Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2010 om 19:49 #17625156
waar werk je bij Opel dan?
die grijze i200 ken ik wel trouwens jongen zit hier ook op t forum
11 maart 2010 om 20:48 #17625157is inderdaad een bekende i200 in de scene, die is van Frederick i200 hier op het forum.
Kees jij kent m toch ook uit onze Opel club??11 maart 2010 om 21:15 #17625158origineel gepost door Opelkees
waar werk je bij Opel dan?die grijze i200 ken ik wel trouwens jongen zit hier ook op t forum
ik werk bij Franken in Putten. opel dealer en ford specialist. maar het gros is opels in ons wagenpark.
en hier wat foto’s van gisteravond.
het frame voor de achterkant.
grappige foto van mijn lassen. de linker hoek is aan het begin van de avond en de rechter aan het eind. aardige vordering als ik het zelf zegking:ook deze avond weer niet stilgezeten. ondr de motorkap bezig geweest alle leidingen en kabels van de motor en lpg installatie af te halen. ook het dashboard moest er aan geloven. al met al een lekkere avond. nu even zien dat ik morgenavond de motorlift in de kelder krijg zodat ik het voorterrein eronder uit kan rijden:cool:
groetjes erwin
12 maart 2010 om 18:13 #17625159ow kijk bij Franken.
kom ik vaak langs scheuren:P
zit zelf bij Broekhuis Opel
12 maart 2010 om 18:14 #17625160origineel gepost door manta_dennis
is inderdaad een bekende i200 in de scene, die is van Frederick i200 hier op het forum.
Kees jij kent m toch ook uit onze Opel club??uiteraaaaaard bedoel ik die Dennis vorige week nog even gezien zonder blok:jerry
13 maart 2010 om 19:34 #17625161zo weer een dag voorbij. gisteravond het voorterrein eronderweg gereden en heb hem vandaag op een frame gezet maar daar heb ik nog geen foto’s van.
maandag weer verder met het leeg maken van de motorruimte en dan lekker schoonmaken:thumbup
groetjes erwin
14 maart 2010 om 19:17 #17625162kijk dat ziet er goed uit en nog een opel blitz ook
blijf je volgen
groeten willem14 maart 2010 om 19:18 #17625163mooi he
15 maart 2010 om 10:34 #17625164gaat die 6lijn erin:kewlpics
ga zo door:thumbup
15 maart 2010 om 21:39 #17625165haha nee hoor, dat is inderdaad een opel blitz superkadettje. dat is eht project van mijn vader. hebben we zaterdag van de straler opgehaald met een nieuw epoxy jasje. even wat foto’s van ons wagenpark.
de blitz:
de commodore gs coupe;
de boodschappen auto van mijn moeder, een opel admiraal 2.8s:
vanavond was de vorige eigenaar er even om de kont te brengen en de assen weer mee te nemen, was weer gezellig:D en woensdag weer verder met demonteren.
groetjes
16 maart 2010 om 07:56 #17625166hoi erwin,
welke onderdelen heb je er al bij?
zoals een dikke achteras?
zware vooras
zware remmen enz………..16 maart 2010 om 08:05 #17625167Z:ow da’s een mooie commodore GS,mooie kleur:thumbup
Succes met de restauratie van de kadett.
16 maart 2010 om 20:29 #17625168origineel gepost door c-dett16v
hoi erwin,welke onderdelen heb je er al bij?
zoals een dikke achteras?
zware vooras
zware remmen enz………..heej c-dett.
nou, eigenlijk nog helemaal niks. ik wou eigenlijk eerst de carrosorrie helemaal hard maken en ondertussen mijn ogen open houden voor zulk soort spul. ik heb al wel een volledig nieuw linker zijscherm gekocht maar die moet ik nog ophalen.
vanavond weer naar school geweest, en er toch wel achter gekomen dat ik nog een hele bult moet doen voor school. dus dat wordt deze week s’avonds even stampen helaas:puke maar ja dat gaat wel voor uiteindelijk he.
groetjes erwin
16 maart 2010 om 20:29 #17625169dank je st1:thumbup
16 maart 2010 om 22:31 #17625170hee leuk nog een c kadett station met een v6 er in:P:thumbup
maar je hebt nog aardig werk dan
word vrij krap met en v6 in de c kadett
spruitstukken maken
carterpan zelf fabriceren
motorsteunen maken
oliefilter zit in de weg moet je adaptor voor maken of de motor verder naar voren
stuurhuis laten zakken
weinig plek voor je rembekrachtiger
dan is een lijn 6 er makkelijker in te bouwen
tunnel uitslijpen kachel verplaatsen
en verderest alles van een 2,0 in combinatie met 2,5 3,017 maart 2010 om 06:13 #17625171bedankt voor de info:thumbup het leek mij gewoon mooi dus wordt toch een v6 :wub is die van jou al bijna klaar dan? deZe duurt nog wel even.
