Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 oktober 2012 om 15:35 #17625406
de hele dag bezig geweest, en wat heb je gedaan? een stukje van 20/20 haha. maar wel een uitdagend stuk.
king:
13 oktober 2012 om 18:34 #17625345die kleine stukjes zijn altijd de ”rotstukjes”. maar het zit er wel mooi in!
ga zo door erwin! :thumb
15 oktober 2012 om 15:32 #17625379dank je,
als ik straks wat spullen verkocht heb kan er weer een grote update aankomen. :vertag
dus iemand interresse in:
een r28 bak van een omega B 3.0 met hyrdaulische koppeling. (gereserveerd)
chassis balken achter (de bovenste) van een c kadett city.
linker achterscherm c kadett station nieuw origineel, staat eerder in dit topic een foto van.graag melden :thumb
nou ff eten en weer aan de gang :thumbup
15 oktober 2012 om 19:07 #17625369weer een avondje aan het boren geweest, ik kan geen puntlas meer zien eigenlijk maargoed.
de rechter kant bijna los.
morgen eraf pellen hopenlijk
18 oktober 2012 om 18:41 #17625453hij is los, ik heb hem er even los ingedaan om te kijken hoe het staat en of het een beetje past.
maar past uiteraard perfect, ik zal hem er denk ik zaterdag vast in lassen.18 oktober 2012 om 18:50 #17625131Die zit er straks zo strak in dat het origineel lijkt :thumbup
18 oktober 2012 om 19:32 #17625426dat is de bedoeling wel ja king:
thnx :thumbup
20 oktober 2012 om 15:51 #17625385hij zit erin :jerry
hier nog druk aan het werk, staat een beetje blauw van de rook door het lassen haha.
volgende week maar eens kijken of we de andere kant erin kunnen bakken.
20 oktober 2012 om 22:38 #17625344ziet er netjes uit :thumb
3 november 2012 om 17:39 #17625464de andere kant begint ook redelijk op te schieten, ik moet alleen weer even een zakje puntlasboren halen voor de kuip.
dat was hem weer king:
3 november 2012 om 18:10 #17625465@schuitje wrote:
de andere kant begint ook redelijk op te schieten, ik moet alleen weer even een zakje puntlasboren halen voor de kuip.
dat was hem weer king:
en weet je al wat voor motor ?? hybride hahah om de belasting te ontduiken als die terug komt
haha zou er niet te veel ijzer in lassen scheelt weer gewicht3 november 2012 om 18:27 #17625466netjes kerel.
respect voor al het werk en geduld tot nu toe…3 november 2012 om 22:19 #17625467dank u dank u.
nou ik weet al een heel tijdje wat voor motor het wordt, maar dat ben ik nog niet van plan om op het forum te zetten. vandaar het vraagteken :thumbup
er zit nu nog niet zo veel extra gezicht in, maar straks met een complete kooi wordt dat wel anders.
10 november 2012 om 19:29 #17625468en de andere kant zit er ook in king:
nu ik weet hoe het moet ging de linker kant twee keer zo snel haha, en zit er nog mooier in ook.
helaas ben ik de camera vergeten dus geen foto’s helaas.die zal ik maandagavond even maken voor jullie.
het volgende punt op de agenda is de accubak, die komt dus op de plek van het reservewiel origineel. dus rechts achter.
daarvoor moet ik nog wel even een 60AH accu opmeten op de zaak en wat staal halen, dus zal wel zaterdag worden voordat hij er in zit.greetz
12 november 2012 om 05:18 #17625469:wors Hier zouden ze subsidie voor moeten geven :jerry
Goed werk, ben benieuwd naar de :kewlpics12 november 2012 om 16:58 #17625470dank je , die subsidie zou wel helpen ja haha king:
maar zoals beloofd de foto’s.
en ik heb de reservewielbak even opgemeten maar de accu kan er makkelijk in staan.
moet alleen nog wel even staal halen.12 november 2012 om 17:22 #17625471:thumb
13 november 2012 om 09:21 #17625472Dat is erg gaaf gedaan met die coupe/sedan wielkuipen erin. Wordt het ook iets makkelijker om een asje te zoeken die eronder kan. Was het veel werk om te doen of is het gewoon spul losboren en andere wielkuip erin lassen?
