Forumindex › Forums › Modellen › Manta › restauratie project Manta B gsi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2010 om 23:05 #17585747
origineel gepost door postbusmanta
origineel gepost door Dolmans
@postbusmanta: ik zag dat je de deurklinken (van Manta B zo te zien) eraf hebt gehaald om te spuiten. Ik neem aan dat je ze er ook weer op gezet hebt :P:P
Hoe heb je dat met het tweede moer in de binnenkant van de deur gedaan? Ik heb van een deur de klink een keer eraf gehaald, omdat de deur gespoten werd. Daarna kreeg ik bij het monteren maar 1 moer vast. Bij de andere kwam ik amper bij, te dikke vingers. Tips?merci
JohnDan moet ik even kijken, het is alweer een tijdje geleden.
Ik kan me niet herinneren dat ik hier problemen mee had.
Het is immers ook m’n werk om op de meest moeilijke plaatsen vanalles in elkaar te zetten, dus wellicht is dat de verklaring. :hmmz
@Dolmans: Hm, ik heb ze ook wel eens losgehad, en eigenlijk ook niet al te veel trammelant gehad. Weet niet meer hoe ik de ruit er precies in had hangen, helemaal dicht of maar een stukje open ofzoiets. Maar anders wil ik, als je de boel nog eens los hebt liggen, wel even mijn vingers naar Zeewolde brengen ;)24 januari 2010 om 19:29 #17585748Ik heb even gekeken bij de deurgreep.
Ik had toen het raam eruit en de achterste raamgeleider ook.
Dan kun je er heel makkelijk bij.
4 februari 2010 om 19:50 #17585749@postbusmanta
Dat had ik niet gedaan, vandaar het gepiel. Heb wel ervaring met andere deur dat als ik raam eruit haal deze weer moeilijk sluitend aan het rubber erin te krijgen is.
Daar nog slimme tips voor?
@the_undertaker: dat onthou ik! kan best wel eens hulp gebruiken. ben niet altijd zo handig als jij en postbusmanta:P
4 februari 2010 om 21:01 #17585750Je kan je raam naar alle kanten regelen. Hellingshoek naar binnen, kanteling , hoogte…
Je kan de rails regelen met hun bevestigingsbouten zodat het raam steviger tegen je rubber
duwt (zijkant).
De L-vormige einde slag-ijzertjes kan je regelen zodat je de hoogte bepaald,
en in je deur heb je 2 regelvijzen (oa draaimecanisme) die de kanteling ten opzichte van het
horizontale regelen.
Een klote jobke dat geduld vereisd, ik doe het af en toe nog eens maar ik geef toe dat de
carwash niet de ideale omgeving is voor een Manta!6 februari 2010 om 13:11 #17585751Inderdaad een k-klusje.
Heb bij bestuurderskant raam eruit gehad. Kreeg hem daarna niet meer goed afgesteld. Opel dealer laten doen, maar ook die lukte het niet helemaal. Heb daarna zelf nog lopen pielen en heb hem nu bijna goed.
Huidige oplossing is dat als ik instap, ik het raam even omlaag en dan weer naar boven draai. Dan past ie.
Vandaar dat ik een beetje huiverig ben om aan de andere kant het raam er uit te halen…25 februari 2010 om 21:46 #17585752Na twee weken niks te kunnen doen vanwege het weer, kon ik deze week eindelijk weer wat doen!:D
Eerst maar eens de rembekrachtiger geplaatst!
Daarna heb ik zondag het blok er in gehangen….
Het viel nog wel mee hoe zwaar het blok was…. haha:P
Deze week alle aanbouw delen gemonteerd…. En maar eens proberen of hij van ‘t weekend wil lopen!
25 februari 2010 om 21:56 #17585753damn damn damn
good job! :wub
25 februari 2010 om 22:05 #17585754Dat ziet er goed uit !!! :thumbup
26 februari 2010 om 10:40 #17585755Ziet er goed uit! Heb je nu ook een extra remdrukverdeler voor achter er tussen zitten?
