Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Restauratie rekord E2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2012 om 00:26 #17251295
nou , na de bijna volledige ombouw van 1.8 naar 2.0 (ford) v6 gaat de rekord na de bouwvak naar mijn maat toe om de buitenkant aan te pakken voor ik naar de RDW ga voor de motorkeuring.
deze werkzaamheden zijn nog niet allemaal nodig ( met uitzondering van linkervoorpoot ,denk ik ) maar ik wil toch met een nette auto tevoorschijnkomen daar ,hieronder diverse fotos van de te verrichten werkzaamheden, tips over diverse dingen zijn altijd welkom ,zelf ga ik dit niet doen want kan absoluut niet lassen, daar doet mijn kameraad dit voor mij , Veerpoot links voor,( Hier kijk je echt zo op de weg , dit was bij de voirge APK geen afkeurpunt :shock: ?! ) hier wordt nw voorschermbevestigingsplaat ingelast
en veerpoot reparatie plaat )
Veerpoot rechts voor ,( is nog niet door ,maar word toch gelijk meegenomen , we zijn nou toch bezig :D ) komt ook veerpoot reparatieplaat op
Rechtervoorhoek ,
Linkervoorhoek ,(komt nw keienvanger en voorscherm op )
Linkerachterhoek ,(aan het kleurverschil aan beide zijden kan je al zien dat er al eerder iets aan is gedaan door de vorige eigenaar , maar nu worden aan beide zijden reparatie stukken ingelast )
Rechterachterhoek ,
Dorpel en deur rechtsvoor ,( dorpel wordt plaatje ingelast , deuren weet ik nog niet wat ik daar mee doe , zit aan alle 4 de deuren wel wat werk maar ga maandag kijken voor 4 andere deuren ( die volgens verkoper er nog redelijk uitzien)
Compleet plaatje van de voorzijde ,(Kap van een diesel om het luchtfilter van de v6 kwijt te kunnen )
Hoop regelmatig fotos te kunnen plaatsen over de voorgang van de diverse werkzaamheden12 augustus 2012 om 08:29 #18055450als je met die voorpoten begint zal het je nog flink tegenvallen hoe slecht hij eronder is zit een hele hoop dubbel plaatwerk waar vocht tussen kan kijk in je interieur maar eens onder het dashboard links boven in de hoek als daar een bruine plek zit
ben benieuwd wat voor v6 erin zit en hoe12 augustus 2012 om 10:12 #18055451ok van dat dubbel plaatwerk had ik al gehoord , ik heb wel last van water in de auto maar aan de passigiers zijde , dat kunnen we mooi bekijken als de voorschermen eraf zijn ,
Er ligt een 2.0 V6 (90PK) van een taunus van 81 met automaatbak , denk bij meetings volgend jaar dat iedereen kan beoordelen hoe hij erin ligt12 augustus 2012 om 10:31 #18055452Was een 2.9 V6 van een Scorpio meer werk geweest?
12 augustus 2012 om 18:08 #18055453of een 3.0 24v van … jaja… OPEL :D ?
waarom ford?
12 augustus 2012 om 20:39 #18055454ja, ja, jongens die discussie hebben we al eens gehad ,waarom geen 2.9 ? ik hoef geen scheurijzer ( en ik heb een hekel aan injectie ,daarom een 2.0 met een ouderwetse CARBURATEUR :thumb )en met een 2.0 blijf ik kwa pk,s bijna gelijk met de 1.8 en dat is makkelijk keuren bij de rdw,
waarom geen opel blok ? ja ,eigenlijk ben ik toch wel nu een beetje fordman (voor de rodeo en bangers doen wij bijna alles met ford motoren en ik heb nog een escort MK2 )en vroeger opel man ( heb 3 ascona,s B gehad ,een manta b en een rekord e2 D ) en nu kan ik twee dingen tot 1 combineren en ik vond het ook wel een mooie uitdaging om dit voor elkaar te krijgen, daarom dus :jerry13 augustus 2012 om 22:26 #18055455Veel succes met de restauratie werkzaamheden :thumb Jah, hoe dichter
je bij Nieuwleusen komt des te meer Ford je krijgt :D Heb daar ook nog
Fam. zitten die daar druk mee zijn.14 augustus 2012 om 16:03 #18055456Gisteren de 4 deuren opgehaald ,zijn nog heel goed voor die 4 tientjes ! :thumb
ga vanavond alvast beginnen om deuren over te zetten
nieuwleusen ═ granadaland he :D14 augustus 2012 om 20:08 #18055457@hans-rekord-e wrote:
en met een 2.0 blijf ik kwa pk,s bijna gelijk met de 1.8 en dat is makkelijk keuren bij de rdw,
waarom geen opel blok ? ja ,eigenlijk ben ik toch wel nu een beetje fordman (voor de rodeo en bangers doen wij bijna alles met ford motoren en ik heb nog een escort MK2 )en vroeger opel man ( heb 3 ascona,s B gehad ,een manta b en een rekord e2 D ) en nu kan ik twee dingen tot 1 combineren en ik vond het ook wel een mooie uitdaging om dit voor elkaar te krijgen, daarom dus :jerrybij de rdw hoef je met de pk’s echt niet gelijk te blijven voor een makkelijke keuring,dat maakt niets uit.
