Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Restauratie opel rekord d coupe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2011 om 21:30 #17243939
Hallo,
even voorstellen, mijn naam is Ben, kom uit de streek gent, 17 jaar en ik ben van plan om deze auto te restaureren.
ik heb mij vorige maand een opel rekord d coupe op de kop kunnen tikken voor weinig geld, even een fotoik ben dus al druk bezig geweest met het restaureren, vorige week begonnen met schuren van de auto
voilaa dit zijn al de resultaten,
post me wat je er van vind, tips zijn altijd welkom! :)
5 december 2011 om 17:13 #17954801leuke hobby :thumbup
maar ik zou zelf de wagen eerst demonteren, en de spulletjes opbergen, en danpas schuren..
kun je overal beter bij, en het stof trek je niet overal in.:thumb
5 december 2011 om 17:17 #17954802@Ghanz wrote:
leuke hobby :thumbup
maar ik zou zelf de wagen eerst demonteren, en de spulletjes opbergen, en danpas schuren..
kun je overal beter bij, en het stof trek je niet overal in.:thumb
en wat bedoel je met de wagen eerst demonteren?
ben nogal een newbie met restaureren van een auto.5 december 2011 om 17:20 #17954803de auto uit elkaar halen…
wel leuk ik ben zelf ook 17 maar ik ben wel jaloers op je king:
leuke wagen5 december 2011 om 17:27 #17954804@voyageboy wrote:
de auto uit elkaar halen…
wel leuk ik ben zelf ook 17 maar ik ben wel jaloers op je king:
leuke wagenhet interieur bedoelen jullie dan? of de motor enzoo?
dankje ben zelf wel trotse eigenaar :D5 december 2011 om 18:47 #17954805Hey welkom van Gent zie ik , niet ver van waar ik woon Landegem .
Wat ze bedoelen met demonteren is o.a. deuren/vleugels/motorkap/kofferdeksel/ramen/lichten enz… eraf halen .
Kan namelijk ook roest onder bepaalde delen zitten die echt niet ziet.
Voor de rest leuk project5 december 2011 om 19:14 #17954800@belgium turbo wrote:
Hey welkom van Gent zie ik , niet ver van waar ik woon Landegem .
Wat ze bedoelen met demonteren is o.a. deuren/vleugels/motorkap/kofferdeksel/ramen/lichten enz… eraf halen .
Kan namelijk ook roest onder bepaalde delen zitten die echt niet ziet.
Voor de rest leuk projectHallo,
dat is inderdaad niet zo ver van gent,
okee daar zal ik mij woensdag mee bezig houden met het demonteren van die dingen,
nog 1 vraagje wa bedoel je met vleugels?5 december 2011 om 19:25 #17954806Euhmm , wel ja het spatbord dan boven je voorwielen .
Is te zien op foto 3 rechter paneel boven je voorwiel .grtz.
5 december 2011 om 19:29 #17954807dat zijn de spatborden :)
Idd gelijk ze zeggen, eerst alles een beke demonteren van carrosserie en interieur, en zien dat er geen vuiligheid in de motor terecht kan…
Wel schoon dat zoiets dergelijke nog altijd wel te vinden blijft in belgie, altijd schoon gevonden die rekords… Veel succes zou ik zeggen :thumbgreetzz
5 december 2011 om 20:12 #17954808@calike wrote:
dat zijn de spatborden :)
Idd gelijk ze zeggen, eerst alles een beke demonteren van carrosserie en interieur, en zien dat er geen vuiligheid in de motor terecht kan…
Wel schoon dat zoiets dergelijke nog altijd wel te vinden blijft in belgie, altijd schoon gevonden die rekords… Veel succes zou ik zeggen :thumbgreetzz
ahn okee verstond het niet goed met vleugels :D
okee dan zal ik dat woensdag doen, maar ik heb dat al eens geprobeerd met die ‘vleugels’ maar ik krijg ze langs ene kant niet los,
al de vijzen zijn er uit maar de kant aan de portier krijg ik die niet los, enig idee hoe ik die los krijg?
jaa heb deze voor weinig geld kunnen kopen,
dankjwel! :)5 december 2011 om 21:54 #17954809Er zal zeker nog ergens een vijsje zitten aan de portierzijde , effe goed rondkijken .
