Forumindex › Forums › Modellen › Manta › restauratie project Manta B gsi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2010 om 15:22 #17585722
ik zou de wagen wel goed afplakken. het zou zonde zijn om spuitnevel op je nieuwe lak te krijgen:thumbdown
18 januari 2010 om 15:54 #17585723Jij hebt het hemeltje er wel heel mooi in zitten! :thumbup
Maar ja ik zou het ook zo goed af plakken! Je wilt toch geen nevel op je nieuwe gespoten lak!!!18 januari 2010 om 17:10 #17585724Nee, da’s waar, maar ik had niet gedacht dat het zo zou uitnevelen. (hmm, bedenk me net dat ik naast mijn ascona wel eens iets anders heb gespoten:mad:)
En hoe gaat dat dan met schuren, precies op de overgang van zwart naar rood? Schuur je dat iets door met scotsbright? of precies op de naad ophouden met schuren?
18 januari 2010 om 17:30 #17585725Eerst afplakken met feiline tape, een soort kustof plakband. Als je het met maskeer tape doet krijg je van die brokkel randjes. Na het afplakken alles netjes met een fijn schotsbride matje materen. Het spuiten doe je door laagje voor laagje rustig op te bouwen, de kans is groot dat ales je het ineens dekkend probeert te spuiten de ondergrond gaat oplossen omdat het nog redelijk verse lak is..
Lijkt lastiger dan dat het is hoor..Als je het met een spuitbusje wilt gaan doen moet je eens kijken of je ergens Innotec mat zwart kunt kopen. Is een kwalitatief zeer goede spuitbus waarvan het mat zwart ook echt mat zwart is en ook blijft..
De bovenste bedoel ik, Black Body paint ..
http://www.innotec.nl/nl/Webshop/Primers,%20coatings%20en%20lakken/Black%20Body-Paint/18/135/
19 januari 2010 om 07:41 #17585726Ik zal het waarschijnlijk op de ‘oude’ lak gaan spuiten. Die Feiline tape, die kan ik gewoon bij de automaterialenzaak halen?
Bedankt voor de tips!
19 januari 2010 om 09:15 #17585727Zo goed afplakken is absoluut noodzakelijk. Je wilt inderdaad geen spuitnevel op je pasgespoten Manta!
Ik heb het met een spuitpistool gespoten. Ik kon meer verf gebruiken, omdat ook alle lijstjes en de handgrepen opnieuw gespoten zijn.
Het is zijde-mat. Er is uitgezocht welke zwart het moest zijn, want er zit zoveel verschil in de glans.
19 januari 2010 om 21:13 #17585728Wat is dat voor ding op de laatste foto?
Heb je toevallig kleur nr? Want dit is wel een hele mooie zwart.Ik heb vanavond nog ff bij de Ascona gekeken, en ik heb chromen handvatten, en die zijn geribbeld.
zijn deze origineel ook zwart, maar wel van metaal?
19 januari 2010 om 22:24 #17585729Die laatste dingen zijn de voorste raamgeleiders uit de deuren. Alleen dat driehoekje steekt boven de deur uit na montage.
Geribbelde handgrepen behoren chroom te zijn.
Ik heb geen kleurnummer.
Het is Rally-Black uit de jaren 80.
Voor het merk moet ik even het blik opzoeken.19 januari 2010 om 22:33 #17585730ff off-topic….:angel
@postbus, op je manta op de vorige pagina heb je de zijkant zwart gespoten, na de auto gespoten te hebben,
had je tijdens het zwart spuiten, de daklijsten ook gemonteerd??
die dunne zwarte randjes?zie de rest namelijk wel op foto op de bokjes, maar die niet..
19 januari 2010 om 22:52 #17585731Nee, die heb ik niet gedaan.
Dat is dan ook het enige.Dit is namelijk van die slappe plastic rommel.
Dan moet je een kunststofprimer aanbrengen en een weekmaker door de verf heen mikken.20 januari 2010 om 08:06 #17585732Dat ziet er allemaal heel mooi uit postbusmanta!
Ik denk dat ik mijn lijstjes ook maar ff langs de spuiter breng! ben bang dat als ik dat met spuitbus doe dat de verf er binnende korste keren weer af is!Nog ff een vraagje…..
:angel- Weet iemand of ik mijn carterpan nog kan vervangen na dat het blok geplaatst is?
Wil namelijk een nieuwe bestellen maar anders kan ik nu niet verder….!gr m
20 januari 2010 om 08:58 #17585733Ja het kan wel, maar vergt wat werk.
Je moet dan de motor aanzienlijk opkrikken, of nog beter, de voor as er weer onder vandaan halen (en de motor dan middels zon balk er over heeb ondersteunen
20 januari 2010 om 17:26 #17585734origineel gepost door Freestyler
Ja het kan wel, maar vergt wat werk.Je moet dan de motor aanzienlijk opkrikken, of nog beter, de voor as er weer onder vandaan halen (en de motor dan middels zon balk er over heeb ondersteunen
hmmm…. dan wacht ik nog wel ff met de motor plaatsen! haha
En heeft er misschien iemand nog een voor raam te koop?
wel een beetje in de buurt van hengelo….20 januari 2010 om 22:55 #17585735blank?
volgens mij ligt hier wel wat.
