Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 mei 2010 om 18:54 #17625231
hilclimer van het forum heeft dat ook schijnt wel te werken maar ik zou ook bang zijn dat je torens uitscheuren of je draagarmen.zeker met een v6 op de vooras.ik hebhet ook al eens meegemaaktdat mijn dempers er zo bijhingen inc de draagarmsteun.
enigste wat denk ik zou werken is zelf draagarmen maken[stevig genoeg] en dan je veerschotels verstevigen vanaf je traverse naar boven aan de coilover
zit ok nog te denken wat ik er bij mijn station van ga maken.
schroefset of airride:hmmz.maar ik weet ook niet hoe airride werkt en rijd bj een c kadett.
en achteras moet ik ook nog veranderen
word ook geen opel meer:angel5 mei 2010 om 18:58 #17625232bedankt voor het advies iig, ik ben nog lang niet zover maar ik ben toch wel benieuwd.
groetjes
5 mei 2010 om 20:06 #17625233ben je echt van plan om mc phersons er in te bouwen?
5 mei 2010 om 20:37 #17625234nee losse coilovers op de c kadett as
6 mei 2010 om 07:57 #17625235heb je daar een foto van?
6 mei 2010 om 16:21 #17625236even trugkomend op de air-ride. ik zou het niet doen. ik wilde het ook onder men commodore hebben, maar werd door iedereen afgeraden omdat het als een krant rijd. in duitsland is er ook 1 die net airide onder zn rekord heeft zitten en die het nu alweer te koop heeft.
@erwin(schuitje):
sorry dat ik je topic even vervuilde:jerrymaar ik zit nu al met smart te wachten op nieuwe pica’s
6 mei 2010 om 19:08 #17625237@ bettus accu. geen probleem hoor melvin :P meedenken en en tips zijn altijd welkom.
en ja foto’s….. die wil ik ook graag, want dat betekend dat ik weer wat heb gedaan maar wordt dit weekend niks. ik ben morgen vrij maar ga met familie gezellig zwemmen en dan s’avonds een collega helpen met beunen en zaterdag ook. dus wordt geen werk aan de kadett, maar wel aan de portomonee:thumbup@ c-dett 16V. hier wat foto’s van die engelse kadett. en de coilover setup.
achter:
voor:
hopen dat ik ook snel weer wat kan doen :D
groetjes
7 mei 2010 om 11:12 #17625238oke,
ziet er wel apart uit eerlijk gezegd.
wat zijn de voordelen van dergelijk systeem?
7 mei 2010 om 11:16 #17625239origineel gepost door schuitje
@ bettus accu. geen probleem hoor melvin :P meedenken en en tips zijn altijd welkom.
en ja foto’s….. die wil ik ook graag, want dat betekend dat ik weer wat heb gedaan maar wordt dit weekend niks. ik ben morgen vrij maar ga met familie gezellig zwemmen en dan s’avonds een collega helpen met beunen en zaterdag ook. dus wordt geen werk aan de kadett, maar wel aan de portomonee:thumbup@ c-dett 16V. hier wat foto’s van die engelse kadett. en de coilover setup.
achter:
voor:
hopen dat ik ook snel weer wat kan doen :D
groetjes
Wel leuk zo’n schroefset, maar de assen én de auto worden geheel anders belast. Het omhoog/omlaag schroeven is natuurlijk ideaal, maar of de wegligging nou verbeterd….. ik weet het niet. Als je al ziet dat de hoedjes los scheuren omdat ze het geweld van alleen de demper niet kunnen hebben…. laat staan als het hele gewicht van de auto er op staat. Ik heb mijn bedenkingen
7 mei 2010 om 14:07 #17625240normaal rust het gewicht van de auto inderdaad alleen op de vooras ja.
nu niet meer, nu rust alles op de schokbreker hoed.
7 mei 2010 om 15:59 #17625241je moet gewoon een schroefhuls op de plek van de orginele veer kunnen maken:hmmz of vanuit je orginele vooras naar boven in het petje verstevigen,en dan zou ik de veerpoot toch liever op de onderste draagarm zien
8 mei 2010 om 07:56 #17625242origineel gepost door pipo
je moet gewoon een schroefhuls op de plek van de orginele veer kunnen maken:hmmz of vanuit je orginele vooras naar boven in het petje verstevigen,en dan zou ik de veerpoot toch liever op de onderste draagarm zieninderdaad ja!!