Ik zie ook dat de luchtfilter eraf is , let op met schuren dat er niet te veel in de carburator terecht komt ;)6 december 2011 om 16:35 #17954810vanbinnne kan het zijn aan de voetenzijde dat er nog vijzen zijn, daar waar zo’n zwart kartonnen plaatje hangt, daar zitten er meestal nog achter.
Vanbuiten zit er helemaal vanonder nog een, en achter de bovenste hoek van de deur zit er ook nog een normaal.
Dan kunde ze der zo vanaf trekken :thumb6 december 2011 om 16:41 #17954811@calike wrote:
vanbinnne kan het zijn aan de voetenzijde dat er nog vijzen zijn, daar waar zo’n zwart kartonnen plaatje hangt, daar zitten er meestal nog achter.
Vanbuiten zit er helemaal vanonder nog een, en achter de bovenste hoek van de deur zit er ook nog een normaal.
Dan kunde ze der zo vanaf trekken :thumbokee dankje wel calike
zal dit morgen proberen en verder werken aan de rekord, laat jullie morgen wel zien wat de vooruitgangen zijn! :)6 december 2011 om 19:07 #17954812Kijk er naar uit voor de volgende foto’s :D :D
7 december 2011 om 16:05 #17954813Kleine update,
heb vandaag niet echt veel kunnen doen omdat ik bal in de middag naar de kapper moest dusjaa,
wat heb ik dan nog kunnen doen vandaag is :
– voorruit er uitgehaald
– zijruit er uitgehaald
– achterlichten gedemonteerd
– kofferdeksel gedemonteerd
– en rubbers verwijdert
– en kleine gaatjes geplamuurdhier zijn de foto’s
post me wat je er van vind :)
8 december 2011 om 11:54 #17954814ziet er al lekker kaal uit :D
Maar euhmm gaatjes mag je niet dicht plamuren , zou je best dicht lassen .8 december 2011 om 16:01 #17954815@belgium turbo wrote:
ziet er al lekker kaal uit :D
Maar euhmm gaatjes mag je niet dicht plamuren , zou je best dicht lassen .jaa dat weet ik maar heb geen goed lasapparaat dusja :s
anders zou ik alles mooi kunnen lassen, een vriend van mij heeft er 1 en we gingen het eens proberen voor te lassen.8 december 2011 om 17:49 #17954816Dat is toch een van de basismaterialen dat je moet hebben bij een restauratie, een goed lasapparaat.
Met alles dicht te plamuren ben je niet verder… king:8 december 2011 om 18:04 #17954817Ik ben benieuwd wat het worden gaat, veel succes in ieder geval
8 december 2011 om 18:06 #17954818@Rico2.0 wrote:
Ik ben benieuwd wat het worden gaat, veel succes in ieder geval
danku, ik hoop er iets moois van te maken :)
hij komt waarschijnlijk in mooi blinkend rood. met dat chrome gaat dat mooi samen komen.8 december 2011 om 18:08 #17954819@calike wrote:
Dat is toch een van de basismaterialen dat je moet hebben bij een restauratie, een goed lasapparaat.
Met alles dicht te plamuren ben je niet verder… king:moet ik dan een tig of halfautomaat hebben?
8 december 2011 om 18:13 #17954820Met een halfautomaat kan je behoorlijk wat mooi werk doen en is bovendien simpel om mee te werken ;)
9 december 2011 om 11:31 #17954821Net wat belgium turbo zegt, alleen zou ik even wat oefenen met oud metaal vooraleer je begint ;)
Heb het zo ook geleerd, eens je het onder de knie hebt gaat het goed vooruit.9 december 2011 om 16:18 #17954822@calike wrote:
Net wat belgium turbo zegt, alleen zou ik even wat oefenen met oud metaal vooraleer je begint ;)
Heb het zo ook geleerd, eens je het onder de knie hebt gaat het goed vooruit.okee dan weet ik wat het best is, maar lassen lukt al goed volg het namelijk op school, dus dat zal wel geen probleem zijn, nu juist nog zoeken achter een degelijk toestel.
morgen waarschijnlijk een update van de opel :)greetz
11 december 2011 om 11:23 #17954823kleine update,
gisteren niet echt veel gedaan wegens verkoudheid, en nu de examens er zijn zal het wel even duren voor ik er terug aan werk,
dus gisteren heb ik het interieur er volledig uitgehaald behalve de achterbank die ga ik laten zitten, heb geen foto’s getrokken, de foto’s zullen later komen. ik ga waarschijnlijk met nieuwjaar een las apparaat kopen en een kleine zandstraalcabine.Greetz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.