mijn commodore ging van een 6 cil 130pk naar een chevy v8 met 225pk.
maar een ford motor in een opel is weer eens wat anders :thumb
ik zag dit weekeind in zevenaar op de meeting een bmw 3 serie met een 3 liter 6 cil toyota motor :shock:14 augustus 2012 om 21:35 #18055458@HAICO wrote:
@hans-rekord-e wrote:
en met een 2.0 blijf ik kwa pk,s bijna gelijk met de 1.8 en dat is makkelijk keuren bij de rdw,
waarom geen opel blok ? ja ,eigenlijk ben ik toch wel nu een beetje fordman (voor de rodeo en bangers doen wij bijna alles met ford motoren en ik heb nog een escort MK2 )en vroeger opel man ( heb 3 ascona,s B gehad ,een manta b en een rekord e2 D ) en nu kan ik twee dingen tot 1 combineren en ik vond het ook wel een mooie uitdaging om dit voor elkaar te krijgen, daarom dus :jerrybij de rdw hoef je met de pk’s echt niet gelijk te blijven voor een makkelijke keuring,dat maakt niets uit.
mijn commodore ging van een 6 cil 130pk naar een chevy v8 met 225pk.
maar een ford motor in een opel is weer eens wat anders :thumb
ik zag dit weekeind in zevenaar op de meeting een bmw 3 serie met een 3 liter 6 cil toyota motor :shock:Zo zijn er nog wel meer rare bouwsels , een kennis van me rijdt in een 205 met 2 :shock: xm diesel motoren en dus 4×4 (welliswaar voor de cross of blubberbadrace maar toch ….)
Voor wat betreft de motorkeuze , ik was van mening als je onder de 20% vermogensverschil bleef je minder strenge keuring had ( dat er niet gekeurd werdt op aangepaste remmen ed , EN ik had dit nog leggen dus was de keuze voor mij snel gemaakt ..15 augustus 2012 om 17:38 #18055459het was vroeger zo dat als je meer als 40% meer vermogen had, dan moest je voor een uitgebreide keuring naar lelystad.
vanaf 10-1973 , dat is nu pas vanaf 89 geloof ik :hmmz18 augustus 2012 om 23:54 #18055460Euhh hoe noem je dit ??? :hmmz , nieuw soort cabrio ?
verder nog wat plaatjes van hoe het er achter de deuren uitziet , bijrijders zijde
en bestuurders zijde ,
dat ziet er nog wel aardig uit , vind ik zo
morgen <dus zondag gaat de auto naar de plaatwerker , ik zal er een fototoestel bijdoen want verder zal ik zelf weinig aan de auto doen ( ten eerste ben ik geen plaatwerker en ieder zijn vak he ?) en hoop dat de plaatwerker veel fotos voor ons gaat maken :worsnou hier dan een groot aantal fotos tot zover
Vanwege de slechte pasvorm van het imitatie e2 scherm en ik een orginele e1 gekocht had
( welke ze mij als e2 verkocht hebben) hebben we van twee schermen 1 gemaakt , Het groote deel is dus orgineel e1 en de aansluiting naar de keienvanger is imitatie e2
Heb andere deuren gekocht die beter waren dan degenen die erin zaten
Resultaat tot zover,
16 september 2012 om 21:00 #18055461Veel nieuwe fotos geplaatst :jerry
16 september 2012 om 21:13 #18055462AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat doe je netjes, en snel. ziet er goed uit. :thumb
Klasse dat deze oldie een tweede leven krijgt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.