Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Restauratie opel rekord d coupe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2011 om 19:09 #17954824
Zozo, weer een update van de Opel.
Ben terug bezig aan de auto, omdat de examens eindelijk gedaan zijn,
vandaag samen met maat een aantal uurtjes geschuurd. was eerst van plan om alles tot op de primer te schuren,
maar heb nu besloten om alles tot op het blanke metaal te doen, voor een beter resultaat.Hieer de foto’s
en heb ook al de ondergrond eens mooi gemaakt.
en nu de andere foto’s
Voila dit zijn de resultaten, en met nieuwjaar, ga ik een lasapparaat, spuitcabine, onderdelenreiniger en assteunen kopen.
Mvg Ben Braeckman
26 januari 2012 om 20:27 #17954825even een vraagje weet er iemand waar ik de voorbumper kan halen van de opel rekord? of kan ik deze zelf maken?
hier een foto met wat ik bedoel,op dit filmpje zie je het ook
http://www.youtube.com/watch?v=IY95fGdQM9k” onclick=”window.open(this.href);return false;Mvg Ben
27 januari 2012 om 07:12 #17954826allereerst mooi project voor zo,n jong iemand :thumb
met bumper bedoel je een twee delige spoiler even een advertentie op marktplaats of kapaza of iets dergelijks zetten met GEZOCHT rekord-D commodore-B voorspoiler
of op het gedeelte hier gezocht topic
igg succesdat zwarte ding op de foto das een een bumper :jerry
27 januari 2012 om 17:53 #17954827deze voorspoiler is zat op de commodore b Gs/e
zijn nog wel te vinden, prijs ligt meestal rond de 100/120 euro27 januari 2012 om 18:21 #17954828Prijs €50-€150, ligt aan de staat.
28 januari 2012 om 15:05 #17954829Heel erg bedankt mannen!
heb er al een paar gevonden, dank jullie wel!
& kermitkiller danku, hoop er iets moois van te maken :)
28 januari 2012 om 20:30 #17954830heel mooi project voor een jonge iemand. ik merk dat er steeds meer jonge jongens oude opels gaan rijden.
maar heb je die zijkant nou met een afbraamschijf helemaal bewerkt? doe dat alsjeblieft niet. daar wordt een spuiter niet blij mee. en jij ook niet.
28 januari 2012 om 21:16 #17954831Hallo
Proficiat met jou rekord coupe.
Heb er ondertussen wel stuk of tien gehad.
Momenteel deze twee
De groene is en rekord, de blauwe en commodore.
De achterbank zou ik in ieder geval ook eruit halen zitten normal altijd van die leilijke plekken onder in de hoek.
Als je nog iets an onderdelen nodig hebt vraag maar gewoon heb er ongeveer 20000 onderdelen voor rekord d en commodore b.
Zou mij en CD – werkplaatshandboek voor de rekord halen da staat alles in.
Kan je normal via marktplaats krijgen heb ik toen ook gekocht.
Heb ze ookhier maar helaas alleen in het duits werkplaatshandboek en onderdelen boek van de microfiches erg handig.
Gr. Peter28 januari 2012 om 22:01 #17954832@dqp-sammy wrote:
Hallo
Proficiat met jou rekord coupe.
Heb er ondertussen wel stuk of tien gehad.
Momenteel deze twee
De groene is en rekord, de blauwe en commodore.
De achterbank zou ik in ieder geval ook eruit halen zitten normal altijd van die leilijke plekken onder in de hoek.
Als je nog iets an onderdelen nodig hebt vraag maar gewoon heb er ongeveer 20000 onderdelen voor rekord d en commodore b.
Zou mij en CD – werkplaatshandboek voor de rekord halen da staat alles in.
Kan je normal via marktplaats krijgen heb ik toen ook gekocht.
Heb ze ookhier maar helaas alleen in het duits werkplaatshandboek en onderdelen boek van de microfiches erg handig.
Gr. Peterman die commo is vet :wub :wub :wub im in love!!!!
28 januari 2012 om 22:02 #17954833@benneken wrote:
Zozo, weer een update van de Opel.
Ben terug bezig aan de auto, omdat de examens eindelijk gedaan zijn,
vandaag samen met maat een aantal uurtjes geschuurd. was eerst van plan om alles tot op de primer te schuren,
maar heb nu besloten om alles tot op het blanke metaal te doen, voor een beter resultaat.Hieer de foto’s
en heb ook al de ondergrond eens mooi gemaakt.
en nu de andere foto’s
Voila dit zijn de resultaten, en met nieuwjaar, ga ik een lasapparaat, spuitcabine, onderdelenreiniger en assteunen kopen.
Mvg Ben Braeckman
btw goed bezig met je rekord welke kleur ga je hem doen ?
29 januari 2012 om 09:12 #17954834@bettus accu wrote:
heel mooi project voor een jonge iemand. ik merk dat er steeds meer jonge jongens oude opels gaan rijden.
maar heb je die zijkant nou met een afbraamschijf helemaal bewerkt? doe dat alsjeblieft niet. daar wordt een spuiter niet blij mee. en jij ook niet.
jaa maar met een roterende staalborstel, mat wat zou ik dat anders moeten doen? de hele auto is bijna zo gedaan, is dat slecht?
