2012 om 16:14 #17994990ik heb een universele liggen, die wil ik er graag in maken.
in de astra liep die plastic console door tot tussen de stoelen, daar kon ik hem met 4 schroeven aan vast zetten.
maar de corsa heeft deze console niet, dus dat word wat lastiger.7 november 2012 om 13:56 #17994991netjes hoor :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.