Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2010 om 16:04 #17625181
ik heb een spit staan maar wil eerst weten wat ik aan de bodem moet doen. als deze heel slecht is kan ik beter die reserve kont eronder lassen, en ja dan kan ze beter niet in het spit hangen.
zou dat mischien toch niet iets te klein zijn? ik heb nu drie v6 ctjes gezien en die hebben wel gewoon een 2 liter radiateur erin maar ik twijfel een beetje.
bedankt dat je zo meedenkt:thumbup
groetjes erwin
21 maart 2010 om 16:30 #17625182hey,
ik vind het leuk om mee te denken:) vind het de tofste kadett de station, en zeker als er iets aparts onder de kap komt, en hij van buiten zo goed als org. blijft:thumbup
en die radiateur, tja een gte lijkt mij zelf wel goed genoeg!
als je er goede zware fan achter hebt moet dat wel goed komen lijkt mij!even off-topic, waar leer je voor?
21 maart 2010 om 18:14 #17625183dat is leuk om te horen:D ik leer voor eerste monteur (auto monteur) dus de kadett is in goede handen
tja als er een fan achter komt scheelt wel een hele hoop ja.groetjes
21 maart 2010 om 18:51 #17625184hier even de oude eigenaar.
je kan ook een dik koelblok erin laten zetten in de gte of manta radiateur.
of fijner verdeling dus meer kanalen.
john
21 maart 2010 om 19:44 #17625185origineel gepost door schuitje
dat is leuk om te horen:D ik leer voor eerste monteur (auto monteur) dus de kadett is in goede handen
tja als er een fan achter komt scheelt wel een hele hoop ja.groetjes
oke, mooi werk!
ik ben zelf ook al 3jaar 1e auto monteur.
21 maart 2010 om 21:44 #17625186origineel gepost door kermitc
hier even de oude eigenaar.je kan ook een dik koelblok erin laten zetten in de gte of manta radiateur.
of fijner verdeling dus meer kanalen.
john
heej, das ook een optie idd. maar zal ook wel redelijk wat kosten denk ik.
net toevallig de bieding gewonnen op een vauxhall chevette dashboard helemaal compleet. deze is groter en dus makkelijker en netter om te bouwen naar een digidash (plan).groetjes
22 maart 2010 om 05:53 #17625187origineel gepost door schuitje
origineel gepost door kermitc
hier even de oude eigenaar.je kan ook een dik koelblok erin laten zetten in de gte of manta radiateur.
of fijner verdeling dus meer kanalen.
john
heej, das ook een optie idd. maar zal ook wel redelijk wat kosten denk ik.
net toevallig de bieding gewonnen op een vauxhall chevette dashboard helemaal compleet. deze is groter en dus makkelijker en netter om te bouwen naar een digidash (plan).groetjes
plannen genoeg merk ik wel:jerry
deze gaat voor eind 2011 niet rijden denk ik zo.
maar dat maakt helemaal niet uit joh, zorg dat hij gelijk perfect in orde is!!
dat hij later niet nog een keer deels uit elkaar moet omdat je ergens niet genoeg tijd voor hebt genomen, dat zou namelijk alleen maar meer tijd kosten.
22 maart 2010 om 06:16 #17625188ja plannen zijn er wel :D en de tijd maakt mij niks uit. net wat je zegt als alles maar goed voor elkaar is dat is het belangrijkste
groetjes
25 maart 2010 om 21:16 #17625189zo. vanavond de kadett zo goed als kaal gemaakt. de deuren en motorkap zitten er nog wel in maar verder niks. helaas is de bodem aan de bestuurders kant erg slecht maar die aan de passagierskant gelukkig nog wel goed, ook de kofferbak is erg slecht. maar zoiezo gaat de bodem eruit bij de kofferbak om zo veel mogenlijk ruimte te creeren voor de tank (wordt een vrij grote tank ivm de motor:) ).
ook had ik het eens met mijn vader bekeken en besproken om mischien de bodem bij de stoelen er helemaal uit te slijpen en zelf een bodem maken van de dorpel naar de tunnel. zo kan ik de stoelframes heel erg laag maken zodat ik met mijn lengte (1.95) toch gewoon elke stoel erin kan bouwen die ik maar wil.
want er zit nu net zo veel werk aan als een nieuwe bodemplaat maken.ik zal snel wat foto’s maken, was natuurlijk vanavond de camera vergeten :angel.
groetjes erwin
26 maart 2010 om 09:28 #17625190bodumplaat voor de voor stoelen levert arta parts volgens mij nog gewoon
scheelt je hele hoop werk tov zelf maken
gewoon aftekenen uit slijpen en dr in26 maart 2010 om 09:42 #17625191en de originele vloer is ook laag genoeg hoor.