door je bovenste draagarm heen,
en de originele plaats van de veer verwijderen en een soort beugel er over heen maken waar dan de veerpoot op draagt
11 mei 2010 om 16:08 #17625243gisteravond bezig geweest om de forntbalk te vervangen, maar wat zit dat ding vast zeg.
eerst na veel wikken en wegen toch maar de keienvanger eraf geslepen en toen mbv een puntlas boor de balk losgeboord aan 1 kant. maar je komt helaas niet bij alle lassen. hopenlijk dat ik hem er vanavond wel helemaal afkrijg. en zal ik meteen weer even wat pics maken.groetjes
11 mei 2010 om 16:54 #17625244erwin:
ik zit met smart te wachten op nieuwe foto’s:kewlpicsmooi project, en gelijk goed aanpakken!:thumbup
11 mei 2010 om 20:23 #17625245zo hehe, de balk is eraf. en nu kon ik ookmeteen goed zien hoe het front erop zit “gebakken”.
ik denk dat ze een keer schade hebben gereden aan de linker kant en er een ander front aan geprutst hebben. toen de kit er nog op zat zag het er goe duit maar onder de kit zitten dikke prop lassen.
dus ik heb besloten het hele front eraf te pakken en eventueel vervangen door een origineel 2 liter front, en dan meteen de randen in het binnen scherm vervangen. wat ik me nu ook bendenk is dat ik van het stukje sloop neus beter de complete stukken chassisbalk met de front balk er in 1 keer in lassen en niet alleen de balk. want daar blijft na demontage niet veel van over.dus op zoek naar de stukjes binnenscherm en eventueel een nieuw front.
sorry bettus, ik was de camera vergeten :wtfen je weet hoe het er hier aan toe gaat he, altijd goed aanpakken :vertag
morgenavond meer ;)
groetjes
12 mei 2010 om 18:20 #17625246zo dan, even een uitrust avond zodat ik er morgen de hele dag lekker tegen aan kan.
maar nog wel even foto’s gemaakt.oude kromme frontbalk.
neus wel erg kaal zo.
chassis balk wel erg hard.
koplamporen, stukken ingelast maar de rand voor de bevestiging voor het spatbord is nog krom.
onderkant.
gelukkig al wel een nieuw origineel 1600 front kunnen regelen, en de voorste stukjes van het binnenscherm (waar het front tegenaan zit). dus die kan ik eind van de maand ophalen, verrekte € gaan er harder uit dan erin. maar dat zullen jullie ook wel kennen.
nu al zin in morgen, groetjes
13 mei 2010 om 15:43 #17625247vandaag lekker wat werk verzet, het front is eraf en het rechter binnenscherm staat in de primer. uiteraard moeten er nog heel wat stukken van worden vervangen maar dan last het een heel stukej makkelijker.
front eraf en een tijdelijk balkje ingelast (voordat het front eraf ging) :
linker rand heel erg rot:
rechterkant in de primer:
totaalplaatje:
groetjes
13 mei 2010 om 15:46 #17625248:kewlpics
goed bezig, nu effe de gang erin houden he!
hoe is het met de verzamel onderdelen?
13 mei 2010 om 15:51 #17625249dank je :wors
dat hoop ik wel ja :D maar nu moet ik helaas even wachten op onderdelen. maar kan wel de motorruimte kaal maken en in de primer zetten.
nu eind van de maand het front en de spatbord randen ophalen en er staat een beste bestelling bij arta parts dus maar afwachten wanneer dat komt.groetjes
13 mei 2010 om 17:06 #17625250heb die randen veel gekker gezien hoor valt mee.
maar goed bezig,blij dat ie gered word
13 mei 2010 om 17:30 #17625251tjah, heel erg is het niet maar wel zo dat het vervangen moet worden :D en dat geberud ook :P
ga jij die andere station nog klaar maken? of nog op zoek naar een b station?
groetjes
13 mei 2010 om 17:42 #17625252goed werk hoor erwin! en je hebt foto’s:thumbup:D
13 mei 2010 om 17:54 #17625253dank je, ik probeer het bij te houden :D
morgen even langs de dokter, ik heb volgens mij een stukje kadett in mijn oog:crygroetjes
13 mei 2010 om 18:13 #17625254oehhhh:thumbdown
samen 1:P
13 mei 2010 om 18:27 #17625255voorlopig staat ie gestalt,maar dat komt wel een keer goed.
eerst mijn huis af,de mini is bijna af dinsdag keuren.
b stations is lastig heb er afgelopen tijd paar bekeken maar word je niet vrolijk van.
john
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.