13 november 2012 om 16:47 #17625473als de originele randen op de chasisbalk hard zijn (waar het scherm tegen aan valt) is het niet heel super veel werk.
de oude kuip kan je gewoon in stukjes slijpen zodat je van de voorkant (vanuit de auto kijkend) de puntlassen kan losboren.maar bij de nieuwe ( dus sedan/coupe) moeten ze uiteraard heel blijven. dus moet je vanaf de andere kant boren, omdat anders je boormachine tegen de bolling in de kuip zit en je dus niet op de las kan komen.
tja en dan is het simpel weg de randen op de auto schoonmaken, eventueel wat gaatjes bijknippen die je weer dichtlast.
en afwerken.over het uitlijnen hoef je je ook niet druk te maken.
er zitten over de hele rand van de kuip 10mm gaatjes, ik dacht 4 stuks. die precies voor dezelfde gaatjes in de auto moeten komen te liggen. dus als je daar een boor of iest dergelijk insteekt zit je altijd goed.wat wel een goede tip is, heb ik van mijn vader. zelftappende parkertjes.
daar kan je de bovenrand perfect mee aantrekken om af te lassen, en dan aan de onderrand een paar grote griptangen erop.
en die steeds opschuiven zodat de kuip strak tegen de chassisbalk ligt.mijn vader is zo lief geweest wat staal voor me te halen vandaag, dus mischien vanavond nog even met de accubak aan de slag
13 november 2012 om 16:58 #17625474mooie werk allemaal weer. :thumb
14 november 2012 om 08:06 #17625475@schuitje wrote:
als de originele randen op de chasisbalk hard zijn (waar het scherm tegen aan valt) is het niet heel super veel werk.
de oude kuip kan je gewoon in stukjes slijpen zodat je van de voorkant (vanuit de auto kijkend) de puntlassen kan losboren.maar bij de nieuwe ( dus sedan/coupe) moeten ze uiteraard heel blijven. dus moet je vanaf de andere kant boren, omdat anders je boormachine tegen de bolling in de kuip zit en je dus niet op de las kan komen.
tja en dan is het simpel weg de randen op de auto schoonmaken, eventueel wat gaatjes bijknippen die je weer dichtlast.
en afwerken.over het uitlijnen hoef je je ook niet druk te maken.
er zitten over de hele rand van de kuip 10mm gaatjes, ik dacht 4 stuks. die precies voor dezelfde gaatjes in de auto moeten komen te liggen. dus als je daar een boor of iest dergelijk insteekt zit je altijd goed.wat wel een goede tip is, heb ik van mijn vader. zelftappende parkertjes.
daar kan je de bovenrand perfect mee aantrekken om af te lassen, en dan aan de onderrand een paar grote griptangen erop.
en die steeds opschuiven zodat de kuip strak tegen de chassisbalk ligt.mijn vader is zo lief geweest wat staal voor me te halen vandaag, dus mischien vanavond nog even met de accubak aan de slag
Thnx! Goeie uitleg, ik ga er even hard over nadenken. Is ook wel wat voor mijn City. 1e reden is dat je veel makkelijker een achteras kan vinden, zowel groot als klein. En ik heb al gele Koni’s liggen voor een Sedan, die passen er dan ook mooi onder. Succes met de werkzaamheden, ik volg het op de voet en ben benieuwd naar je vorderingen :thumb
14 november 2012 om 20:52 #17625476weer even bezig geweest.
accu bak gemaakt voor de dett.
en de achterwielbakken voor de blitz van mijn vader, moeten nog wel afgelast worden.
24 november 2012 om 17:27 #17625477zo, weer een lekker dagje gehad vandaag.
eerst een achteras gescoord, de keuze is gevallen op een volvo 240. door het vierlink systeem + schijven achter + 5 gats.
en de accubak erin gelast en ben nu bezig de rest van de vloer hier strak op af te werken.
24 november 2012 om 18:28 #17625478mooi die accu bak.
Ziet er allemaal keurig uit :wors
26 november 2012 om 21:37 #17625479het wordt nog vele malen mooier.
maar daar zijn we nu nog mee bezig. :vertag
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.