als je een recaro frame neemt, en beide ”oren” aan de achterkant er afslijpt, zit je al bijne 10cm lager!!
veel succes,
en we kijken uit naar de :kewlpics
26 maart 2010 om 09:47 #17625192origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door pipo
hee leuk nog een c kadett station met een v6 er in:P:thumbup
maar je hebt nog aardig werk dan
word vrij krap met en v6 in de c kadett
spruitstukken maken
carterpan zelf fabriceren
motorsteunen maken
oliefilter zit in de weg moet je adaptor voor maken of de motor verder naar voren
stuurhuis laten zakken
weinig plek voor je rembekrachtiger
dan is een lijn 6 er makkelijker in te bouwen
tunnel uitslijpen kachel verplaatsen
en verderest alles van een 2,0 in combinatie met 2,5 3,0hoi pipo,
wat is het probleem met het oliefilter dan??
en verders,
alles is te doen!!sommige dingen kosten alleen veel uitvogelwerk en veeeel tijd….
Je kan jet oliefilter ook ergens anders plaatsen met een afsluitplaat, twee slangen en een losse oliefilterhouder.
Zoiets :
http://www.biesheuvel.nl/store/product/3250/remote_oil_filter_heads_2
26 maart 2010 om 22:43 #17625193origineel gepost door eddepet007
bodumplaat voor de voor stoelen levert arta parts volgens mij nog gewoon
scheelt je hele hoop werk tov zelf maken
gewoon aftekenen uit slijpen en dr indat stuk voor de stoelen wel ja, maar de bevestiging van de stoelen is helemaal weg en dat heb ik nog nergens anders gezien…
groetjes
27 maart 2010 om 12:02 #17625194hoi erwin,
heb je toevallig nog een foto van het spit?
als je nog vervangsdelen voor de stoel montage nodig hebt, moet je maar een u2u sturen.
ik heb nog een donor kadett liggen………27 maart 2010 om 22:28 #17625195heej moshe,
ik zal morgen even foto’s maken voor je. vandaag weer te druk geweest.
heb het middendeel van een vooras opgehaald, alleen zijn de bumpstops rot (iemand??)
en de startmotor van de sedan uit elkaar gehaald en weer een beetje gangbaar gemaakt want die starte af en toe niet goed meer.groetjes erwin
28 maart 2010 om 09:08 #17625196FOTO’S!!!!!!!
het spit waar ze ooit een keer in komt te hangen.
het vooras middendeel, ik heb de bumpstops er al vanaf geboord.
en dan de rottigheid. hier bijde a stijl lijkt het mee te vallen op de foto’s maar de eerste laag blik is helemaal opgegeten.
reserve wielbak helemaal weg. maar die gaat er toch uit.
bodem links.
bodem rechts, een heel stuk beter :D
en de binnenschermen rotten helemaal los van de balk. zowel links als rechts.
zo dat was het wel weer denk ik:P
fijn weekend jongens!!28 maart 2010 om 09:13 #17625197dit is nog een nieuwe invergelijking met de mijne
:P28 maart 2010 om 09:14 #17625198haha ;) ik heb ze ook wel rotter gezien idd. ach alles is te maken he.
groetjes
28 maart 2010 om 11:40 #17625199die van mij was toch noch wel iets beter, maar ook werk genoeg aan gehad met het lassen…….
veel succes en maak er wat moois van:thumbup
30 maart 2010 om 19:29 #17625200hier nog even een foto van het frame aan de voorkant ( vraag van koendettc).
hoop dat je er wat mee kan koen :angel
groetjes erwin
31 maart 2010 om 14:59 #17625201Ziet er allemaal goed uit, maar de mijne is laaaang zo schlecht niet, ben er nu ook mee bezig ;)
Zal van de week wel een topic starten.
Verder goed bezig!
En blijft :kewlpics posten .Gr.kerni
31 maart 2010 om 15:39 #17625202dank je kerni,
ik zal zo veel mogenlijk foto’s plaatsen. zal deze week denk ik geen tijd meer hebben voor de station want ik moet nog allerlei kleine dingetjes doen aan de sedan om hem weer meeting klaar te krijgen…
groetjes
19 april 2010 om 18:55 #17625203hey schuitemans, nog gewerkt?king:
(aan de sedan mag ook haha)
20 april 2010 om 12:48 #17625204voorjaars slaapje, ik ken het:sleeping:sleeping
:jerry
20 april 2010 om 15:28 #17625205die is wel errug aan de krokante kant…
maargoed heb er wel vertrouwen in dat dit een mooie auto word!!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.