groetjes
17 maart 2010 om 07:05 #17625172origineel gepost door schuitje
bedankt voor de info:thumbup het leek mij gewoon mooi dus wordt toch een v6 :wub is die van jou al bijna klaar dan? deZe duurt nog wel even.groetjes
nou de mijne duurt nog wel even:P
de koets die ik heb was iets slechter dan de jouwe.maar lswerk is nagenoeg gedaan.dan kan hij op zijn kant en word de bodem zuiver gemaakt. als die zuiver is doe ik hem lichtjes stralen en in de epoxi.
en dan kan ik gaan plamuren.:angel
maarja word ook geen allerdaagse station.:D17 maart 2010 om 11:09 #17625173origineel gepost door pipo
hee leuk nog een c kadett station met een v6 er in:P:thumbup
maar je hebt nog aardig werk dan
word vrij krap met en v6 in de c kadett
spruitstukken maken
carterpan zelf fabriceren
motorsteunen maken
oliefilter zit in de weg moet je adaptor voor maken of de motor verder naar voren
stuurhuis laten zakken
weinig plek voor je rembekrachtiger
dan is een lijn 6 er makkelijker in te bouwen
tunnel uitslijpen kachel verplaatsen
en verderest alles van een 2,0 in combinatie met 2,5 3,0hoi pipo,
wat is het probleem met het oliefilter dan??
en verders,
alles is te doen!!sommige dingen kosten alleen veel uitvogelwerk en veeeel tijd….
17 maart 2010 om 11:22 #17625174ligt er aan hoe ver je bok naar achter gaat anders komt het tegen je stuurstang en kun je hem nit meer wisselen
20 maart 2010 om 21:47 #17625175zo dan, vandaag weer lekker wat gedaan. de motorruimte is nu zo goed als leeg, en de kabelboom er bijna uit. ook hat hele dashboard is eruit. en s’middags heb ik een linker achterscherm opgehaald volledig nieuw!!
maar was de camera vergeten dus zalmorgen middag even wat foto’s schieten.
groetjes
21 maart 2010 om 08:38 #17625176we wachten wel even op de :kewlpics hoor:)
21 maart 2010 om 12:37 #17625177haha das mooi :D
maar hier zijn ze dan:
nieuw scherm en bumpersteunen voor:
en de motorruimte, moet alleen de remleidingen en de rembekrachtiger nog demonteren en dan schoonmaken;)
ook nog even de reserve kont op de foto, mischien gebruiken voor de balken.:
zo staat ze er weer wachtend bij… maar dat kennen jullie ook wel. veel willen doen maar weinig tijd:thumbdown
dat was em dan weer, nu maar weer aant huiswerk beginnen:fy1.
groetjes
21 maart 2010 om 12:43 #17625178mooi werk!
haal je gelijk de 1200 steunen voor je radiateur er uit, nu heb je goed plek!
dat frame is trouwens wel heel handig!!
vanmiddag gaat bij mij de vooras en misschien ook gelijk de achter(als ik tijd heb) eronder vandaan, maar ik heb geen frame oid. dus staat hij op pootjes, maar dan kan ik hem niet verplaatsen dat is wel jammer.
21 maart 2010 om 12:55 #17625179het frame is idd erg makkelijk, het was dat ik de balken en de wieltjes al het liggen dus zat zo in elkaar.
jazeker, de steunen en alles gaat er direct uit. en dan meteen opmeten wat er voor radiateur in kan en die netjes ophangen, mijn plan is als die helemaal kaal is het eerste met de neus te beginnen en dan zo door werken naar achteren. en als ik assen en een motor heb gaat dat er allemaal in voor het spuiten zodat ik niet voor verrassingen kom te staan na het spuiten :D.succes met sleutelen dan he, is wel erg lastig op je rug maar je moet er wat voorover hebben zeggen ze wel eens he:jerry
groetjes
21 maart 2010 om 13:31 #17625180ja, dat is zo, ik heb er genoeg voor over om op mijn rug eronder te kruipen:cool:
als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een radiatuer van een gte!
deze hebben aardig goed koelend vermogen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.