Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Resten Sierstrips verwijderen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 april 2011 om 17:19 #17235510
Beste mensen,
Hoe kan ik het beste de resten (lijm met schuimrubber) verwijderen van de oude sierstrips, behalve dan met hitte?
(De sierstrips lieten los, en nu wil ik ze gaan vervangen voor nieuwe)Ik heb het namelijk met een fohn geprobeert, maar dit werkt voor geen meter. De lijm word er wel zachter door, maar er komen steeds maar hele kleine stukjes af.
Is er misschien iets wat speciaal gereedschap voor dit soort dingen of iets dergelijks?
Groeten,
Kevin11 april 2011 om 17:21 #17853980Een karamelschijfje voor op de boormachine ;) denk wel verkrijgbaar bij de automaterialenzaak
11 april 2011 om 17:21 #17853981Wat moet ik me hier bij voorstellen? Wat voor iets is het?
11 april 2011 om 17:25 #1785398211 april 2011 om 17:26 #17853983Mooi! Dan gaat ik die mooi ff halen.. Kwerd namelijk gek van dat gepunnik :p
11 april 2011 om 17:28 #17853984Er blijven altijd nog wel wat resten zitten, die verwijder ik altijd met thinner of wasbenzine. Thinner niet gebruiken als je je auto met spuitbussen of bouwmarktlak gespoten is ;) Daarna ff weer poetsen en klaar!
11 april 2011 om 17:55 #17853985Hoe gaat het eigenlijk met je Kadett????
11 april 2011 om 18:03 #17853986Ja prima joh! Ben nu begonnen met polijsten. Er zaten een heleboel kleine zwarte plekjes op de lak en met polijsten gaan deze er netjes vanaf! Dus daar ben ik nu even zoet mee! Morgen dus even de karamalschijf halen, en nog even een kleinere polijstschijf voor op de boormachine, zodat ik ook makkelijk bij de kleinere plekjes kan.
Paar dagen geleden de ruiterwissermotor vervangen ivm slijtage. Werkt nu weer perfect! Ook meteen GTI ruitenwisser erop gezet (Met dank aan Jurgen).
Kzal binnekort weer even een update geven in m’n topic.BTW vandaag m’n motortheorie gehaalt :P
11 april 2011 om 18:17 #17853987Dit spul is fantastisch:
http://www.netab.fi/torr-rengorare-p-3647.html?language=en
PRF 6-68
Haal er zelfs van die jaren oude wit uitgeslagen gaffer tape/ duck tape resten mee weg. Papiertje erop leggen, spul erop spuiten en zo een minuutje laten voorweken. Dan met de bus in de hand en een papiertje in de andere poetsen.
Spul is gemaakt om NIKS aan te tasten en toch goed te reinigen.
12 april 2011 om 19:28 #17853988Vandaag zo’n karamelplak gekocht, en het werkt perfect hoor he! :D Ik was eigenlijk zo klaar daarmee… Als ik was wezen pielen om die zooi eraf te krijgen, was ik volgend jaar nog bezig! Super bedankt jongens!! G
Groeten,
Kevin12 april 2011 om 22:14 #17853989zou zo’n schijf ook voor kit werken ?
een grapjas heeft de side skirts vast gekit :fy1, dus ik ben even zoet met een dikke laag kit grrrrr.
wie heeft een oplossing ?
gr vinc
12 april 2011 om 22:19 #17853990Zon caramelschijf werkt prima, ookvoor kitresten. Alleen moet je uitkijken dat je niet te lang op 1 plek blijft, want anders brand je door de lak.
Ik heb zelf een grove caramelschijf, die heeft tussenstukjes zeg maar. Beetje als een lamellenschijfje, daarmee krijg je al het grove spul er af.
13 april 2011 om 14:10 #17853991kijk das fijn ;)
dan even een grove en fijn schijf halen
bedankt
gr vinc
13 april 2011 om 14:20 #17853992Ik denk dat de kit gaat smelten en plakken met zo’n schijfje, probeer in ieder geval eerst even zoveel mogelijk voorzichtig weg te steken met een scherp mesje.
19 april 2011 om 20:28 #17853993Dasty van de Wibra, fantastisch spul
Werkt ook zeker om lijmresten van je lak te krijgen !!Groet, Rik
2 mei 2011 om 11:00 #17853979wat erg goed werkt om van die zwarte puntjes weg te halen (hars waarschijnlijk) is Diadeem allesreiniger van Procar. zo heb ik mijn kadett ook schoongekregen, op een andere manier ging het er gewoon niet af
17 mei 2011 om 18:11 #17853994Hoi Ik begrijp dat het al gelukt is,
maar houd er rekening mee dat er een massieve schijf in zit die tevoorschijn komt als de schijf op is.
Ik had een E-kadett cabrio met gewone stootstrips,
om deze te verwijderen heb ik toen zo’n schijfje geleend van de plaatwerkerij.
Toen ik eigenlijk al klaar was en de laatste restjes weg poetste kwam de hardeschijf tevoorschijn en kwam er een flinke kras in de lak…….
De Gsi lijsten kwamen er gelukkig precies overeen maar anders had ik flink gebaald…….een gewaarschuwd mens………….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.