Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Restrictie luchtfilterbox
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2013 om 10:34 #17258234
Hallo allemaal,
Heb al op verschillende sites gelezen dat je een klein verschil in motoresponse kan krygen door de restrictie in de luchtfilterbox weg te halen.
Maar wordt hiermee bedoeld de ‘ kelk ‘ die in de boxzit of de ‘ plaat ‘ met gaatjes in de buis van box naar motor ?Het gaat over een astra H gtc :)
Mvg dimi
1 juni 2013 om 13:55 #18148830er zitten 2 kelken/buisjes in je filterbox,aan beide openingen van je filterbox ,die moet je er uit duwen.
1 juni 2013 om 14:15 #18148831zal ongeveer het zelfde zijn: gevonden via de search
1 juni 2013 om 14:46 #18148832Ok ga dit direct eens doen se :)
Bedankt he !
1 juni 2013 om 14:50 #18148833Ja de astra H en astra g is hetzelfde, kunnen er bij beide uit en luchtfilterelement vervangen voor een simota voor een nog betere gasrespons
1 juni 2013 om 14:55 #18148834heb het bij mijn f ook gedaan.
mijn 1.4 is geen 1.6 geworden, maar je merkt wel dat ie iets vlotter is.1 juni 2013 om 15:28 #18148835Heb dit net gedaan en hy reageerd inderdaad wat vlotter nu :)
Heb nu wel de indruk dat als ik ff doorduw en dan los laat er zo een paar hele kleine ‘ knallen ‘ ( zyn echt miniem en niet echt gigantisch luid hoor ) uit komen by het naar neutrale toerental zakken :)..Is dit gewoon nu ?
Heb wel een skytune dubbele uitlaat er onder zitten dus weet niet of dit de reden is dat ik ze hoor maar wil toch ff chekken :)1 juni 2013 om 17:02 #18148836waarschijnlijk gaat je benzine verbruik nu ook iets omhoog ,meer lucht meer benzine ,ook meer onverbrande dampen en, benzine in je uitlaat die door de hitten tot ontbranding komen in je uitlaat ,dat zijn de knallen die je hoort
1 juni 2013 om 18:07 #18148837Dit had ik al eens op wat Engelstalige sites gelezen, maar ik vraag me af: waarom is de filterbox zo ontworpen in de eerste plaats? Er moet toch een reden voor zijn, dat die pijpjes er in zitten?
:wtf
1 juni 2013 om 18:16 #18148838ja brandstof besparing :D
auto’s moeten zo zuinig mogelijk zijn met weinig uitstoot
1 juni 2013 om 18:19 #18148839Ik denk niet dat brandstofbesparing naar dit ontwerp heeft geleid. Met het verwijderen van de buizen verplaats je het maximumkoppel.
Het maximum koppel komt net wat eerder, maar word er wel lager van. Met de buizen erin is het maximum koppel hoger, maar bereik je dat pas wat later.1 juni 2013 om 18:20 #18148840En om zuinig te rijden hadden ze dan beter overal wat langere bakken in kunnen zetten dat verschil is veel groter.
1 juni 2013 om 18:30 #18148841@Haasje17 wrote:
Ik denk niet dat brandstofbesparing naar dit ontwerp heeft geleid. Met het verwijderen van de buizen verplaats je het maximumkoppel.
Het maximum koppel komt net wat eerder, maar word er wel lager van. Met de buizen erin is het maximum koppel hoger, maar bereik je dat pas wat later.Dus voor mensen met een sleurhut die naar Oostenrijk gaan niet aan te raden? :thumb
1 juni 2013 om 18:32 #18148842Maakt niet zo heel veel uit. Je zal het niet merken het verschil is vrij klein namelijk.
1 juni 2013 om 18:33 #18148843@Haasje17 wrote:
En om zuinig te rijden hadden ze dan beter overal wat langere bakken in kunnen zetten dat verschil is veel groter.
langere bakken worden vooral in auto’s gezet met wat meer vermogen ,een lange bak op een 1.4 motor rijd voor geen meter en, verbruikt juist meer.