Damn, die blauw slangen met de witte streepjes gaan wel pijn doen als je te lang naar de foto kijkt. :cool:
26 februari 2010 om 10:53 #17585756Super netjes:wors:wors:wors en kerel wat ben jij sterk
26 februari 2010 om 11:03 #17585757ziet er inderdaad erg mooi uit ,ben enkel geen fan van die blauwe slangen
verder goed bezig
net wat je zegt blok weegt niet zo zwaar heb ze vroeger in me eentje op de werkbank gegooit zonder kraan:jerry
goed heb er wel een kapote rug aan over gehouden dus is geen aanrader:jerry:jerry26 februari 2010 om 16:38 #17585758zo goed bezig ziet er netjes uit allemaal
26 februari 2010 om 16:59 #17585759zeker netjes :wub
26 februari 2010 om 17:04 #17585760:wors
keurig hoor
28 februari 2010 om 10:18 #17585761Bedankt voor de complimenten!
Ik vind het in het daglicht er nog veel mooier uit zien dan op de foto’s!
Maar hij loopt nog niet…. :hmmz Hij start wel en gaat ook aan, maar daarna valt ie meteen weer uit! Hij krijgt wel genoeg bezine….
Ik denk iets met de luchtmassa meter… of de onsteking, maar als ie aanslaat klinkt het wel soepel!maar dat is maar twee of drie seconde, dan valt ie stil!:(
Iemand een idee wat het kan zijn?29 maart 2010 om 07:21 #17585762Hier nog een laatste paar foto’s van hoe ie er nu bij staat!
29 maart 2010 om 08:07 #17585763mooi mooi!
ferme pijp steekt er onderuit!29 maart 2010 om 08:11 #17585764origineel gepost door McLambo
mooi mooi!
ferme pijp steekt er onderuit!ja eigenlijk moet er nog een stukje vanaf! Maar dat eindstuk is rvs… dus ff kijken hoe ik dat mooi er recht kan doen!
29 maart 2010 om 18:21 #17585765ziet er goed uit. loopt ie nou ook goed?
29 maart 2010 om 18:44 #17585766hoi
ik weet niet of je stevig gaat trappen of iets dergelijks, maar ik zou die carter ontluchter ergens anders plaatsen. het zal wel zonder zijn als alles daar zwart wordt na een week:P
29 maart 2010 om 20:26 #17585767origineel gepost door Dolmans
ziet er goed uit. loopt ie nou ook goed?ja hij loopt nu goed! iets hoog stationair, maar dat komt wel goed!
En heb het carter filter er nu niet meer op zitten, wil daar nog iets anders voor bedenken…..30 maart 2010 om 07:30 #17585768carter ontluchting kun je zelf mooi maken met een extra potje waar je een slang in laat lopen
das beter dan inderdaad een filter erop30 maart 2010 om 07:49 #17585769origineel gepost door Dolmans
Inderdaad een k-klusje.
Heb bij bestuurderskant raam eruit gehad. Kreeg hem daarna niet meer goed afgesteld. Opel dealer laten doen, maar ook die lukte het niet helemaal. Heb daarna zelf nog lopen pielen en heb hem nu bijna goed.
Huidige oplossing is dat als ik instap, ik het raam even omlaag en dan weer naar boven draai. Dan past ie.
Vandaar dat ik een beetje huiverig ben om aan de andere kant het raam er uit te halen…Hmm, kortgeleden samen met Mantaman19 van het forum, bij zijn Manta de ruiten afgesteld. Het werd eerst even voorgedaan door iemand die bij Carglass werkt, en als je eenmaal weet hoe het moet, is het zo gepiept. Feit blijft wel dat het rubber achteraan soms niet fraai aansluit, dus uitkijken met afspuiten.
@mathymanta: Mooi werk!30 maart 2010 om 16:21 #17585770Bedankt :thumbup hopelijk over twee weken apk er op en dan eindelijk rijden!!!!
De ramen waren idd ff werk, maar als je het eenmaal door hebt is het best te doen!31 maart 2010 om 19:59 #17585771inderdaad heel mooi en tot in de puntjes afgewerkt:thumbup :wors
mijn zwarte heeft ook nog van mijn vader geweest gekocht aan 10 jaar
is nu 15 jaar bij onsheb er bewondering van je werk en van je pa om hem te houden
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.