Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › restauratieproject ascona sport UPDATE 10-04
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 december 2009 om 18:50 #17416581
Hoe heb je dat hoekprofieltje zo netjes in de bocht van de wielrand gekregen?
En aan de binnenkant, hoe ga je dat roestbestendig maken?
Je moet het nog even netjes glad slijpen neem ik aan?
Jij spuit denk ik de hele auto over, maar ik niet, dus ik moet nog eens even kijken hoe ik dit weer kan repareren en onzichtbaar maken met behoud van de originele lak er omheen :hmmz28 december 2009 om 10:33 #17416582dat ‘hoekprofiel’ heb ik uit een nieuwe wielkastrand gesneden:P
ik moet het inderdaad nog even wat bijslijpen, en dan later nog (laten??)strakplamuren.
wat roestbestendigheid betreft, ik schilder alles in de owatrol, een roestwerend middel, dus ook aan de binnenkant.28 december 2009 om 10:57 #17416583aha! een wielkastrand :-). Ik zal morgen eens kijken hoe erg de schade bij mij is. Als ik het goed gezien heb, is de roest nog niet het hoekje van de wielkastrand om. Hopelijk valt er nog wat te redden. Ik zal in ieder geval proberen de roest zo veel mogelijk te ‘amputeren’ voordat het verder gaat.
28 december 2009 om 11:07 #17416584eventueel heb ik nog wel een halve wielkastrand voor je waar het goede stuk nog in zit:)
11 februari 2010 om 19:25 #17416585ff weer een update;
het laswerk is klaar!!!:D
ondanks de kou heb ik de achteras inmiddels in de menie gezet en vervolgens zwart gemaakt, en de onderkant van de auto staat inmiddels in de menie.
maar nou heb ik ff een vraagje; wat voor olie moet er in de achteras en hoeveel?groeten Tiedo
meer foto’s volgen:thumbup
12 februari 2010 om 20:05 #17416586zo er komt al schot in ondanks de barre kou :thumbup binnenkort weer op z,n asjes ???????
13 februari 2010 om 12:43 #17416587hij moet eerst van onder nog ff in de tectyl maar ja daar is het nu wat te koud voor:thumbdown
maar weet niemand nou wat voor olie er in de achteras moet??:hmmz:hmmz13 februari 2010 om 14:56 #17416588Mijn vraagbaak schrijft dat er 1,1 dm3 van viscociteit SAE 90 in moet. Kwaliteit GM 1942382
13 februari 2010 om 16:36 #17416589ok bedankt:thumbup weet iemand toevallig ook hoe lang de remslang naar de achteras is?? bij deze achteras is ie doorgeknipt dus weet ik niet hoe lang hij moet zijn:(
13 februari 2010 om 16:56 #17416590een meter of 3 weet je zeker dat die lang zat is:P:angel:hmmz
meestal is dat toch een cm of 30
17 maart 2010 om 16:28 #17416591ook vandaag effe daar op visite geweest schiet al aardig op hoor asconaatje voor moeder de vrouw ook de plannen ermee klinken goed :wors:wors:wors:wors
10 april 2010 om 18:11 #17416592nou maar weer eens een update;
achteras is inmiddels klaar, ziet er netjes uit dacht ik zelf;)motorruimte ook alvast maar even gespoten
en zo werken we hier langzaam aan wat door. nou de bodem even afmaken en dan kan ie uit het spit:thumbup
10 april 2010 om 18:14 #17416593oja ook dit nog even; als ik het stuurhuis eruit wil halen zit er voor bij het schutbord nog zo’n bout. volgens de vraagbaak moet ik die bout doorboren, maar waar haal ik dan zo’n nieuwe bout vandaan?:hmmz:hmmz het is volgens mij geen gewone bout
gaat dus om deze bout
10 april 2010 om 19:24 #17416594leuk stukje dit allemaal.
ga ik zeker verder volgen.10 april 2010 om 21:00 #17416595Dat is een breekbout, Met een beitel mep je em wel los (liet afslaan) je kunt er later gewoon een M8 in draaien
11 april 2010 om 13:12 #17416596ok ga ik dat even proberen:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.