Restauratie (laten doen)

Forumindex Forums Modellen Manta Restauratie (laten doen)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Kingcoder
    Deelnemer

Hoi!

Ik heb dus afgelopen zomer een prachtige rode a manta uit 1975 gekocht. Hij is rood en bijna origineel; hij is verlaagd, er zitten recaro stoelen in en de verkeerde motor (een 1.9n ipv een s en de bruut die dat gedaan heeft, heeft gewoon heel lelijk een choke knop op het dashboard gemaakt).

Het doel is de auto netjes en zoveel mogelijk origineel te krijgen, het probleem is vooral dat ik dat niet zelf kan doen. Geen tijd, kunde, zin en geen plaats voor. Ik zoek dus een bedrijf of hobby-restaurateur om dat tegen betaling te laten doen.

De auto is op zich netjes en rijdbaar. Ik rijd er best vaak in. De auto is ook “hard” en op het oog roestvrij. Goed, je ziet wel dat er hier en daar bijgespoten is (subtiele kleurverschillen) en ook wel wat plamuur hier en daar.

Toch wil ik de auto helemaal kaal, gezandstraalt ofzoiets en na eventueel herstelwerk aan het metaal weer helemaal vers in de lak.

Originele vering of in ieder geval de verlaging teruggedraaid.

Vervolgens een nette of revisie 1.9s motor met 5 bak erin

Wie weet iemand of een bedrijf die dit voor me kan doen?

gwriemersma
      Deelnemer

Er zijn vele bedrijven en er zijn er ook die dit voor de hobby doen

maar belangrijk waar kom je vandaan (regio) en wat is je budget

gerhard

Kingcoder
        Deelnemer

Ik woon in Oss en het budget… nou inprincipe zit daar best rek in, ik wist dat dit geld zou gaan kosten maar laten we zeggen, ik hou rekening met ergens vanaf de 10k en eventueel zit daar nog rek in.

Ding is ook dat ik er niet direct haast mee heb. Het is niet dat het over drie weken klaar moet zijn. Dit mag best laten we zeggen een half jaar duren.

ST1 V6
          Deelnemer

Check je berichten

jethro
            Deelnemer

Zoek een mooie originele op, die al gerestaureerd is. En daar bij kun je eigen Manta op inruilen. Weet je gelijk wat je kwijt bent, want dat body off restauratie kost een hoop geld, tijd en geduld! Ga maar eens een auto helemaal kaal halen, dan kom je nog wat tegen. Er zijn gevallen geweest kon men de body bij het oud ijzer dumpen.

Kingcoder
              Deelnemer

nee de lol zit juist erin dat ik er zelf een handje in gehad heb. Overigens ook beter te verkopen aan mijn vrouw;  nu heb ik voor een “te overzien bedrag”een auto gekocht die over wat langere tijd extra geld gaat kosten. Als ik een gerestaureerde zou kopen dan ben ik meteen een hoop geld kwijt! Leg dat maar eens uit!  :rolling:

Ghanz
                Deelnemer

:scratch: Haha Indd.

Leg dat maar eens uit  :yahoo:

jethro
                  Deelnemer

Leg dat maar eens uit.

Wel je rept zelf van 10k en meer, die 10k heb je niet zo maar bij elkaar gespaard of wat dan ook!    ;-)

Leg dat maar eens uit…………………………….. :pics-please:

Kingcoder
                    Deelnemer

Nou ik heb wel een geheim spaarpotje in de vorm van aandelen, daar ga ik het uit halen. Daarnaast ben ik eigen baas dus waar het geld vandaan komt is toch al niet altijd even duidelijk  :applause02:

Haasje17
                      Moderator

Ik zou hier eens vragen, hij is zelf ook liefhebber van opeltjes.

http://restauratiedokter.nl/

buggymans
                        Deelnemer

he haasje ben vandaag met een manta B 1985 begonnen  :wacko:

ik zit in uden en sta op markt…. onder apk laswerk :good:

HOT ROD
                          Deelnemer

Hey kijk eens aan. Een leuk project!!

ik zou zeggen kijk eventjes op http://www.facebook.com/MadeByMadeClassics

:happy02:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.