@postbus.. plastic spul??? die randen zijn hier van blik…
je randen onder je zijruiten en portieren heb je wel gespoten.die van mij zijn oerlelijk, maar probeer maar wat moois te vinden..:angel
20 januari 2010 om 23:25 #17585736Ik heb 1 lijst nieuw gekocht (onder het zijraam achter), toen alsnog gespoten om geen kleurverschil te hebben.
21 januari 2010 om 07:44 #17585737origineel gepost door Ghanz
blank?volgens mij ligt hier wel wat.
@postbus.. plastic spul??? die randen zijn hier van blik…
je randen onder je zijruiten en portieren heb je wel gespoten.die van mij zijn oerlelijk, maar probeer maar wat moois te vinden..:angel
Het liefst een met blauwe raamband… waar woon je en wat vraag je er voor?
En ik heb nog een vrragje:
weet iemand waar het vacum slangetje die vanaf het inlaat spruitstuk door het schutbord de auto naar binnen gaat, op moet?????21 januari 2010 om 07:56 #17585738achter het dachbaord op je econ meter
21 januari 2010 om 19:12 #17585739origineel gepost door fluks
achter het dachbaord op je econ meterDat dacht ik al… maar kan het gaatje niet vinden (normaal geen last van hoor! ;)
Heb je daar misschien een fototje van?
gr mathy21 januari 2010 om 19:43 #17585740origineel gepost door manta19sr
zou alleen even je dash aanpassen je hebt nu grijs dash en zwarte cockpit,steekt een beetje af,
heb evt wel grijze cock liggen(of zwarte set)
De GSI is standaard geleverd met een grijze dash en een zwarte meterbak. Zou het zo origineel mogelijk houden.:wub
21 januari 2010 om 22:03 #17585741origineel gepost door mathymanta
origineel gepost door fluks
achter het dachbaord op je econ meterDat dacht ik al… maar kan het gaatje niet vinden (normaal geen last van hoor! ;)
Heb je daar misschien een fototje van?
gr mathyGat zit achter het dashboard aan de passagierskant!! Een beetje rechtsboven de tunnel.
Zit zo’n speciaal doorvoerrubber bij. Gat is geloof ik 15mm in diameter.22 januari 2010 om 21:47 #17585742origineel gepost door postbusmanta
origineel gepost door mathymanta
origineel gepost door fluks
achter het dachbaord op je econ meterDat dacht ik al… maar kan het gaatje niet vinden (normaal geen last van hoor! ;)
Heb je daar misschien een fototje van?
gr mathyGat zit achter het dashboard aan de passagierskant!! Een beetje rechtsboven de tunnel.
Zit zo’n speciaal doorvoerrubber bij. Gat is geloof ik 15mm in diameter.Ik bedoelde waar in het dash….. maar heb hem er al op zitten!:thumbup
bedankt gr m22 januari 2010 om 21:53 #17585743origineel gepost door mathymanta
origineel gepost door Ghanz
blank?volgens mij ligt hier wel wat.
Het liefst een met blauwe raamband… waar woon je en wat vraag je er voor?
moet even kijken of ik er nog een heb met een raamband,
maar vaak zijn die getint van kleur, brons of groen.
meende enkel nog een blanke ruit over te hebben,
zal dit weekend eens kijken wat er nog is23 januari 2010 om 18:36 #17585744@postbusmanta: ik zag dat je de deurklinken (van Manta B zo te zien) eraf hebt gehaald om te spuiten. Ik neem aan dat je ze er ook weer op gezet hebt :P:P
Hoe heb je dat met het tweede moer in de binnenkant van de deur gedaan? Ik heb van een deur de klink een keer eraf gehaald, omdat de deur gespoten werd. Daarna kreeg ik bij het monteren maar 1 moer vast. Bij de andere kwam ik amper bij, te dikke vingers. Tips?merci
John23 januari 2010 om 20:57 #17585745mijn excuus…blijk door mijn voorraad voorruiten heen te zijn.
(of ik heb nu een hele boel kleintjes :swear)23 januari 2010 om 22:01 #17585746origineel gepost door Dolmans
@postbusmanta: ik zag dat je de deurklinken (van Manta B zo te zien) eraf hebt gehaald om te spuiten. Ik neem aan dat je ze er ook weer op gezet hebt :P:P
Hoe heb je dat met het tweede moer in de binnenkant van de deur gedaan? Ik heb van een deur de klink een keer eraf gehaald, omdat de deur gespoten werd. Daarna kreeg ik bij het monteren maar 1 moer vast. Bij de andere kwam ik amper bij, te dikke vingers. Tips?merci
JohnDan moet ik even kijken, het is alweer een tijdje geleden.
Ik kan me niet herinneren dat ik hier problemen mee had.
Het is immers ook m’n werk om op de meest moeilijke plaatsen vanalles in elkaar te zetten, dus wellicht is dat de verklaring. :hmmz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.