29 januari 2012 om 09:13 #17954835@ thomas-opc : de auto komt in het mooi blinkend rood. gaat mooi overeenkomen mat dat chrome :)
29 januari 2012 om 10:23 #17954836@benneken wrote:
@ thomas-opc : de auto komt in het mooi blinkend rood. gaat mooi overeenkomen mat dat chrome :)
gaat vet staan :jerry
29 januari 2012 om 10:34 #17954837@benneken wrote:
@bettus accu wrote:
heel mooi project voor een jonge iemand. ik merk dat er steeds meer jonge jongens oude opels gaan rijden.
maar heb je die zijkant nou met een afbraamschijf helemaal bewerkt? doe dat alsjeblieft niet. daar wordt een spuiter niet blij mee. en jij ook niet.
jaa maar met een roterende staalborstel, mat wat zou ik dat anders moeten doen? de hele auto is bijna zo gedaan, is dat slecht?
hoe je het anders moet doen, schuren.
ik heb het kaal geschuurd, en afbijt kun je ook gebruiken.
heb het toen samen met mun zwager gedaan, die is schade hersteller en spuiter.groeten.
29 januari 2012 om 11:04 #17954838ja idd. nou valt het met een roterende staalborstel wel mee. (zou mijn keus ook niet zijn).
maar het plaatwerk wordt warm. wanneer het te warm wordt gaat vlak plaat zich zetten waardoor je dus geen vlakke delen meer krijgt en de spuiter dus heel veel moet plamuren. dan kan je beter de hele auto voor 400-500 laten stralen dan dat je dat geld zometeen extra moet uitgeven aan de spuiter omdat deze meer strakmaakwerk heeft.
o ja als je voor een volgend project de auto laat stralen moet je wel tegen de straler zeggen dat hij geen grog zand pakt. want dan krijg je ook 1 grote golfplaat.
29 januari 2012 om 11:22 #17954839Dus wat ik gedaan heb is niet goed ofwel? als er over geschuurd is met die staalborstel is het plaatwerk erg glad, dus dat is toch goed of doe ik het verkeerd?
29 januari 2012 om 11:32 #17954840AnoniemLid sinds:
1 January 1970@benneken wrote:
Dus wat ik gedaan heb is niet goed ofwel? als er over geschuurd is met die staalborstel is het plaatwerk erg glad, dus dat is toch goed of doe ik het verkeerd?
wat bedoeld wordt
is dat met zo,n staalborstel eerder schade aan het platwerk kan komen
normaal gesproken schuur je plaatwerk met schuurpapierdan heb je minder diepe krassen en veel minder warmte tijdens de bewerking in je plaatwerk
maar net wat al geplaatst isheel in idergeval eerst de voorschermen er eens af
daar zit bijna altijd wel wat rottigheid in de vorm van roestheb zelf een d rekord station gehad
en die was daar ook slecht vooral daar waar de bodum plaat begintverder goed bezig met een mooie basis :thumb ;)
29 januari 2012 om 12:37 #17954841moet ik nu iets veranderen ofniet? bijna heel de auto is zo geschuurd, kan er wel mij zeer fijn schuurpapier eens over gaan natuurlijk.
29 januari 2012 om 13:39 #17954842@benneken wrote:
moet ik nu iets veranderen ofniet? bijna heel de auto is zo geschuurd, kan er wel mij zeer fijn schuurpapier eens over gaan natuurlijk.
nu zal je er niets meer aan kunnen veranderen , als er nu teveel warmte in het metaal is gekomen kan het zijn dat het scheef is gaan trekken. Je zou dit eventueel kunnen nakijken met een groot plamuurmes of iets anders dat dun en recht is , door het tegen de zijde v/d wagen te houden ;)
29 januari 2012 om 15:01 #17954844ja. nou denk ik dat het met een staalborstel de schade wel meevalt. maar met een afbraamschijf heb je minder geluk.
30 januari 2012 om 18:29 #17954845Heb gisteren eens met iets dun en recht over het plaatwerk gegaan en er is amper iets te zien dat verbuigt is ofzo.
maar woensdag doe ik een update van de auto. en laat jullie wat foto’s zien :D1 februari 2012 om 19:25 #17954846Voila bij deze een update van de auto, we hebben de motor er uit gehaald.
hier wat foto’s van de werken.
sorry voor de slechte kwaliteit maar het was reeds donker als de motor eruit was.
en finaly there goes the engine :jerry
Greeetz
1 februari 2012 om 21:42 #17954843je kan de oneffenheden zien als er zometeen spuitplamuur overheen gaat met zwartnevel. als je dan vervolgens gaat schuren en het zwarte nevel blijft op sommige punten achter dan weet je dat daar deukjes zitten. of anders een doek pakken en langzaam over het plaatwerk heen gaan. dan kan je heel goed voelen of er oneffenheden in zit.
hop motortje eruit! mooi. kan je de binnenkant ook gelijk doen! en kom je overal lekker goed bij.
kom op! ga zo door! :thumbup
leuk om te zien dat er nog steeds meer jonge jongens bezig zijn met oude opels.
4 februari 2012 om 16:22 #17954847Update time,
wel maar een kleine update hoor,
heb me vandaag eens bezig gehouden met het reinigen van de motorblok
met dit als resultatenzo die was vuil :-o
maar met een krabbertje en wasbenzine kwam ik tot dit resultaat.
Woensdag de andere kant doen en dan spuiten die handel! :D
24 februari 2012 om 19:56 #17954848even een vraagje, nu dat ik alles uit elkaar haal, moet ik natuurlijke nieuwe pakkingen hebben, voor de meeste vind ik die, maar is het ook goed als ik vloeibare pakking gebruik?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.