1 juni 2013 om 18:38 #18148844Als je het nieuwe rijden geleerd hebt en nogsteeds doet wel trek je redelijk ver door en daarna rustig dan zijn ze echt zuiniger. Ik heb nu zelfs een F18WR 3,74 eronder een lange diesel bak dacht eerst dat dat niet prettig reed, maar hij is toch lekker vlot en zeer zuinig.
Ga binnenkort wel een F16CR 374 ervan maken, maar dit rijd ook zuinig en prima.
1 juni 2013 om 18:42 #18148845Wat bedoel je dan ? Redelijk vlot optreken en dan he snelheid behouden of gewoon in de 1ste 2 a3 vitessen :)?
1 juni 2013 om 18:44 #18148846Maar als ik het eigenlijk beetje goed begryp zal hy ni ‘ int begin ‘ iets vlotter zal trekken ?
Ben ook nog van plan om zo een sportinlegfilter zonder olie in te leggen :)1 juni 2013 om 18:47 #18148847Inderdaad in het begin zal je iets vlotter zijn, maar als je een 1.4 of 1.6 hebt is het verschil toch echt maar zeer klein.
1 juni 2013 om 18:50 #18148848Jha inderdaad hoe zwaardere motor hoe meer verschil je hebt maar tis gewoon omdat ik hiervoor een 1.2 met 110pk had op men renault wind en nu een 1.4 in de astra valt dit me een beetje tegen en wil ik alle kleine dingetjes die tg voor iex of wat meer vermogen zorgen dpen :) dus als je zo nog tips hebt voor ‘ kleine ‘ vermogen winst laat het me gerust maar weten :)
1 juni 2013 om 18:58 #18148849Ja maar je hebt ook 20 pk minder dan. Alleen zal het koppel wel wat hoger zijn van de astra. Gewicht is ongeveer gelijk.
Tips tja als je niet veel wil aanpassen vrij weinig. Zeker voor dit soort motoren is er weinig speelgoed. Tenzij je turbo gaat rijden.1 juni 2013 om 19:02 #18148850Hebt niet gezegt dat ik niet veel wil aanpassen he ;) wil gewoon eerste beginnen met de kleine aanpassingen die er ayn :D
1 juni 2013 om 19:22 #18148851@Haasje17 wrote:
Ik denk niet dat brandstofbesparing naar dit ontwerp heeft geleid. Met het verwijderen van de buizen verplaats je het maximumkoppel.
Het maximum koppel komt net wat eerder, maar word er wel lager van. Met de buizen erin is het maximum koppel hoger, maar bereik je dat pas wat later.nee je max koppel blijft hetzelfde, enkel zorg je voor een betere luchtstroming en dat merk je vooral bij lagere toeren dus het gebied in toeren waar je koppel hebt wordt breder, de reden is inderdaad de debiele eco normen waardoor je bij lagere toerentallen niet vol op het gas kan, meer verbruik door meer lucht heb je zelf in de hand er zit immers een klep in die je regelt met je rechter voet, enkel beschik je nu over meer koppel bij lagere toerentallen en dat merk je, het wordt geen raket maar het trekt net iets lekkerder door.
Als je een 1.4 hebt dan wil je toch wel zoveel mogelijk trekkracht hebben om bijvoorbeeld in te voegen, persoonlijk vind ik dat ze de 1.4 nooit in een stationwagon hadden moeten leveren, standaard is dat gewoon link omdat hij niet snel genoeg optrekt.
1 juni 2013 om 19:24 #18148852Turbo van de A14NEL/T/R erop schroeven. Denk zelfs dat het spruitstuk zo past en de voorpijp past aan de kat direct aan de tubo.
Olietoevoer zit een plug in het blok welke gebruikt kan worden. Olie retour weet ik zo niet. En electronische klep vervangen voor een handmatige voor een mechanische drukregelaar.1 juni 2013 om 19:26 #18148853Als de luchtstroom een langere weg af moet leggen heb je een hoger koppel, moet die een kortere weg af leggen word het lager.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.